Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvorfor driver ikke flere her med full undersøkelse?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2007 01:23
17

Hvorfor driver ikke flere her med full undersøkelse?

Innlegg av TheMan »

Har fått fullstendig dilla på Ghost Hunters i det siste (jess, kritiser ivei). Det flere grupper som holder på med dette, gå inn i såkalte hjemsøkte steder og undersøke med videokameraer, kamera, lydopptak (EVP) og EMF. Hvorfor er det ikke fler her som gjør slikt? Om dere først er interessert i åndeaktivitet og undersøker hjemsøkte steder.

Det vi har mye av her er folk som tar med seg et digitalkamera og går bananas over et par orber, noe som er det mest vanlige "beviset" for åndelig aktivitet og kan forårsakes av MYE annet enn åndeaktivitet (for eksempel støv og flass av forskjellige ting, som det er plenty av på Lier). Hvis man virkelig vil bevise og/eller oppleve noe, eller motbevise for den saks skyld, hvorfor ikke gå inn med fullt utstyr og samtidig holde et kritisk øye til det man opplever?
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Hei! Viking-gutt snakker om å ta med EMF meter og div. utstyr og dra til Skillingmark nå snart, ta en prat med han! :mozilla_smile:
Antall ord: 25
The common error of ordinary religious
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort
rather than follow it.
http://www.robtex.com/ipinfo.gif

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av TheMan »

Tenker egentlig ikke på å gjøre noe selv. Jeg er ikke voldsomt troende, men er fortsatt livredd for sånt :lol: Jeg bare synes det er underlig at det er så mange spøkelsesjegere og interesserte her, men ingen utfører skikkelige undersøkelser med ordentlig utstyr.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Vet ikke helt med måleinstrumenter, fint å kunne "bevise" noe, men har ikke så stort behov for å bevise noe for min egen del. Uansett er det menneskelige sensoriske system mye mye mer avanset enn noe måleinstrument kan bli, i hvert fall for min egen del. Men det hadde jo vært kjekt å kunne vise en brøkdel av hva jeg "føler" til mennesker som ikke har så mye evner, for ikke å fremstå som en komplett gal person. Mange der ute som sliter litt med å bli trodd på, eller folk tror på dem og likevel tenker "freak of the week". Har heldigvis venner som er veldig bra og tror på meg, og ikke støter meg fra seg, selv om de ikke alltid kan sette seg inn i hvordan jeg har det. Kunne aldri sagt til familien min hvordan jeg har det for eksempel uten å ha noe å vise til, men de ville nok uansett ha avvist meg og tvangsinnlagt meg.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av TheMan »

Det er greit nok det. Men nå sikter jeg hovedsakelig til de som oppsøker slike steder med kun et digitalkamera og så "Se så mye orber!!". Hvorfor ikke gjøre det skikkelig? Det er det jeg lurer på.

Når det gjelder mennesker med evner så tviler jeg ikke på dem. Men mennesker KAN innbille seg mye, og gjøre det meste til virkelighet for seg selv. Da er det gøy å ha noe teknisk som fanger opp ting som rett og slett ikke kan forklares naturlig.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Min oppfatning og mening er at åndelighet ikke er ment å skulle bevises
på ett kamera eller en film.
De som er åpne for energier har ikke noe behov for å bevise noe som helst,
og de som bare synes dette er spennende vil ikke få bevisene sine rett og slett
forde det ikke er ment å bevises på denne måten.

Hvordan bevise noe for noen som ikke vil eller er istand til å ta det imot?
Antall ord: 74
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Hvorvidt det er ment å bevises på denne måten er en ting, egentlig tror jeg bevisene finnes allerede, iblandt noen få av de billeder som eksisterer "der ute".
De fleste bilder har andre forklaringer, men en sjelden gang tror jeg det er noe "mer " i et bilde.
Noen ganger oppdages det ikke, fordi man ikke vet hva man skal se etter.
"Falske varsler" - oppstår ofte, fordi folk tror at naturlige ting kan være noe åndelig.
( satt på spissen ; er det et bilde hvor det er ett eller flere mennesker på - er det og ånder på bildene, da menneskene selv jo er åndelig og.

Når det gjelder måleinstrumenter, er vi kansje der Madam Curie var da hun oppdaget at "noe" satte spor på filmene / bildene hennes.
Vi ser at det " er noe" - og derfor forsøker vi å finne forklaringer.
Idag har vi måleapparater som ikke bare anslår hvilken radioaktive energi det er snakk om, men vi kan måle hvorvidt energien er uskadelig eller ikke, vi kan differensiere den energien ( skille den i mange typer) og til og med bruke energien til medisinske og industrielle formål.
( røntgen gjennomlysning av f.ex mennesker, maskiner, biler ( toll), bagasje (fly) , osv.

Vi har idag måleinstrumenter som reagerer og gir utslag vi ikke kan forklare, vi har folk som faktisk føler disse energiene - og ved intuisjon kan få frem masse info.

Med andre ord , vi "vet" at det er energier som påvirker omgivelsne ( akkurat som radium påvirket bildene til Madame Curie ), men vi har ikke detaljvitenskapelige målemetoder enda.

Denne videoen viser utslag på et elektronikk-kompass - som er "uforklarlige".
http://www.aa-mot.no/skillingmark/skill ... ompass.wmv

Ett sted i det huset vi var ( Skillingmark) - var det faktisk mer enn 80° graders variasjoner.Mer om det på siden om Skillingmark-turen vår, bilder med mer!
Kan nevne at el-kompasset benytter lignende teknologi som et EMF-meter, men jobber på en annen måte.

Med andre ord; Det er noe som påvirker måleinstrumentene - uten at vi "vet" eksakt hva det er.
Ser man på filmen, kan man og se "referanseopptak" fra mitt hjem , hvor instrumentet ikke viste annet enn det som var forventet - viste kompassretningen.

Har nå fått fatt i to ekstra kompass, slik at neste gang jeg skal på tur, skal de være med ; ett elektronisk til, samt et "normalt" nåle-kompass.
DA skal de kunne settes i nærheten av hverandre - med en viss minsteavstand-slik at de ikke påvirker hverandre, og sjekkes.
Dessuten kan de flyttes rundt når et av de viser utslag...

Ja, det er "noe" . Vi mener det er åndelig aktiviteter - men en ting er sikkert det er energier av ett eller annet slag.
Det har jeg selv både sett og følt.

mvh Asbjørn
Antall ord: 479

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2006 17:18
18
Lokalisering: Smurfeland?

Re: Hvorfor driver ikke flere her med full undersøkelse?

Innlegg av Frodo »

TheMan skrev:Har fått fullstendig dilla på Ghost Hunters i det siste (jess, kritiser ivei). Det flere grupper som holder på med dette, gå inn i såkalte hjemsøkte steder og undersøke med videokameraer, kamera, lydopptak (EVP) og EMF. Hvorfor er det ikke fler her som gjør slikt? Om dere først er interessert i åndeaktivitet og undersøker hjemsøkte steder.

Det vi har mye av her er folk som tar med seg et digitalkamera og går bananas over et par orber, noe som er det mest vanlige "beviset" for åndelig aktivitet og kan forårsakes av MYE annet enn åndeaktivitet (for eksempel støv og flass av forskjellige ting, som det er plenty av på Lier). Hvis man virkelig vil bevise og/eller oppleve noe, eller motbevise for den saks skyld, hvorfor ikke gå inn med fullt utstyr og samtidig holde et kritisk øye til det man opplever?
jeg har tenkt å starte akuratt slikt dem gjør i statene, og like mye utsyr men jeg trenger erfaringer og penger til å starte og ikke minst bil lappen hehe men ikke lenge til før begge delene
Antall ord: 192
i am a ghost hunter,doent you fuck with me

I am 66% addicted to Counterstrike. What about you?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Innlegg av Spiírit »

kaja43 skrev:Min oppfatning og mening er at åndelighet ikke er ment å skulle bevises

Fint innlegg! (:
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

kaja43 skrev:
Min oppfatning og mening er at åndelighet ikke er ment å skulle bevises

Dette utsagnet sier seg selv i mot, og er i tillegg et forsøk på mystifisering....

Dersom noen påstår at de ser et menneske i et vindu.... Hvorfor skal ikke et bilde se det samme? Mennesketssyn bygger på nøyaktig de samme prinsipper som foto. Eneste forskjellen er tolkningen. Et bildet gir 100% statisk virkelighet og baserer seg på lyssammensettingen, akkurat slik hjernen gjør.

Men som alle vet...noen ser et halv øl glass som "halv fullt", mens andre ser det som "halv tomt". Alkiser med delireium ser grønne monstre i veggene, der ingen andre ser noe. Mange her inne, og spesielt de mellom 14 og 22 år ser ansikter i alle orber/støvkorn og tåkeskyer....

Bilder lyver ikke, og en manifestasjon skal så ledes vises like godt på foto som for det blotte øyet, med mindre det er et "indre bilde"... eller god fantasi som jeg sier velger kalle 90% av tilfellene.

Dette minner meg om noen andre tråder her om hester som plutselig slipper ut av stallen. Hvorfor kan ikke selve "åpningen av porten" filmes??? Er det fordi hestene går gjennom en usynlig vegg, eller fordi slik ting ikke kan skje når andre er i nærheten.

Å hevde noe så sært som at ånder ikke kan filmes/fotograferes fordi ikke alle kan se underbygger påstanden om den store mengden humbug innenfor feltet.

Det er derfor ekstra hyggelig når noen her inne går den ekstra milen det er å faktisk prøve bevise ting, som f.eks et EFM meter som viser utslag i rommet hvor vedkommende sover og noen visstnok skal gå igjen.

Når dere hyller den uforklarlige "mystikk" gir deg meg lyst til å snu noen tarot kort til 29.95 kr minuttet og lire ut av meg et par sannsynlige spådommer. Det eneste mystiske er hvordan noen kan bruke så mye penger per minutt for å vite noe som ikke kan bekreftes.

Jeg ønsker å avslutte med å si at jeg tror det finnes mer mellom... osv.... men det har bunn i manglende kunnskap. Og i mangel av dette bør en nettopp søke beviser, ellers er det jo bare vill gjetting.

PS: Dagens tarotkort sier meg at det snart blir mørkt og at 70% av alle her inne kommer til å se på TVN kl 21:30.

StormS;)
Antall ord: 470

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Vi kan antagelig ikke bli enige om dette.

Du sier det er en måte å mystifisere, for meg er det motsatt.
Ånder og åndelighet er veldig lite mystisk.
Det er like naturlig som alt vi kan se.
Men å vise seg på film er ikke noen oppgave de på den
andre siden setter særlig høyt på listen over viktige ting.

Det jeg ville frem til er at når en åpner seg får dette uten å ha
trangen til å ha en masse bevis utenfor seg selv da kommer bevisene
og vissheten.
Antall ord: 92
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hvorfor driver ikke flere her med full undersøkelse?

Innlegg av Dj_Devil »

TheMan skrev:Har fått fullstendig dilla på Ghost Hunters i det siste (jess, kritiser ivei). Det flere grupper som holder på med dette, gå inn i såkalte hjemsøkte steder og undersøke med videokameraer, kamera, lydopptak (EVP) og EMF. Hvorfor er det ikke fler her som gjør slikt? Om dere først er interessert i åndeaktivitet og undersøker hjemsøkte steder.

vet ikke om du har merka at fleste parten her har ikke så mye penger..
utstyr er dyrt vetu
Antall ord: 174
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
minah