Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Film om Lier Psykiatriske Sykehus
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Film om Lier Psykiatriske Sykehus
Høl i Jærde
Hei alle sammen, er ny her (fant ikke ut om denne nettsiden før nå :mozilla_surprised:). Ser at det er en del her inne som er interessert i gamle Lier sykehus.. har vært der noen ganger, og bestemte meg sammen med noen venner for å laget en slags dokumentar/faksjon om sykehuset til amandusfestivalen 2007 som heter "Høl i Jærde".
Nå ligger filmen på Dagbladet TV og kjemper om publikumsprisen. Håper filmen faller i smak, den er selvsagt laaaaangt fra perfekt ettersom det er vår første film, men vi håper på noen stemmer allikevel. :mozilla_smile: (Tusen takk for alle stemmer og kommentarer, betyr kjempemye. :mozilla_wink:
Link til Dagbladet TV: http://blink.dagbladet.no/amandus/?op=V ... id=1180451
Kort om filmen:
Høl i Jærde er en faksjonsfilm/dokumentar om mytene rundt Lier Psykiatriske Sykehus. Vi får litt innblikk i rykter, historie og hemmelighetene rundt dette omdiskuterte stedet gjennom ungdommer som besøker det nedlagte sykehuset på kveldstid.
Sist redigert av maxker på 13 Mar 2007 23:12, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 174
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2007 13:01
- 17
- Lokalisering: Trøndelag
Hei du!
Er selv veldig interessert i Lier, men som du vet så er alt her inne om evner osv. Når jeg ser på bilder fra stedet ser jeg at det er mye sorg og ondskap i bygget. Jeg ser at det er mye stygge ting som har skjedd der... Mye forskning med mennesker - som dere også forklarer i filmen. Jeg synes med hånda på hjertet at filmen var kjempe bra. Noe som filmen trenger er faktisk litt uredigerte ting og litt nervøsitet.. Jeg kjente det i hele kroppen når lyset svikta! Hvis du har mer info fra Lier kan du sende meg en PM så kan vi ta kontakt
Mvh
Er selv veldig interessert i Lier, men som du vet så er alt her inne om evner osv. Når jeg ser på bilder fra stedet ser jeg at det er mye sorg og ondskap i bygget. Jeg ser at det er mye stygge ting som har skjedd der... Mye forskning med mennesker - som dere også forklarer i filmen. Jeg synes med hånda på hjertet at filmen var kjempe bra. Noe som filmen trenger er faktisk litt uredigerte ting og litt nervøsitet.. Jeg kjente det i hele kroppen når lyset svikta! Hvis du har mer info fra Lier kan du sende meg en PM så kan vi ta kontakt
Mvh
Antall ord: 115
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2006 17:13
- 18
- Lokalisering: Tysvær
Veldig fin liten video det
Er selv intreset i akuratt Lier, har aldrig vert der selv i og med at eg bur på andre siden av landet
Men håper på og få besøkt det en gang
Er selv intreset i akuratt Lier, har aldrig vert der selv i og med at eg bur på andre siden av landet
Men håper på og få besøkt det en gang
Antall ord: 38
Det fins noe i mørket.. men hva?
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
hm.. fikk egentlig litt mer lyst til å besøke stedet jeg nå..
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Des 2006 17:39
- 17
- Kjønn (valgfri): Mr.man
- Lokalisering: Akershus
Re: Film om Lier Psykiatriske Sykehus
hvem av personene i filmen er du? fikk intrykk av at det var flere på filmen som ikke troddde på det paranormale så...maxker skrev:
Høl i Jærde
Hei alle sammen, er ny her (fant ikke ut om denne nettsiden før nå :mozilla_surprised:). Ser at det er en del her inne som er interessert i gamle Lier sykehus.. har vært der noen ganger, og bestemte meg sammen med noen venner for å laget en slags dokumentar/faksjon om sykehuset til amandusfestivalen 2007 som heter "Høl i Jærde".
Nå ligger filmen på Dagbladet TV og kjemper om publikumsprisen. Håper filmen faller i smak, den er selvsagt laaaaangt fra perfekt ettersom det er vår første film, men vi håper på noen stemmer allikevel. :mozilla_smile: (Tusen takk for alle stemmer og kommentarer, betyr kjempemye. :mozilla_wink:
Link til Dagbladet TV: http://blink.dagbladet.no/amandus/?op=V ... id=1180451
Kort om filmen:
Høl i Jærde er en faksjonsfilm/dokumentar om mytene rundt Lier Psykiatriske Sykehus. Vi får litt innblikk i rykter, historie og hemmelighetene rundt dette omdiskuterte stedet gjennom ungdommer som besøker det nedlagte sykehuset på kveldstid.
Antall ord: 199
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
har også hørt noe om et krematorium..Sol@ngelica skrev:Går lommelykta mi der inne skriker jeg ass, uff å herregud.
Er det sant det med den historien som går at det er et krematorium borti skogholtet der?
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2007 13:01
- 17
- Lokalisering: Trøndelag
Sol@ngelica skrev:Går lommelykta mi der inne skriker jeg ass, uff å herregud.
Er det sant det med den historien som går at det er et krematorium borti skogholtet der?
Det er ikke bare lommelykta som går når folk entrer denne sort bolig! noen filmkamera slår seg av, noen blir grå og rare, og andre elektriske ting som mobil klikker.
Jeg har forresten også hørt om noen krematorium. Men jeg har også hørt om flere bygg innover skogen? Noen som vet noe mer?
Antall ord: 90
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
aldri hørt om kloremerker nei..Sol@ngelica skrev:Du også ja..
ikke bare jeg som har hørt det alså.
Men det med de kloremerkene, det er ikke sant ihvertfall.
Antall ord: 31
Hide post links |
Re: Film om Lier Psykiatriske Sykehus
Jeg hadde ansvaret for lyden, du ser meg så vidt noen ganger. Er jeg som sier "Slå ned lyset på den der, sett på bare en lampe". Var dobbel lykt, og vi ville spare batteriet (vi hadde to filmlys, den ene hadde allerede gått) Det som var creepy var at da slukte lyset helt, og vi fikk det ikke på igjen. Når vi kom hjem var det ennå masse strøm igjen på batteriet. Sov ikke like godt den natta kan du sihvem av personene i filmen er du? fikk intrykk av at det var flere på filmen som ikke troddde på det paranormale så...
Det er 3 karakterer med, 2 jenter (Trine lise og Katrine) og en gutt (Tommy) . Begge jentene tror det sitter noe igjen i bygget, og følte dette på seg flere ganger mens vi var der inne. Tommy er helt sikker på at det ikke finnes noe slikt, og at det er fantasien som løper løpsk. Du ser andre personer også, men dette er folk som filmer eller holder utstyr.
Selv merket jeg ikke noe akkurat den kvelden, men vi var der dagen før for å sjekke forholdene, og det var skikkelig ekkelt. Det var 5+ ute, men når vi kom opp i andre etasjen var det masse is på veggene i det ene rommet og det var sinnsykt kaldt.
Vi var der også dagen etter selve innspillingen, for å få litt panoramabilder av stedet, da vi gikk inn hørte vi stemmer fra etasjen over oss. Løp som gærne ut, men tror det bare var uteliggere som holdt til der oppe. Men ekkelt uansett.
Selv er jeg ganske sikker på at det sitter noe igjen på Lier, man blir liksom deprimert av å komme dit, og det er kaldt.Veldig kaldt. Eller, det føles kaldt, for den egentlige tempraturen var mange plussgrader. Litt creepy det der :/
Sist redigert av maxker på 12 Mar 2007 23:01, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 319
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Fått et lite innblikk??Sol@ngelica skrev:Oi.....
Antall ord: 9
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
det skal også være et lite murhus ved siden av bygning D, som ble kalt lik huset, der de fraktet alle likene til og det ble tidligere gjort autopsi(?).
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 01:58
- 18
- Lokalisering: Nes i Akershus
Kan ikke huske å sett det huset....hmmm.....skal en tur dit senere iår, så får se om jeg finner det da.livingdeaddoll skrev:det skal også være et lite murhus ved siden av bygning D, som ble kalt lik huset, der de fraktet alle likene til og det ble tidligere gjort autopsi(?).
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
hm.. jeg leste om dette huset i 23-salen, kanskje det bare er tull dette? trodde boka omhandlet "virkelige" hendelser fra Lier..
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Generelt et lite hyggelig, dog facinerende sted.Sol@ngelica skrev:Ja...
Er ikke så høy i hatten egentlig, med de lydene vi hørte på filmen om at noe falt ned, kan være at det var noen der som lagde lydene da..
Så det stoler jeg ikke helt på...
Men ellers....
Uff.
Et eller annet har alltid dratt med dit...
Når vi var der i fjor fikk vi flere bilder med energier på, hørte kvinnerop og fotskritt i bakgården på øvre bygg, uten at noen var der. Scary ja....UFF!
Antall ord: 95
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |