Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"låne bort"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

La oss tenke på sjokolade. Jeg synes sjokolade er bedre enn jordbær. Derfor kjøper jeg sjokolade, og ikke jordbær.
Her handler det om smak, og ikke konkurranse.
Jeg synes veldig syndt på dyrene og mener de ikke skal drepes av oss mennesker. Jeg spiser derfor bare planter.
Her handler det om moral, og ikke konkurranse.
Jeg velger disse fordi jeg anser de som bedre enn alternativene. Her er det utrolige. Hvis jeg snur det litt, så kan jeg si: Jeg anser alternativene som dårligere enn de jeg har valgt.
Det er ikke noe fasittsvar som gjelder for alle mennesker, men jeg føler det er litt å lyve for meg selv om jeg sier at alle alternativene er like bra, jeg bare valgte noen helt tilfeldige, helt uten grunn.
Hvorfor tror du at hjelperne har mer peiling enn oss, og ikke at vi har mer peiling enn hjelperne?
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

kaja43 skrev:puma/f :

Jeg kunne ramset opp en hel del annet en kunne gjøre for å hjelpe.

:)

Men skjønner at det er mange som henger seg opp i dette med hjelpere
og at de kan brukes som man ønsker.
Egentlig er det ikke viktig i selve handlingen for intensjonen og behovet
styrer seg selv.
Nå skal jeg av hennsyn til de andre som var innvolverte her ikke fortelle hvordan situvasjonen var. Men for og si det sånn det er ikke snakk om små problemer hos tenåringer eller noen som sliter litt med humøret... Dermed blir det for fjernt at du skal kunne nå i ettertid uten og vite bakgrunnen fortelle meg hva jeg skulle ha gjort ;)

Og jeg stoler så på hjelpern min som jeg har hatt siden jeg var lita jente at veit det jeg gjorde og gjør ikke er hverken umulig urimelig eller skadelig....


Puma/f
Sist redigert av puma/f på 26 Feb 2007 09:51, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Dr. Doktor skrev:Hvorfor kan ingen innrømme at det de tror er bedre enn det noen andre tror? Eller hvilken grunner har man til å tro noe over noe annet?
Selfølgelig er jeg best!!!
jeg går jo for verdens herredømme her!!!!

mvh

puma/f
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Dr. Doktor skrev:La oss tenke på sjokolade. Jeg synes sjokolade er bedre enn jordbær. Derfor kjøper jeg sjokolade, og ikke jordbær.
Her handler det om smak, og ikke konkurranse.
Jeg synes veldig syndt på dyrene og mener de ikke skal drepes av oss mennesker. Jeg spiser derfor bare planter.
Her handler det om moral, og ikke konkurranse.
Jeg velger disse fordi jeg anser de som bedre enn alternativene. Her er det utrolige. Hvis jeg snur det litt, så kan jeg si: Jeg anser alternativene som dårligere enn de jeg har valgt.
Det er ikke noe fasittsvar som gjelder for alle mennesker, men jeg føler det er litt å lyve for meg selv om jeg sier at alle alternativene er like bra, jeg bare valgte noen helt tilfeldige, helt uten grunn.
Hvorfor tror du at hjelperne har mer peiling enn oss, og ikke at vi har mer peiling enn hjelperne?
Jeg tror at hvem som har mest peiling kommer an på hva vi snakker om.
Men når det kommer til følelser, sykdom og det som omhandler vår kropp generelt
mener jeg de har mer oversikt over enn oss. Bakgrunnen for det er at jeg oppfatter
alt som energi med forskjellige farger, toner og vibrasjoner. Dette er ikke noe de fleste
mennesker er istand til å skille og tolke riktig.
Når vi går over og inn i en annen dimensjon hvor vi ikke lenger er fanget av
kroppens sanseapparater ser vi ved hjelp av disse energiene og uten at det blir farget
av personlighet og ego.
F.eks er det renheten og vibrasjonen i følelsen som forteller hvor ren intensjonen vi sender ut er.
Antall ord: 282
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kaja43 skrev:Nei da BA, jeg mener ikke at min tro er bedre eller riktigere enn andres.
Det er noe helt annet som ligger til grunn for uttalelsen.

Det jeg reagerer på er at mennesker opphøyer seg selv på denne
måten.
Ja dette forutsetter jo at en tror at det finnes flere dimensjoner og det
bør jo disse som "sender" sine hjelpere rundt.

Som murmel her over.

Sender med "sine" hjelpere?
Det å mene at en bør og kan gjøre noe sånt tilsier at en mener at en har mer oversikt
over hva som trengs enn en hjelper. At universet ikke klarer styrer dette, og at
vedkommendes hjelpere ikke vet hva eller hvordan de skal hjelpe den de er "hjelper" for.

Og jeg er veldig enig med deg i en del ting faktisk.
En bør slippe denne sentreringen rundt hjelpere og heller hjelpe seg
selv og finne ut hvordan en best gjør det. Vi er mennesker og klarer helt fint
å organisere livet vårt selv.
Man opphøyer ikke seg selv ved å stille spørsmål.

Det jeg har oppfattet her er at man har forskjellig oppfatning av hva hjelpere er. Noen oppfatter dem som mer fysiske vesener enn andre. Om man tanker på dem som fysiske vesener, hva er da så galt ved å tenke at de kan bes om å hjelpe andre i en periode?

Det behøver ikke bety at en selv har mer oversikt enn for ditt vedkommende. Man foreslår for hjelperen sin at den hjelper sin venninne i en liten periode, så tar hjelperen da vurderingen om hvem som trenger dette mest, og vurderer selv med all sin opphøyede innsikt om den skal innvilge denne søknaden eller ikke.

Det handler kun om tro. Enten du tror at hjelperne er energi som er bundet fast til deg, eller om du tror at hjelperne er fysiske vesener som også kan hjelpe andre.

Å si at den ene troen er begredelig ut fra at det ikke stemmer med sin egen tro, oppfatter jeg som å si at ens egen tro er bedre/riktigere enn den andres tro.
Antall ord: 355

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg føler egentlig at jeg har fått frem mye av det jeg ville
med å være så bastant, noe jeg ikke er i disse spørsmålene
egentlig :o

BA: Jeg er enig i det meste av det du skriver over her også...hmmm

Men ved å sette spørsmålstegn ved andres tro i forhold til det som oppfattes som paranormalt, men som for meg er en naturlig del av livet, og det de åpenbart
mener er sannheten håperjeg noen forstår at det finnes mer der ute
enn disse evinnelige hjelperne som så mange henger seg opp i og "sovner"
ved.

Og å¨få noen til å se litt mer inn i seg selv og lete etter mer dybde enn
å snakke med hjelpere og ånder.
Antall ord: 126
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

kaja43 skrev:Jeg føler egentlig at jeg har fått frem mye av det jeg ville
med å være så bastant, noe jeg ikke er i disse spørsmålene
egentlig :o

BA: Jeg er enig i det meste av det du skriver over her også...hmmm

Men ved å sette spørsmålstegn ved andres tro i forhold til det som oppfattes som paranormalt, men som for meg er en naturlig del av livet, og det de åpenbart
mener er sannheten håperjeg noen forstår at det finnes mer der ute
enn disse evinnelige hjelperne som så mange henger seg opp i og "sovner"
ved.

Og å¨få noen til å se litt mer inn i seg selv og lete etter mer dybde enn
å snakke med hjelpere og ånder.
du har fått fram at du er god til og trekke konklusjoner det skal du ha. Også er det facinerende at du skriver som du "veit" bakgrunnen i en hisorie som ikke en gang er fortalt. Og på den måten forøker og påpeke hvordan jeg er og hva jeg tenkte med spørmålet.

alle har har rett til og ha ulike synspunkter og i et diskusjons forum og møtes folk for og diskutere / dele erfaringer. Men det virker ikke som du er her for og dele eller diskutere, men for og fortelle andre hvordan ting skal være.

jeg har stilt et enkelt spørsmål og nå veit jeg hva du mener om det og dermed gidder jeg ikke bruke mere tid på det.

mvh

puma/f
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Går tilbake til det opprinnelige spørsmålet jeg.

Nei. hjelperene er dine samarbeidspartnere og ikke dine tjenere. Du kan selv sende masse energi til personen, eller du kan be dine hjelper om å sende hennes hjelpere en melding, men det er tungvint når du kan sende dette selv.

Se på hjelperene dine som dine venner. Du kanikke bare kommandere en venn bort til et menneske det i utgangspunktet ikke kjenner. Ei heller forvente at personen som skal motta kanskje har lyst til å motta dette.

Så send direkte enregi selv, du er healing.
Antall ord: 94
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

puma/f:
Dette er din oppfattelse og den er helt ok.

Hva bakgrunnen for en sak gjelder er egentlig ikke
intresant, jeg er mer opptatt av å formidle hvordan
mange av oss som jobber med dette opplever at ting
fungerer.
Og Octo fikk kanskje sagt det på en måte du forsto bedre?
Det var noe av det jeg ville frem til
Antall ord: 61
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links