Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvor går grensen mellom fantasi og virkelighet?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

dannys

Hvor går grensen mellom fantasi og virkelighet?

Innlegg av dannys »

Hvordan kan man være sikker på at man har kontakt med en hjelper? eller noen andre i åndeverden? Hører man klare stemmer i hodet, kjenner man noe fysisk eller hvordan kan man merke det? Jeg har selv prøvd å "åpne kanalene" og oppnå kontakt med åndeverden,jeg spør om ting og får svar men har alltid følelsen av at det bare er min egen fantasi som rår........
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Hadde noen kunnet svare på spørsmålet i overskriften så hadde vi ikke hatt noe å diskutere her.
Sist redigert av BMFLEX på 28 Feb 2007 01:49, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 18
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Sannsynligvis er det din egen stemme du hører, kanskje fra underbevisstheten. Da får du selv vurdere om informasjonen høres fornuftig ut eller ikke. For om det er fra ditt eget selv eller fra en utenforstående ånd, spiller igrunnen ikke rolle. Det er informasjonen som gjelder.
Antall ord: 49
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det der er en treningssak. Jeg kanaliserer ikke, men det hender jeg hører noen snakke til meg på en helt annen måte enn jeg selv ville ha ordlagt meg eller uttalt. Jeg er blitt fortalt at det er "dem", men jeg vet nå ikke....
Jeg tenker heller at; så lenge det du hører er til hjelp for deg og gir deg et annet perspektiv, så spiller det ingen rolle om det er en hjelper, underbevisstheten din eller ennå bedre; ditt høyere selv. Poenget er at du får igjennom en beskjed som du trenger der og da, som om fornuften din skjærer igjennom og snakker til deg og sier: "ærlig talt; blablabla...". Skjønner?
Og dersom det skulle vise seg å være fantasi, så husk at det er nettopp fantasi som har vært drivkraften bak de største tenkere og vitenskapsmenn.
Antall ord: 147
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Oda »

Jeg vet ikke om jeg skal tro jeg har en hjelper, men venninna mi ser henne så... jeg må vel bare tro henne... Håper at min hjelper kommer og viser seg for meg en gang... :D
Noe er ganske vanskelig og tro, men uten tro finnes vel ingenting...
Fantasi er noe, men det er godt mulig at du har hørt hjelperen din...
Antall ord: 63
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Jeg vet hva som er vanskelig å tro her..
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: Hvor går grensen mellom fantasi og virkelighet?

Innlegg av Globeline »

dannys skrev:Hvordan kan man være sikker på at man har kontakt med en hjelper? eller noen andre i åndeverden? Hører man klare stemmer i hodet, kjenner man noe fysisk eller hvordan kan man merke det? Jeg har selv prøvd å "åpne kanalene" og oppnå kontakt med åndeverden,jeg spør om ting og får svar men har alltid følelsen av at det bare er min egen fantasi som rår........
Det er viktig å etterprøve det du opplever. Dersom du hører noen si "per har fått ny jobb" - da er det lett å sjekke med per om han har fått ny jobb. Dersom han ikke har det, da vet du at dette var fantasi, eller dessverre var det nok verre enn det.

Dersom du får følelsen av noe annet, sjekk om det stemmer. Det er stort sett lett gjort. Og etter en tid vil du bli kjent med deg selv og den informasjonen du får. Automatisk vil du forstå det. Men å bare tro på ting, sånn helt uten videre, det er sjelden lurt. For noen hevder at de alltid vet hva som er fantasi og hva som ikke er fantasi, men vel - la oss si det slik at vi hører stadig historier om at ting ikke stemte.

Og dersom det ikke er håndgripelig nok til å at du kan sjekke det, da syns jeg faktisk du skal la det ligge og ikke legge særlig i det.

Og hvis du får følelsen av at det er din egen fantasi, da er det grunn til å tro at det er din egen fantasi. Hvis du tror på intuisjon så må du jo tro på det den sier, og hvis du kjenner det så sterkt at du kan si du føler det er din fantasi, da vil jeg si du har en ganske klar intuisjon på det - og at det selvfølgelig er fantasi,
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links