Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
BMFLEX skrev:Altså... Alle kan klage slik som dere gjør nå. Det hjelper ingenting. Dersom dere ikke kommer med en løsning, så kan dere like gjerne la være å klage. Ønsker du forandring, så gjør noe med det!
Jo, å si ifra på en måte som dette er en metode på å få løst dette.
Ja, vi klager, men det er kanskje det som trengs for at ALLE på paranormal.no
skal skjerpe seg !!
chupacabra18 skrev:ja enig jeg også, er mye tull her, men de kommer faktisk stort sett fra de som sjeldent er her, og bare er her for å tulle med de som er seriøse.
Jeg tror ikke at oss som er her ofte og bruker forumet på en seriøs måte, ville lagt ut køddebilder, og latt som det er ekte..
min mening da:)
Nå blei det jo et helvete ut av de bildene vi la ut etter hvam, beskyldninger om at de var tukla med da...Synd i grunnen. Vi som er seriøse får bare heve oss.
Men dumt at mange bruker forumet til kødd og faanskap!
silje1983 skrev:ok,får sikkert noen på nakken nå men...
må bare si det..
jeg synes det er utrolig tåpelig av dere som sender inn bilder som er blitt kødda med,for det gjør hele paranormal.no til en veldig useriøs side.
jeg har bodd i et hjemsøkt hus hvor jeg også har bilder fra som det er rare ting på,ikke hoder eller kropper,men masse energi,men jeg orker ikke sende dem inn en gang,for det blir ikke sett på som seriøst.
jeg foreslo siden til en venn av meg,og han sa at denne siden var jo bare for fjortisser som bare skal kødde,får de feks til ETT ENESTE bilde,som ble litt skummelt,så er det å sende det enn,og er ikke måte på hvor de skal blåse opp saken,med at det er dems døde søster eller bror som stikker frem bak dem osv.
så jeg bare sier VÆR SÅ SNILL.
hvis dere synes sånne ting er spennende,så ikke ødelegg denne siden med sånne tåpelige ting.
men til de noen som sender inn seriøse bilder eller ting de lurer på hva er,synes jeg det er flott,det er jo det denne siden er til.
:mozilla_wink:
da lurer jeg på en ting.
klarer du å skille på et ekte og et uekte spøkebilde?
hvem kan vite?
jeg vet at de jeg har lagt ut ikke er tuklet med, men jeg kan ikke vite noe som helst om de andre.
så da er vi vel egentlig like langt eller?
Godt sagt, June! Vi har jo også vært i lag på Hvam og Lier, og disse tåke energiene er jo klassiske.
Så kommer spekuleringen: Frostrøyk, sigarettrøyk, pust...
Men vi har jo tatt bilder der på varme dager og, og fått samme tåkelignende energier på bildene. Så det er nok ikke lett å hvite, men vi som har orginale bilder vet jo
at bildene er ekte og da må vi få legge dem ut også.
At det er mange skeptikere her er greit.
jeg har tatt bilder ut i mørket mens jeg har pustet. i minus 17 og minus 2 grader. det ble helt tåkete. det samme gjorde jeg med sigarettrøyk. det samme skjedde, men fargen ble litt blåere.
ingen av bildene fikk disse formene som vi har fått på de andre bildene. jeg tok veldig mange bilder, og flyttet på meg så det ikke skulle bli likt.
tilfeldigheter kanskje, men jeg velger å tro at med så mange bilder som jeg tok skulle det i allefall blitt et eller to med disse formene. men ikke et eneste dukket opp.
jeg har tatt bilder ut i mørket mens jeg har pustet. i minus 17 og minus 2 grader. det ble helt tåkete. det samme gjorde jeg med sigarettrøyk. det samme skjedde, men fargen ble litt blåere.
ingen av bildene fikk disse formene som vi har fått på de andre bildene. jeg tok veldig mange bilder, og flyttet på meg så det ikke skulle bli likt.
tilfeldigheter kanskje, men jeg velger å tro at med så mange bilder som jeg tok skulle det i allefall blitt et eller to med disse formene. men ikke et eneste dukket opp.
så da er det bare å prøve selv.
du var alene? di fleste bildene hadde flere vetu.. da kommer luft fra flere ender som treffer en luft som kommer fra en ende.. som krasjer som skaper figurer
så da er det bare å prøve selv.
du var alene? di fleste bildene hadde flere vetu.. da kommer luft fra flere ender som treffer en luft som kommer fra en ende.. som krasjer som skaper figurer
men der jeg har tatt de andre bildene, sto de andre veldig langt unna meg.
Det er jo det eneste vi kan gjøre !
Og si ifra slik att folk og de som driver disse sidene vet att det irriterer og slik att de kan bli mer selektive og kritiske til bildene som kommer inn.
Så himla mye mere kan vi desverre ikke gjøre.
.
Meld deg til moderatortjeneste hos Jovian. Så får du garantert lov til å være bilde moderator. DET er å bidra til en løsning.
Jeg mener at slike tråder har motsatt effekt. Hvorfor tror du det blir lagt ut falske bilder? Sammenlign det med terrorister. Terrorister sprer frykt igjennom drap på sivile. Hadde de ikke klart å spre frykt så hadde de ikke tatt sivile liv.
Når de som legger inn tullebilder nå ser at dette er noe som irriterer og provoserer mange her inne så tror jeg ikke de vil gi seg. Snarere tvert imot. Dropper vi bare å kommentere bilder som er opplagt fake så gidder de til slutt ikke legge de ut.
Antall ord: 173
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Men fortsett å sende inn seriøse bilder folkens! Skal se om jeg får lagt ut noen av de jeg har.
Antall ord: 25
Først etter at de siste trærne er blitt hugget ned.
Først etter at de siste elvene er blitt forgiftet.
Først etter at den siste fisken er fanget.
Først da vil vi oppdage at penger ikke kan spises.
Problemet med spøkelsesjakt eller "bevis" for åndelig aktivitet er at det som regel er veldig lett å fake. Dessuten er orb-bilder aller mest vanlig og det kan i de aller fleste tilfellene være helt naturlig grunner for dem.
er ikke noen datageni desverre,så er jo vanskelig å sile ut de useriøse og som har blitt tukla med.jeg har veldig lyst til å sette inn et bilde jeg har tatt,men er det noen som kan fortelle meg åssen jeg gjør det...?
ingen som vet...? når jeg trykker på img så kommer det bare opp (img) ,og ingen henvisning til hvordan jeg setter inn bildet..
er det noe annet jeg skal gjøre enn å bare trykke på img?
Mulig jeg er litt ute på jordet her nå, men det som kunne ha gått ann er jo å gjøre denne sida til en betalende side. At man må betale, tja la oss si 100 kroner i året for å være her.
Da blir vi kvitt de som bare vil tulle litt. For de vil vel ikke betale for å kødde med oss. Jeg også er veldig irritert over at det skal være så mye tull og fake her inne. Jeg er her fordi jeg trur på dette og vil høre med andre hva de har opplevd og slik. Det er jo de fleste her inne også, men det finnes jo allikevel noe som ikke klarer og la vær.
spøkefuglen skrev:Mulig jeg er litt ute på jordet her nå, men det som kunne ha gått ann er jo å gjøre denne sida til en betalende side. At man må betale, tja la oss si 100 kroner i året for å være her.
Da blir vi kvitt de som bare vil tulle litt. For de vil vel ikke betale for å kødde med oss. Jeg også er veldig irritert over at det skal være så mye tull og fake her inne. Jeg er her fordi jeg trur på dette og vil høre med andre hva de har opplevd og slik. Det er jo de fleste her inne også, men det finnes jo allikevel noe som ikke klarer og la vær.
selv om jeg er endel på paranormal, tror jeg ikke jeg hadde giddet å betale for det.. for det finnes vel andre forum hvor det går ann å prate om paranormale ting.. dessuten tror jeg at det hadde blitt færre medlemmer å kverrulere med, og derfor hadde paranormal blitt kjedeligere og mindre "attraktivt".. så NEI til det forslaget..!!
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her