Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Kanaliseringene kan vise Gaute's indre kamp med seg selv, en kamp om korleis oppleve virkeligheten og korleis leve i den. Kanskje noen alternative har virkelige kurs å by på?

Ta deg ein bolle Gaute, nyt den, for jordskjelvene, flodbølgene og havreåkerene kjem og tek deg!
Antall ord: 47
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Amonika skrev:En ting er å være uenig om sak, men personangrep av den sorten du bedriver her, Globeline, hører ikke noe steds hjemme. Ta en joggetur, avslutt med 100 spensthopp og 20 armhevninger :mozilla_wink: .
Nei det kunne ikke passet. Jeg nedlater meg ikke til å starte spydige hint jeg. Men jeg svarer i klar tale når jeg får slike. Så får slike som deg sette seg inn i det eller la det være, samme for meg. Personangrep er å angripe en person uten grunn - eks som å svare "for å irritere deg kanskje" - det er et usaklig personangrep. Og det var starten på denne her. Hvis Gaute hadde svart på det jeg sa i stede for å være spydig og personlig, så hadde saken vært ute av verden for lenge siden.

Og det samme gjelder kanskje deg også. Pust dypt, se rundt deg og lær nye ting.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Gaute skrev:
Dr. Doktor skrev:
Amonika skrev:En ting er å være uenig om sak, men personangrep av den sorten du bedriver her, Globeline, hører ikke noe steds hjemme. Ta en joggetur, avslutt med 100 spensthopp og 20 armhevninger :mozilla_wink: .
Tja, det er jo en fin teknikk for å avsløre hva slags person man diskuterer med. Ikke minst hva slags person som står bak kanaliseringene. Jeg vet f.eks nå at jeg ikke ville stolt på Gaute et eneste sekund i en krisesituasjon.
Fordi jeg forholder meg like rolig til personangrep som jeg gjør til jordskjelv og flodbølger? :)
Du må ikke si slike latterlige ting. Men klart du forholder deg rolig så lenge noen tydeligvis har oversett din spydige og usaklige startkommentar. Men du vet selv, og det er det viktigste. Eller kanskje du bare rolig skal flytte fra det og?
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Unnskyld at jeg sier det Globe, men du virker i overkant nærtakende. Ikke ment som en fornærmelse, mer som et hint om et tips. :-)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Tom_34 skrev:Unnskyld at jeg sier det Globe, men du virker i overkant nærtakende. Ikke ment som en fornærmelse, mer som et hint om et tips. :-)
Nei, tar det ikke som en fornærmelse heller. Det er helt riktig. Svarer folk spydig så reagerer jeg - helt bevisst det. Med mindre jeg er sliten og ikke orker. Det er en uhøflig måte å reagere på (her "for å irritere deg") og ikke passende av en person som fremstiller seg som høytstående lysarbeider.

Så tom - helt riktig. Men for all del, moro er moro. Bare at denne var ikke moro ment, denne var et oppgulp fordi han ikke taklet det jeg sa. Og det er useriøst. Er min mening.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Globeline skrev:
Tom_34 skrev:Unnskyld at jeg sier det Globe, men du virker i overkant nærtakende. Ikke ment som en fornærmelse, mer som et hint om et tips. :-)
Nei, tar det ikke som en fornærmelse heller. Det er helt riktig. Svarer folk spydig så reagerer jeg - helt bevisst det. Med mindre jeg er sliten og ikke orker. Det er en uhøflig måte å reagere på (her "for å irritere deg") og ikke passende av en person som fremstiller seg som høytstående lysarbeider.

Så tom - helt riktig. Men for all del, moro er moro. Bare at denne var ikke moro ment, denne var et oppgulp fordi han ikke taklet det jeg sa. Og det er useriøst. Er min mening.
Den er grei! Bare la merke til det, og dine meninger har du selvfølgelig rett til å gi uttrykk for som alle andre. :)
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Tom_34 skrev:
Globeline skrev:

Den er grei! Bare la merke til det, og dine meninger har du selvfølgelig rett til å gi uttrykk for som alle andre. :)
Nemlig
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Amonika
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 20:11
17

Innlegg av Amonika »

Globeline, du fekter og sparker rundt deg i vilden sky, men det er ingenting der!
Gaute kan kanskje være irriterende med sin påståelighet, men du tar litt av nå. Husk at du har din egen sannhet, vi har alle vår egen sannhet, også Gaute. Med det mener jeg at vi velger hva vi vil legge energi i. Siden du velger å legge så voldsomt mye energi i Gaute, så må det være noe som treffer på ett eller annet plan, tenker jeg
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Amonika skrev:Globeline, du fekter og sparker rundt deg i vilden sky, men det er ingenting der!
Gaute kan kanskje være irriterende med sin påståelighet, men du tar litt av nå. Husk at du har din egen sannhet, vi har alle vår egen sannhet, også Gaute. Med det mener jeg at vi velger hva vi vil legge energi i. Siden du velger å legge så voldsomt mye energi i Gaute, så må det være noe som treffer på ett eller annet plan, tenker jeg
På bakgrunn av det du sier er det tydelig at du ikke har lest alt. Så kom tilbake når du har lest alt. Du må vel kritisere meg hvis du syns det er verdt å blande deg inn i andres diskuson. Men vær såpass at du setter deg inn i det først da, ellers blir det for teit.
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Limme
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2006 10:30
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Limme »

Dr. Doktor skrev:
Limme skrev:
Dr. Doktor skrev:
Limme skrev:*jeg er havren, hvilket nek er du?* \:D/ :lol:

Beklager, det begynner å bli sent for en stakkar her.. :mozilla_oops:
Nei, for all del. Det er alltid plass for havresnakk.
:D Jeg skal plante havre til deg, jeg, for jeg bor i den øverste delen av Oslo. Så kan du komme hit og få havre en dag. :D
Jøss, hvilken snillhet. For litt ekstra inspirasjon til havredyrking så legger jeg ved en artikkel skrevet av denne karen.
Bilde
Hmm.. Så du er enten hest... eller kroppsbygger...? :lol:
*planter litt ekstra, i tilfelle..*
Antall ord: 95
<¨""">< ||| ><""¨>
Rejoice not at thine enemy's fall - but don't rush to pick him up either..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Amonika
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 20:11
17

Innlegg av Amonika »

Jeg hadde lest alt. Jeg klarer bare ikke hoste opp det samme sinnet overfor Gaute som deg, for jeg er av den oppfatning at alle skal få tro på det de vil. Meg om det.

Men for all del, du står fritt til å la ditt sinne gå ut over akkurat den du vil, du har nok dine grunner.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Amonika skrev:Jeg hadde lest alt. Jeg klarer bare ikke hoste opp det samme sinnet overfor Gaute som deg, for jeg er av den oppfatning at alle skal få tro på det de vil. Meg om det.

Men for all del, du står fritt til å la ditt sinne gå ut over akkurat den du vil, du har nok dine grunner.
Hvem er det du sier er sint? Meg?

Like synsk som Gaute du også eller føler du bare et behov for å støtte ham. Nei, jeg er ikke sinna. Men jeg blir ganske irritert av folk som deg som hevder ting som de overhode ikke har peiling på. Jeg sitter inne på et kontor inni et hjem og du kan ikke se meg. Jeg har ikke webkamera - og du bør egentlig forhodle deg til hva jeg sier og ikke spekulere utover det.

Det er også grunnen til at jeg reagerte på Gaute. Han kom også med en masse påstander om meg, som ikke var rikrige. Dersom han er synsk og kan kanalisere jordens undergang så bør han ikke ta feil på så mye annet. Og som deg \tok også han grundig feil av mine intensjoner - altså er han overhode ikke synsk men veldig egofokusert .- som du er også.-

Dersom dere åpner kanaler vil dere ikke motta den typen feilinformasjon. Så jeg råder deg til å enten kjenne etter eller la være å prøve å fremstå som smart. For det virker ikke smart, det virker bare litt tåpelig.

Når jeg er sint så kan du si jeg er sint og jeg skal ta den. Men når du ikke har rett, da er det teit. Og du .. vel. Jeg vet jo at du ikke har grunnlag for å si det. Og dersom du eks leste noe i mine innlegg som du mener kanskje pekte i den retning - da ville jo en mer saklig fremgangsmåte være å kanskej spørre om jeg er sinna og evt hvorfor.

Men vel - saklighet, folkeskikk. Det er visst fraværende både ene og andre plassen. Prøv en annen taktikk du. så skal du se.

Og om jeg hadde vært sinna eller ikke så hadde jo ikke det hatt noe som helst relevans egentlig. For det eneste som var relevant var kveruleringsrunden som startet da jeg sa at jeg ikke helt kjøpte kanaliseringen - og at kveruleringsrunden som startet med saklige "for å irritere deg" utviklet seg til å forsterke min opprinnelige oppfatning. Og hvis du syns at "for å irritere deg" er slik du svarer på tilbakemelding - ,.,. vet ikke jeg, kanskje du sier det hvis sjefen din for eksempel reagerer på noe? Så hvis du syns det er saklig og høflig måte å reagere på, så er det greit. Men det er sånn generelt sett ikke en særlig konstruktiv måte å svare på konstruktiv kritikk. Bare sånn til informasjon i tilfelle du en gang skulle oppleve at en sjef etterspør en forklaring eller utdypin g - ikke svar "for å irritere deg" for da driter du på draget. Du gjør selvfølgelig det hvis andre spør også, men sjef er et bedre eksempel fordi at det virker som om det er eneste gangen visse mennesker klarer å ha folkeskikk.
Antall ord: 544

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Er du sinna Globeline? Hvorfor? Fyrer du opp deg selv fordi noen skriver ting som du ikke syns stemmer? Vitsen med det a?

Enten så har du opplevd noe fryktelig vondt i det siste......eller så er du en kvinnelig kroppsbygger, som har fått for mye testosteron i blodet. Makan til aggresivitet er det lenge siden jeg har sett.

SMIL :D og livet smiler til deg Globeline. Har du meditert i det siste da? Det blir du roligere av vet du ;-)

Ikke bli så sinna nå da.......eller så skal jeg komme å kile deg litt!!!
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Tror kanskje du skal meditere litt selv.

Etterpå skal du tenke hardt gjennom hva ordet hensiktsmessig betyr. Det er nok hensiktsmessig.

Tilslutt kan du tenke litt på hvilken hensikt du hadde med å skrive det innlegget der.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Dr. Doktor skrev:Tror kanskje du skal meditere litt selv.

Etterpå skal du tenke hardt gjennom hva ordet hensiktsmessig betyr. Det er nok hensiktsmessig.
Jeg mediterte....disse ordene kom frem:

rasjonell,funksjonell,heldig,praktisk,velegnet. Må jeg meditere mere?
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links