Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ mosjøen
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Des 2004 13:42
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Midt i Norge
- Har takket: 10 ganger
- Blitt takket: 3 ganger
mosjøen
Hei alle sammen!
Er det noen fra Mosjøen eller omegn som vet om flere steder som det spøker i Mosjøen?
Takknemlig for svar!
Er det noen fra Mosjøen eller omegn som vet om flere steder som det spøker i Mosjøen?
Takknemlig for svar!
Antall ord: 26
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2006 12:59
- 18
Se på "Aktivitet på Helgeland" der var det mange fra Mosjøen :mozilla_smile:
Antall ord: 14
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Ja der har jeg sett.... tenkte kanskje det var noe nytt?
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Vet du om et gammelt rødt hus som står like ved hovedveien på høyre side når du kjører fra Mosjøen og mot Trofors? Det er like etter du kommer ut fra Mosjøen. Det er bare det huset som står der. Har hørt at det spøker noe skrekkelig i det huset. Kom plutselig på det her nå, er mange bekjente som har snakket om det.
Antall ord: 74
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Tror det blir brukt som feriehus, ser ihvertfall ikke ut som det bor noen der
Antall ord: 15
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 18:54
- 17
- Lokalisering: Østfold
Tror ikke folk bor i det huset så lenge av gangen, står som regel tomt! Var der en gang på natterstid og det var ikke noe kos:)
Antall ord: 28
Tanja
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2007 20:23
- 17
- Lokalisering: Helgeland
huset er tilknyttet en gård i nærheten og er for øyeblikket utleid . har vært det ei god stund nå.
ryktene går om spøkeri der , men det faktum at folk ikke bor der så lenge kan nok ha like mye med beliggenheten å gjøre. tett onder fjellet , like ved E6 og nesten ikke sol.
ryktene går om spøkeri der , men det faktum at folk ikke bor der så lenge kan nok ha like mye med beliggenheten å gjøre. tett onder fjellet , like ved E6 og nesten ikke sol.
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
vet du av Sjåmoen ? der er det ei gammel dame som vander i skogen . det går en traktorveg inn i skogen opp mot noen gamle hustufter. det sies at hun går rundt å passer på at alt er bra i området.
traktorvegen er i vestlig retning, men må kanskje være fritt for sne for enklest å finne frem .
traktorvegen er i vestlig retning, men må kanskje være fritt for sne for enklest å finne frem .
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Tusen takk for alle svar! Veldig interessant det her..... :mozilla_laughing: Håper fortsatt det kommer fler...
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Er det foressten noen av dere som har vært på disse stedene og sett? :mozilla_wink:
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Har hørt at det spøker i et gammelt hus på Skog. Noen som vet noe om det?
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hei atir .
jeg er ofte på sjåmoen , men har til nå bare fulgt skiløypene, enda ikke vært på skogstur i den retningen det er snakk om. får se om jeg får tatt meg en tur .
du leste den andre tråden der jeg skrev om en gammel , fraflyttet gård lokalisert i halsøy-området ?
der har jeg vært mange ganger. der er blant annet en mann som går. jeg kan ikke se ham , men han høres høyt og tydelig når han går rundt å romsterer med forskjellig . kan høres ut som han flytter rundt på verktøy ol.
en gang satt jeg i en gressbakke ovenfor gården , da kom det noen jeg ikke kunne se gående oppover mot gården og forsvant. ( hmm , skrev kanskje dette i den andre tråden..)
-vet av et sted i herringen der jeg og mange andre har opplevd forsjellig , men blir vanskelig å fortelle hvor det er siden det bor folk i området. da hadde jeg nok måttet ta deg med dit heller. kan kanskje være verdt å treffes noen , er jo mange slike steder der det skjer masse men man ikke kan si noe her..
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Et lite avsnitt fra unevnelige steder
- en mann kledd i mørke klær( en slags frakk av no slag , hatt og store støvler) er ved flere anledninger blitt sett gående fra den bebodde gården og opp mot et sted der slektgården lå tidligere.
han stopper opp på tunet , hvor han blir stående ei stund , for så å bare forsvinne
-et hus der en mann holder til i gangen. spesielt når man oppholder seg på kjøkkenet, blir man veldig iakttatt.
ved en anledning kom et barn løpende inn på kjøkkenet og fortalte meget opprørt at mannen satt på stua . han skulle ikke være der , men på gangen !
i denne gangen føler man seg aldri alene. kan noen ganger kjennes som om man går forbi noe som er tett på et vis , el at noe kommer "rundt" deg . eller etter deg .
-et annet sted bør du passe på å holde deg godt fast i gelendret når du skal ned eller opp trappa. noen vil prøve å stanse deg eller gi deg god fart nedover . der er flere som har fått en dytt , enten i brystet eller i ryggen .
-et fjerde sted høres det ut som om noen har et selskap i første etg.
noen som går opp/ned trappa
flere skygger / fottrinn på verandaen , uten at der er noen
Dette er noen av stedene jeg kjenner . men som meg er det nok mange som vet av sånne steder der det er en fordel å kjenne området .
har du noe spennende å fortelle ?
jeg er ofte på sjåmoen , men har til nå bare fulgt skiløypene, enda ikke vært på skogstur i den retningen det er snakk om. får se om jeg får tatt meg en tur .
du leste den andre tråden der jeg skrev om en gammel , fraflyttet gård lokalisert i halsøy-området ?
der har jeg vært mange ganger. der er blant annet en mann som går. jeg kan ikke se ham , men han høres høyt og tydelig når han går rundt å romsterer med forskjellig . kan høres ut som han flytter rundt på verktøy ol.
en gang satt jeg i en gressbakke ovenfor gården , da kom det noen jeg ikke kunne se gående oppover mot gården og forsvant. ( hmm , skrev kanskje dette i den andre tråden..)
-vet av et sted i herringen der jeg og mange andre har opplevd forsjellig , men blir vanskelig å fortelle hvor det er siden det bor folk i området. da hadde jeg nok måttet ta deg med dit heller. kan kanskje være verdt å treffes noen , er jo mange slike steder der det skjer masse men man ikke kan si noe her..
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Et lite avsnitt fra unevnelige steder
- en mann kledd i mørke klær( en slags frakk av no slag , hatt og store støvler) er ved flere anledninger blitt sett gående fra den bebodde gården og opp mot et sted der slektgården lå tidligere.
han stopper opp på tunet , hvor han blir stående ei stund , for så å bare forsvinne
-et hus der en mann holder til i gangen. spesielt når man oppholder seg på kjøkkenet, blir man veldig iakttatt.
ved en anledning kom et barn løpende inn på kjøkkenet og fortalte meget opprørt at mannen satt på stua . han skulle ikke være der , men på gangen !
i denne gangen føler man seg aldri alene. kan noen ganger kjennes som om man går forbi noe som er tett på et vis , el at noe kommer "rundt" deg . eller etter deg .
-et annet sted bør du passe på å holde deg godt fast i gelendret når du skal ned eller opp trappa. noen vil prøve å stanse deg eller gi deg god fart nedover . der er flere som har fått en dytt , enten i brystet eller i ryggen .
-et fjerde sted høres det ut som om noen har et selskap i første etg.
noen som går opp/ned trappa
flere skygger / fottrinn på verandaen , uten at der er noen
Dette er noen av stedene jeg kjenner . men som meg er det nok mange som vet av sånne steder der det er en fordel å kjenne området .
har du noe spennende å fortelle ?
Antall ord: 476
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Takk for utfyllende og spennende svar, minah! Dette er spennende dette her... jeg selv har ikke opplevd noe spennende i den grad desverre.Jeg er innflytter her i Mosjøen, og har bare bodd her i litt over 3 år.Men det hadde vært interessant å vært på disse stedene! :mozilla_surprised: Kanskje du kunne tatt meg med til noen av disse plassene?
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
ja det kan jeg godt gjøre .passer best å ta en runde når sneen begynner å bli borte, noen steder er mere utilgjengelige .
hvis du ikke er veldig glad i å gå på ski da ? i så fall kan det gjøres nå , men ellers kan vi drøye det til i....mai kanskje ? opp til deg .
døra til det ene huset må kanskje graves fram.. :mozilla_smile:
hvis du ikke er veldig glad i å gå på ski da ? i så fall kan det gjøres nå , men ellers kan vi drøye det til i....mai kanskje ? opp til deg .
døra til det ene huset må kanskje graves fram.. :mozilla_smile:
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Det høres bra ut! Men jeg tror vi venter til snøen er borte ja..... Er ikke SÅ glad i å gå på ski... :mozilla_wink:
Antall ord: 26
Hide post links |