Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvorfor driver ikke flere her med full undersøkelse?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2007 01:23
17

Innlegg av TheMan »

So? Ingen som har spøkelsesjakt som hobby her? Jeg har vel en 60-70 000 investert i musikkutstyr, andre har gjerne det investert i en eldre bil eller golfutstyr. Du skal være ekstremt fattig for å ikke ha råd til noe slikt utstyr.

Et menneske er langt ifra noe bevis i seg selv. Det handler ikke om å tro eller ikke tro når man faktisk kan fange paranormale aktiviteter på opptak/bilder. Om noen sier at det er fake, okey, men du har iallfall interessante beviser.

EMF målinger kan påvirkes av veldig mye, men ting som ER interessant å fange opp er lyder, ting som faller ned og andre fysiske ting som skjer. EVP er også veldig interessant.

Når mennesker sier "jeg vet det jeg trenger å vite, og trenger ikke noe annet" så kaster man bensin på bålet til skeptikere. Som sagt i tråden kan et menneske innbille seg at Jesus gir ham/henne kommandoer, og at det bor nisser i kommoden på soverommet.

Om man synes det er spennende å oppleve OM noe er der eller ikke, og utforske slike steder, hvorfor ikke investere i litt utstyr og virkelig gjøre det interessant? Vandrehistorier og Jonas som hørte en knirkende dør og fottrinn er igrunn knekkende likegyldig.

Jeg vil også legge til at videoklippet fra Lier hvor det plutselig oppstår forstyrrelse er det mest interessante jeg har sett her inne. Det er akkurat slike ting jeg mener. Det kan godt være faket, men det er uansett mer interessant enn et par orber og "en gang skjedde noe rart".
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

TheMan skrev:Det er greit nok det. Men nå sikter jeg hovedsakelig til de som oppsøker slike steder med kun et digitalkamera og så "Se så mye orber!!". Hvorfor ikke gjøre det skikkelig? Det er det jeg lurer på.

Når det gjelder mennesker med evner så tviler jeg ikke på dem. Men mennesker KAN innbille seg mye, og gjøre det meste til virkelighet for seg selv. Da er det gøy å ha noe teknisk som fanger opp ting som rett og slett ikke kan forklares naturlig.
Det er et godt poeng
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Og jeg sjekket i kommoden, ingen nisser, bare en helt vanlig troglodyt
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av TheMan »

Min er full av nisser. Jesus camper i stua og Skomaker Andersen dyrker pot i kjelleren. Forlater jeg huset vil jeg sprenge. Nekt alt dere vil, jeg vet det er sant og trenger intet bevis.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

TheMan skrev:Min er full av nisser. Jesus camper i stua og Skomaker Andersen dyrker pot i kjelleren. Forlater jeg huset vil jeg sprenge. Nekt alt dere vil, jeg vet det er sant og trenger intet bevis.
haha...
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Re: Hvorfor driver ikke flere her med full undersøkelse?

Innlegg av Viking-gutt »

TheMan skrev:Har fått fullstendig dilla på Ghost Hunters i det siste (jess, kritiser ivei). Det flere grupper som holder på med dette, gå inn i såkalte hjemsøkte steder og undersøke med videokameraer, kamera, lydopptak (EVP) og EMF. Hvorfor er det ikke fler her som gjør slikt? Om dere først er interessert i åndeaktivitet og undersøker hjemsøkte steder.

Det vi har mye av her er folk som tar med seg et digitalkamera og går bananas over et par orber, noe som er det mest vanlige "beviset" for åndelig aktivitet og kan forårsakes av MYE annet enn åndeaktivitet (for eksempel støv og flass av forskjellige ting, som det er plenty av på Lier). Hvis man virkelig vil bevise og/eller oppleve noe, eller motbevise for den saks skyld, hvorfor ikke gå inn med fullt utstyr og samtidig holde et kritisk øye til det man opplever?
Mye av grunnen (tror jeg), er vel at de fleste ikke har råd eller tar seg råd til å kjøpe seg utstyr. Et fotokamera er noe de fleste har idag, men ikke EMF meter eller en digital lydopptaker. Andre har kanskje ikke muligheten til å dra til sånne steder. Ingen i vennegjengen tror det samme som den personen feks, så da er det ikke lett å få kommet seg til sånne steder da - Er vel ingen som drar alene?

Jeg håper flere tør og blir med på de turene folk planlegger i fremtiden. Uansett om man får utslag på noe som helst, så er det alltid hyggelig å bli kjent med nye mennesker.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Man trenger vel ikke digital lydopptaker?

Dra på ett loppemarked og få tak i en gammel opptaker, litt mere og drasse på men den funker like godt
Antall ord: 27
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Spiírit skrev:
Dj_Devil skrev:
minah skrev:ja slikt er dyrt , men de fleste har et kamera
eit kamra holder ikke...
alt kan redigeres.
Ingenting er godt nok.. :?
jo om du har annet utstyr er det vanskligt å redigere resultatene på det om du dokumenterer på den rette måten
Antall ord: 50
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Her er en klassiker...

"vi hørte et brak fra naborommet... da vi kom inn lå alle bøkene slengt utover...."

I mystikkens verden så kan ingen se at bøkene blir slengt ut over....

I fysikkens verden så skal bøkene ned fra bokhyllen og utover golvet. Hva er det da et kamera ikke kan fange opp. At bøkene står i hyllene og så kastes ut og ned på golvet?

Alternativet er da at du må være synsk for å se at bøkene ligger på golvet.

Jeg har også sansen for dette med å se "jesus og bli kommandert" som en annen over kommenterer. Ønsker dere som tror fullt og fast på det åndelig å bli assosiert med de verst tenkelig psykopater som dreper på oppdrag fra sin avdøde bestefar eller jesus???

Det må være i alles interesse å påvise sammenhenger. Og jeg kan ikke gjenta ofte nok at jeg tror det er mer mellom himmel og jord.... osv osv...

Den eneste grunnen til at noen her inne skulle finne det negativt at noen prøver "bevise" noe er at de vet de farer med tull og tøys. Ingen frykter å bli avslørt i sannheten.. løgnen der i mot.

Noen her vil hevde det "gudommelig" ved det "åndelige"....og dette fritar hele opplegget fra sqrutiny.. ikke så ulikt enkelte presters krav om at sykdom ikke skulle behandles for en del århundre siden fordi det var guds verk...

Dagens tarot og klarsynte spådom:

- Jeg kan se at du ikke leser dette hjemmefra... kan se ut som om du sitter i en offentlig bygning, kanskje en skole..... det regner utenfor.

StormS
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

storms skrev:
kaja43 skrev:
Min oppfatning og mening er at åndelighet ikke er ment å skulle bevises
på ett kamera eller en film.
De som er åpne for energier har ikke noe behov for å bevise noe som helst,
og de som bare synes dette er spennende vil ikke få bevisene sine rett og slett
forde det ikke er ment å bevises på denne måten.

Hvordan bevise noe for noen som ikke vil eller er istand til å ta det imot?
Dette utsagnet sier seg selv i mot, og er i tillegg et forsøk på mystifisering....

Dersom noen påstår at de ser et menneske i et vindu.... Hvorfor skal ikke et bilde se det samme? Mennesketssyn bygger på nøyaktig de samme prinsipper som foto. Eneste forskjellen er tolkningen. Et bildet gir 100% statisk virkelighet og baserer seg på lyssammensettingen, akkurat slik hjernen gjør.

Men som alle vet...noen ser et halv øl glass som "halv fullt", mens andre ser det som "halv tomt". Alkiser med delireium ser grønne monstre i veggene, der ingen andre ser noe. Mange her inne, og spesielt de mellom 14 og 22 år ser ansikter i alle orber/støvkorn og tåkeskyer....

Bilder lyver ikke, og en manifestasjon skal så ledes vises like godt på foto som for det blotte øyet, med mindre det er et "indre bilde"... eller god fantasi som jeg sier velger kalle 90% av tilfellene.

Dette minner meg om noen andre tråder her om hester som plutselig slipper ut av stallen. Hvorfor kan ikke selve "åpningen av porten" filmes??? Er det fordi hestene går gjennom en usynlig vegg, eller fordi slik ting ikke kan skje når andre er i nærheten.

Å hevde noe så sært som at ånder ikke kan filmes/fotograferes fordi ikke alle kan se underbygger påstanden om den store mengden humbug innenfor feltet.

Det er derfor ekstra hyggelig når noen her inne går den ekstra milen det er å faktisk prøve bevise ting, som f.eks et EFM meter som viser utslag i rommet hvor vedkommende sover og noen visstnok skal gå igjen.

Når dere hyller den uforklarlige "mystikk" gir deg meg lyst til å snu noen tarot kort til 29.95 kr minuttet og lire ut av meg et par sannsynlige spådommer. Det eneste mystiske er hvordan noen kan bruke så mye penger per minutt for å vite noe som ikke kan bekreftes.

Jeg ønsker å avslutte med å si at jeg tror det finnes mer mellom... osv.... men det har bunn i manglende kunnskap. Og i mangel av dette bør en nettopp søke beviser, ellers er det jo bare vill gjetting.

PS: Dagens tarotkort sier meg at det snart blir mørkt og at 70% av alle her inne kommer til å se på TVN kl 21:30.

StormS;)

Ånder og "spøkelser" har blitt fotografert og filmet i tiår, i tusenvis...Men har det forandret mye? Ikke veldig mye. Så det hjelper ikke å bevise det, skeptikere kommer UANSETT til å avvise det, men jo mer som blir fanget på film, jo bedre. Men ikke digital kamera, bare sånne kameraer som man vet ikke kan ha blitt tuklet med, det er kulest.
Antall ord: 536
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Mick Wild skrev: Ånder og "spøkelser" har blitt fotografert og filmet i tiår, i tusenvis...Men har det forandret mye? Ikke veldig mye. Så det hjelper ikke å bevise det, skeptikere kommer UANSETT til å avvise det, men jo mer som blir fanget på film, jo bedre. Men ikke digital kamera, bare sånne kameraer som man vet ikke kan ha blitt tuklet med, det er kulest.
så er spørsmålet hva tror du på?
om man er en tviler tror man lettere på skeptikeren enn den som har tatt bilde..
er du en som tror så kan du stå litt skeptisk men du tror på bilde mer enn du er skeptisk.
Antall ord: 113
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2006 17:18
18
Lokalisering: Smurfeland?

Innlegg av Frodo »

en ting er sikkert,man har fått noen personlige opplevelser som man sendt glemmer, så da spiller egentlig ingen rolle hvem som sier hva
Antall ord: 25
i am a ghost hunter,doent you fuck with me

I am 66% addicted to Counterstrike. What about you?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av TheMan »

storms skrev:Her er en klassiker...

"vi hørte et brak fra naborommet... da vi kom inn lå alle bøkene slengt utover...."

I mystikkens verden så kan ingen se at bøkene blir slengt ut over....

I fysikkens verden så skal bøkene ned fra bokhyllen og utover golvet. Hva er det da et kamera ikke kan fange opp. At bøkene står i hyllene og så kastes ut og ned på golvet?

Alternativet er da at du må være synsk for å se at bøkene ligger på golvet.

Jeg har også sansen for dette med å se "jesus og bli kommandert" som en annen over kommenterer. Ønsker dere som tror fullt og fast på det åndelig å bli assosiert med de verst tenkelig psykopater som dreper på oppdrag fra sin avdøde bestefar eller jesus???

Det må være i alles interesse å påvise sammenhenger. Og jeg kan ikke gjenta ofte nok at jeg tror det er mer mellom himmel og jord.... osv osv...

Den eneste grunnen til at noen her inne skulle finne det negativt at noen prøver "bevise" noe er at de vet de farer med tull og tøys. Ingen frykter å bli avslørt i sannheten.. løgnen der i mot.

StormS
Om man ser på programmer som Ghost Hunters (jada, alt er bare tull og iscenesatt) så har det vært flere episoder hvor de har fanget opp ting falle og bevege seg "av seg selv" på video.
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mariuswh
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Feb 2007 22:07
17

Innlegg av mariuswh »

Jeg vil gjerne komme til steder det spøker for å dokumentere det. Vil lære om det og er ikke redd. Bare ta kontakt hvis dere er interesert eller vet om noen som er interesert i å få funnet ut hva som skjer i hjemmet eller bygget, eller andre steder det spøker.
Har funnet mange rasjonelle svar på "fenomener" så langt og er åpen, men grundig.
Marius
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links