Jeg er enig i at ingen skole eller tittel kan gi deg tillitten til deg selv eller
universet, noe som er nødvendig om en skal jobbe med dette.
Den kan heller ikke gi deg svaret på hva som er din spesielle oppgave
og hva du skal formidle, og går du ett sted og lærer og låser deg på
den ideen du lærer der vil du snarere begrense deg selv enn utvide
dine potensialer.
Jeg har gått på to ulike skoler som begge er 2-årige og utfyller hverandre,
men det jeg mest av alt har lært der er hvordan universet fungerer, hvordan
mange forskjellige har kanalsiert og lært ut sine "sannheter" og trekke paraleller
og se hvorfor ulike mennesker får ned forskjellige sannheter.
I tillegg til å lære ulike teknikker, psykologi og gjennom gruppeprosesser selv
se hvordan mennesker fungerer over tid når de tar i mot terapiene som
kanaliseres.
Etter all denne tiden og energien jeg har brukt på dette så er jeg fortsatt enig
med deg Gaute
For jeg har endt opp med å bruke min egen metode, det er rett og slett
ikke riktig for meg og følge noen lærebok. Men menneskekunnskapen, egen
innsikt, lærdommen om de ulike energiene og hvordan de kan brukes og mye
mye annet ville jeg ikke vært foruten.
Så å si at det ikke er vits å gå på kurs blir også feil, en må bare ta det or det det
er. Den lærerens eller skolens overbevisning og ikke låse seg til at det også
er ens egen.
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Reconnective Healing
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Ja som jeg skrev, kurs og utdanning er bra for å gi oss en oversikt over egenskapene vi har. Slik blir vi ledet på rett vei...som er vår egen vei. Alt vi kommer over av informasjon og "sannheter" er viktige for å vise oss riktig vei i livet. Vi må bare ikke henge oss fast i noe av det, men bare la alt passere gjennom slik at vi kan ta til oss kun det vi føler er nyttig og som gir mening. For det er lett å la seg lede av hva andre føler er riktig/viktig. Ingen andre vet hva som er riktig for deg.
Antall ord: 107
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2006 16:04
- 18
Helt enig med deg, Gaute og det Kaja skriver. Mange blir hypnotisert når noe nytt kommer på banen, men slik praksis stopper opp av seg selv. Mange lar seg lure og det ender som regel med en skuffelse/frustrasjon. Det har jeg sett og hørt mange eksempler på. Men det kommer stadig nye navngitte energier som skal være enda bedre. Med reklamen "løp og kjøp".Gaute skrev:Ja som jeg skrev, kurs og utdanning er bra for å gi oss en oversikt over egenskapene vi har. Slik blir vi ledet på rett vei...som er vår egen vei. Alt vi kommer over av informasjon og "sannheter" er viktige for å vise oss riktig vei i livet. Vi må bare ikke henge oss fast i noe av det, men bare la alt passere gjennom slik at vi kan ta til oss kun det vi føler er nyttig og som gir mening. For det er lett å la seg lede av hva andre føler er riktig/viktig. Ingen andre vet hva som er riktig for deg.
Det verste jeg noen gang har hørt, er at det innen et healing system, så finnes det et stamtre. Hvor høyere opp på stammen du er, jo bedre healer er du. Så første mann til mølla! Mange vet vel hvilket system jeg snakker om..
Antall ord: 227
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |