Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"prikking" i kroppen

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Nymf_85 skrev:jeg mediterte nå nettopp.. fikk igjen denne prikkingen i bein, armer og hender... samtidig føltes d som om hele kroppen ble helt låst, stiv.. skikkelig rar følelse.. som om jeg ikke kunne bevege noe på kroppen.. akkurat som når noen er døde, da er de jo helt stive? hvertfall dyrene, regner med menneskene også er det?
men uansett, noen som har opplevd dette, og vet noe om det, hva som skjer, hv a det kommer av? håper på svar!:D
Dødsstivhet, eller "Rigor Mortis" - er nok ikke bare forbeholdt dyr nei. Det inntreffer en viss tid etter dødsøyeblikket hos alle. Men dette kan vi vel glemme her, for selv om du har hatt stive fingrer når du skrev dette :mozilla_undecided: så er det visse tegn som tyder på at det er liv laget ennå..

Etter at en har gått inn i transe eller for den saks skyld dyp meditasjon og latt kroppen forbli i en ubevegelighet i en viss tid, kan man få det du nok har opplevd.
Noen som har skikkelig dyp kjennskap må gjerne stå frem her, men jeg tror faktisk ikke dette har noen bestemt betegnelse eller noe faglig navn. Det bare er sånn at hjernen enkelte ganger etter slik lang tids ubevegelighet, en stakket stund kan finne på å nekte å "utføre ordre".

Kropp og hjerne er ikke alltid det samme samtidig. :mozilla_wink:
Antall ord: 241
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Linnea
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 02 Aug 2006 22:46
18

Innlegg av Linnea »

Prikkingen har jeg ofte, særlig under meditasjon og ved healing. Tror nok at det er
energier som vi kjenner.

Nymf_85
At kroppen stivner er ikke farlig, men det er litt ekkelt. Det er en slags søvnparalyse
tror jeg. Dvs at kroppen "sovner" mens hjernen er våken. Har hatt det mange ganger.
Det flere tråder her på forumet som du kan lese om søvnparalyse.


Linnea
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

Mediterte igjen nå nettopp.. la merke til at prikkingen/vibrasjoner begynte inni håndflatene et par sekunder etter at jeg begynte... ble også litt sånn "låst" i kroppen igjen..
midt i meditasjonen fikk jeg et sånn "syn" av hendene mine, akkurat slik jeg lå med de, men jeg lå jo med lukkede øyne..
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

hmm den prikkingen kjenner jeg når jeg leker med energi jeg da:) når jeg kjenner energien flyte gjennom kroppen liksom:)
det virker som samma følelsen som dere beskriver:)
Antall ord: 31
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HypeTraXx
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 15 Okt 2006 01:14
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av HypeTraXx »

Eireen skrev:Prikking under feks meditasjon kan være tegn på at kundalinekraften stiger opp. Dersom noen områder prikker mere enn andre kan dette peke på områder med blokkeringer, slik Ravn sa.

Prikking er også et velkjent fenomen ved kontakt med hjelpere, på lik linje med varme/kuldefølelse etc. Prikking i det tredje øyet kan indikere at det åpner seg.


-----> Jeg kan faktisk prate med hjelperen min ved hjelp av prikking i fingrene.
jeg hadde netopp 14 sperringer, fikk fjernet alle. og nå er prikkingen blitt tydeligere!
små artig.. :mozilla_tongue:
Antall ord: 92
- Overbevist -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillithdemona
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 14 Apr 2006 03:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

Innlegg av lillithdemona »

to awake the sleeping Dragon, eller kundalini om du vil... den som våger!
Antall ord: 14
LillithD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links