Der ha mora mi liggi da hu va mindre! Morfaren min ha vesst nå ansvar for militærleiren... Ligg en nedlagt militærleir på venstresia i Vaterholmen (Verdal) når man kjøre t svenrige... E en gul bygning før sjølve leir'n d ska spøk i... Sjølve bygningen sjer skummel ut synes æ da... Å æ sjer at nånn gang e gardinan fortrekt, å nånn gang ikke... D t tross for at d itj bruke å vårrå folk der.. Mor mi merka itj nå spesielt da hu låg der, men hu syntes d va ganske utriveli..Thyrin skrev:...som ligger i SØR-trøndelag! :mozilla_wink:Også er det disse kjente stedene da som Taveren, Munkholmen og Domen i Trondheim.
Men uansett da!
Noen som nevnte Vaterholmen ettellerannet sted....
Der fikk man visstnok diplom om man overnattet! :mozilla_smile:
Det hadde vært noe det...
Så om noen vet litt mer spesifikt hvor det ligger, evt. hvem man må ta kontakt med....?
:mozilla_smile:
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ noen som vet om nonen plasser i nord-trøndelag
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2007 11:58
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Inderøy
Antall ord: 169
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
Er det ikke sånn med de fleste steder som skal være hjemmesøkt da?
Forventningene stemmer sjelden til virkeligheten....
Men men, gøyalt likevel! :mozilla_smile:
Kan jo føye til at i et byggefelt på Steinkjer skjer det visst mye rart.... Alt fra albinoelger som går igjen til små drukna barn i elva..... For eksempel......
Kan jo føye til at i et byggefelt på Steinkjer skjer det visst mye rart.... Alt fra albinoelger som går igjen til små drukna barn i elva..... For eksempel......
Antall ord: 59
Think evil thoughts
Hide post links |
Og gå aleina langs elva på veg hjem fra fest, det gjør jeg ikke en gang til nei!Thyrin skrev:Er det ikke sånn med de fleste steder som skal være hjemmesøkt da?
Det finnes en del steder langs den elva som er utrolig ubehaglige!
puma/f
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Nov 2005 08:29
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Det har vist vært en klarsynt på stedet og renset huset i allefall. Leste det i avisen. Historien sier at det var en soldat som hadd kjærlighetsorg og hengte seg der. Folk som har overnattet har hørt ham dusje og sett våte spor på gulvet etter på.Men uansett da!
Noen som nevnte Vaterholmen ettellerannet sted....
Der fikk man visstnok diplom om man overnattet! :mozilla_smile:
Det hadde vært noe det...
Så om noen vet litt mer spesifikt hvor det ligger, evt. hvem man må ta kontakt med....?
:mozilla_smile:
Ikke vet jeg om det er sant.
men i allefall så fant de flere ånder i huset og de ble drevet bort, men vet ikke om de er kommet tilbake. Dette er ikke så lenge siden.[/quote]
Antall ord: 132
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Det spøker mange steder i Nord- Trøndelag. Du har en oversikt over steder i spøkeguiden her, men det er mange flere også. Kinoen i Steinkjer skal visstnok være hjemsøkt f.eks, også har du alt det rare som skjer på Stiklestad. Kommer selv fra Namdalen, og der skjer det mye rart mange steder.Jeg har skrevet litt om det i spøkeguiden.
Antall ord: 67
MM
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Feb 2007 23:42
- 17
Værnes kirke er jo fra tidlig middelalder, så ikke rart om det er no der. var der i høst på eksursjon med middelalderkunnskapsklassen min. kunne liksom ikke komme meg fort nok ut av den kirka og inn på bussen igjen. ikke no vond følelse, men ganske trykkende på en måte.Tussa skrev:Også er det disse kjente stedene da som Taveren, Munkholmen og Domen i Trondheim.
Brura i Gevingåsen ja, men nå har man også begynt å lure på hva som skjer i Værnes kirke. Uansett hva de foretar seg, så holder temperaturen i skipet og sakristiet seg på det samme...
Steinvikholmen slott skal visstnok også inneholde energier for den som er mottagelig for slikt. Mange menneskeskjebner i fangehullene og borggården der, samt slaget om Steinvikholmen slott.
Det ssmme gjelder visst for Stiklestad
Sikkert noe historielag du kan kontakte for mer informasjon.
Antall ord: 148
Who, me?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Des 2004 04:43
- 19
Og på en hybelleilighet som ligger under et hvitt hus på Nordsia i Steinkjer. (husker ikke adressen, men huset ligger like ved elva) En ung(?) lyshåret blid mann som spøker, og han røyker.
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Des 2007 21:38
- 16
Utfordring til alle skeptikere: Brura på Stjørdal
I 1975 så jeg brura! Det var helt vanvittig. Jeg mener, jeg trodde ikke på spøkelser, og selv nå, veldig lenge etterpå, "passer" ikke denne opplevelsen inn i mitt ellers ganske rasjonalistiske verdensbilde. Dette burde være noe for skeptikere, som f.eks. Skepsis (nettstedet www.skepsis.no)Eaglespirit skrev:Og i gevingåsen nedover mot stjørdal, der det skal stå en brud i veikanten av og til rundt mai. Hun ble på kjørt og drept på vei til å gifte seg.
Jeg lo da tre gutter fra Stjørdal den gangen spurte meg og min venneinne om vi ville se Brura. Hæ? Brura? Så fortalte de om henne. Men historien var litt annerledes enn hva jeg leste ovenfor, nemlig at hun ble drept av noen tyskere under krigen da hun var på vei til kirka for å gifte seg.
Jeg har studert litt folkloristikk, så jeg vet at ifølge folketroen er dette en "farlig" fase, altså i overgangen fra en status (her ugift) til en annen (gift), men dette visste jeg ikke noe om den gangen.
Bilen vi fem satt i stilte seg på motsatt side av veien der brura skulle være, ifølge de tre lokalkjente guttene, som hadde sett henne før. Hun viste seg for oss to ganger, da det kom møtende biler, og både vår bil og de møtende hadde lysene på. Det var kveld og mørkt ute (ca kl. 22, kan jeg tenke meg).
Hun var kledd i hvit brudekjole med slør. Jeg mener å huske at hun også hadde brudebukett.
Tre ting var påfallende med skikkelsen, og som gjorde at jeg utelukket, og fremdeles utelukker, at dette var et utkledd menneske:
- Det skinte veldig av klærne, slik jeg aldri har sett fra noe menneske.
- Selv om klærne var veldig tydelig, var ansiktet helt utydelig. Dvs, vi så at det var "noe" der, men det var ikke et ansikt med munn, øyne etc.
- Skikkelsen kom og gikk, men uten at hun beveget seg. Hun sto hele tiden stille på samme sted.
Alle fem så henne akkurat samtidig. Dette vet jeg, fordi de to gangene hun kom til syne, gispet vi fem i kor.
Vi var edru, alle sammen - om noen lurer.
Denne opplevelsen bærer jeg fortsatt med meg, selv om jeg ikke "tror" på spøkelser. Det er ganske forvirrende, når jeg tenker på den - sånn som nå, da jeg kom over denne siden.
Antall ord: 414
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Apr 2007 21:38
- 17
Veivesenet har sprengt bort bergnabben der hun pleier å stå. da hun skremte mange bilister.
Så det var nok noe i det.
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Des 2007 21:38
- 16
Den gangen jeg så henne, fortalte stjørdalsguttene som viste oss henne, at det hadde vært gjort forsøk på nettopp det du nå forteller.Sandman skrev:Veivesenet har sprengt bort bergnabben der hun pleier å stå. da hun skremte mange bilister.
Mener å huske at de også sa noe om at man så langt (den gangen) ikke hadde greid å sprenge den bort...
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Apr 2007 21:38
- 17
Nå er traffikken lagt igjennom Hell tunnelen, så det er nesten ingen traffikk på gevingåsen lenger.
Så det kan jo være at hun er der ennå.
Så det kan jo være at hun er der ennå.
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Har sjekket litt om dette. I følge historien kjørte de med hest og vogn nedover mot stjørdal da de kjørte utfor veien. Der ble hun klemt ihjel under vognen.Men historien var litt annerledes enn hva jeg leste ovenfor, nemlig at hun ble drept av noen tyskere under krigen da hun var på vei til kirka for å gifte seg.
Antall ord: 63
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |