Fakta, teori & skepsisDet finnes bare én du kan stole på!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

youlian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2006 22:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bjerka

Re: Det finnes bare én du kan stole på!

Innlegg av youlian »

science skrev:
youlian skrev:Jesus Kristus er veien sannheten og livet. Er det ingen som vil forstå dette? Det finnes ikke et eneste riktig liv uten Jesus. Vi har fått denne gaven tilsendt fra Gud, men mange velger og ikke ta i mot han.
Mennesker er forskjellige. Du snakker som om du taler om sannheten. Du taler bibelens sannhet, men du vet ikke om bibelen er sann. Vi vet heller ikke om gud eksisterer. kan hende du har rett, men du har ikke noe mer peiling på det enn oss.
Jeg skjønner dere godt, dere som prøver dere på healing, reinkarnasjon, tarrot, og andre villedende retninger, MEN!! dere finner ikke noe ro i sjelen over dette. Det er som å spise godteri. Det er å godt, og du blir så lykkelig.. tror du. Hvis du bare lever på det blir tilslutt syk av det. Spiser du sundt vil du ikke ta noen skade av det.
Jeg prøver helst ikke på reinkaransjon da. Mange mennesker finner lykken i andre religioner og livssyn. Du kan ikke si at det ikke stemmer. Mener du at jesus ikke gjør deg lykkelig? Åssen kan du da vite forskjellen på din lykke og andres lykke?
Healing kan ikke befri deg fra alle plager du måtte bære på. Etter en stund vil du få de samme symptomene. Tarrot vil bare villede deg i livet, som etter hvert får deg dratt ned i gjørma. Alle kjenner en søken til ett eller annet, det er Jesus alle søker til, (alle har en søken) men heller blir dere villedet inn i andre okkulte sekter uten mål og mening. Ingen kjenner morgendagen! Tarrot kjenner ikke morgendagen! Et medium kjenner ikke morgendagen! Du kan ikke stole på noen av disse!! Alt dette er villedende retninger som vil skille dere fra far i himmelen.
Jeg søker ikke etter jesus, dog har jeg planer om å lese bibelen grundig, men i første omgang kun den delen som omhandler jesus og hans liv. Det du sier om tarot og medier stemmer nok, men de fleste er jo enig i det. Igjen snakker du som om du vet sannheten. Det gjør du ikke. Du tror, akkurat som alle andre, at du vet. Innse, at all religion er tro.
Hva det nå enn måtte være det som banket i på loftet og skremte meg så fryktelig om natta. Og flyttet på saker og ting i huset. Hvorfor skulle det skremme meg, hvorfor var det der? JO det ville villede deg. En sa engang: "mediet sa det var en slektning av meg, som ikke ville gjøre meg noe" Tull og tøys!! tror dere ikke at høyere onde makter kan si hva de vil? De vrir alt de kan på sannheten slik at mennesker skal få sympati for dem.. Det er ikke nødvendigvis noe galt med mediet, men man skal heller ikke tukle med slike ånder. Det gjør bare åpenheten din til onde makter større. Likedan yoga. Det gir deg en avslappende følelse. Du blir avslappet der og da, men når du kommer til ”deg selv” er du like stressa, forbanna, og deppa.
Har du prøvd yoga? Åssen vet du hva onde makter kan og ikke kan si? Har du snakket med noe? Har du erfart det selv? Igjen så setter du standaren for hva som er lykke!

Jeg har selv vært borti dette, men da jeg kom til Jesus har hele verden forandret seg. Da forsto jeg alt det jeg hadde drevet med var galt. Før ble jeg overfalt av ånder hver dag. Tilslutt ble det så grusomt. Jeg slutta på skole i mange uker før jeg kunne klare hverdagen. Hele verden så ut som en plass uten mål og mening. Jeg hadde hørt litt om Jesus, men trodde ikke på han. Når jeg hørte om han ville jeg trekke meg unna. Jeg ville alltid trekke meg unna. ”hvorfor skulle jeg tro på en fyr som er død” tenkte jeg. Sannheten banket på hjertet. Sannheten er alltid tung og hanskes med. Hvorfor er det lettere bli dratt inn i okkulte ting enn å gå veien selv til Jesus? JO, til Jesus må du finne veien selv, men annet faller du inn i. Jeg fant vertfall meningen tilslutt. Håper dere også finner den.
Jeg synes nå dere kristne er ganske gode på å bistå folk med å finne jesus. For er det ikke slik at vi er skapt med en fri vilje? Så hvis gud gir oss fri vilje til å velge himmel eller helvete, hvorfor skal ikke du gi oss det? Det at du har blitt angrepet av ånder hver dag betyr A: Du har sett åndene, som igjen betyr at du har mediumevner. B: Du så syner, ergo var "gal". Du virker ganske lettpåvirkelig, men det er bare noe jeg tror ut fra det du skriver her.
Bare en kan redde dere, det er Jesus =)

Alle tenker på å leve livet, men ingen tenker på evigheten.

Redde oss? Fra hvem? Satan? Og hvem er så denne djevelen? Var ikke han i himmelen engang?

Jeg tenker på evigheten hver dag jeg faktisk. Jeg kommer aldri til å bli kristen, men bibelen, som alle andre bøker, er fin inspirasjonskilde. Jeg tar til meg det jeg føler er riktig for meg og resten bryr jeg meg ikke om. Jeg har faktisk såpass TRO på guds dømmekraft at han dømmer meg for det jeg faktisk ER og ikke det jeg kaller meg. Å ta imot jesus er ingen garanti for at man er et god. Jeg kan se for meg mange okkulte mennesker, ateister og andre som fortjener himmelen mer enn enkelte kristne.

Før så ville jeg irritert meg grenseløst over innlegget ditt, men jeg bryr meg ikke. Jeg har min tro som kan sammenfalles til en enkelt setning og det er : "Jeg hakke peiling". Og inntil videre skal jeg fortsette denne livsstilen som er pakket med usikkerhet og tvil. Jeg trenger nemlig ikke støtte fra noen guder for å leve mitt liv. Jeg skal reise meg hver fordømte gang. På egenhånd.

Jeg ble født alene. Jeg kommer til å dø alene som alle andre. Kanskje er det liv i døden, kanskje ikke. Jeg er faktisk ikke skapt slik at jeg kan innbilde hjernen min om jeg har funnet sannheten. Jeg klarer ikke la være å tenke. Jeg klarer ikke la være å tvile. Og visst pokker er det irriterende til tider, men jeg er glad jeg er sånn. Skal din gud dømme meg for å bruke den hjernen han ga meg?

Har du hørt om uttrykket, endre ting fra innsiden? Det er min store plan hvis jeg kommer til helvete. Kan bli interessant, men med evigheten som støttespiller vil det ordne seg.

Men fint at du har funnet jesus. Det gir livet ditt mening og for deg er han sannheten og selve livet. Håper du har nok innsikt til å innse at andre er like lykkelig som deg med og uten guder. Jeg håper også at du skjønner at du snakker om din tro og ikke en universal sannhet. Religion er som en forelskelse. Vil du si at noen er feil forelsket?[/quote]

Herrens dag skal komme som en tyv. Da skal himmelen forgå med et drønn, elementene skal komme i brann og oppløses, og jorden og alle gjerninger som er gjort på jorden, skal komme fram i lyset. 2. Peter 3. 10.
Antall ord: 1267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Jeg sa du skulle slutte, mongo.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Alltid like givende å diskutere med bibelvers :)
Antall ord: 6
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
youlian
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av youlian »

Dr. Doktor skrev:Jeg sa du skulle slutte, mongo.
Hva er det som skremmer deg?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

At noen kan være så dum som deg. Det gjør meg livredd.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ja det er mye syke folk, han er sikkert på nettby også...
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Det finnes bare én du kan stole på!

Innlegg av Svartepus »

youlian skrev:Jesus Kristus er veien sannheten og livet. Er det ingen som vil forstå dette? Det finnes ikke et eneste riktig liv uten Jesus. Vi har fått denne gaven tilsendt fra Gud, men mange velger og ikke ta i mot han.
Vi har fri vilje til å følge vår egen vei. Du bør også innse og godta at andre velger en annen vei enn deg. Som Science sier; du vet ingenting, men tror.
youlian skrev:Jeg skjønner dere godt, dere som prøver dere på healing, reinkarnasjon, tarrot, og andre villedende retninger, MEN!! dere finner ikke noe ro i sjelen over dette. Det er som å spise godteri. Det er å godt, og du blir så lykkelig.. tror du. Hvis du bare lever på det blir tilslutt syk av det. Spiser du sundt vil du ikke ta noen skade av det.
Vet du overhodet noe om det du uttaler deg om her? "dere som prøver dere på reinkarnasjon"? Reinkarnasjon er noe man tror på, ikke noe man prøver seg på...

Hvem er du til å påstå at ingen finner ro i sjelen ved hjelp av healing og tarot? Vær forsiktig med hva du påstår...
youlian skrev:Healing kan ikke befri deg fra alle plager du måtte bære på. Etter en stund vil du få de samme symptomene. Tarrot vil bare villede deg i livet, som etter hvert får deg dratt ned i gjørma. Alle kjenner en søken til ett eller annet, det er Jesus alle søker til, (alle har en søken) men heller blir dere villedet inn i andre okkulte sekter uten mål og mening. Ingen kjenner morgendagen! Tarrot kjenner ikke morgendagen! Et medium kjenner ikke morgendagen! Du kan ikke stole på noen av disse!! Alt dette er villedende retninger som vil skille dere fra far i himmelen.
Mange opplever å få en bedre livskvalitet etter healing, og noen blir til og med helberedet og får aldri symptomene sine tilbake igjen.

Hvordan kan man bli villedet av tarot, når det er intuisjonen man bruker?
Jeg regner med at intuisjonen din sier deg hva som er rett og galt og hvordan du skal forstå bibelen, så hvordan kan du vite at ikke du er villedet av din intuisjon?

Og et spørsmål: kjenner du morgendagen?
Hvis ja er du et medium, og da er du pr din definisjon villedende.

Og denne far i himmelen er ifølge min tro en far som gir uforbeholden kjærlighet til sine barn, ikke en ekskluderende far som støter barna sine ifra seg på grunn av filleting som tarotkort, sex før ekteskapet og en hvit løgn i ny og ne...
youlian skrev:Hva det nå enn måtte være det som banket i på loftet og skremte meg så fryktelig om natta. Og flyttet på saker og ting i huset. Hvorfor skulle det skremme meg, hvorfor var det der? JO det ville villede deg. En sa engang: "mediet sa det var en slektning av meg, som ikke ville gjøre meg noe" Tull og tøys!! tror dere ikke at høyere onde makter kan si hva de vil? De vrir alt de kan på sannheten slik at mennesker skal få sympati for dem.. Det er ikke nødvendigvis noe galt med mediet, men man skal heller ikke tukle med slike ånder. Det gjør bare åpenheten din til onde makter større. Likedan yoga. Det gir deg en avslappende følelse. Du blir avslappet der og da, men når du kommer til ”deg selv” er du like stressa, forbanna, og deppa.
Du har en stor fantasi når det kommer til disse skumle åndene som villeder oss. Kanskje du er litt villedet selv i troen på de onde åndene...?

Vet du overhodet hva yoga er for noe? Jeg har selv opplevd å få forbedret livskvalitet, både fysisk og psykisk av yoga.
Siden du bringer opp yoga; hva er det med yoga som går imot gudstroen din? Er det feil å puste riktig og være et balansert menneske? Da kan du ha troen din for deg selv, for da har du en merkelig tro...
youlian skrev:Jeg har selv vært borti dette, men da jeg kom til Jesus har hele verden forandret seg. Da forsto jeg alt det jeg hadde drevet med var galt. Før ble jeg overfalt av ånder hver dag. Tilslutt ble det så grusomt. Jeg slutta på skole i mange uker før jeg kunne klare hverdagen. Hele verden så ut som en plass uten mål og mening. Jeg hadde hørt litt om Jesus, men trodde ikke på han. Når jeg hørte om han ville jeg trekke meg unna. Jeg ville alltid trekke meg unna. ”hvorfor skulle jeg tro på en fyr som er død” tenkte jeg. Sannheten banket på hjertet. Sannheten er alltid tung og hanskes med. Hvorfor er det lettere bli dratt inn i okkulte ting enn å gå veien selv til Jesus? JO, til Jesus må du finne veien selv, men annet faller du inn i. Jeg fant vertfall meningen tilslutt. Håper dere også finner den.
Er det lettere å bli dratt inn i det okkulte enn kristen tro? For det første er sekter skumle, uansett om de er okkulte eller religiøse (inkludert kristne), og for det andre er det nå mange som "ser lyset" raskt og problemfritt.
Fint at du har funnet meningen med ditt liv. Jeg håper du også unner oss andre å finne vår mening, selv om den ikke samsvarer med din.
youlian skrev:Bare en kan redde dere, det er Jesus =)

Alle tenker på å leve livet, men ingen tenker på evigheten.
Hvis ingen tenker på evigheten gjør vel antakelig ikke du det heller. Du er bare et menneske med din tro som leder deg på din vei mot ditt mål i livet. Det er bra, men la oss andre selv få velge utifra egen tro og egne mål.
Antall ord: 1009
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
youlian
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av youlian »

Vel, man kan jo forsøke å gjøre det morsomt. :) Det er også en måte å vri seg unna sannheten.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

youlian skrev:Vel, man kan jo forsøke å gjøre det morsomt. :) Det er også en måte å vri seg unna sannheten.
Jepp alle ler av deg å, ha ha ha.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

youlian skrev:Vel, man kan jo forsøke å gjøre det morsomt. :) Det er også en måte å vri seg unna sannheten.
"Sannheten"? Du har sannelig høye tanker om deg selv...
Antall ord: 32
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
youlian
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av youlian »

Svartepus skrev:
Jesus er selvfølgelig sannheten. Tok det som en selvfølge at du visste det.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Jesus er dau kom over det a.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Svartepus:
Hvordan kan man bli villedet av tarot, når det er intuisjonen man bruker?
Jeg regner med at intuisjonen din sier deg hva som er rett og galt og hvordan du skal forstå bibelen, så hvordan kan du vite at ikke du er villedet av din intuisjon?

Man kan ikke bli villedet av sin intensjon, intensjon er noe ytterst få har lært seg å bruke, ubevistheten din hindrer deg i og nå fram til din intensjon og bevissthet, skylda kan legges på samfunnet. Vi snakker rett og slett ubevisstheten, altså personens tanker, man må vite at hva en du tenker så er ikke tankene dine deg. Bevisstheten din er å være klar over at du er klar over noe. Intensjonen din er grunnen for at du er på jorda, dessverre kaster vi nesten alle bort den på skole, jobb, biblen, ja alt mulig rart i for tiden materalistiske verden, men det vil endres, snart...
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Sol@ngelica skrev:Jesus er dau kom over det a.
Hehe
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

youlian skrev:
Svartepus skrev:
Jesus er selvfølgelig sannheten. Tok det som en selvfølge at du visste det.
I din verden er det en selvfølge. Ikke i min.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links