Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerMeditasjon for å kontakte hjelper.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

GrainDelight--
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 23 Feb 2007 15:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sofaen min ;-D

Meditasjon for å kontakte hjelper.

Innlegg av GrainDelight-- »

Livingdeaddoll sa dette i et annet innlegg om hjelpere; "ved meditasjon.

man lukker øynene, og ser for seg at man går inn i en heis. denne heisen beveger seg nedover, fra ti til en, hvor en er etasjen hvor man kan møte hjelperene sine. man teller sakte ned fra ti til en. samtidig som man tar denne heisen, går man dypere og dyper inn i en selv.
det som er meningen med denne øvelsen er at man kommer ned på et nivå, hvor det skal være mulig å kontakte og se hjelperne sine, men det er ikke lett. og heisen skal være treg, så man må bruke lang tid på dette. "

Når man gjør dette, Skal det være helt stille rundt deg. Eller kan man spille lav musikk som gjør at man slapper mer av?

Takker for svar :)
Antall ord: 146
Take Care ;-*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Bruk musikk hvis det hjelper deg. Jeg bruker alltid musikk under meditasjon, også når det er for å komme i kontakt med min guide:)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GrainDelight--
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 23 Feb 2007 15:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sofaen min ;-D

Innlegg av GrainDelight-- »

Magikeren skrev:Bruk musikk hvis det hjelper deg. Jeg bruker alltid musikk under meditasjon, også når det er for å komme i kontakt med min guide:)
Tusen takk. (: Jeg skal se om det går bedere da. Jeg greier nemlig ikke konsentrere meg når det er helt stille rundt meg, Jeg må til å med ha musikk før jeg sovner. Om jeg ikke har noen lyder rundt meg får jeg sånne ekle tanker om at noen stirrer på meg osv.
Antall ord: 83
Take Care ;-*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
crazyme
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 27 Feb 2007 17:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sønsterud

Meditasjon

Innlegg av crazyme »

Tips: Det er ikke alltid det med å se or seg en heis funker, kan bli... Hvordan skal jeg forklare det? På en måte litt for moderne for mange. En gammel trapp eller noe sånt funker som regel også, men du skal alltid gå nedover og ende opp i f.eks en kjeller.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Oda »

Det skal jeg prøve...
men kan ikke fantasi påvirke det??
Antall ord: 12
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angelpiiijah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 03 Mar 2007 15:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordmøre

Innlegg av Angelpiiijah »

Hei dere =)

Det virker litt skremmende det med hjelpere, hva er det for noe egentlig? (Skal lese mer andre steder også da.) Er ny her serru....=D
Antall ord: 27
*Angelpiiijah*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schnugaf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 190
Startet: 12 Aug 2006 12:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Meditasjon

Innlegg av Schnugaf »

crazyme skrev:Tips: Det er ikke alltid det med å se or seg en heis funker, kan bli... Hvordan skal jeg forklare det? På en måte litt for moderne for mange. En gammel trapp eller noe sånt funker som regel også, men du skal alltid gå nedover og ende opp i f.eks en kjeller.
Jeg ender opp i en grotte med fakler som har blå flammer og et langt teppe som leder til en stor svart dør med gull hengsler og gull dørhåndtak...
Og denne døren er tung å få opp.
Møter visst nokk hjelperen min, men hun stikker av når jeg spør om hun vil vise seg.
Antall ord: 116
Ja, det er vell enten det ene eller det andre sa reven før han ble skutt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
I see dead people!
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 24 Okt 2006 20:11
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Åmot

meditasjo? hva er det?

Innlegg av I see dead people! »

jeg har aldri prøvd meditasjon. åssen funker det? er det en spesiell sittestilling eller noe spess man skal gjøre?
Antall ord: 21
når noen dør så velger de enten å ''gå igjen'' elr å gå videre. men hva hvis de som ''går igjen'' forsvinner helt når de går videre til andre siden? altså bare blir borte.. null bevissthet og null eksistens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

www.transfigurasjon.no

Her ligger en meget bra meditasjonsteknikk for møte med åndelig guide...
se under "for hodet og hjertet"
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Re: Meditasjon

Innlegg av mason »

crazyme skrev:Tips: Det er ikke alltid det med å se or seg en heis funker, kan bli... Hvordan skal jeg forklare det? På en måte litt for moderne for mange. En gammel trapp eller noe sånt funker som regel også, men du skal alltid gå nedover og ende opp i f.eks en kjeller.
Hvorfor det? Bruker som regel heisen eller rulletrapp metoden selv for å komme ned, men bruker dette mest i hypnose eller hypnoterapi.

Har all forståelse for at dette virker flott for deg og sikkert veldig mange andre, men du skriver at du alltid skal gå nedover, derfor jeg kommer med innvending, ingen andre grunner. Jeg vil bare påpeke at man kan også ende veldig høyt oppe hvis man liker dette. Jeg er langt opp i himmelen der jeg møter mine hjelpere og mitt høyere meg. Prosessen starter med avslapning, og pustekontroll. Siden når man svever mot himmelen forsvinner de tanker du har i hodet, inn i en boble som svever fra deg, dette gjøres med alle tanker som måtte komme til deg. Senere ser jeg for meg et slags palass langt der borte som jeg ydmykt går mot. Der er det 3 dører som jeg må velge hvilken jeg vil åpne. Jeg må deretter spørre meg selv, om jeg virkelig vil gå inn denne døren, fordi det da vil være vanskelig å trekke seg etterpå. Med et positivt svar går jeg inn, og ser et rom der alt er hvitt, og alt er behagelig og varmt og godt hvor harmony råder, og stillhet og glede. Jeg ber ydmykt om at min hovedhjelper vil vise seg for meg, og komme foran meg. Etter en stund eller flere meditasjoner kan man møte denne personen. man kan da spørre igjen om dette er min hovedhjelper, og hvis det ikke er det, be denne trekke seg tilbake da det er din hovedhjelper du skal snakke med. etter å ha sett personen, kan du si at du ønsker å vite navnet eller hva du skal kalle han/henne. Etter å ha snakket ferdig takker du pent, og går tilbake den samme vei, ut av rommet, lukker døren, går tilbake der du var ferdig å fly oppover, herfra synker du sakte ned til du er tilbake over huset ditt, og endelig i stolen der du sitter. Tell tilbake fra fem til 0 og si at du skal være våken ved 0. Dette kan du gjøre hvis du pleier å være litt tåkete når du er ferdig.

Dette var bare et tips til hvordan det kan gjøres, det finnes utallige måter, var bare slik at jeg ville påpeke at det ilkke trengs å gå nedover. Før man begynner er det fint å ha på litt rolig behagelig meditasjons musikk, og sitte i en behagelig possisjon. Pass på å trekke ut telefonkontakt og slå av mobilen. Sikkert ikke noe gøy å høre mobilen piper akkurat da hjelperen skulle si navnet sitt, og han forsvinner, og på mobilen står det "skjer a??"
Antall ord: 521
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
I see dead people!
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 24 Okt 2006 20:11
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Åmot

Innlegg av I see dead people! »

Magikeren skrev:www.transfigurasjon.no

Her ligger en meget bra meditasjonsteknikk for møte med åndelig guide...
se under "for hodet og hjertet"
ok takk :mozilla_laughing:
Antall ord: 27
når noen dør så velger de enten å ''gå igjen'' elr å gå videre. men hva hvis de som ''går igjen'' forsvinner helt når de går videre til andre siden? altså bare blir borte.. null bevissthet og null eksistens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links