Fakta, teori & skepsisDet finnes bare én du kan stole på!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

youlian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2006 22:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bjerka

Innlegg av youlian »

Boo=) skrev:jeg tror det finnes nok av slike tråder her allerede og jeg skjønner ikke hva som er vitsen....dette er jo en side for folk som er interesserte i det paranormale, selv om alle har rett til å si sin mening.....
Jeg tror det finnes nok av pranormale tråder også. :) mesteparten av trådene er søppel. Og mesteparten av innleggene er uten mening. Så hva står vi igjen med? Bare en side det folk kaster dritt til hverandre?

Men denne tråden var egentlig en tråd som skulle leses.. Alle vet at man kommer ingen vei med å diskutere religion.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

youlian skrev:
€v@ skrev:hmm... hvorfor er det blitt så mange tråder om at jesus er bra, jesus er alt og opp til flere som skal prakke jesus og kristendommen på folk? Tror ikke det hjelper, har man en oppfatning så har man det. Tror man ikke på Jesus, så la folk tro på det de vil. Ingen trenger å prakke på noen noe som helst tro.

Beklager hvis jeg har missforstått trådstarter, men jeg gadd ikke lese alt som sto der da jeg ikke tror på en gud.
"Den som ser universets perfeksjon og fornekter Guds eksistens er en dåre" Albert Einstein
Gud er også dau, som ei sild i tomat.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
youlian
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av youlian »

Sol@ngelica skrev:
youlian skrev:
€v@ skrev:hmm... hvorfor er det blitt så mange tråder om at jesus er bra, jesus er alt og opp til flere som skal prakke jesus og kristendommen på folk? Tror ikke det hjelper, har man en oppfatning så har man det. Tror man ikke på Jesus, så la folk tro på det de vil. Ingen trenger å prakke på noen noe som helst tro.

Beklager hvis jeg har missforstått trådstarter, men jeg gadd ikke lese alt som sto der da jeg ikke tror på en gud.
"Den som ser universets perfeksjon og fornekter Guds eksistens er en dåre" Albert Einstein
Gud har gitt deg et liv!
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

youlian skrev:
Sol@ngelica skrev:
youlian skrev:

Gud har gitt deg et liv!
Tror faktisk ikke foreldra mine hadde trekant men...
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Oi, enda en sånn en. Det begynner å bli seriøste mane frelsere her inne nå. Får håpe i det minste at de er tilgitt at de er inne på syndens nettside nr. 1....etter gaysir...
Antall ord: 38
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Hecate skrev:Oi, enda en sånn en. Det begynner å bli seriøste mane frelsere her inne nå. Får håpe i det minste at de er tilgitt at de er inne på syndens nettside nr. 1....etter gaysir...
Haha godt poeng.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Jeg tror på Jesus. Jeg tror Jesus brukte mye symbolikk i det han fortalte. Det bibelen forteller oss omkring historiske hendinger og hva som er sannhet, er jeg derimot mere skeptisk til. Jeg tror på det Jesus prøvde å formidle, men jeg bryr meg mindre om mennesker sine 2000 års gamle tolkninger av det. Og ikke bare tolkninger, men det har også blitt gjort et selektivt utvalg av det Jesus sa og gjorde.
Antall ord: 73
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg liker engasjementet ditt, youlian!
Det skal du ha mye ros for!
Du legger virkelig mye energi i dette...
og Jesus vet og ser hva du gjør for Ham!

Jesus er lyset!

Derfor liker jeg meg best i mørket.
Da kan jeg leve litt mer etter hva jeg selv synes er rett og galt,
og mye av det samfunnet også synes.
Dette er ikke så mye om hva mange kristne, spesielt ikke de aller mest pietistiske kristne, synes er rett og galt. Jeg synes f.eks. sex før ekteskapet er helt ok.
Jeg kunne også startet tråder om det, og det hadde vært mye å sagt om det.
Det å banne synes jeg heller ikke er særlig dumt, sålenge man ikke overdriver det, fordi det også er ord, og det beriker bare vokabulæret ytterligere.
Og igjen synes jeg ikke alltid det er riktig å vende det andre kinnet til, selv om det i enkelte tilfeller også er praktisk å gjøre, eller hederlig for den saks skyld.

Som du ser har jeg, bare kort begrunnet her da, et fritt syn på livet. Jeg har ikke noen religion å stille meg bak, og jeg prakker ingen andre heller til å avskaffe seg med den troen de har. Jeg synes nemlig det viktigste er å ta vare på seg selv og hverandre og ha det bra. Og dersom religionen din ikke vil prakke på noen andre til å tro det samme, dersom religionen din og din tolkning av den stemmer godt overens med slik du oppfatter virkeligheten, så synes jeg du er heldig med dette.

Så igjen - bra med engasjementet.
Så ser vi også at andre bruker sitt engasjement på andre ting.
Veldig bra det også.
Antall ord: 284
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
youlian
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av youlian »

ludoburgero skrev:Jeg liker engasjementet ditt, youlian!
Det skal du ha mye ros for!
Du legger virkelig mye energi i dette...
og Jesus vet og ser hva du gjør for Ham!

Jesus er lyset!

Derfor liker jeg meg best i mørket.
Da kan jeg leve litt mer etter hva jeg selv synes er rett og galt,
og mye av det samfunnet også synes.
Dette er ikke så mye om hva mange kristne, spesielt ikke de aller mest pietistiske kristne, synes er rett og galt. Jeg synes f.eks. sex før ekteskapet er helt ok.
Jeg kunne også startet tråder om det, og det hadde vært mye å sagt om det.
Det å banne synes jeg heller ikke er særlig dumt, sålenge man ikke overdriver det, fordi det også er ord, og det beriker bare vokabulæret ytterligere.
Og igjen synes jeg ikke alltid det er riktig å vende det andre kinnet til, selv om det i enkelte tilfeller også er praktisk å gjøre, eller hederlig for den saks skyld.

Som du ser har jeg, bare kort begrunnet her da, et fritt syn på livet. Jeg har ikke noen religion å stille meg bak, og jeg prakker ingen andre heller til å avskaffe seg med den troen de har. Jeg synes nemlig det viktigste er å ta vare på seg selv og hverandre og ha det bra. Og dersom religionen din ikke vil prakke på noen andre til å tro det samme, dersom religionen din og din tolkning av den stemmer godt overens med slik du oppfatter virkeligheten, så synes jeg du er heldig med dette.

Så igjen - bra med engasjementet.
Så ser vi også at andre bruker sitt engasjement på andre ting.
Veldig bra det også.
Takk! verdsetter selvfølgelig troen din, men Jesus er alltid der for deg. Husk på det:)
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Lokalisering: Vestfold

Re: Det finnes bare én du kan stole på!

Innlegg av kraBat »

youlian skrev:Jesus Kristus er veien sannheten og livet. Er det ingen som vil forstå dette? Det finnes ikke et eneste riktig liv uten Jesus. Vi har fått denne gaven tilsendt fra Gud, men mange velger og ikke ta i mot han.

Jeg skjønner dere godt, dere som prøver dere på healing, reinkarnasjon, tarrot, og andre villedende retninger, MEN!! dere finner ikke noe ro i sjelen over dette. Det er som å spise godteri. Det er å godt, og du blir så lykkelig.. tror du. Hvis du bare lever på det blir tilslutt syk av det. Spiser du sundt vil du ikke ta noen skade av det.

Healing kan ikke befri deg fra alle plager du måtte bære på. Etter en stund vil du få de samme symptomene. Tarrot vil bare villede deg i livet, som etter hvert får deg dratt ned i gjørma. Alle kjenner en søken til ett eller annet, det er Jesus alle søker til, (alle har en søken) men heller blir dere villedet inn i andre okkulte sekter uten mål og mening. Ingen kjenner morgendagen! Tarrot kjenner ikke morgendagen! Et medium kjenner ikke morgendagen! Du kan ikke stole på noen av disse!! Alt dette er villedende retninger som vil skille dere fra far i himmelen.

Hva det nå enn måtte være det som banket i på loftet og skremte meg så fryktelig om natta. Og flyttet på saker og ting i huset. Hvorfor skulle det skremme meg, hvorfor var det der? JO det ville villede deg. En sa engang: "mediet sa det var en slektning av meg, som ikke ville gjøre meg noe" Tull og tøys!! tror dere ikke at høyere onde makter kan si hva de vil? De vrir alt de kan på sannheten slik at mennesker skal få sympati for dem.. Det er ikke nødvendigvis noe galt med mediet, men man skal heller ikke tukle med slike ånder. Det gjør bare åpenheten din til onde makter større. Likedan yoga. Det gir deg en avslappende følelse. Du blir avslappet der og da, men når du kommer til ”deg selv” er du like stressa, forbanna, og deppa.

Jeg har selv vært borti dette, men da jeg kom til Jesus har hele verden forandret seg. Da forsto jeg alt det jeg hadde drevet med var galt. Før ble jeg overfalt av ånder hver dag. Tilslutt ble det så grusomt. Jeg slutta på skole i mange uker før jeg kunne klare hverdagen. Hele verden så ut som en plass uten mål og mening. Jeg hadde hørt litt om Jesus, men trodde ikke på han. Når jeg hørte om han ville jeg trekke meg unna. Jeg ville alltid trekke meg unna. ”hvorfor skulle jeg tro på en fyr som er død” tenkte jeg. Sannheten banket på hjertet. Sannheten er alltid tung og hanskes med. Hvorfor er det lettere bli dratt inn i okkulte ting enn å gå veien selv til Jesus? JO, til Jesus må du finne veien selv, men annet faller du inn i. Jeg fant vertfall meningen tilslutt. Håper dere også finner den.

Bare en kan redde dere, det er Jesus =)

Alle tenker på å leve livet, men ingen tenker på evigheten.
Redde meg fra hva? For alt som møter meg i framtiden? Følg intensjonen din istedet og vær på rett sted til rett tid. Vi har alt vi trenger med å bare være oss selv men istedet for å bruke hjernen som et verktøy, bruker vi den til å putte inn masse søppel som tar oss vekk fra bevistheten og leder oss rett inn i ubevisstheten. Ubevisstheten vår er moren og faren til alle rusavheninge, jobbavheninge, shoppingavheninge, kristne, alkoholikere, whatever. Det er vår anbefalte måte å holde oss selv ubevisste!
Hvis du studerer rundt maya kalenderen vil du fort finne ut hva som foregår og har forgått, og hva vi har i vente. Utrolig intresangt!

Og ingen vet hvem skaperen er, ikke en gang Jesus. Kall kilden gjerne gud men hold han unna biblen. Biblen bruker man til å få fyr i peisen for med. Den har fått nok oppmerksomhet!
Antall ord: 707

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg velger å stole mest på meg selv. Man kan ikke legge ansvaret for sitt eget liv i andres hender, verken Gud, Jesus eller noen andre... Man er født med fri vilje, og da må man bare prøve og feile. Man lærer jo best av egne feil.
Antall ord: 49
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Det finnes bare én du kan stole på!

Innlegg av science »

youlian skrev:Jesus Kristus er veien sannheten og livet. Er det ingen som vil forstå dette? Det finnes ikke et eneste riktig liv uten Jesus. Vi har fått denne gaven tilsendt fra Gud, men mange velger og ikke ta i mot han.
Mennesker er forskjellige. Du snakker som om du taler om sannheten. Du taler bibelens sannhet, men du vet ikke om bibelen er sann. Vi vet heller ikke om gud eksisterer. kan hende du har rett, men du har ikke noe mer peiling på det enn oss.
Jeg skjønner dere godt, dere som prøver dere på healing, reinkarnasjon, tarrot, og andre villedende retninger, MEN!! dere finner ikke noe ro i sjelen over dette. Det er som å spise godteri. Det er å godt, og du blir så lykkelig.. tror du. Hvis du bare lever på det blir tilslutt syk av det. Spiser du sundt vil du ikke ta noen skade av det.
Jeg prøver helst ikke på reinkaransjon da. Mange mennesker finner lykken i andre religioner og livssyn. Du kan ikke si at det ikke stemmer. Mener du at jesus ikke gjør deg lykkelig? Åssen kan du da vite forskjellen på din lykke og andres lykke?[/quote]
Healing kan ikke befri deg fra alle plager du måtte bære på. Etter en stund vil du få de samme symptomene. Tarrot vil bare villede deg i livet, som etter hvert får deg dratt ned i gjørma. Alle kjenner en søken til ett eller annet, det er Jesus alle søker til, (alle har en søken) men heller blir dere villedet inn i andre okkulte sekter uten mål og mening. Ingen kjenner morgendagen! Tarrot kjenner ikke morgendagen! Et medium kjenner ikke morgendagen! Du kan ikke stole på noen av disse!! Alt dette er villedende retninger som vil skille dere fra far i himmelen.
Jeg søker ikke etter jesus, dog har jeg planer om å lese bibelen grundig, men i første omgang kun den delen som omhandler jesus og hans liv. Det du sier om tarot og medier stemmer nok, men de fleste er jo enig i det. Igjen snakker du som om du vet sannheten. Det gjør du ikke. Du tror, akkurat som alle andre, at du vet. Innse, at all religion er tro.
Hva det nå enn måtte være det som banket i på loftet og skremte meg så fryktelig om natta. Og flyttet på saker og ting i huset. Hvorfor skulle det skremme meg, hvorfor var det der? JO det ville villede deg. En sa engang: "mediet sa det var en slektning av meg, som ikke ville gjøre meg noe" Tull og tøys!! tror dere ikke at høyere onde makter kan si hva de vil? De vrir alt de kan på sannheten slik at mennesker skal få sympati for dem.. Det er ikke nødvendigvis noe galt med mediet, men man skal heller ikke tukle med slike ånder. Det gjør bare åpenheten din til onde makter større. Likedan yoga. Det gir deg en avslappende følelse. Du blir avslappet der og da, men når du kommer til ”deg selv” er du like stressa, forbanna, og deppa.
Har du prøvd yoga? Åssen vet du hva onde makter kan og ikke kan si? Har du snakket med noe? Har du erfart det selv? Igjen så setter du standaren for hva som er lykke!

Jeg har selv vært borti dette, men da jeg kom til Jesus har hele verden forandret seg. Da forsto jeg alt det jeg hadde drevet med var galt. Før ble jeg overfalt av ånder hver dag. Tilslutt ble det så grusomt. Jeg slutta på skole i mange uker før jeg kunne klare hverdagen. Hele verden så ut som en plass uten mål og mening. Jeg hadde hørt litt om Jesus, men trodde ikke på han. Når jeg hørte om han ville jeg trekke meg unna. Jeg ville alltid trekke meg unna. ”hvorfor skulle jeg tro på en fyr som er død” tenkte jeg. Sannheten banket på hjertet. Sannheten er alltid tung og hanskes med. Hvorfor er det lettere bli dratt inn i okkulte ting enn å gå veien selv til Jesus? JO, til Jesus må du finne veien selv, men annet faller du inn i. Jeg fant vertfall meningen tilslutt. Håper dere også finner den.
Jeg synes nå dere kristne er ganske gode på å bistå folk med å finne jesus. For er det ikke slik at vi er skapt med en fri vilje? Så hvis gud gir oss fri vilje til å velge himmel eller helvete, hvorfor skal ikke du gi oss det? Det at du har blitt angrepet av ånder hver dag betyr A: Du har sett åndene, som igjen betyr at du har mediumevner. B: Du så syner, ergo var "gal". Du virker ganske lettpåvirkelig, men det er bare noe jeg tror ut fra det du skriver her.
Bare en kan redde dere, det er Jesus =)

Alle tenker på å leve livet, men ingen tenker på evigheten.

Redde oss? Fra hvem? Satan? Og hvem er så denne djevelen? Var ikke han i himmelen engang?

Jeg tenker på evigheten hver dag jeg faktisk. Jeg kommer aldri til å bli kristen, men bibelen, som alle andre bøker, er fin inspirasjonskilde. Jeg tar til meg det jeg føler er riktig for meg og resten bryr jeg meg ikke om. Jeg har faktisk såpass TRO på guds dømmekraft at han dømmer meg for det jeg faktisk ER og ikke det jeg kaller meg. Å ta imot jesus er ingen garanti for at man er et god. Jeg kan se for meg mange okkulte mennesker, ateister og andre som fortjener himmelen mer enn enkelte kristne.

Før så ville jeg irritert meg grenseløst over innlegget ditt, men jeg bryr meg ikke. Jeg har min tro som kan sammenfalles til en enkelt setning og det er : "Jeg hakke peiling". Og inntil videre skal jeg fortsette denne livsstilen som er pakket med usikkerhet og tvil. Jeg trenger nemlig ikke støtte fra noen guder for å leve mitt liv. Jeg skal reise meg hver fordømte gang. På egenhånd.

Jeg ble født alene. Jeg kommer til å dø alene som alle andre. Kanskje er det liv i døden, kanskje ikke. Jeg er faktisk ikke skapt slik at jeg kan innbilde hjernen min om jeg har funnet sannheten. Jeg klarer ikke la være å tenke. Jeg klarer ikke la være å tvile. Og visst pokker er det irriterende til tider, men jeg er glad jeg er sånn. Skal din gud dømme meg for å bruke den hjernen han ga meg?

Har du hørt om uttrykket, endre ting fra innsiden? Det er min store plan hvis jeg kommer til helvete. Kan bli interessant, men med evigheten som støttespiller vil det ordne seg.

Men fint at du har funnet jesus. Det gir livet ditt mening og for deg er han sannheten og selve livet. Håper du har nok innsikt til å innse at andre er like lykkelig som deg med og uten guder. Jeg håper også at du skjønner at du snakker om din tro og ikke en universal sannhet. Religion er som en forelskelse. Vil du si at noen er feil forelsket?
Antall ord: 1223
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Respekt for mangfoldet, mangfoldet for respekt.

Ubetinget religion, hudfarge, språk og type underbukser!
Alle er vi ett og alle har vi en felles skjebne:
Vi fødes og vi dør. Og mellom det der så lever vi jo.
Da er det viktig å tilpasse seg livet slik det er for nettopp oss selv, og samtidig finne den gyldne balansen mellom å ikke være enten egoist eller slave for noen andre, men prøve å være seg selv uten at andre skal lide for det. Gi hjelpende hender der det trenges, realisere sine mål, men aldri komme i mål uten å nå et annet, alltid være i en slags søken, ta vare på den deilige nysgjerrigheten som vi alle har i oss. Barnet i oss.
Ta livet som det er, gjøre det beste utav situasjonen vi befinner oss i, ikke spytte på våre brødre, ikke håne våre foreldre. Respekt, gjensidig respekt, aksept og toleranse for det vi ikke liker, si ifra når noen gjør skade, lære av egne og hverandres feil.

Ikke minst dyrke kjærligheten og ta imot den kjærligheten vi selv får,
spre den videre, nyte livet til de grader vi klarer oss.

Og igjen, som mer blir en personlig ting for meg;
å kvitte meg med mest mulige materialistiske manifest,
kun benytte meg av det mest nødvendige, tenke miljøgunstig
og ikke la meg besette av penger eller være avensyk.

Livet kan ikke beskrives med ord.
Verken Guds ord eller dine egne, ikke mine, ingen.
Det må oppleves, og reglene er ikke nedskrevet de heller.

Den eneste sanne kraft og Gud i livet er kjærligheten.
Det er den som bringer oss videre, det er den som gjør at vi er så glade i hverandre at vi *** og bringer livet videre. Generasjon for generasjon.
Men det er klart også bare mine ord, så det har heller ikke så mye med livet å gjøre. Man må *** og kjenne kjærligheten selv.
Antall ord: 338
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Svartepus skrev:Jeg velger å stole mest på meg selv. Man kan ikke legge ansvaret for sitt eget liv i andres hender, verken Gud, Jesus eller noen andre... Man er født med fri vilje, og da må man bare prøve og feile. Man lærer jo best av egne feil.
Enig, man lærer ikke mye av å følge jesus og hans budskap for resten av livet. Men å følge sin indre viten og være åpen for hva som helst, hvor som helst.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17