Universet & dets hemmeligheter ⇒ Jordens rensning i 2007
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Feb 2007 02:58
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Nes
- Blitt takket: 1 gang
Godt å se at Glob og BA er enige om noe ihvertfall! :mozilla_wink:
Antall ord: 13
The common error of ordinary religious
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort
rather than follow it.
http://www.robtex.com/ipinfo.gif
rather than follow it.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
..
Sist redigert av nesco på 07 Mar 2007 20:21, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
rather than follow it.
rather than follow it.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
..
Antall ord: 0
rather than follow it.
rather than follow it.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Faktisk tror jeg Globeline og jeg er enige om det meste.nesco skrev:Godt å se at Glob og BA er enige om noe ihvertfall! :mozilla_wink:
Kristendom og troen på healing, synskhet osv tror jeg er unntakene heller enn regelen.
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Nei jeg har ikke det. Jeg hadde ikke hørt om NET så jeg leste om det på nettet nå.mason skrev:Gaute? Har du mottatt NET- kurs? Jeg er selv New Earth Teacher, og det kunne være interessant å høre om du er det samme.
Jeg kjenner Borak og Naomi Sol, og hadde en del kontakt med dem for et par år siden. Men jeg valgte heller å gå min egen vei. Har likevel respekt for det de arbeider med og det de kanaliserer ned av åpningskoder og diverse, dette har jeg selv kjent effekten av.
Jeg merket imidlertid etterhvert at det var nødvendig for meg å stå på egne bein, og å heller ta i bruk mine egne evner og kanaliseringer. Men det er greit å ta i mot det man trenger av energier og erfaringer fra andre miljøer og grupper, for å lære mer om seg selv og sitt indre. Jeg liker ikke at ting blir satt i et system som man må lære - for å på den måte bli "bra nok" til å fungere. Dersom vi blir avhengige av slike systemer, så mister vi oss selv. Da undertrykker vi våre egne evner og selvsikkerhet. Vi er alle vår egen mester, og trenger ingen andre til å veilede oss. Vi trenger kun veiledning dersom vi er villedet bort ifra vår egen indre veiledning. Og dersom et system er med på å villede oss bort ifra vårt indre og vår egen sjelsvei - må vi trekke oss unna for å komme på rett spor igjen.
De kursene jeg har tatt opp gjennom livet har vært både nyttig og unyttige, men erfaringene har alltid vært bra å ta med seg. Selv om jeg er utlært til diverse titler så bruker jeg ikke disse i hverdagen. Fordi titlene begrenser meg. Jeg er mer enn bare det jeg har blitt opplært til å bli. Jeg er ikke bare yrkestittelen, fordi jeg har papir på dette. Jeg er mye mer, som kun får utfoldet seg om jeg ikke lar meg begrense til en viss tittel. Jeg kan mer enn det jeg har lært på kurs eller på skolen. Og dette gjelder alle mennesker.
Når vi heller får tillit til våre egne evner og kvaliteter, fremfor alt vi har blitt tillært - blir vi mer sikre på oss selv og på vår indre visshet. Vi vil slutte å tro på, eller å ha tiltro til mennesker - fordi vi tror vi ikke vet bedre selv. Tro og tiltro er egentlig tvil...fordi vi ikke stoler på det vi selv vet. Det har ingen verdi å tro på noe, dersom dette ikke samsvarer med det vi selv føler i sjelen. Tro er usikkerhet, og får oss til å stå ustøtt. Velger vi å heller gjøre som alle andre fordi vi tror at dette er riktig, mater vi denne usikkerheten. Vi velger gjerne å følge andres spor, fordi vi er usikre på oss selv - og slik mister vi kraft og indre visshet. Jo flere valg vi tar ene og alene, jo sterkere blir kraften i oss - jo nærmere sjelen kommer vi. Og kun da står vi støtt i vår egen kraft, vi vakler ikke lenger i andres tro.
Menmen...dette ble kanskje litt avsporing. Følte bare for å lufte disse tankene.
Leste litt om NET-kursene. Var mye bra der ser det ut som. Jeg vet Naomi Sol og Borak kanaliserer ned mye bra som er nyttig å ta med seg, enten det er informasjon, symboler eller koder.
Men for meg var det ikke riktig å lære seg ulike bevegelser og måter å sette opp portaler på. Vi skal først og fremst bli kjent med oss selv og våre egne evner i livet, ikke andres. Det er meningen at vi skal gi av oss selv og av den vi er...for vi er så mye mer enn bare det lille vi lærer av andre. Selv har jeg min egen måte å kanalisere ned portaler på, som ikke lar seg lære bort. Alle har unike evner, og disse finner man bare ved å utforske seg selv. Vi har alt vi trenger inne i oss. Men vi lærer likevel av alle mennesker vi møter på, og det er jo bra. Så lenge vi ikke blir avhengige av å lære av andre, fordi vi ikke har tilit til oss selv og våre egne evner.
Det er fint om andre mennesker kan gi en påminning om det vi har inne i oss, og på det vi vet innerst inne. Men vi må ikke søke alle svarene i andre. Når vi slutter å gå til andre for svar, vil svarene komme til oss. Den som leter, finner ikke.
Antall ord: 796
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Kjære vene. Selvfølgelig prøvde du å fyre opp. Du er ganske gjennomsiktig ser du. ALLE vet akkurat hva du er ute etter. Og det er akkurat det som er så teit. Andre her inne har faktisk meninger om noe - du er bare tåpelig.Viking-gutt skrev:Vil ikke diskutere med deg jeg Globeline. Jeg prøvde å fyre deg opp enda mer, for å se hvordan du reagerte ;-) Artig å se mennesker bli forbanna over at ukjente personer skriver noe man mener er usant. Hehe, det eneste som mangler i dine innlegg den siste uken er mange UTROPSTEGN !!
Kanskje du får det litt bedre med deg selv, ved å ikke bli så sint over ting ;-)
Syns bare litt synd på deg som tydeligvis har så lite innhold i livet ditt at dette er hva du bruker tiden din på. Litt trist, men jeg tenker at du fortjener sikkert ikke bedre heller. Som man reder ligger man. Sov godt.
Antall ord: 158
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 01:58
- 18
- Lokalisering: Nes i Akershus
Du skrev dette i et innlegg: "Det er misbruk av min tid, og jeg lar meg ikke misbruke."
Hva gjør jeg nå? Jo jeg misbruker din tid med tull
Du må passe deg så ikke "det paranormale" sluker all din tid. Ta litt pause fra det, er min anbefaling, det gjør deg godt. Punktum fra meg i denne diskusjonen.
Du må passe deg så ikke "det paranormale" sluker all din tid. Ta litt pause fra det, er min anbefaling, det gjør deg godt. Punktum fra meg i denne diskusjonen.
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Du kan ikke bare hevde at du misbruker noen sin tid med tull. Det er vi som bestemmer hva som er tull og hva som ikke er det.Viking-gutt skrev: Hva gjør jeg nå? Jo jeg misbruker din tid med tull
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det er helt riktig at du forsøker å misbruke andres tid. Antageligvis er det ingen som nedlater seg på det nivået du fungerer på.Viking-gutt skrev:Du skrev dette i et innlegg: "Det er misbruk av min tid, og jeg lar meg ikke misbruke."
Og?? Det er ingen fare for at det paranormale skal sluke all min tid, fordi du er ikke paranormal, og det er du som prøver å misbruke andres tid. Men helt ærlig så tror jeg ikke det er særlig mange som bruker tid på deg. Et kjapt svar er du vel vert da, siden du er menneske.
Og ja, det er bra du vet å sette grenser for deg selv, om enn litt for seint. Men men, bedre sent enn aldri. Lurt trekk og takke for deg.
Mediter litt så vil du kanskje lære noe om det paranormale. Hvis du lærer noe om det paranormale, så vil du blant annet vite at utsagn som "du må passe det så ikke det paranormale sluker all din tid" er som å si, du må passe deg så ikke tirsdager sluker all din tid. Eller som å si du må passe deg så drikke morgensol spiser vinter. Meningsløst.
Antall ord: 245
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Feb 2007 18:00
- 17
- Lokalisering: sandefjord
Takk for svar. Spurte fordi jeg syntes alt så ut til å være det samme. Borak og Naomi driver også med det, men slik jeg forstår så har de startet en ny gruppe med sine folk slik at de driver litt utenfor det vanlige miljøet. Men de er sikkert flinke fordet. Jeg kjenner de ikke personlige, og har ingen meninger om det. Vet bare at det har vært en del diskusjoner, ala Kenneth og Olav i dette forumet. Jeg hoppet litt av denne NET delen, fordi jeg følte det ble feil siden jeg ikke hadde tro på det. Da syntes jeg heller det var riktig å konfrontere mitt miljø og min lærer, og ønsket dem lykke til med arbeidet, og jeg holdt meg selv med mine egne tanker og meninger, siden det ikke er mulig å påstå at noen har rett eller galt i dette temaet. Men det er store likhetstrekk i hvordan man ser dette både fra NET siden og fra din side.Gaute skrev:Nei jeg har ikke det. Jeg hadde ikke hørt om NET så jeg leste om det på nettet nå.mason skrev:Gaute? Har du mottatt NET- kurs? Jeg er selv New Earth Teacher, og det kunne være interessant å høre om du er det samme.
Jeg kjenner Borak og Naomi Sol, og hadde en del kontakt med dem for et par år siden. Men jeg valgte heller å gå min egen vei. Har likevel respekt for det de arbeider med og det de kanaliserer ned av åpningskoder og diverse, dette har jeg selv kjent effekten av.
Jeg merket imidlertid etterhvert at det var nødvendig for meg å stå på egne bein, og å heller ta i bruk mine egne evner og kanaliseringer. Men det er greit å ta i mot det man trenger av energier og erfaringer fra andre miljøer og grupper, for å lære mer om seg selv og sitt indre. Jeg liker ikke at ting blir satt i et system som man må lære - for å på den måte bli "bra nok" til å fungere. Dersom vi blir avhengige av slike systemer, så mister vi oss selv. Da undertrykker vi våre egne evner og selvsikkerhet. Vi er alle vår egen mester, og trenger ingen andre til å veilede oss. Vi trenger kun veiledning dersom vi er villedet bort ifra vår egen indre veiledning. Og dersom et system er med på å villede oss bort ifra vårt indre og vår egen sjelsvei - må vi trekke oss unna for å komme på rett spor igjen.
De kursene jeg har tatt opp gjennom livet har vært både nyttig og unyttige, men erfaringene har alltid vært bra å ta med seg. Selv om jeg er utlært til diverse titler så bruker jeg ikke disse i hverdagen. Fordi titlene begrenser meg. Jeg er mer enn bare det jeg har blitt opplært til å bli. Jeg er ikke bare yrkestittelen, fordi jeg har papir på dette. Jeg er mye mer, som kun får utfoldet seg om jeg ikke lar meg begrense til en viss tittel. Jeg kan mer enn det jeg har lært på kurs eller på skolen. Og dette gjelder alle mennesker.
Når vi heller får tillit til våre egne evner og kvaliteter, fremfor alt vi har blitt tillært - blir vi mer sikre på oss selv og på vår indre visshet. Vi vil slutte å tro på, eller å ha tiltro til mennesker - fordi vi tror vi ikke vet bedre selv. Tro og tiltro er egentlig tvil...fordi vi ikke stoler på det vi selv vet. Det har ingen verdi å tro på noe, dersom dette ikke samsvarer med det vi selv føler i sjelen. Tro er usikkerhet, og får oss til å stå ustøtt. Velger vi å heller gjøre som alle andre fordi vi tror at dette er riktig, mater vi denne usikkerheten. Vi velger gjerne å følge andres spor, fordi vi er usikre på oss selv - og slik mister vi kraft og indre visshet. Jo flere valg vi tar ene og alene, jo sterkere blir kraften i oss - jo nærmere sjelen kommer vi. Og kun da står vi støtt i vår egen kraft, vi vakler ikke lenger i andres tro.
Menmen...dette ble kanskje litt avsporing. Følte bare for å lufte disse tankene.
Leste litt om NET-kursene. Var mye bra der ser det ut som. Jeg vet Naomi Sol og Borak kanaliserer ned mye bra som er nyttig å ta med seg, enten det er informasjon, symboler eller koder.
Men for meg var det ikke riktig å lære seg ulike bevegelser og måter å sette opp portaler på. Vi skal først og fremst bli kjent med oss selv og våre egne evner i livet, ikke andres. Det er meningen at vi skal gi av oss selv og av den vi er...for vi er så mye mer enn bare det lille vi lærer av andre. Selv har jeg min egen måte å kanalisere ned portaler på, som ikke lar seg lære bort. Alle har unike evner, og disse finner man bare ved å utforske seg selv. Vi har alt vi trenger inne i oss. Men vi lærer likevel av alle mennesker vi møter på, og det er jo bra. Så lenge vi ikke blir avhengige av å lære av andre, fordi vi ikke har tilit til oss selv og våre egne evner.
Det er fint om andre mennesker kan gi en påminning om det vi har inne i oss, og på det vi vet innerst inne. Men vi må ikke søke alle svarene i andre. Når vi slutter å gå til andre for svar, vil svarene komme til oss. Den som leter, finner ikke.
Antall ord: 967
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.
hilsen Mason (I am free)
hilsen Mason (I am free)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Ja vi er alle en viktig brikke i puslespillet...alle utfyller hverandre samme hvor forskjellige meninger eller arbeidsmetoder vi har. Så lenge vi bruker tid og energi på det vi selv føler for, så får vi utnyttet vårt fulle potensialemason skrev:Jeg hoppet litt av denne NET delen, fordi jeg følte det ble feil siden jeg ikke hadde tro på det. Da syntes jeg heller det var riktig å konfrontere mitt miljø og min lærer, og ønsket dem lykke til med arbeidet, og jeg holdt meg selv med mine egne tanker og meninger, siden det ikke er mulig å påstå at noen har rett eller galt i dette temaet. Men det er store likhetstrekk i hvordan man ser dette både fra NET siden og fra din side.
Antall ord: 133
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2007 01:23
- 17
- Lokalisering: Vest
Steik kor unødvendig trakkasering...slikt du kaster vekk di dyrebare tid på?Globeline skrev:Det er helt riktig at du forsøker å misbruke andres tid. Antageligvis er det ingen som nedlater seg på det nivået du fungerer på.Viking-gutt skrev:Du skrev dette i et innlegg: "Det er misbruk av min tid, og jeg lar meg ikke misbruke."
Og?? Det er ingen fare for at det paranormale skal sluke all min tid, fordi du er ikke paranormal, og det er du som prøver å misbruke andres tid. Men helt ærlig så tror jeg ikke det er særlig mange som bruker tid på deg. Et kjapt svar er du vel vert da, siden du er menneske.
Og ja, det er bra du vet å sette grenser for deg selv, om enn litt for seint. Men men, bedre sent enn aldri. Lurt trekk og takke for deg.
Mediter litt så vil du kanskje lære noe om det paranormale. Hvis du lærer noe om det paranormale, så vil du blant annet vite at utsagn som "du må passe det så ikke det paranormale sluker all din tid" er som å si, du må passe deg så ikke tirsdager sluker all din tid. Eller som å si du må passe deg så drikke morgensol spiser vinter. Meningsløst.
Antall ord: 260
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...
we might just infect those around us
with madness...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Men syns du KUN det er viktig at du skal gjøe det som du føler for og få utnytte ditt potensiale? Har du ikke en viss formening om at det skal være riktig, etterprøvbart og ha en konkret funksjon. Jeg mener - for ellers kunne vi vel like gjerne ha skrevet eventyr og kalt det fantasi. For det er også et potensiale, men da bør man kalle det eventyr og ikke noe annet. FOr det blir lett misvisende når vi fremlegger ting som synske observasjoner eller kanalisering eller lignende. Det legger føringer for at folk skal tro på det som blir sagt og tro at det vil skje eller at det er slik ting er. Det er litt viktig at dersom det er fantasi, så kommer det klart fremGaute skrev: Ja vi er alle en viktig brikke i puslespillet...alle utfyller hverandre samme hvor forskjellige meninger eller arbeidsmetoder vi har. Så lenge vi bruker tid og energi på det vi selv føler for, så får vi utnyttet vårt fulle potensiale
Nå sier jeg ikke at du fantaserer. Jeg bruker det ordet her for å være klar. Men jeg er litt usikker på om du er opptatt av at det skal stemme det du gjør, eller om du er mest opptatt av å bare gjøre det - og har glemt at det bør ha noe for seg. For noen ganger virker det som om flere er opptatt av å si masse ting, og når det ikke stemmer så er det som om de bare ikke hører på det øret eller er blind på begge øynene.
I hvor stor grad mener du at det bør være riktig det som kommer frem i slike sammenhenger? Selvfølgelig kan vi jo ikke alltid bevise at en kanalisering stemmer, det kan jo være diffust og det kan være at det ikk skal skje før langt frem i tid. Men da bør vel vedkommende ha andre ting som har stemt, skjedd eller vist seg å være tilfelle, før h*n velger å tro på sine intuisjoner?
Antall ord: 358
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Heldigvis bestemmer jeg selv hva jeg mener er bortkastet tid og ikke. Jeg syns det er hakket verre at du faktisk viser deg å bruke energi på noe du selv sier er bortkastet.ragerod skrev: Steik kor unødvendig trakkasering...slikt du kaster vekk di dyrebare tid på?
Håper du ikke gjorde det for min del, for da skal du vite at det var helt unødvendig. Men selvfølgelig, takk for tanken.
Antall ord: 73
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jøss, her var det mye fiendtlighet å se etter sist jeg var innom tråden.
Men mest fascinerende er det å tenke over HVORFOR folk faktisk blir sinte over det som er skrevet, da jeg synes det hele virker litt sånn barneskolegreier.¨
Men folk er jo forskjellige, det må vi gjenta.
Men mest fascinerende er det å tenke over HVORFOR folk faktisk blir sinte over det som er skrevet, da jeg synes det hele virker litt sånn barneskolegreier.¨
Men folk er jo forskjellige, det må vi gjenta.
Antall ord: 51
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |