Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFilm om Lier Psykiatriske Sykehus

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:hm.. jeg leste om dette huset i 23-salen, kanskje det bare er tull dette? trodde boka omhandlet "virkelige" hendelser fra Lier..
Er mulig det er der...men at vi ikke la merke til det. Er jo et stort område...
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Viking-gutt skrev:
men det er vel en type kart over område oppå der, er det ikke? på et stort skilt eller noe? har ikke vært der for å utforske enda, men har vært på området rundt tidligere.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Sol@ngelica skrev:Går lommelykta mi der inne skriker jeg ass, uff å herregud.
Er det sant det med den historien som går at det er et krematorium borti skogholtet der?
Forresten, Lommelykter har hatt en tendens å gå, for så å virke når du kommer hjemmat...
Antall ord: 47
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:
Viking-gutt skrev:
men det er vel en type kart over område oppå der, er det ikke? på et stort skilt eller noe? har ikke vært der for å utforske enda, men har vært på området rundt tidligere.
Nå vi var der, så var samtlige gira på å gå igjennom bygningene, så jeg fikk ihvertfall ikke med meg alt. Kaldt var det også. Mulig det er et skilt over område et sted, men tror ikke de gamle bygningene står der?
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Hehe. Syntes det var en bra laget video. Men kanskje ikke tidenes intervjuobjekter dere hadde der. Tror ikke han karen drar dit med de jentene neste gang han skal dit:)
Antall ord: 30
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Viking-gutt skrev:
Nå vi var der, så var samtlige gira på å gå igjennom bygningene, så jeg fikk ihvertfall ikke med meg alt. Kaldt var det også. Mulig det er et skilt over område et sted, men tror ikke de gamle bygningene står der?
hm.. ikke vet jeg, har ikke undersøkt det stedet. men har de revet noe der? går det ann å få tak i tegninger eller noe slikt over Lier?
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Sol@ngelica skrev:
Hva ble de byggningene kalt da?
Har skilte på et bilde av lier jeg..
åh, har du? ikke mulighet til å legge det ut noe sted?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Viking-gutt »

Bilde

Her har uteliggera kost seg...
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

isj.. hehe, det er sikkert de som "går" igjen på Lier og skremmer folk..
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:isj.. hehe, det er sikkert de som "går" igjen på Lier og skremmer folk..
Hehe ja...
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

takk:)

så navna er forandret? og det er bygning B på dette kartet 23-salen var på? og i boka står det C?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Meget bra laget video :) Bare synd at jentene ble så skremt :D ellers hadde den kanskje vært litt lengre :mozilla_wink:
Antall ord: 21
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maggien
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2007 08:46
17
Lokalisering: Øvre Eiker

Re: Film om Lier Psykiatriske Sykehus

Innlegg av Maggien »

maxker skrev:Bilde

Høl i Jærde
Hei alle sammen, er ny her (fant ikke ut om denne nettsiden før nå :mozilla_surprised:). Ser at det er en del her inne som er interessert i gamle Lier sykehus.. har vært der noen ganger, og bestemte meg sammen med noen venner for å laget en slags dokumentar/faksjon om sykehuset til amandusfestivalen 2007 som heter "Høl i Jærde".

Nå ligger filmen på Dagbladet TV og kjemper om publikumsprisen. Håper filmen faller i smak, den er selvsagt laaaaangt fra perfekt ettersom det er vår første film, men vi håper på noen stemmer allikevel. :mozilla_smile: (Tusen takk for alle stemmer og kommentarer, betyr kjempemye. :mozilla_wink:

Link til Dagbladet TV: http://blink.dagbladet.no/amandus/?op=V ... id=1180451

Kort om filmen:
Høl i Jærde er en faksjonsfilm/dokumentar om mytene rundt Lier Psykiatriske Sykehus. Vi får litt innblikk i rykter, historie og hemmelighetene rundt dette omdiskuterte stedet gjennom ungdommer som besøker det nedlagte sykehuset på kveldstid.

Bilde
Hei! Er også med i filmen her! rettere sagt bak kamera da:P Men superbra at du har lagt inn litt reklame her steff! :mozilla_laughing:
Uansett er det viktig å føye til at det kun er lov å stemme en gang hver dag per IP-adresse. Dessverre... :mozilla_frown:
Nytter ikke annet, men det er derfor viktig at dere sprer rykte videre så vi får masse stemmer, hvis dere syntes vi er verdt det! Så stem som en gal.. Andre er allerede langt foran oss:( selv om stemminga starta igår!
Yaiks liksom :mozilla_foot:
Antall ord: 270
Nasthy:P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Maggien skrev:

Høl i Jærde
Hei alle sammen, er ny her (fant ikke ut om denne nettsiden før nå :mozilla_surprised:). Ser at det er en del her inne som er interessert i gamle Lier sykehus.. har vært der noen ganger, og bestemte meg sammen med noen venner for å laget en slags dokumentar/faksjon om sykehuset til amandusfestivalen 2007 som heter "Høl i Jærde".

Nå ligger filmen på Dagbladet TV og kjemper om publikumsprisen. Håper filmen faller i smak, den er selvsagt laaaaangt fra perfekt ettersom det er vår første film, men vi håper på noen stemmer allikevel. :mozilla_smile: (Tusen takk for alle stemmer og kommentarer, betyr kjempemye. :mozilla_wink:

Kort om filmen:
Høl i Jærde er en faksjonsfilm/dokumentar om mytene rundt Lier Psykiatriske Sykehus. Vi får litt innblikk i rykter, historie og hemmelighetene rundt dette omdiskuterte stedet gjennom ungdommer som besøker det nedlagte sykehuset på kveldstid.

Bilde
Hei! Er også med i filmen her! rettere sagt bak kamera da:P Men superbra at du har lagt inn litt reklame her steff! :mozilla_laughing:
Uansett er det viktig å føye til at det kun er lov å stemme en gang hver dag per IP-adresse. Dessverre... :mozilla_frown:
Nytter ikke annet, men det er derfor viktig at dere sprer rykte videre så vi får masse stemmer, hvis dere syntes vi er verdt det! Så stem som en gal.. Andre er allerede langt foran oss:( selv om stemminga starta igår!
Her kjenner jeg meg igjen. På det nederste bildet som er av bygning DM. Den døren som står åpen, brukte vi som inngang - til høyre for døren er det en lasteramp, der fikk vi inn varer til kjøkkenet. Og til høyre for vinduet ved lasterampen var oppholdsrommet/stuen til pasientene. Og innenfor der igjen var cellene. Oppe på loftet i denne bygningen hadde vi et rom som vi brukte som pauserom, der var det mye rart som skjedde, som vi ikke hadde forklaring på. Til venstre for døren var det en inngjerda luftegård, og rundt hjørnet er det en inngang, som pleierne brukte når de skulle ut med pasientene. Fikk lyst til å dra tilbake dit, har ikke vært der på mange mange år.
Antall ord: 406
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maggien
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2007 08:46
17
Lokalisering: Øvre Eiker

Innlegg av Maggien »

Sol@ngelica skrev:
Maggien skrev:

Høl i Jærde

Kort om filmen:

Bilde
Har lagt ut linken på et annet forum jeg, hvis det er greit.
Jeg fikk stemt flere ganger i går jeg :mozilla_wink:
Stilig! :mozilla_smile: Er fint med all reklame! Hvor er det jeg kan finne det forumet da?
Men må ikke forandre IP-adressa og sånn for oss da! De sjekker det visstnok, siden de som ligger på topp har fått så mange,og slikt...
Men er bare å reklamere da! Det setter vi veldig stor pris på:)
Antall ord: 357
Nasthy:P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links