Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMeyergården Hotell \ huset til min datter

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
piara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

heisann Amfelia!

Du kan be datteren din om å ta kontakt med en kjempe trivelig mann som heter jonny Bårdvik...han kan nok hjelpe henne..han har hjemmeside www.twoheartshealing.no
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Jeg kan også bekrefte at Jonny er en MEGET trivelig og imøtekommende mann :)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

hehe..ja han er super!! meget behagelig å man føler seg vel sammen med han..han er veldig flink og jobber med forskjellig..artig å høre at flere har samme erfaring av han..kjenner flere som har vert til han å det er kun positiv tilbakemelding...han har hjulpet mange..og han kan flere måter med husrens og så bor han jo på mo..
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

storms skrev:Nå Amfelia.. noe nytt angående huset til din datter?
Hei Storms!

Har vært i kontakt med dem, men huseieren hadde ikke vært innom i kveld.Har gitt dem det du kunne fortelle, så de er veldig spente på hva han kan fortelle om huset og dets historie. De har også prøvd å søke i kirkebøker i kveld, men bøkene de har funnet omhandler ikke tidspunktene de leter etter...
Er selv veldig spent på utfallet, selv tror jeg at det også finnes en mannlig energi der..
skal holde deg oppdatert :)

Til dere andre: Tusen takk for tipset om personen som kanskje kan hjelpe til her! :)
Skal sende over beskjed til min datter! Tror de blir glad.... :)
Nå er det tid for Discovery og Fornemmelse for mord..(norsk)!!

Amfelia
Antall ord: 135
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

[quote="storms"]Nå Amfelia.. noe nytt angående huset til din datter?[/quote

Hei igjen.... :mozilla_wink:
Har ikke glemt deg... Det tok litt, men det skjer så mye..
Nå har de endelig fått sjekka litt opp omkring dette huset, huset ble bygd i 1949,og var i en families eie frem til for få siden.Den nye eieren kjente ikke til noen av disse navnene som er nevnt, han er i familie med de tidligere eierne.Min datter mente at han ble litt snurt da de spurte han... De hadde heller ikke noen tilknyttning til jernverket.
Mannen som eide huset skal visstnok ha dødd i hjemmet, konen er også død.

Som nevnt tidligere, har det vært en ganske stille periode i huset, men det har nå blitt mer aktivitet, det rare er at aktiviteten startet da min datter gikk gravid, og avtok gradvis da barnet ble født, nå er min datter gravid igjen og aktiviteten tiltar..
Det var derfor jeg spurte deg om du kunne se tilstanden til min datter...
Jeg hadde en STERK følelse om at det kunne være tilfelle, og konfronterte henne om det sist lørdag, det var ikke noe jeg ventet meg, eller var planlagt, for det er bare SYV måneder siden hun ble mor sist.... Så damen vi begge har fornemmet vil jeg tro kanskje passer på min datter, kan ikke helt slippe den såre klynkingen fra et barn...

De har fått nr. til denne Jonny, så vi får håpe at ting ordner seg.
Kan oppdatere senere..

Amfelia :)
Antall ord: 266
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2007 01:23
17

Innlegg av TheMan »

Ekstremt dårlig oppførsel fra storms sin side.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

hehe...

dårlig oppførsel du ;)

Vi kan jo argumentere rundt
En gammel bestemor har vugget et barn der. Det er hun som er igjen.
Du vet... den gamle damen med så stor omsorg for barn osv...

Kanskje det er symbolikken....

Når det er sagt, så hadde mange nok ringt meg på en 39.95 kr minuttet linje for å høre dette, eller betalt meg 2000 kr for en husrens. Og hvordan kan noen sitte hundrevis av mil unna og fortelle noen ting som helst? Dersom vi ønsker tro for mye, så ender vi opp med å "skape" i stedet for å finne.... eller vi finner ting som ikke er der.

Nå virker faktisk Amfelia troverdig, men jeg er nok redd hun vil bli skuffet og gjerne noen kroner fattigere.

Legg også merke til hvor mange som kan se bakover, forover, sideveis, i kort, i terninger, i kuler, snakke med ånder, snakker med demoner, lage psi-baller, teleportere osv... Du finner ikke et av deres svar i et skikkelig case.

Olav er jo her på forumene. Hvorfor har ikke han svart Amfelia? Er det fordi alt handler om penger?

Nå sitter Amfelia med flere svar en før... gratis.....

Og TheMan.... et par kule solbriller gjør ingen forskjell ;)

StormS;)
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Amfelia, a long time....

Veldig ofte dukker denne posten opp i hodet mitt... det kverner og vil ikke gi slipp.

Og alltid den samme tanken. "Anna"...

Jeg burde jo egentlig tie stille, men det er en smule vanskelig og du kjenner meg...
StormS skrev: En gammel bestemor har vugget et barn der. Det er hun som er igjen. Ikke barnet.
Hanna Maria. Hun sitter å vugger i hjørnet og ser ut mot vinduet. Skråtak? Ser dere sjøen og jernverket?
Det er ikke Hanna, men Anna...

Det gnager som en sviske og ikke vite hva som vil ut....

Første gang jeg svarte på innlegget ditt var jeg lettere irritert fordi jeg hadde sett så mange TVN ÅM episoder med kafeteria og hoteller... (noe jeg mener er mest skjult markedsføring)

Nu er jo ikke lengre irritert, og jeg må lette samvittighet. I tillegg må dette "noe" bli sagt.

Så jeg lier av meg noe, så kan du heller trekke på smilebåndet;)

- 1917
- Anna
- Kjærlighet
- et hjertesmykke i gull.
- en gammel dame i blå genser, hvit hår og briller. Hun tar på hjertesmykket som henger rundt halsen på en pike rundt 8-10 år og sier noe som betyr veldig mye for jenta.
- tømmer (tror huset er av tømmer, eller mannen kan ha jobbet med tømmer.)
- en hund
- på seksjonen står en "mugge" med en rød sløyfe i hanken....(muligens en liten lapp festet i den)
- Gyngestolen er borte... ( viktig....)
- Utebod, der står gyngestolen...
- Hvit rom, men med mørklakkert tregulv og beisede lister.
- Herr og Fru Pedersen
- Johan
- Datteren trenger å finne smykket for å finne trøst.

Jeg klarer ikke se noen sammenhenger, men jeg kan jo alltids tippe...

Anna er født i 1917, hun vugget sin datter i den selvsamme gyngestol. Det er hun som fikk hjertet (lurer på om det er etter at Anna sin mann døde....). Huset er bygd av tømmer og mannen jobbet kanskje med tømmer. Hjertet henger ikke lengre rundt halsen til piken, men ligger i denne vasen og klarer ikke bli funnet. Enten het Anna Pedersen til etternavn, eller så gjør hennes datter det. Anna kan muligens ha dødd i 1978 eller er det 1987? Mulig hennes mann het Johan.

Anna er full av kjærlighet og det er hun som er igjen i et hvit soverom, med mørklakket tregulv og beised lister. Jeg "føler" at det er hennes datter eller datterdatter som trenger smykket. Kanskje fordi deres mann er gått bort.

Uansett, så har du jo en spennende historie her... noe til pepsi max'en....

Dersom noe overhode skulle stemme, så har jeg en ting til jeg har lyst å si angående gyngestolen. Og som jeg har sagt før, jeg er ikke "synsk", så dette er for morro... ok?

Helt til slutt kommer en linje sigende, og den tror jeg er til deg...

"Theodor, den rufsete bamsen...."

StormS;)
Antall ord: 496

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Hei Storms!! :)

Spennende historie...., jeg har ikke kjennskap til noe av dette, så det må overbringes Mo i så fall.
Det jeg helt sikkert kan si er at det ikke finnes noe uthus på eiendommen, ikke nå i alle fall, men jeg skal overbringe historien til min datter, så kan hun jo, om hun har lyst, se om noe kan vise seg riktig. Men om de gjør det, er en annen sak...., de syntes det var for kostbart å få hjelp til å få ro i huset, så jeg har mine tvil...., men kanskje jeg kan prøve og nøste meg litt fram her selv. Jeg synes jo det er spennende, i motsettning til de som bor der...
Skal prøve å se om jeg klarer å hoste opp noe om huset/eiendommen selv, og da skal du få beskjed. Vet du forresten noe om hvor man eventuellt kan sjekke opp slike opplysninger, folkeregisteret er jo umulig å henvende seg til...??

Ellers så må jeg jo få si at du har kommet med en del spennende på en annen side i det siste...., gøy å lese!
:mozilla_wink:
Amfelia
Antall ord: 186
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Jeg aner ikke hvor du kan sjekke ting opp. Men vet du hva de som de leier huset av heter? Om noen vet hva de som bygde/eide huset heter... Og du skal ikke bruke all verden av tid på mine gjetterier...

Og om du kanskje kunne gjøre meg en liten tjeneste. Kan du spørre om din datter kan ta et bilde av det venstre hjørne på soverommet til hennes datter (sett fra døren).

Et annet lite tips kan være å ta opp lyd på soverommet. Overfør den til pc og forsterk denne (amplify). Kanskje kan det høres en svak nynning i bakgrunnen ;) Det hadde vel vært spennende ;)

StormS;)
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Stella
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Feb 2007 13:35
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Stella »

Hei igjen Storms;-)

Liker denne gjettingen din...vi bor i et 350 år gammelt hus de sier det spøker i....
De som bodde her før har sett gjenstander flytte på seg og fysisk sett personer flere ganger...
Er veldig åpent for slike ting, men har enda ikke opplevd noe konkret...
Kan du fortelle litt om husets historie?
Jeg har min i mitt sinn, og spennende å se om de matchet...

Stella;-)
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Stella skrev:Hei igjen Storms;-)

Liker denne gjettingen din...vi bor i et 350 år gammelt hus de sier det spøker i....
De som bodde her før har sett gjenstander flytte på seg og fysisk sett personer flere ganger...
Er veldig åpent for slike ting, men har enda ikke opplevd noe konkret...
Kan du fortelle litt om husets historie?
Jeg har min i mitt sinn, og spennende å se om de matchet...

Stella;-)
Hei Stella,

Takk for sist...

Hvorfor la seg rive med av litt gjetting? ;)

Uansett. Jeg trenger å vite om navnet Haugen eller hagen har noe å si for huset/stedet. For det jeg ser er for stort til å være en enebolig, i såfall en veldig stor enebolig. Jeg ville nesten sagt at det er seksjonert... Skal undres om det ikke er et vindu på skrå oppe ved takvinkelen... (rombeformet tror jeg det heter)...

Jeg trenger å vite om noe av dette stemmer før jeg kan fortelle deg litt mer om hva som surrer oppunder topplokket akkurat nå...

StormS;)
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Stella
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Stella »

Huset stort og er seksjonert..stemmer det;-)
Og et av navnene du nevnte har en tilknyttning til meg;-)

Moro dette :mozilla_wink:
Sist redigert av Stella på 17 Apr 2007 18:49, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Stella
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Stella »

Når jeg tenker meg om kan begge navnene knyttes til meg...det ene skrevet ordrett, det andre med små justeringer;-)
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Hei igjen,

Da er det nok riktig hus. Jeg må lage noe kveldsmat til de små og få dem i seng. Jeg skal tenke på det i mellomtiden og gi deg et svar senere i kveld når det blir litt roligere her ;)

StormS;)
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links