Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hytteturen
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Jun 2006 15:27
- 18
Hytteturen
Det var en sen høstkveld i midten av Oktober. Vi var en gjeng ungdommer som skulle på en etterlengtet hyttetur. Med dårlig råd og lite oppsparte midler fant vi ut at turisthyttene var mer enn godt nok, selv om det hverken var strøm eller innlagt vann. Morten hadde med seg øl nok til alle, vi andre betalte for den falleferdige hytta og en rullingspakke på deling. Alt var godt nok, så lenge det var billig.
For å komme oss inn til hytta måtte vi kjøre til en oppmerket parkeringsplass som lå i et skogsområde i utkanten av motorveien. Etter en halvtimes kjøretur fant vi plassen, da var det bare å slenge sekken på ryggen, låse bilen og vandre lengre inn i skogen. Kartet var lett å følge og uten for mye styr var vi fremme etter en times gange.
Hytta kunne defineres som primitiv og var et perfekt potensiale for hobbyfiskere. Synd at vi ikke var av den sorten. Vi lempet fra oss tingene og gikk ned mot vannet. Det var virkelig idyllisk der, ferskvann, lukten av myr og gjørme, blandet med skvulpingen mot berget.
Alt gikk fint den første natten, vi ble vant med å gå ut i uthuset på do med hvert vårt stearinlys. Siden det er legitimt at jenter går to&to var dette tiden for å benytte seg av det. Det var den andre natten ting begynte å skje. Jeg hadde lagt meg, var sliten etter natten i forveien og trengte litt søvn. Med døren litt på gløtt så jeg inn til de andre i stuen som småpratet. Like før jeg sovnet kunne jeg erindre noen lyder som ikke passet inn. De kom utenfra, jeg klarte ikke å plassere lydene, men etter en stund var de tydligere og jeg ble først forbauset og litt lattermild. Jeg tenkte i mitt stille sinn, hvem har fått i seg litt for mange øl denne kvelden? Men alle satt der, inne i stuen. Nå hørte jeg tydelig at det var en skrikende og hysterisk latter som kom utenfra. En følelse av panikk og angst satte meg helt ut av spill, vi er flere mil inne i en skog, uten bil, strøm eller telefondekning. Hva er sannsynligheten for at det er andre i nærheten så sent på kvelden! Disse tankene fór gjennom hodet mitt i løpet av de sekundene det tok å kle på meg. Jeg gikk rolig ut til de andre og fortalte hva jeg hadde hørt. Vi ble enige om at vi måtte være fornuftige og se etter om noen trengte hjelp. Vi fant noen lommelykter, gikk ut og søkte rundt hytta (i en samlet flokk naturligvis) Ingenting var der ute, ikke hørte vi noe heller. Vi bestemte oss for å gå inn i hytta og glemme det som hadde skjedd. Jeg ble litt mobbet på vei inn, samtlige lo og spøkte, men med ett stillnet latteren. Alle så at Morten febrilsk lukket vinduene inne i hytta, han var blitt blek. De var ikke åpne når vi gikk ut, jeg husker jeg tenkte at enten er det noen inne her eller så er det noen ute. Vi gjennomsøkte hytta, vinduene både på kjøkkenet og på soverommene var oppe. Vi stengte de med låsene på innsiden og samlet oss inne i stuen. Den paniske angstfølelesen glemmer jeg aldri. Du kommer deg ikke ut, du kommer deg ikke hjem, du kan ikke kontakte hjelp.
Hva det nå enn var, begynte det å leke med oss. Det var ingenting som skjedde før etter et par timer, da banket det på døren. Steffen åpnet og ute på trappen lå det en øks og en hammer. Han tok de med inn, la de foran oss. De to andre jentene ble helt stumme, jeg ble utrolig kvalm. Guttene hentet knivene fra kjøkkenet og annet redskap som kunne eventuelt hjelpe oss hvis noen/noe kom inn. Vi satte bordet foran inngangsdøren og låste de andre dørene i hytta. Vi hadde nå oversikt over det området vi befant oss på. Vi kunne ikke gjøre enn å vente på morgendagen. Etter en 20 min tid, hørte vi latteren igjen, den var helt forferdelig. Vi holdt hverandre i hendene og jeg unngikk bevisst å se i vinduene. Latteren forflyttet seg fra det ene vinduet til det andre. Så banket det på døren igjen, etterfulgt av noen raske steg og hopp oppe på taket. Dette skjedde i en rask rekkefølge, flere ganger etter hverandre. Noen få minutter med stillhet, så begynte scenariet igjen. Vi kunne høre at han/det rev ned takstein når han var der oppe og noen ganger kom det noen voldsomme dunk inn i veggen. Når klokken ble ca 8 om morgenen hadde det vært stille i overkant av en time, ingen latter, ingen lyder. Morten var den som meldte seg frivillig til å være den første til å gå ut å se. Det var ingen spor i gjørmen rundt hytta, unntagen våre egne. All takstein var inntakt. Ingen tegn på at noen hadde vært i nærheten, bare oss.
Vi har ennå ikke funnet ut hva dette var. Selv om det er 6 år siden. Ingen sagn eller historier er knyttet til stedet, vi vet rett og slett ikke hva det var. Men noe sykt var det, ingen tvil.
For å komme oss inn til hytta måtte vi kjøre til en oppmerket parkeringsplass som lå i et skogsområde i utkanten av motorveien. Etter en halvtimes kjøretur fant vi plassen, da var det bare å slenge sekken på ryggen, låse bilen og vandre lengre inn i skogen. Kartet var lett å følge og uten for mye styr var vi fremme etter en times gange.
Hytta kunne defineres som primitiv og var et perfekt potensiale for hobbyfiskere. Synd at vi ikke var av den sorten. Vi lempet fra oss tingene og gikk ned mot vannet. Det var virkelig idyllisk der, ferskvann, lukten av myr og gjørme, blandet med skvulpingen mot berget.
Alt gikk fint den første natten, vi ble vant med å gå ut i uthuset på do med hvert vårt stearinlys. Siden det er legitimt at jenter går to&to var dette tiden for å benytte seg av det. Det var den andre natten ting begynte å skje. Jeg hadde lagt meg, var sliten etter natten i forveien og trengte litt søvn. Med døren litt på gløtt så jeg inn til de andre i stuen som småpratet. Like før jeg sovnet kunne jeg erindre noen lyder som ikke passet inn. De kom utenfra, jeg klarte ikke å plassere lydene, men etter en stund var de tydligere og jeg ble først forbauset og litt lattermild. Jeg tenkte i mitt stille sinn, hvem har fått i seg litt for mange øl denne kvelden? Men alle satt der, inne i stuen. Nå hørte jeg tydelig at det var en skrikende og hysterisk latter som kom utenfra. En følelse av panikk og angst satte meg helt ut av spill, vi er flere mil inne i en skog, uten bil, strøm eller telefondekning. Hva er sannsynligheten for at det er andre i nærheten så sent på kvelden! Disse tankene fór gjennom hodet mitt i løpet av de sekundene det tok å kle på meg. Jeg gikk rolig ut til de andre og fortalte hva jeg hadde hørt. Vi ble enige om at vi måtte være fornuftige og se etter om noen trengte hjelp. Vi fant noen lommelykter, gikk ut og søkte rundt hytta (i en samlet flokk naturligvis) Ingenting var der ute, ikke hørte vi noe heller. Vi bestemte oss for å gå inn i hytta og glemme det som hadde skjedd. Jeg ble litt mobbet på vei inn, samtlige lo og spøkte, men med ett stillnet latteren. Alle så at Morten febrilsk lukket vinduene inne i hytta, han var blitt blek. De var ikke åpne når vi gikk ut, jeg husker jeg tenkte at enten er det noen inne her eller så er det noen ute. Vi gjennomsøkte hytta, vinduene både på kjøkkenet og på soverommene var oppe. Vi stengte de med låsene på innsiden og samlet oss inne i stuen. Den paniske angstfølelesen glemmer jeg aldri. Du kommer deg ikke ut, du kommer deg ikke hjem, du kan ikke kontakte hjelp.
Hva det nå enn var, begynte det å leke med oss. Det var ingenting som skjedde før etter et par timer, da banket det på døren. Steffen åpnet og ute på trappen lå det en øks og en hammer. Han tok de med inn, la de foran oss. De to andre jentene ble helt stumme, jeg ble utrolig kvalm. Guttene hentet knivene fra kjøkkenet og annet redskap som kunne eventuelt hjelpe oss hvis noen/noe kom inn. Vi satte bordet foran inngangsdøren og låste de andre dørene i hytta. Vi hadde nå oversikt over det området vi befant oss på. Vi kunne ikke gjøre enn å vente på morgendagen. Etter en 20 min tid, hørte vi latteren igjen, den var helt forferdelig. Vi holdt hverandre i hendene og jeg unngikk bevisst å se i vinduene. Latteren forflyttet seg fra det ene vinduet til det andre. Så banket det på døren igjen, etterfulgt av noen raske steg og hopp oppe på taket. Dette skjedde i en rask rekkefølge, flere ganger etter hverandre. Noen få minutter med stillhet, så begynte scenariet igjen. Vi kunne høre at han/det rev ned takstein når han var der oppe og noen ganger kom det noen voldsomme dunk inn i veggen. Når klokken ble ca 8 om morgenen hadde det vært stille i overkant av en time, ingen latter, ingen lyder. Morten var den som meldte seg frivillig til å være den første til å gå ut å se. Det var ingen spor i gjørmen rundt hytta, unntagen våre egne. All takstein var inntakt. Ingen tegn på at noen hadde vært i nærheten, bare oss.
Vi har ennå ikke funnet ut hva dette var. Selv om det er 6 år siden. Ingen sagn eller historier er knyttet til stedet, vi vet rett og slett ikke hva det var. Men noe sykt var det, ingen tvil.
Antall ord: 917
Maze
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Feb 2007 22:26
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: vangsvik
å herregud jeg har fått fnatt! Var latteren sånn dame aktig? litt sånn hekse aktig?
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Des 2006 17:39
- 17
- Kjønn (valgfri): Mr.man
- Lokalisering: Akershus
detta høres ut som et sammendrag av Fritt Vilt nesten hehe:P:P
utroolig syk historie:P
hva tror du at det var da? flere ungdommer som kødda med dere? eller no mer unaturlig?
utroolig syk historie:P
hva tror du at det var da? flere ungdommer som kødda med dere? eller no mer unaturlig?
Antall ord: 36
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
Sikkert noen som kødda med dere.
Hva er vel mer morsomt, enn å skremme ungdommer på hyttetur.
Jeg har både blitt skremt, og vært med å skremme andre på hyttetur.
Alle har vel en eller gang opplevd dette.
Som regel gir de som skremmer deg seg til kjenne etterpå.
Kan godt forstå at har grublet litt på det etterpå, hvis ingen har stått frem som morromakerne. :mozilla_smile:
Hva er vel mer morsomt, enn å skremme ungdommer på hyttetur.
Jeg har både blitt skremt, og vært med å skremme andre på hyttetur.
Alle har vel en eller gang opplevd dette.
Som regel gir de som skremmer deg seg til kjenne etterpå.
Kan godt forstå at har grublet litt på det etterpå, hvis ingen har stått frem som morromakerne. :mozilla_smile:
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2006 17:13
- 18
- Lokalisering: Tysvær
hadde nokk blitt skremt av dette selv!
Uansett hva det kunne vert men sansynlig vis noen som bare kødda me dere.
Uansett hva det kunne vert men sansynlig vis noen som bare kødda me dere.
Antall ord: 22
Det fins noe i mørket.. men hva?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg er 99,9% sikker på at noen må ha tullet med oss. For det blir litt for voldsomt kan du si. I etterkant tenker man rasjonellt, men når man står midt oppe i det, blir man en smule gal! Har vel sjelden vært så redd.
Men det som er irriterende er jo at vi ennå ikke vet hvem de er! Dette må være personer som visste hvem vi var, for det var ingen andre hytter i nærheten. Sannsynligheten for at noen andre på ei hytte mange mil unna, plutselig skulle komme på dette er usannsynlig. Men skulle virkelig visst hvem det var, og tatt igjen litt. (er fakta meg litt mørkredd, så jeg hadde nok ikke freidig spankulert i en mørk skog om natten!!!) Men om ikke annet så har man en god spøkelseshistorie, som man kan fortelle videre!
Men det som er irriterende er jo at vi ennå ikke vet hvem de er! Dette må være personer som visste hvem vi var, for det var ingen andre hytter i nærheten. Sannsynligheten for at noen andre på ei hytte mange mil unna, plutselig skulle komme på dette er usannsynlig. Men skulle virkelig visst hvem det var, og tatt igjen litt. (er fakta meg litt mørkredd, så jeg hadde nok ikke freidig spankulert i en mørk skog om natten!!!) Men om ikke annet så har man en god spøkelseshistorie, som man kan fortelle videre!
Antall ord: 148
Maze
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Nov 2005 14:46
- 19
- Lokalisering: Akershus
Hadde blitt vettaskremt hadde jeg vært der!!
Hørtes veldig ekstremt ut, men jaja. Jeg skal ikke si noe på det.
Hørtes veldig ekstremt ut, men jaja. Jeg skal ikke si noe på det.
Antall ord: 22
I wish my grass was emo, so it could cut itself!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Feb 2007 18:00
- 17
- Lokalisering: sandefjord
Hvis du ikke har stjålet dette fra en historie, bok eller noe sånt, vil jeg anbefalle deg å begynne å skrive fordi historien er riktig lagt opp for å lage en god story
Antall ord: 32
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.
hilsen Mason (I am free)
hilsen Mason (I am free)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mar 2007 10:54
- 17
- Lokalisering: Oslo
hehe du kan bli overrasket hva en gjeng tenåringsgutter på en nabohytte alene i skogen kan finne på når de kjeder seg hardt nok skal jeg si deg..
Antall ord: 30
Et tu, jesus?!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ja som sagt kan jeg jo nesten takke disse "tenåringsguttene" for at jeg har fått en god historie å fortelle :mozilla_wink:Hvis du ikke har stjålet dette fra en historie, bok eller noe sånt, vil jeg anbefalle deg å begynne å skrive fordi historien er riktig lagt opp for å lage en god story
Pleier å fungere bra på jentefestene, når det etter en god del vin og morro blir tid for å dele de skummle tingene vi har kommet ut for.
Vi er nok en ganske så skeptisk jentejeng når det kommer til det overnaturlige. Har litt vanskeligheter for å tro på det. Men som jeg sier, jeg kan ikke bevise at det finnes, heller ikke at det ikke kan finnes. Men jeg legger merke til at når vi analyserer noen av de historiene som kommer frem, med alt det fornuftige vi kan, er det alltid noe vi ikke klarer å forklare. Det er da man kan begynne å tenke på om det er noe mer mellom himmel og jord. Disse historiene kan jeg komme med litt senere, når jeg har litt bedre tid. (de er relativt omfangsrike)
- maze
Antall ord: 190
Maze
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mar 2007 10:54
- 17
- Lokalisering: Oslo
ser frem til den gangen du har mer tid:)
Antall ord: 9
Et tu, jesus?!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Nov 2005 18:33
- 19
- Har takket: 1 gang
Med tanke på at det var en hytte i skogen, så hørtes det mer ut som Evil Dead for megchupacabra18 skrev:detta høres ut som et sammendrag av Fritt Vilt nesten hehe:P:P
Antall ord: 37
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks
- Bill Hicks
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg kan nok garantere at dette ikke var slik som i den filmen... hihi! Så nettopp traileren til den og hmmm... jaaaa hva kan man si? Det gode gamle åttitallMed tanke på at det var en hytte i skogen, så hørtes det mer ut som Evil Dead for meg
Men... når det er sagt så har du jo rett i at den utspiller seg jo i en hytte
Antall ord: 71
Maze
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Nov 2005 18:33
- 19
- Har takket: 1 gang
Hehe, om du ikke har sett Evil Dead-trilogien, så anbefales den på det varmeste. De to første er skrekk-komedier, mens den siste (Army of Darkness) heller mer mot komedie enn skrekkfilm.Maze skrev:Jeg kan nok garantere at dette ikke var slik som i den filmen... hihi! Så nettopp traileren til den og hmmm... jaaaa hva kan man si? Det gode gamle åttitallMed tanke på at det var en hytte i skogen, så hørtes det mer ut som Evil Dead for meg
Men... når det er sagt så har du jo rett i at den utspiller seg jo i en hytte
Antall ord: 107
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks
- Bill Hicks
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2007 19:29
- 17