Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhusredd!! -men - bare noen steder..

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

vetke!
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 14 Des 2006 14:52
17

husredd!! -men - bare noen steder..

Innlegg av vetke! »

Jeg har alltid - helt siden jeg var liten - vært utrolig redd for å være alene i en etasje.. f.eks. annen etasje i huset vårt.. hadde hyppige panikkanfall som liten, og kjenner igjen den samme følelsen i dag, bortsett fra at anfallet ikke kommer da :mozilla_smile:

får følelsen i ganske mange hus, men ikke i alle.. i noen hus føler jeg en utrolig ro, jeg kan være over alt i hele huset uten å bli redd. det er helt uavhengig av hvor gammelt huset er..

er dette vanlig? jeg føler ubehag de fleste steder jeg kommer.. kan det være at jeg er veldig mottakelig for energier?

har aldri sett, hørt eller kjent noen som har tatt på meg før, men jeg har hatt rare drømmer som skjer neste dag - sanndrømt?
pluss at jeg veldig ofte får kuldegysninger og kald trekk på meg selv om det er kjempevarmt og ingen vinduer er åpne..
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

det höres ut som om du er veldig åpen for energier...det du kan gjöre, er å läre deg å lukke.hvis du skjönner hva jeg mener?asså, för du går inn så puster du dypt noen ganger til du merker at du slapper av, så forestiller du deg at du ,låser alle chakraene, du har syv, samtidig som du ber höyt eller inni deg energiene holde seg unna deg...det har funket for meg i allefall....lykke til :mozilla_smile:
Antall ord: 87
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ensedeja7

Innlegg av Ensedeja7 »

Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
minah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 21 Jan 2007 20:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Helgeland

Innlegg av minah »

slik har jeg det også... nesten på grensen til panikk enkelte steder-ubehag et annet sted- ser skygger i leiligheten min , var redd der tidligere men nå er vi blitt enige på en måte å jeg kan nesten snakke med dem i tankene. er helt merkelig. min datter ser også dissse skyggene hjemme .
i min tanntes hus klarer jeg ikke å gå opp i 2 etasje i det hele tatt - i mitt barndomshjem har jeg aldri likt å være alene .
vet vel egentlig ikke helt hvordan jeg skal gripe an dette..
hjemme tror jeg det er noen som passer på og bare vil meg godt , men det er som om di reagerer på ting jeg tenker å det kan være alt annet enn greit noen ganger !
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

minah, jeg vet akkurat hvordan det føles... Jeg HATER å være alene hos mine foreldre's hus... Selv om jeg vet at huset ble bygget samme året som jeg ble født, og det er ikke noe historie "bak" den.... Og hos noen kan jeg føle meg vel mens ikke hos andre...
Antall ord: 54
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

minah, jeg vet akkurat hvordan det føles... Jeg liker ikke å være alene hos mine foreldre's hus føler at noen følger meg overalt spes når jeg er i 1.etg. der hvor jeg bodde før og hadde egen stua der..... Selv om jeg vet at huset ble bygget samme året som jeg ble født, og det er ikke noe historie "bak" den.... Og hos noen kan jeg føle meg vel mens ikke hos andre.... Det der hva green eye skrev var nytt for meg, jeg kan få prøve gjør det samme :)
Antall ord: 101
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petroosha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 13 Des 2006 17:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest Agder

Innlegg av Petroosha »

Jeg liker ikke å gå ned trappa der jeg bor ... også er det alltid en tung og kald luft i ganga i 2.etasje .. men jeg er ganske sikker på at stedet jeg bor på er spøkefritt.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vetke!
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 14 Des 2006 14:52
17

Innlegg av vetke! »

hmm.. har prøvd det som green eyes fåreslo, men jeg aner ikke hvordan jeg gjør det.. så etter at jeg prøvde det noen ganger, har jeg på en måte bare blitt enda mer bevisst på det.. og dermed enda reddere..

det som er så skummelt, er at jeg føler det mest her på rommet mitt og i gangen utenfor.. er nesten aldri inne på paranormal.no lenger, for hver gang jeg har sittet å lest en stund, blir jeg gjennomfrossen med ståpels sånn plutselig.. det er skikkelig ekkelt..

jeg har begynt å prøve å ikke tenke på om det er noe her eller ikke, men det går liksom ikke det heller.. i natt da jeg skulle sove, fikk jeg plutselig sånne duppe-drømmer (sover ikke helt, men drømmer fordet..) da fikk jeg alle mulige slags bilder i hodet og ble kjemperedd.. et var at det satt et menneske i en seng der en person sov, og et menneske som lignet på meg sto ved vinduet men man så bare speilbildet..

prøvde å tenke på noe helt annet (har en rømme-tanke som jeg alltid har brukt når jeg har vært redd om en gris som går rundt og samler andre dyr osv.) men den funka ikke! selv om den alltid har gjort det.. det er akkurat som om noen ikke tillater at jeg vil tenke på andre ting..

da jeg var mindre, hadde jeg en drøm som handlet om huset til bestemor (huset er 150 år gammelt) da gikk jeg inn i en stue som ikke blir brukt mer, og døra låste seg. jeg fikk panikk anfall og hørte en stemme som sa noe sånt som "hjelp meg, hjelp meg!" og en jente satt i sofaen.. etter det har jeg vært kjemperedd hver gang jeg har fått en sånn følelse..

jeg trenger råd! det er jo ikke sånt man sier til venner og familie.. de tror jo bare jeg er gal :mozilla_tongue: vet ikke om noen andre i min familie som føler disse følelsene (kuldegysninger, panikk, hjertebank) bortsett fra meg og det skremmer meg at ingen kan hjelpe..
Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Allie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 18 Feb 2007 22:54
17

Innlegg av Allie »

Hei, jeg har hatt skikkelig problemer da jeg bodde i en leilighet i utlandet. Til slutt ble jeg så dårlig at jeg utviklet angst og deprisjoner.

Leiligheten var kald og ekkel... men den var pent innredet (det var en gammel bygning men nyoppusset) Det føste jeg merket da jeg flyttet inn var at jeg ikke klarte å være på kjøkkenet- det var så sykt rart fordi jeg kjente ikke noe spes kulde eller noe der, dessuten var det en åpen kjøkken løsning. Det ble værre og værre ettersom tiden gikk, tilslutt klarte jeg ikke lage mat hjemme...

Jeg hadde også et problem hjemme på kottet hos mine besteforeldre, men dette er vel sånn typisk greie når man er barn eller hva.. alltid skummelt i kott eller kjeller. Tror kanskje man innbilder seg mye, men når man blir psykisk dårlig av følelsene rommene i hus/ leil. er det noe uforklarlig som ligger i luften... kanskje gammel energi som henger igjen fra andre som har vært der og opplevd noe som har gjort dem redde??

Spennende å lese folks innlegg, kult å høre historier som man kjenner igjen selv.

Når det kommer til hjelpere har jeg sett min, tror jeg har fler men en gang så jeg kun en gammel dame. Hun sto over senga mi da jeg våknet om natten, det var rart fordi jeg ble ikke redd en gang.

Lurer på om jeg har noen klarsynte evner, noen som vet åssen man kan finne ut av det eller? Kanksje vi alle har det uten at vi vet åssen vi skal bruke det eller noe...
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vetke!
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 14 Des 2006 14:52
17

Innlegg av vetke! »

allie :) det var det jeg tenkte på og! -redd da jeg var barn, henger igjen- :) men det må jo være mer her siden det er så ubehagelig??
:mozilla_sealed:
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
minah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 21 Jan 2007 20:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Helgeland

Innlegg av minah »

@ngel mine foreldres hus ble også bygd da jeg ble født .. men der har vært en stor gård der hvor det er byggefelt nå .


dette med å stenge det ute - el lukke - har jeg gjordt maaaange ganger . har aldri tenkt over det egentlig , noen ganger gjør jeg det automatisk og det fungerer godt , mens andre ganger klarer jeg det ikke .
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Alle har vi vel følelser for hus, om de er hyggelige eller skumle osv.

Rett borti der jeg bor er et hus langs veien, sammen med mange hus, men akkuratt DET ene huset gir meg grøssinger hver gang jeg går forbi, ett eller annet er det med huset, men veit ikke hva det er. Merkelig igrunnen. Som Stephen king om filmen Rose Red:
The house's got its own life ;)
Antall ord: 73
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Er veldig gald i sitater:

På den ene siden: Every generation got its own disease
På den andre siden: Every house got its own story, life and secrets_
Antall ord: 28
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Allie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 18 Feb 2007 22:54
17

Innlegg av Allie »

:mozilla_oops: det er skummelt dette her, men utrolig gøy. Jeg har hørt at hvis man ikke er redd, altså at man kvitter seg med all redsel, er man redo til å utvikle den sjette sansen... altså det vi kaller klarsynt. Syns det er utrolig vanskelig å ikke være redd.. hvordan kan man viske bort all redsel, slik at man aldri kommer til å være redd for noe igjen?? :mozilla_undecided:
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg er ikke redd for noe, men har ikke fått utviklet min 6 sans.. noe galt med meg da?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links