Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan SER hjelpere ut?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
jannar85
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 06 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mosjøen

Innlegg av jannar85 »

Min ser ut som et helt vanlig menneske, bare i skinnende lys rundt hele seg. Mest rundt ansiktet, men det kan jo bare være der og da jeg så han sist for å gi meg et ansikt. :)
Antall ord: 37
Mvh
Atle

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Kan du se hjelperene dine Line ?
I så fall må du fortelle mere om det.

Det er vel vanlig oppfattning at det ofte er avdøde slektninger inne i bildet , og har du sett åndenes makt serien så kommer det ofte opp der i alle fall i den Danske versjonen.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Kjenner meg heller ikke igjen i denne beskrivelsen av hjelpere, men som noen sier, så kan det ha å gjøre med hva som er min sannhet, fremfor hva som er den absolutte sannhet ;)
Antall ord: 33
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

Metodisten skrev:Kan du se hjelperene dine Line ?
I så fall må du fortelle mere om det.

Det er vel vanlig oppfattning at det ofte er avdøde slektninger inne i bildet , og har du sett åndenes makt serien så kommer det ofte opp der i alle fall i den Danske versjonen.
Hei. så ikke at du har skrevet noe til meg før nå. Jeg så henne en gang, under en meditasjons økta jeg å venninna mi hadde en gang.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BrokenAngel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 149
Startet: 21 Feb 2007 22:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fredrikstad

Re: Hvordan SER hjelpere ut?

Innlegg av BrokenAngel »

chupacabra18 skrev:hvordan SER hjelpere ut?
har de menneskeform? er de avdøde slektninger?
ser de ut som da de levde?

noen som har sett de?

lenge lurt på dette Og vet at mange andre også lurer på dette...
håper på svar:)
Hovedhjelperen min er en utrolig nydlig gutt i 18-19 årene, og jeg tror jeg kjente han i tidligere liv, for da jeg fikk et glimt av ham kjente jeg han igjen. Og jeg fikk en utrolig følelse som om jeg nettopp hadde møtt en jeg ikke hadde sett på utrolig lenge, en jeg var kjempe glad i. For eksempel: kjæresten min fra fortiden<3
Antall ord: 111
Tell your dreams to the moon!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pianisten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 08 Jan 2007 20:19
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang

Innlegg av Pianisten »

Kan man møte hjelpere gjennom meditasjon? Jeg er ikke så flink med dette så vær så snill og ikke kritiser meg visst det er noe som alle burde vite liskom.. :mozilla_tongue:
Men skvetter man liksom ikke når man ser hjelperen sin? Og hvordan ser man dem? Ser man dem inne i hodet eller står de foran deg liksom? :mozilla_innocent:
Antall ord: 61
Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BrokenAngel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 149
Startet: 21 Feb 2007 22:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av BrokenAngel »

IdaSofieL skrev:Kan man møte hjelpere gjennom meditasjon? Jeg er ikke så flink med dette så vær så snill og ikke kritiser meg visst det er noe som alle burde vite liskom.. :mozilla_tongue:
Men skvetter man liksom ikke når man ser hjelperen sin? Og hvordan ser man dem? Ser man dem inne i hodet eller står de foran deg liksom? :mozilla_innocent:
Jeg trenger ikke meditasjon. De bare dukker opp i huset som om de skulle på besøk, og jeg ser noen ganger ikke om de er døde, for de ser så levende ut :mozilla_smile:
Vel, noen kan vel få bilder i hodet, og noen ser dem forran seg. Slapp av, det er ingen som vil kritisere deg for å stille spørsmål. Forresten så skvatt jeg litt den første gangen jeg fikk et glimt av ham, men det var bare fordi jeg kjente han igjen fra tidligere liv :mozilla_smile:

MVH

BrokenAngel
Antall ord: 158
Tell your dreams to the moon!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vezlis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 23 Feb 2007 22:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

meditasjon

Innlegg av Vezlis »

men hvordan mediterer du?
Sist redigert av Vezlis på 28 Feb 2007 02:22, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vezlis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 23 Feb 2007 22:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

h

Innlegg av Vezlis »

line001 skrev:
klabadaba skrev:
line001 skrev:
chupacabra18 skrev:så spenende:)
akkurat det med at jeg spurte om de ser ut som hvordan de så ut da de levde, var fordi jeg har hørt av en venn at han opplevde nesten et slags råtttent menneske sm kontaktet han på natta:S var litt scary:P

håper virkelig at hjelperen(e) min er en ung person med et behagelig utseende:)

men er de grå, fargefulle, lysende?
Mitt møte var som om du skulle sett på et helt vanlig menneske:)

Så tror kanskje det er litt tilfedlig hva du ser når du møter et gjenferd eller hjelperen din. men jeg vet at når man ser en avdød slektning komme de i en skikkelse du vil kjenne dem igjen i.. :mozilla_wink:

Kanskje fodi venne din så denne personen litt råtten var fordi den prøvde å si noe? Hvem vet.. :mozilla_wink:



Møtte du din hjelper gjennom meditasjon, eller bare tilfeldig?
via meditasjon.. :)

men hvordan mediterer du da:P??
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Leste en liten søt i historie om en hjelper i boken "Vi er ikke alene", av Margit Sandemo.


En svensk slektning av meg har denne historien å fortelle.

Da hun var i tenårene, gikk hun mye for seg selv, hun bodde da i Stockholm.

Og om hun skulle komme til å ta et skritt ut i gaten, som hun ikke burde ha gjort, var det straks en liten, grå, utgammel mann der og dro henne tilbake, før bilene rakk å kjøre henne ned.

Han var alltid i nærheten av henne når hun var ensom eller redd eller hadde problemer, holdt henne i hånden og trøstet henne.

En kveld skulle hun gå opp de mørke trappene til leiligheten.

De bodde i et skummelt distrikt på den tiden, og hun var livredd.

Da kom den lille gubben for å holde henne med selskap opp.

Men han var så gammel og skrøpelig at hun måtte hjelpe han opp trappene.

Etter at hun ble voksen og gift og fikk det bra, har hun ikke sett så mye til han mer.
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Hvordan hjelperne ser ut, hvorfor skal vi bry oss om det? Det at hjelperne er der, er det vesentlige. Det er vårt eget ego som forlanger at vi skal se de, vite hvem de er, er hun mon gamle bestemor osv. Dette er egentlig veldig uvesentlig,fordi det er vår sjel og ånd som har kontakt med hjelperne og får hjelp av de. Det er ikke vår egen personlighet som har valgt de, men de som har valgt oss.
Noen mennesker ser sine hjelpere, og noen tvinger seg selv til å tro at de ser sine hjelpere. Derfor er det vanskelig å spørre et slikt spørsmål, siden du vil få antall ulike svar fra x antall du spør.
Hva du kan gjøre, er å bruke søkepinner eller evt pendel for å lokalisere de, på deg selv eller andre. Deretter kan du spørre om den informasjonen du ønsker. Slik får du vite hvem som er med deg.
At det som regel er en indianer med deg, er noe jeg også alltid har oppdaget. Hvorfor det er slikt vet jeg ikke, men enten er det en indianer eller en same. Kanskje det trengs en sjaman for å bedre kommunikasjonen???
Antall ord: 204
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Viking
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 20 Okt 2006 15:07
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Viking »

Hei alle sammen. Margti Sandemo har mange fine historier, har boka Vi er ikke alene, og har lest den flere ganger. Tror det rett å slett er sånn at noen kan se hjelperne sine og noen kan bare fornemme dem. Men alle har en eller flere, det er hvertfall min personlige mening. Personlig ser jeg hjelperne mine med jevne mellomrom, første gang skvatt jeg litt, men etter jeg skjønte at dette var noe godt så gjør det meg ingen ting. Jeg veit at de kommer for en grunn så da veit jeg at ikke noe galt kommer til å skje.
Dette med at det ofte er en indianer eller en same blir ofte forklart med at disse er mennnesker, eller folkeslag som står i nær kontakt og harmoni med naturen og det åndelige, så er kanskje ikke så rart at disse ofte blir hjelpere.
Hvis man leser Vi er ikke alene så får man mange opplysninger og svar angående hjelpere. Anbelfaler denne boka på det sterkeste.

Mvh

Viking
Antall ord: 174
Mer mellom himmel å jord enn vi vet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Det jeg lurer litt på anngående hjelpere er om hjelpere kun er mennesker som har levd før.
Eller kan hjelpere være andre vesen?

Litt rart at mennesker som lever nå kan ha opp til 10 hjelpere hver, eller flere.

Særlig når jeg tenker på at flesteparten av de som lever på jorden i dag er hovedmengden, av de som har levd på jorden noen sinne.

Det var ikke så mange mennesker på jorden, for 1000 år siden for eksempel.

Ikke i forhold til hva det er i dag i hvertfall.

Jeg har ikke tallene, men jeg vet at bare siden 1800 tallet, så er vi enormt mye mer mennesker på jorden i dag.

Så hvis vi er mer mennesker på jorden i dag, enn det har vært på jorden totalt noen sinne, så lurer jeg på hvordan regnestykket går opp.

I hvertfall hvis disse hjelperne er av menneskelig natur.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

De fleste har rundt 10 hjelpere som du nevner. Man har som regel 7 hjelpere hele tiden, og flere kommer til utifra hva du trenger hjelp og bistand til. Jobber du f.eks med healing, vil det være en hjelper som er "eksperten" på det. Slik er det med mange viktige ting i livet vårt, og da vil antallet være flytende. Jeg selv har 13 hjelpere. (hadde ihvertfall).

Hjelpere kan være hjelpere hos flere samtidig. Tid eksister bare i vår verden, slik at i den parallelle verdenen som hjelperene er i, kan de flytte seg fra person til person uten at det går tid.
Antall ord: 110
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Normaltvis blir man vel tildelt en hjelper fra fødselen av, men har man en kjær slektning som har dødd kan også de tre til å være hjelpere.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links