Waterman skrev:Nå har mange i Reconnection her i Norge trekt seg unna av en eller annen grunn. Kanskje fordi det ikke ble helt slik som forventet? Eller ble det kanskje for bombastisk for mange? Eller er dette en slags maktkamp innen det alternative? Jeg bare lufter ut noen spørsmål..
Nå kaller de seg iluna healere. Reconnection forum er slettet og omgjort til Iluna. I begynnelsen var reconnection i ilden, men det kan virke som det nå har sluknet.
http://iluna.no/forum/index.php
Det folk trekker seg unna er merkelappen Reconnection. Energiene har endret seg veldig det siste året, og det kan nesten virke som om de er enda mer "smittsomme" enn før. Nå begynner flere å kanalisere etter å kommet i kontakt med energiene, noe jeg også gjorde 3-4 dager etter kurset i 2004. Men på den tiden var ikke energiene så høye som de er nå, derfor var ikke dette vanlig. Eric Pearl selv hadde vært borti dette kun noen få ganger, at klienter begynner å kanalisere Pleiadisk mens de ligger på benken. Dette skrev han også om i boken. Nå er energiene mye mer høyvibrasjonelle, og derfor er det blitt normalt at folk åpner opp for kanalisering etter å ha vært i kontakt. I tillegg får veldig mange evnen til å få kanaliserte bevegelser under healing. De blir "guidet" til ulike håndbevegelser...som ledes til steder på kroppen som trenger "aktivering". Dette skjedde for første gang i fjor høst, siden har denne evnen spredd seg som ild i tørt gress.
Eric Pearl fikk vite om dette, og det er derfor forumet på Reconnection-siden ble nedlagt. Eric likte i utganspunktet ikke at den norske siden hadde et forum, han var vel redd for å miste kontroll. Da han fikk vite om hva som foregikk i Norge...at energiene hadde blitt "oppgradert", og at folk favoriserte dette fremfor de gamle energiene - ble det månelyst...for å si det sånn. Det ble trusler om søksmål mot norske Reconnection-utøvere som sto for denne nye energien, og derfor var det enkelte som trakk seg fra merkelappen Reconnection. Og det ble dannet et nytt forum...og et nytt navn på de nye energiene - Iluna.
Flere utøvere føler seg ikke vel med å ta seg så uvanlig godt betalt for Personal Reconnection (ikke healing), som er en "påkobling" av meridian-linjene i Universet. Fastprisen er på 333 Euro. Så det sier seg selv at spredningen av energien ikke er optimal med denne avskrekkende prisen. De nye energiene gir mange evnen til å ta en kanalisert "Personal Reconnection", dvs. at de punktene og linjene som man tidligere måtte pugge på et Level 3-kurs, kommer nå av seg selv. Og punktene blir nå skreddersydd for hver enkelt som mottar "oppjusteringen" - som er navnet på denne nye formen for Personal Reconnection. Og det kommer også andre bevegelser som ikke er med i en Personal Rec. Og prisen er lavere. Jeg vet faktisk ikke prisen, siden jeg ikke jobber med Oppjusteringen, men tror de tar rundt 1000,-. Kanskje 1200.
Dette er grunnen til at mange har trekt seg fra trademarken Reconnection. Det handler ikke om maktkamp, ihvertfall ikke for de som har gått over til Iluna. Det handler om å ikke lenger ville stå for og begrense seg til den gamle energien...og til en pengefokusert merkelapp. Om å heller stå på egne ben, i sin egen energi - og om å heller bruke sine egne evner som man har fått aktivert ved hjelp av denne nye energien. Slik får man fri utfoldelse, og energiene og hjelpen når frem til flere mennesker.
Eric Pearl forteller på kursene at Reconnective Healing er en ny og mer høyvibrasjonell energi som også innehar alle frekvensene av de andre energiene på Jorden, som Reiki osv. Her er jeg ikke helt enig. Jeg er enig i at energien er mer høyvibrasjonell, men det betyr ikke at andre healing-energier blir overflødige. Alle typer healing-energier har helt spesielle egenskaper og har ulik virkning. Alle er perfekte til det de skal brukes til. Reconnective energien kommer fra Pleiadene, det gjør også "Iluna"-energien. Grunnen til at denne energien har endret seg nå og blitt mer høyvibrasjonell enn tidligere, er fordi energiene på Jorden og menneskene er blitt høyere - dermed kan mer lys og informasjon kanaliseres ned på planeten.