Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Finnskogens onde energier.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Finnskogens onde energier.
Hei Har nå søkt gjennom alle tilgjengelige sidene i denne kategorien, og det undrer meg at det ikke er skrevet noe om Finnskogen, nærmere bestemt Fall..(GRUE)
Jeg har i allefall ikke funnet noe. Der er det blandt annet et kors som er risset inn i bakken, dette korset har ligget der siden før 1850, og det står også at " forfedrene manet dunkle makter i jorden ".Korset er gjerdet inn, og på gjerdet er det slått opp en liten plakat som forteller at det ble inngjerdet i 1962. Det vil ikke gro noe i selve jordsmonnet i korset,men rundt det gror det godt.
Energien der skal være sterk, og atmosfæren i luften skal ikke føles direkte ond, men veldig avventende. De som besøkte stedet har fortalt at de nærmest fikk beskjed om at " dere kommer aldri til å få vite hva dette er, det er over deres forstand ". De følte seg ikke velkommen der. Hele denne historien står i bladet Medium, nr.12 - 2006.
Disse personene dro videre til et sted som heter Valgunaho, skal ikke være langt unna der de var, der besøkte de et hjemsøkt torp, det eneste som står igjen der er grunnmuren.Stedet ble forlatt i 1901, der regjerte mørke krefter, og regjerer enda.. Det sies at du aldri må berøre denne grunnmuren, for da kan det være at uhell vil forfølge deg siden.... En historie som fortelles er at to små jenter var utsatt for hhv. nesebrudd og beinbrudd, den ene jenta hadde spasert på muren, mens den andre bare var med på turen, dette skal ha skjedd samme dag som besøket hadde vært der.
Disse mediumene som skriver denne artikkelen, forteller at de kjente at de ble dratt mot stedet, men at de ikke var ønsket.De fikk sterke nakkesmerter, de fornemmer begge tragedie, men igjen føler de at det er noe de ikke skal vite..De forteller at de følte at uhyggen var så sterk at de bare måtte forlate, og de var redde for å berøre noe som helst. Nakkesmertene forsvant da de igjen kom inn på stien mot bilen.
Ja, Finnskogen rommer nok mange hemmeligheter, og jeg skal ta turen dit så snart snøen er borte! Vet hvor korset befinner seg, og det andre stedet spør jeg meg frem til...
Er energiene så sterke som det her sies, tror jeg nok at de vil sanses! Gleder meg allerede!
Amfelia.
Jeg har i allefall ikke funnet noe. Der er det blandt annet et kors som er risset inn i bakken, dette korset har ligget der siden før 1850, og det står også at " forfedrene manet dunkle makter i jorden ".Korset er gjerdet inn, og på gjerdet er det slått opp en liten plakat som forteller at det ble inngjerdet i 1962. Det vil ikke gro noe i selve jordsmonnet i korset,men rundt det gror det godt.
Energien der skal være sterk, og atmosfæren i luften skal ikke føles direkte ond, men veldig avventende. De som besøkte stedet har fortalt at de nærmest fikk beskjed om at " dere kommer aldri til å få vite hva dette er, det er over deres forstand ". De følte seg ikke velkommen der. Hele denne historien står i bladet Medium, nr.12 - 2006.
Disse personene dro videre til et sted som heter Valgunaho, skal ikke være langt unna der de var, der besøkte de et hjemsøkt torp, det eneste som står igjen der er grunnmuren.Stedet ble forlatt i 1901, der regjerte mørke krefter, og regjerer enda.. Det sies at du aldri må berøre denne grunnmuren, for da kan det være at uhell vil forfølge deg siden.... En historie som fortelles er at to små jenter var utsatt for hhv. nesebrudd og beinbrudd, den ene jenta hadde spasert på muren, mens den andre bare var med på turen, dette skal ha skjedd samme dag som besøket hadde vært der.
Disse mediumene som skriver denne artikkelen, forteller at de kjente at de ble dratt mot stedet, men at de ikke var ønsket.De fikk sterke nakkesmerter, de fornemmer begge tragedie, men igjen føler de at det er noe de ikke skal vite..De forteller at de følte at uhyggen var så sterk at de bare måtte forlate, og de var redde for å berøre noe som helst. Nakkesmertene forsvant da de igjen kom inn på stien mot bilen.
Ja, Finnskogen rommer nok mange hemmeligheter, og jeg skal ta turen dit så snart snøen er borte! Vet hvor korset befinner seg, og det andre stedet spør jeg meg frem til...
Er energiene så sterke som det her sies, tror jeg nok at de vil sanses! Gleder meg allerede!
Amfelia.
Antall ord: 425
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Overrasker meg også at de ikke står noe særlig om Finnskogen på disse sidene.
Har alltid hatt lyst til å se dette korset, men det har aldri blitt noe av, får prøve å ta meg en tur til sommeren.
Har også lyst å titte på bjørka, men den blir det vel værre å finne tenker jeg.
Har alltid hatt lyst til å se dette korset, men det har aldri blitt noe av, får prøve å ta meg en tur til sommeren.
Har også lyst å titte på bjørka, men den blir det vel værre å finne tenker jeg.
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
[quote="Sol@ngelica"]Overrasker meg også at de ikke står noe særlig om Finnskogen på disse sidene.
Har også
lyst å titte på bjørka, men den blir det vel værre å finne tenker jeg.[/quote
Kanskje vi kunne ta turen sammen , jeg er ensom i vennegjengen når det kommer til slike ting...
Amfelia
Beklager at jeg rota det til for deg da jeg skulle sitere deg, begynner vel å bli trøtt...
Har også
lyst å titte på bjørka, men den blir det vel værre å finne tenker jeg.[/quote
Kanskje vi kunne ta turen sammen , jeg er ensom i vennegjengen når det kommer til slike ting...
Amfelia
Beklager at jeg rota det til for deg da jeg skulle sitere deg, begynner vel å bli trøtt...
Antall ord: 99
Hide post links |
He he, det går greit.
Jeg er jo oppvokst på vinger traktene, men leste først om dette i sagaen om isfolket.
Det hadde vært moro å tatt en tur ja
Jeg er jo oppvokst på vinger traktene, men leste først om dette i sagaen om isfolket.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ja, ikke sant, vi gjør det! På turen kan vi jo diskutere katter, det har vi og til fellesSol@ngelica skrev:He he, det går greit.
Antall ord: 55
Hide post links |
Å ja er kjempe glad i katter, men har ingen her jeg bor nå da.
De bor hos foreldra mine, har 5 stykker, he he.
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Slår dem med en... har seks, tre store og tre babyer....Sol@ngelica skrev:Å ja er kjempe glad i katter, men har ingen her jeg bor nå da.
Vet du om andre " fenomener " på Finnskogen? Det må jo skje mye der, etter alle historiene som florerer om tillstandene som har vært der..!
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Mkayyyy... Kom til å tenke på en stand-up vits om at det er kun dumme hvite mennesker som ikke tar signalene om at de er uønsket på et område eller hus og fortsetter å bli/komme tilbake. Tror det var Eddie Murphy. Hvis man vet at man ikke er ønsket på en plass, hvorfor har man da lyst til å dra der? Er det ikke litt dumdristig og ikke minst respektløst?
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ha, ha.. da er jeg glad jeg ikke er hvit.... tullaFrokost skrev:Mkayyyy... Kom til å tenke på en stand-up vits om at det er kun dumme hvite mennesker som ikke tar signalene om at de er uønsket på et område eller hus og fortsetter å bli/komme tilbake. Tror det var Eddie Murphy. Hvis man vet at man ikke er ønsket på en plass, hvorfor har man da lyst til å dra der? Er det ikke litt dumdristig og ikke minst respektløst?
Respekterer ditt syn fullt ut, men husk at det er mange steder energiene er sånn, vi mennesker, i alle fall de fleste på dette forum, har, er, og vil alltid føle tiltrekkning til slike steder, og mange velger og oppsøke dem.Det er etter sigende mange offentlige plasser som besitter disse energier, men de blir ikke stengt for det, vel..? Skulle det være noe i disse sagnene, og noe SKULLE noe tilstøte mennesker som oppsøker dem, får man ta konsekvensene av det, og da kan det være at man lærer av sine "feil". Selvfølgelig skal man vise respekt, jeg har ikke tenkt og løpe omkring og be om tegn på at noe er der...Det er bare det at når interessen for slike ting er der, blir man mer og mer nysgjerrig, og vil gjerne se og føle på stedet bak historien...
Kanskje noen her som har vært der kunne komme med en kommentar, for eller mot...
Amfelia
Antall ord: 257
Hide post links |
Kan ikke komme på flere nå, men en nabo av tanta mi (hu bor på finnskogen)Amfelia skrev:Slår dem med en... har seks, tre store og tre babyer....Sol@ngelica skrev:Å ja er kjempe glad i katter, men har ingen her jeg bor nå da.
Vet du om andre " fenomener " på Finnskogen? Det må jo skje mye der, etter alle historiene som florerer om tillstandene som har vært der..!
sa hun hadde sett små troll sitte på skigarden, om det er sant det vet jeg ikke.
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mar 2007 10:54
- 17
- Lokalisering: Oslo
stilig stilig..
Har prøvd og finne bilde av dette stedet på google osv, men det var jo... umulig. Ett lite utdrag fra en side om alt det mystiske på Finnskogen: "Solkorset:Nordvi forteller at det i 1850 ble oppdaget et stort solkors - et Østens svastika på bakken inne på Finnskogen. Det viste seg at ingenting ville gro der. Selv i dag, over 150 år etter vil ikke noe spire i dette korset, selv om det er blir sådd i sårene. Forskere har tatt prøver av jordsmonnet, uten å finne svar."
Jeg og fattern skal dra dit så fort snøen er borte, og pirke litt rundt der oppe, skal se om det blir noen bilder av utfarten vår
Her står det da litt diverse om korset og finnene som utvandret dit:
http://www.reiseliv.no/destinasjoner/no ... hengt_mann
Jeg og fattern skal dra dit så fort snøen er borte, og pirke litt rundt der oppe, skal se om det blir noen bilder av utfarten vår
Her står det da litt diverse om korset og finnene som utvandret dit:
http://www.reiseliv.no/destinasjoner/no ... hengt_mann
Antall ord: 142
Et tu, jesus?!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 01:14
- 18
- Lokalisering: Hedmark
Re: Finnskogens onde energier.
[quote="Amfelia"]Hei Har nå søkt gjennom alle tilgjengelige sidene i denne kategorien, og det undrer meg at det ikke er skrevet noe om Finnskogen, nærmere bestemt Fall..(GRUE)
hei! jeg bor ikke så veldig langt unna grue / finnskogen! og har faktisk hørt om dette korset jeg også! så en liten reportasje på tv`en! skulle gjerne ha opplevd dette stedet!
rart at det ikke gror på selve korset!
hei! jeg bor ikke så veldig langt unna grue / finnskogen! og har faktisk hørt om dette korset jeg også! så en liten reportasje på tv`en! skulle gjerne ha opplevd dette stedet!
rart at det ikke gror på selve korset!
Sist redigert av HypeTraXx på 16 Mar 2007 11:56, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 72
- Overbevist -
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
mhm mhm! er visstnok også fem-seks andre kors der oppe.. lukter det blir en lang dag med leting der oppe.. hehe.. syns jeg ikke er direkte lokalkjent der.. bare gått rundt ved den..bunkeren eller hva det er.. for flere år siden..
Antall ord: 44
Et tu, jesus?!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 01:14
- 18
- Lokalisering: Hedmark
Sancti skrev:mhm mhm! er visstnok også fem-seks andre kors der oppe.. lukter det blir en lang dag med leting der oppe.. hehe.. syns jeg ikke er direkte lokalkjent der.. bare gått rundt ved den..bunkeren eller hva det er.. for flere år siden..
hehe, skjønte ingenting jeg nå
Antall ord: 52
- Overbevist -
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
det er en sånn.. betong bygning? uten tak.. vegger.. kulehull.. også så jeg på kulehullene i trærne fra krigen og no greier.. ringer en bjelle? prøver og forklare her, men er desverre altfor lenge siden pappa slutta og lufte meg:P
Antall ord: 44
Et tu, jesus?!
Hide post links |