Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"låne bort"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 06 Nov 2006 09:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

puma/f skrev:
hei

har sjøl fått litt xtra hjelp da en kamerat sendte meg sin hjelper når han sjøl ikke kunne komme. Det virker som det er når en sjøl ikke kan være der når noen trenger en at dette skjer...

takk for seriøst svar ;)

puma/f
Bare hyggelig! Selv tror jeg ikke dette er umulig!mener hvorfor skulle det være det?
Antall ord: 73
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Kan en eller annen som tror på at "hjelpere" kan komme utenfra og styre ditt liv, være så snill å fortelle meg hva "hjelperne" er og hvorfor det er latterlig å tenke at de kan hjelpe andre som trenger det?
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Jo, nå skal du høre. Hvis man først skal ha en hel verden av ting man ikke kan observere, så sier det seg jo selv at alle ideer som strekker seg utover den allerede fastsatte rammen, lett kan sees på som trusler. Vi vil jo ikke ha kaos, og man kan jo på ingen måte påvise at det ikke er sånn, men sånn og sånn.
Andre trossamfunn svarer med fordømming og utestenging. Her svares det med latterliggjøring. Det er en veldig god teknikk for å beskytte disse rammen og leve et trygt og sorgfritt liv. Jeg hjelper såklart bare til.

Motsatt er det et veldig inkluderende samfunn om man kommer med ideer og tanker som passer inn i rammen. Du kan ikke komme med noe nytt som bygger videre på disse rammene før du er fullstendig akseptert, og de andre medlemmene har erfart at du vil dem det beste og ikke er en trussel mot "grunnmuren".
Og du, BA, du er en trussel.
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Limme
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 12 Des 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Limme »

Dr. Doktor skrev:Jo, nå skal du høre. Hvis man først skal ha en hel verden av ting man ikke kan observere, så sier det seg jo selv at alle ideer som strekker seg utover den allerede fastsatte rammen, lett kan sees på som trusler. Vi vil jo ikke ha kaos, og man kan jo på ingen måte påvise at det ikke er sånn, men sånn og sånn.
Andre trossamfunn svarer med fordømming og utestenging. Her svares det med latterliggjøring. Det er en veldig god teknikk for å beskytte disse rammen og leve et trygt og sorgfritt liv. Jeg hjelper såklart bare til.

Motsatt er det et veldig inkluderende samfunn om man kommer med ideer og tanker som passer inn i rammen. Du kan ikke komme med noe nytt som bygger videre på disse rammene før du er fullstendig akseptert, og de andre medlemmene har erfart at du vil dem det beste og ikke er en trussel mot "grunnmuren".
Og du, BA, du er en trussel.
Hahahahaha!!! :mozilla_laughing: Sorry, mann.. Du er for langt ute! :D
Antall ord: 186
<¨""">< ||| ><""¨>
Rejoice not at thine enemy's fall - but don't rush to pick him up either..
__________________
Life is a grave.. Dig it!
^^^^^^^^^^^^^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

BA skrev:Kan en eller annen som tror på at "hjelpere" kan komme utenfra og styre ditt liv, være så snill å fortelle meg hva "hjelperne" er og hvorfor det er latterlig å tenke at de kan hjelpe andre som trenger det?
Nå tror jeg ikke at hjelpere kommer utenfra og styrer mitt eller andres
liv på noen måte. Det må vi nok ta ansvar for selv.

Du leser jo tydeligvis ganske mye om mangt og da har du sikkert
lest litt åndsvitenskap også. Der står det ganske greit forklart
hva de fleste oppfatter som det nærmeste sannheten vi som
mennesker er istand til å forstå.

Og nå synes jeg vel egentlig utsagnene er mer til å gråte,
enn le av.
Bakgrunnen for det er at det som er i de dimensjonene vi ikke kan
se ikke er der for å mate oss med hjelp for å tilfredstille personligheten
vår.
Fra mitt ståsted er det å tro at en kan bestemme over universet ganske
så utopisk, og i min verden er alt på den andre siden bevisste energier,
de kan utgi seg for å være bestemor eller alien elle hva en ønsker og det er flott.
Men de er og blir energier på ulike bevissthetsnivåer.

Da blir det merkelig å tro at "dine" hjelpere drar å hjelper noen andre forde du har
sagt det.
Vi eier ikke peiling på hva andre trenger utfra hva de kan og har lov til å gi der og da.
Ingen har en personlig hjelper, alt er ETT, og vi kan ikke styre det.

Og hvordan vet jeg dette?? Det er min subjektive viten utfra egne og andres erfaringer,
og utfra hva Åndsvitenskapen har funnet ut at universet fungerer.

Og jeg er klar over at du ikke ser på dette som viten, men for meg er det ett fett.
:)
Antall ord: 302
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kaja43 skrev:
BA skrev:Kan en eller annen som tror på at "hjelpere" kan komme utenfra og styre ditt liv, være så snill å fortelle meg hva "hjelperne" er og hvorfor det er latterlig å tenke at de kan hjelpe andre som trenger det?
Nå tror jeg ikke at hjelpere kommer utenfra og styrer mitt eller andres
liv på noen måte. Det må vi nok ta ansvar for selv.

Du leser jo tydeligvis ganske mye om mangt og da har du sikkert
lest litt åndsvitenskap også. Der står det ganske greit forklart
hva de fleste oppfatter som det nærmeste sannheten vi som
mennesker er istand til å forstå.

Og nå synes jeg vel egentlig utsagnene er mer til å gråte,
enn le av.
Bakgrunnen for det er at det som er i de dimensjonene vi ikke kan
se ikke er der for å mate oss med hjelp for å tilfredstille personligheten
vår.
Fra mitt ståsted er det å tro at en kan bestemme over universet ganske
så utopisk, og i min verden er alt på den andre siden bevisste energier,
de kan utgi seg for å være bestemor eller alien elle hva en ønsker og det er flott.
Men de er og blir energier på ulike bevissthetsnivåer.

Da blir det merkelig å tro at "dine" hjelpere drar å hjelper noen andre forde du har
sagt det.
Vi eier ikke peiling på hva andre trenger utfra hva de kan og har lov til å gi der og da.
Ingen har en personlig hjelper, alt er ETT, og vi kan ikke styre det.

Og hvordan vet jeg dette?? Det er min subjektive viten utfra egne og andres erfaringer,
og utfra hva Åndsvitenskapen har funnet ut at universet fungerer.

Og jeg er klar over at du ikke ser på dette som viten, men for meg er det ett fett.
:)
Hvor mener du "hjelperne" kommer fra? Hva tenker du på som utenfra, jeg tenker på noe utenfor kroppen vår.

Hva gjør hjelperne om de ikke overtar kontrollen i perioder. Det jeg har lest om her er hjelpere som sørger for at vedkommende ikke var med i bårt som sank, hjelpere som påvirker omgivelsene slik at den hjulpede ikke havner i skadelige situasjoner.

Ingen andre her har ment at en selv kan bestemme over universet, de lurer på om hjelperne kan lånes bort til andre som måtte ha behov for litt hjelp. Kan hjelperne ta kontroll over universet?

Som du sier, vi aner ikke hvilken hjelp andre trenger, vi aner knapt hvilken hjelp vi selv vil ha best nytte av. Hvordan spiller det da noen rolle hvordan vi ber hjelperne stille opp?
Antall ord: 442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Sitter å under over om du lurer på dette eller om du bare er ironisk.
Får bruke klarsynet mitt litt for å finne det ut kanskje :(

Har full respekt for at noen ikke kan tro noe uten at de kan se det som en
veldokumentert rapport etter de offisielle normene for hva som er god nok
dokumentasjon.

Men siden du virker som en belest person regner jeg fortsatt med at du har giddet
og lest litt Åndsvitenskap også. Der finner jeg mine kilder på hvordan ting fungerer i de subtile sværer..
Jeg sier ikke at alt der er riktig, som alle andre steder er ingenting absolutt og alt blir
filtert gjennom systemer og forestillinger.
Likevel holder jeg en større knapp på riktigheten i det som kommer fra mennesker som har studert i årevis enn ungdommer som har vært hos en "ekspert" å fått vite noe.

Å forklare hvorfor jeg mener en "hjelper" ikke kan beordres til å hjelpe noen og hvorfor
dette er en helt meningsløs påstand kan jeg godt begrunne, men er faktisk litt usikker på
om det har noen hensikt på dette stedet her.

"no offence" men de fleste her inne er vel ikke mest intressert i å vite så mye mer enn at det kanskje finnes noe som heter hjelpere og ånder.
Antall ord: 216
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Limme skrev: Hahahahaha!!! :mozilla_laughing: Sorry, mann.. Du er for langt ute! :D
Jeg tuller jo såklart bare. Det er jo ingen her som er sånn.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kaja43 skrev:Sitter å under over om du lurer på dette eller om du bare er ironisk.
Får bruke klarsynet mitt litt for å finne det ut kanskje :(

Har full respekt for at noen ikke kan tro noe uten at de kan se det som en
veldokumentert rapport etter de offisielle normene for hva som er god nok
dokumentasjon.

Men siden du virker som en belest person regner jeg fortsatt med at du har giddet
og lest litt Åndsvitenskap også. Der finner jeg mine kilder på hvordan ting fungerer i de subtile sværer..
Jeg sier ikke at alt der er riktig, som alle andre steder er ingenting absolutt og alt blir
filtert gjennom systemer og forestillinger.
Likevel holder jeg en større knapp på riktigheten i det som kommer fra mennesker som har studert i årevis enn ungdommer som har vært hos en "ekspert" å fått vite noe.

Å forklare hvorfor jeg mener en "hjelper" ikke kan beordres til å hjelpe noen og hvorfor
dette er en helt meningsløs påstand kan jeg godt begrunne, men er faktisk litt usikker på
om det har noen hensikt på dette stedet her.

"no offence" men de fleste her inne er vel ikke mest intressert i å vite så mye mer enn at det kanskje finnes noe som heter hjelpere og ånder.
Jeg lurte litt på om du med «åndsvitenskap» mente humaniora, eller om du mente spirituell kvasivitenskap. Nå skjønner jeg at du ikke mener humaniora. :)

Innen naturvitenskapene er det mange ting sm er abolutte. F.eks. c (lyshastighet i vakuum) er en absolutt konstant.

"Hjelperne" kan ses to skritt til siden og ett skritt fram var det noen som skrev for en stund siden. Det vil vel bety at de er fysiske vesener, noe som også bekreftes så lenge de kan påvirke det fysiske miljøet.

Hvorfor har man isåfall aldri klart å fange en slik hjelper? Eller i det minste målt effektene av dem?
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Med "åndsvitenskap" mener jeg Teosofi, Martinuskosmologi og Steiner blandt annet,
og de studier som er kommet ut av dette. Er veldig klar over at dette ikke kan kalles
vitenskap i de etablerte termene for hva vitenskap skal inneholde, men for oss som
"vet" og opplever at det finnes fler dimensjoner og ting som mennesket ikke enda er
istand til å forstå eller bevise er dette det nærmeste sannheten en kommer pr.i dag.

Å da er min subjektive viten at grunnen til at vi enda ikke har kunnet påvise energier
som mange kaller hjelpere ol er at vi ikke er kommet så langt i utviklingen at vi er
istand til å måle disse frekvensene. Jeg er altså i den tro at menneske ikke er kommet
særlig langt når det gjelder vitenskap og derfor er jeg åpen for at det finnes mye vi
ikke vet.

Når det gjelder uttalelser om hva en hjelper er, hva den kan gjøre og hvorfor blir dette
også så klart subjektivt og siden vi må ta denne informasjonen gjennom oss selv vil
den alltid farges av hvor hver enkelt er.
Og det er altså det som var bakgrunnen min for de føste utsagnene i denne tråden.
Jeg tror mer på egne opplevelser og de jeg støtter meg på som er utdannet innen mange retninger på universitetsnivå før de har begynt å "forske" innen åndsvitenskap enn på selvutnevnte Mediumer og ungdommer som følger sine egne følelsesopplevelser
Antall ord: 248
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Da lurer jeg på hvilken forskjeller det er fremgangsmåte og ikke minst i kriterier for å tilegne seg usikker kunnskap når det gjelder dsse selvutnevnte mediumene/ungdommer vs. de lærde.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Forskjellen ligger i bevissthetsnivået en er på.
Om en legger følelser og andres energier i det, eller om en går inn i det
med intensjonen om å finne ut ting, med ett helt åpent sinn forde en er genuint
interessert i å vite mer.
Dragningen til å forske på dette er som med all annen forskning, en ønsker
å finne ut hvordan ting henger sammen og fungerer.

Forskjellen er at de som driver med dette fokuserer sin bevissthet både innover og utover og prøver å sette det i sammenheng med det som kan bevises samtidig som de
er klar over at de aldri vil ha den fulle sannhet eller oversikt.

De som utnevner seg selv som Mediumer eller har egne opplevelser har disse, det
tviler jeg ikke på og de er reelle for dem. Den store forskjellen er at de tror de får sannheten og at det er spesielt for dem. I stedet for å se at de kun forstår ut fra sitt eget ståsted og dermed ikke burde fortelle andre at dette kan de og dette er sannheten
Antall ord: 181
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Ja ok. Men disse lærde. Selv om man ikke kan observere prosessen, er det noen som helst målbare og dokumenterte resultat ut ifra deres teorier som skiller disse fra selvutnevnte medium/ungdommer.
Altså, selv om man ikke kan observere årsaken, kan man observere virkningen?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

kaja43 skrev:Med "åndsvitenskap" mener jeg Teosofi, Martinuskosmologi og Steiner blandt annet,
og de studier som er kommet ut av dette. Er veldig klar over at dette ikke kan kalles
vitenskap i de etablerte termene for hva vitenskap skal inneholde, men for oss som
"vet" og opplever at det finnes fler dimensjoner og ting som mennesket ikke enda er
istand til å forstå eller bevise er dette det nærmeste sannheten en kommer pr.i dag.

Å da er min subjektive viten at grunnen til at vi enda ikke har kunnet påvise energier
som mange kaller hjelpere ol er at vi ikke er kommet så langt i utviklingen at vi er
istand til å måle disse frekvensene. Jeg er altså i den tro at menneske ikke er kommet
særlig langt når det gjelder vitenskap og derfor er jeg åpen for at det finnes mye vi
ikke vet.

Når det gjelder uttalelser om hva en hjelper er, hva den kan gjøre og hvorfor blir dette
også så klart subjektivt og siden vi må ta denne informasjonen gjennom oss selv vil
den alltid farges av hvor hver enkelt er.
Og det er altså det som var bakgrunnen min for de føste utsagnene i denne tråden.
Jeg tror mer på egne opplevelser og de jeg støtter meg på som er utdannet innen mange retninger på universitetsnivå før de har begynt å "forske" innen åndsvitenskap enn på selvutnevnte Mediumer og ungdommer som følger sine egne følelsesopplevelser

Og nå sitter jeg i gjen med en litt kjent følse... "det er den rette veg og gå og det er den gale vegen"...

Sånn for syns skyld nei jeg kaller meg sjøl ikke klarsynt jeg er ikke en healer jeg er kjedelig normal på tragisk mange måter. Det som er unikt er at jeg siden jeg var lita jente har kunne "snakke" med min hjelper ( engel guardian voketer ånd energi what ever you choose to call it )
Det er trist da at du mener disse energiene som blir kaller energier skytsengler energier skal kunne hjelpe deg personlig, men at du ikke kan kanalisere denne energien til og hjelpe noen som du vil hjelpe men ikke har sjangs til og være hos på det gitte tidspungt....

MEN som du understreker hele vegen det er din subjektive mening, derfor får du gråte dine bitre tårer over min subjektive mening om at en faktisk kan be det som kalles hjelper til og hjelpe noen som står meg nær.


mvh

puma/f
Antall ord: 429

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Dr. Doktor skrev:Ja ok. Men disse lærde. Selv om man ikke kan observere prosessen, er det noen som helst målbare og dokumenterte resultat ut ifra deres teorier som skiller disse fra selvutnevnte medium/ungdommer.
Altså, selv om man ikke kan observere årsaken, kan man observere virkningen?
I noen sammenhenger kan en det, åndelig utvikling gjennom
indre veiledning vil jeg påstå er målbart om en kartlegger
menneskets progresjon i forståelse og innsikt f.eks.

I de fleste tilfeller kan en vel kalle det sannsynlighetesteorier?
Når mennesker i ulike miljøer kommer frem til samme resultater
uavhengig av hverandre og dette sammenfalles
Antall ord: 107
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links