Hjemsøkt, Gjenferd & Åndernidarosdomen

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
minah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2007 20:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Helgeland

nidarosdomen

Innlegg av minah »

leste en tråd her om nidarosdomen . reiser til trondheim i dag å skal være noen dager. noen som vet om den er åpen for besøkende på denne årstiden ????
el andre steder der som er verdt et besøk ?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
minah
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av minah »

æsj å æsj ! er det ingen her som vet dette ?? drar i ettermiddag å etter det får jeg ikke sjekket her inne !! skulle jerne hørt om andre steder hvis jeg finner domen stengt
er da ikke kjent der , så litt hjelp nå hadde vært fint
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

beklager, har bare vært der en gang. Nidaros har en spesiell energi over seg, det merket jeg der. Om det går noen igjen der vet jeg ikke, og jeg vet desverre heller ikke når det er åpent og ikke.

Lykke til
Antall ord: 44
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Det er vel åpent hver dag tror jeg... Ikke sikker på klokkeslett, men er jo bare å gå bort å sjekke. Skal du bo sentrumsnært, så er det jo ikke lange stykket.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Vel, om Nidaros ikke er hjemsøkt, så er det verdt å dra ditt bare for kirken selv, den er jo et fantastisk verk.
Antall ord: 23
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Men hvis tårnene er oppe...gå IKKE opp hvis du har klaustrofobiske tendenser!!!
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Det har gått historier om at munken skal gå igjen der, opp igjennom flere hundre år.
Så det er vel ingen tvil om at det er noe der.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Soltun
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2006 17:12
17
Lokalisering: Sørtrøndelagen

Innlegg av Soltun »

Har vært i Nidarosdomen mange ganger jeg. Har hørt om munken som skal gå igjen der ja. Det finnes flere dører i steinveggene rundtomkring. Det som er snedig er at disse dørene virker som om de ikke leder noen steder. Tviler egentlig på at det er åpent nå, men for all del skjekk det ut. Kommer du ikke inn så må du gå runden rundt Domen. Se på alle de som har skrevet navnet sitt i veggen. Mange er skikkelig gamle. Bruker å gå rundt kirken å forestiller meg hvordan det var i gamle dager. Spennende er det i alle fall. Må fortelle om en gang jeg var i bryllup i Domen. Satt å så meg rundt omkring oppe under taket. Der oppe er det flere ganger, eller passasjer for sikkert vedlikehold av alle vindusmaleriene. Der.... oppe i mørket så jeg en mørk skikkelse som passerte. Tanken om munken slo meg med en gang. Men det var sikkert bare en vaktmester. Tenk om det var munken da,........
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
minah
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av minah »

takk for svar i alle fall ! skal sjekke , men lurer litt på om det bare er åpent i turistsesongen.. mange spennende historier her ser jeg ! skulle veldig jerne vært der inne å gått i disse smale gangene blant annet . men for en opplevelse det må være bare å være inne i denne fantastiske bygningen , for ikke å snakke om å fått gått gjennom tunellen over til holmen !
sikkert mye skjult rundt omkring hele domen..
skal ta en tur på utsiden i alle fall selv om mine andre drømmer ikke blir oppfylt !
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Hei.

Jeg antar at Nidarosdomen er åpen for publikum på dagtid nå også. Om det spøker der? Jeg personlig har ikke sett noen spøkelser der, men får alltid en uhyggelig følelse av å bli observert når jeg er inne i kirken, eller passerer den på utsiden. En kamerat av meg arbeidet der en stund, og han har fortalt om mange rare og uhyggelige opplevelser inne i Domen. En av mine lærere på ungdomsskolen fortalte også om skremmende opplevelser der inne, på 60-70-tallet. Ellers går det mange kjente historier om Munken, og andre gjenferd som skal holde til der. Det skal visst være ganske mange også. Ellers er Trondheim proppfull av bygninger med tilhørende spøkelseshistorier, og spennende fortidshistorier. Kristiansten Festning, Munkholmen, og Hotell Prinsen (eller var det Britannia det var?) er noen av dem. Ellers finnes det flere utesteder og museumer som skal være hjemsøkt. Jeg personlig er ikke i tvil om at det spøker i Nidarosdomen, etter alle de historiene jeg har hørt fra nære kjente. Jeg vil ikke anbefale noen å dra dit for å søke etter spøkelsene, fokuser heller på å oppleve Domkirken og dens historie, i all dens prakt og mektighet.
Antall ord: 209
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Andre interessante steder i Trondheim er for eksempel museet på Sverresborg, der kong Sverres festning lå, vitenskapsmuseet, erkebispegården og museet der ( som ligger i tilknytning til Domen, og også huser Hjemmefrontmuseet).
Antall ord: 32
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Åpningstider for Nidarosdomen finner du her.. http://www.nidarosdomen.no/psmaler/rikt ... =976709778
Antall ord: 13
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Lokalisering: Trondheim

Re: nidarosdomen

Innlegg av Oda »

minah skrev:leste en tråd her om nidarosdomen . reiser til trondheim i dag å skal være noen dager. noen som vet om den er åpen for besøkende på denne årstiden ????
el andre steder der som er verdt et besøk ?
Den er da åpen hele tiden.. er den ikke?? Jeg er der ganske ofte jeg... Har ikke være der etter jul men... neh... den er da åpen...

Trøønderen sier:
Antall ord: 73
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
montypija
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Apr 2007 15:33
17
Lokalisering: My very own dream world.

Innlegg av montypija »

He vert i Nidarosdommen, men va der får kirka si skyld, men he hørt att de skal spøke i torna elle rnoke? kan de stemme? er ikkje so sikker. he og hørt om en munk so går der.
Antall ord: 43
What happens if you get scared half to death twice?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17

Innlegg av guardian »

det ska vist vær en monk som går igjen ja,har hørt at det er en del som har sett han :) vist du kommer til trondheim så kan du ta en tur til munkholmen også ;) jeg kjenner noen som jobbet i resturanten der og hun sa at det var en merkelig energi der,hun turte ikke å gå alene der hvertfall.
Antall ord: 63
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links