Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderRetter på informasjon som ikke stemmer helt:

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
danoitalian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 17:05
17

Innlegg av danoitalian »

hvis du blir rolig og glad når det kommer demoner, er det ikke
rart at gjenferd virker truende....¨
tenk hvis du skulle komme hjem en dag og datteren din satt omringet
av demoner og hadde det kjempegøy... KJEMPEGØY!
det er jo demoner vi snakker om, onde skapninger som bare
liker å plage folk, ikke STRYKE DEM PÅ KINNET!!!!
så hvis demoner gjør dette med deg, begynner jeg å lure på
om du er en demon selv, eller bare er et veldig ondt menneske eller noe...
ikke vondt ment, hele historien virker bare helt snål
(ikke at jeg ikke tror på den altså)

EDIT: he he, hadde ikke lest alle svarene...
skjønner nå hvorfor de kommer...
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Retter på informasjon som ikke stemmer helt:

Innlegg av BA. »

LadyDark skrev:Hvis du mener det du skrev helt seriøst, har du ikke mye erfaring med demoner.
Jeg har utallige erfaringer med demoner gjennom flere år, så derfor tør jeg si deg i mot når jeg ser at du skriver punkt etter punkt som er galt.
Hva regner du da som demoner? Hvis jeg har en irrasjonell frykt for noe spesielt, så kan det være mine demoner. De finnes, men kun som begreper.

Demoner i mytisk forstand har vi ingen holdepunkter for at finnes, og den enes tro kan være like gal som den andres. I de tilfeller der din og en annens tro er forskjellig kan begge være gale, eller en kan være riktig.

Så lenge vi da ikke vet noe om demoner eller om de i det hele tatt finnes, så kan ingen si at de har den rette forståelsen om demoner heller.
1. En demon kan absolutt besette et menneske ved bl.a overraskelse og makt.
Den KAN lamme deg og gjøre deg iskald, slik at du ikke klarer å gjøre motstand men bare ligge der uten å kunne bevege deg.
Og du? Hvis man hadde spurt dette mennesket om det ønsket denne besettelsen, ville svaret garantert blitt nei...
-Og ja, jeg har vært vitne til og opplevd det her, så jeg svarer rett fra hjertet.
Det du har vært vitne til er kanskje en psykose? Man kan kalle det også en demon eller demoner, men det blir igjen kun negative ord for en ikke uvanlig sykdom.
2. En demon er slettes ikke likegyldig med et menneske! Det var en drøy påstand!
En demon er som regel svært utspekulert og ondskapsfull, og bruker mennesket til sitt formål. Den er svært bevisst på hva den vil og gjør sitt for å oppnå det. De er svært utspekulerte og gjerne veldig impulsive.
Dette finnes det intet grunnlag for. Vi har ingenting som tyder på at demoner som selvstendige vesener finnes.

Resten av innlegget er egentlig mye av det samme. Kritikk av andres tro fordi en mener at ens egen tro er så mye riktigere.
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Re: Retter på informasjon som ikke stemmer helt:

Innlegg av Globeline »

BA skrev:
Resten av innlegget er egentlig mye av det samme. Kritikk av andres tro fordi en mener at ens egen tro er så mye riktigere.
Det blir mer og mer fascinerende hver gang det der.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links