Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva kan det ha vært?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Jygri
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Apr 2006 20:19
18

Hva kan det ha vært?

Innlegg av Jygri »

Vi har ei hytte, den er rundt 200 år gammel. Storebroren min er ni år eldre enn meg. Når han var mellom 1 og 5 år, snakket han om ei dame han så inne og i området rundt hytta. Han kunne sitte i kjøkkenvinduet å beskrive denne damen, som han for eksempel så nede i fjæra. Noen ganger var hun sint, andre ganger glad. I femårsalderen, har mamma fortalt at han sluttet å snakke om denne dama. Så ble jeg født, og jeg lærte tidlig å snakke. Plutselig begynte jeg å prate om ei dame på hytta, og slik som jeg beskrev henne var nøyaktig slik som storebroren min beskrev henne. Jeg skjønner at dette kan være tilfeldigheter og barnefantasier, men beskrivelsene våre av denne damen passet beskrivelsene mamma har hørt om oldemoren hennes, som bodde i dette huset. Etter at jeg ble større, har jeg ikke sett henne, men jeg mener at jeg hørte noe på hytta i 2004, som minnet om noen som gikk bestemt over gulvet.
Mamma tror at grunnen til at vi sluttet å snakke om denne damen når vi ble eldre, er at barn som blir eldre får liksom fortalt hva som er rett og galt, at man blir mer skeptisk til ting som dette, ja, dere skjønner.

En annen opplevese, var på en gammel prestegård (hvor det helt sikkert har skjedd masse rart) i nærheten av her jeg bor. Gården fungerer nå som en del av et museum, og for et år siden besøkte klassen min den. Alle skulle gå inn å samle seg i kjøkkenet, og vente på noen som skulle fortelle oss litt om historien til gården. Jeg og min nyskjerrighet, gikk videre inn i huset, til spisestuen. Jeg gikk dit helt alene, og når jeg stoppet for å se meg rundt, var det som om noe inni meg falt. Jeg klarer ikke å beskrive det særlig bra, men det var som om alt inni meg raste sammen. Det føltes som om jeg ble slått i gulvet, men egentlig skjedde ikke så mye rent fysisk, bortsett fra at jeg i et sekund etterpå mistet følelsene i beina. Jeg gikk inn på kjøkkenet igjen, og vi begynte turen rundt omkring i huset. På et av soverommene, kjente jeg en ekstremt merkelig følelse, som ble borte med en gang jeg gikk ut derifra. Han historiefyren fortalte at dette var rommet kjøpsmenn/sjømenn sov på før i tiden, desverre husker jeg ikke hva han sa om noen av dødsfallene inne på rommet.

Så, hva tror dere det kunne ha vært?
Antall ord: 452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2007 01:23
17

Innlegg av TheMan »

1.Jeg er helt enig med det moren sa om at man blir eldre og avfeier mye som innbilning. Barn pleier heller ikke å si "det var et spøkelse!", de ser en person som de kan beskrive i detalj, og referer til det som en hvilken som helst annen person. Jeg tror rett og slett barn er mer åpne enn voksne. Et barn som kan fortelle om "mannen i stua" eller "jenta på rommet mitt" ser ikke usynlige mennesker overalt støtt og stadig. Det gir slike historier mer troverdighet etter min mening.

2. Du kan ha opplevd å bli truffet av en energi eller ånd, men når slikt skjer kan man faktisk i tillegg til det du beskrev, bli kastet i bakken, føle at noe tungt ligger på brystet og samtidig føle seg uggen og kvalm. Om noe så sterkt skjer så er det vel ikke uvanlig å høre lyder eller se ting før det treffer. Det er snakk om mye energi.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links