Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Nostradamus2 skrev:Hvem som til sine tider har arrogante inlegg går vel an å diskutere. Vil vel ikke kalle din tankegang her videre logisk, men: H.C Andersen diktet jo også mye bra..(kanskje ikke i tråder som omhandlet dette temaet da? Alt til sin tid er det noen som sier.)
Jaja, heldigvis er jeg ikke så opptatt av å bli oppfattet som en logisk og seriøs person. Jeg har mine meninger og de ytrer jeg meg om, og håper selvfølgelig at andre også kan dele meninger og tanker her inne uten å måtte føle seg tvunget til å følge rammer utenom god skikk og moralsk oppførsel ovenfor andre.
Så får vi nå se...
Det som skjer i 2012..
Du må ikke bli forundret da, hvis verden består ennå - i 2013. :mozilla_wink:
Nostradamus2 skrev:Hvem som til sine tider har arrogante inlegg går vel an å diskutere. Vil vel ikke kalle din tankegang her videre logisk, men: H.C Andersen diktet jo også mye bra..(kanskje ikke i tråder som omhandlet dette temaet da? Alt til sin tid er det noen som sier.)
Jaja, heldigvis er jeg ikke så opptatt av å bli oppfattet som en logisk og seriøs person. Jeg har mine meninger og de ytrer jeg meg om, og håper selvfølgelig at andre også kan dele meninger og tanker her inne uten å måtte føle seg tvunget til å følge rammer utenom god skikk og moralsk oppførsel ovenfor andre.
Så får vi nå se...
Det som skjer i 2012..
Du må ikke bli forundret da, hvis verden består ennå - i 2013. :mozilla_wink:
Nei, det hadde nå gledet meg.
Antall ord: 150
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
ordet dommedag har fått en klang av overtro etter min mening, og jeg tror vi er på feil spor når det vinkles som vi er ment for lidelse og utslettelse..
Men at det er mulig og samle nok kunnskap om verdenen og universet vi lever i til at noen kan legge sammen to + to og forutse litt hva som kan skje og vil føle for og advare andre.. det tror jeg
Nostradamus2 skrev:Til dette siste "lille" avsnittet ditt BA:
Nei, jeg kan ikke tenke meg til dette - det kan heller ikke du - og ikke minst - det vil ikke skje.
"Tenk om månen var en gul ost."
Jeg kaster ikke bort mere slitasje av keyboard eller fingertupper på dette.
Å sitte her å finne på ting som KAN skje HVIS om atte sånn og sånn (med regnestykker på variabler som kun har abstrakt eller teoretisk betydning) - nei desverre har jeg annet å foreta meg.
Men for all del: Lykke til i 2012 til deg også..
(for det er vel fremdeles det denne tråden omhandler?)
Innlegget var en liten informasjon som skulle vise hvor tåpelig påstandene er om at jordrotasjonen plutselig skal snu i 2012 og at kun de som trenger opplevelsen vil merke den.
Likevel synes jeg det virket som du ikke var informert om at det kan virke som en polflipp er på vei. Derfor denne informasjonen nå. Det hadde ingenting med 2012-diskusjonen å gjøre.
2012 vil nok passere akkurat som 2006 gjorde, med noen katastrofer, noen nestenkatastrofer og mange gode episoder som viser at jorden egentlig er et ganske godt sted å være. Som sagt mange ganger nå, jeg ser ingen grunn til å frykte hverken 2012 eller noe annet årstall.
I 2013 forventer jeg at en eller annen kanaliserer at jorden skal skifte rotasjonsretning i 2018 eller noe slikt for tverrsummen av 2018 blir 11, som er et veldig viktig tall.
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
BA skrev:I 2013 forventer jeg at en eller annen kanaliserer at jorden skal skifte rotasjonsretning i 2018 eller noe slikt for tverrsummen av 2018 blir 11, som er et veldig viktig tall.
Kjempebra observert, BA. Du har nok fått denne informasjonen fra ditt høyere selv, skal du se.
Antall ord: 51
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Gaute skrev:Jeg som verken går under kategorien skeptisk eller troende ville vært åpen for at dette kunne stemme, og vært nysgjerrig etter å prøve selv. Man skal stole på egen erfaring, men aldri utelukke noe man enda ikke har erfart.
Hihihi. Dette var da voldsomt til lite selvinnsikt
Jaha? Forklar deg.
BA skrev:
Jeg mener det er sunnere å stille seg åpen for noe man ikke vet, enn tvilende.
Er du ikke enig i det da?
Tvil skaper grenser. Åpenhet gir muligheter.
Nei, det er jeg ikke enig i. Tvil er fortsatt åpenhet, og tvil sporer gjerne til kontroll av påstanden, noe som ikke momentant aksept gjør.
Tvil skaper ikke grenser. Fornektelse og blind tro vil gjøre det.
Per og Pål sto over en skattekiste. Per tvilte på at det var noe i kisten, så han snudde seg og gikk.
Pål var åpen for at det kunne være noe spennende der, så han åpnet den og fant gullmynter.
Burde ikke vært så vanskelig å være enig i at det lønner seg å være åpen.
Så tvil skaper grenser.
Men også momentant aksept og blind tro, det har du helt rett i.
DET var det heftigste innlegget noen gang Gaute! Hahaha...Genialt.
Hvordan kan man si at det er bedre å være en die hard skeptiker enn en åpen person.
Er man åpen kan man ta til seg ALL kunnskap og allt noen sier uansett om det er helt på jordet eller ikke...Og så etterpå å filtrere det man ikke tror på, og så beholde det man tror på.
Mens er man hardcore skeptiker så blokkerer man ALL kunnskap som ikke kommer fra hellige science tids skrifter og fra ledene forskrere, som såklart vet bedre enn alle om ALLT, på grunn av at de har regnet seg til at 7+1=8.
Må være litt trist å være skeptiker, da er man ganske lite informert, og har det verre og vanskeligere å klare livet, mens vet man mer, så forstår man mer, og forstår man men, kan man akseptere mer, og aksepterer man mer, så blir livet enklere å leve :mozilla_smile:
Antall ord: 368
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Mick Wild skrev:DET var det heftigste innlegget noen gang Gaute! Hahaha...Genialt.
Hvordan kan man si at det er bedre å være en die hard skeptiker enn en åpen person.
Er man åpen kan man ta til seg ALL kunnskap og allt noen sier uansett om det er helt på jordet eller ikke...Og så etterpå å filtrere det man ikke tror på, og så beholde det man tror på.
Mens er man hardcore skeptiker så blokkerer man ALL kunnskap som ikke kommer fra hellige science tids skrifter og fra ledene forskrere, som såklart vet bedre enn alle om ALLT, på grunn av at de har regnet seg til at 7+1=8.
Må være litt trist å være skeptiker, da er man ganske lite informert, og har det verre og vanskeligere å klare livet, mens vet man mer, så forstår man mer, og forstår man men, kan man akseptere mer, og aksepterer man mer, så blir livet enklere å leve :mozilla_smile:
Du har tydeligvis misforstått en del.
Skeptikerne er åpne, de holder mulighetene åpne, og har ikke bestemt seg for at noe er overnaturlig/paranormalt. Alle mulige forklaringer vurderes og så får andre ta seg av de umulige forklaringene.
Skeptikerne vurderer all kunnskap og filtrerer bort det som strider mot alt annet vi vet, og utelukker ingen muligheter, mens de troende i utgangspunktet har bestemt seg, og dermed kun leter etter bekreftelser på det de allerede tror.
Kunnskap er så interessant at det ikke er trist på noen måte å være skeptisk, selv om det kanskje ikke er like fantasifullt som å være troende.
Det har overhodet ingenting med å "ha bestemt seg allerede" å gjøre,
verken for den som tror eller den som tviler.
Kun det å mene at en VET er å ha bestemt seg allerede.
Antall ord: 31
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
ludoburgero skrev:Det har overhodet ingenting med å "ha bestemt seg allerede" å gjøre,
verken for den som tror eller den som tviler.
Kun det å mene at en VET er å ha bestemt seg allerede.
Ja, akkurat. Og så er vi ved definisjonen på "vet" igjen. Den vitenskapelige måten å vite noe på stemmer ikke med dette, men definisjonen troende bruker for å si de vet ditt eller datt passer med dette.
For eksempel når man sier at man aldri ville lagt ut dette hvis det kunne være en mulighet for at det var tankespinn. Da har man bestemt seg.
Nostradamus2 skrev:Til dette siste "lille" avsnittet ditt BA:
Nei, jeg kan ikke tenke meg til dette - det kan heller ikke du - og ikke minst - det vil ikke skje.
"Tenk om månen var en gul ost."
Jeg kaster ikke bort mere slitasje av keyboard eller fingertupper på dette.
Å sitte her å finne på ting som KAN skje HVIS om atte sånn og sånn (med regnestykker på variabler som kun har abstrakt eller teoretisk betydning) - nei desverre har jeg annet å foreta meg.
Men for all del: Lykke til i 2012 til deg også..
(for det er vel fremdeles det denne tråden omhandler?)
Innlegget var en liten informasjon som skulle vise hvor tåpelig påstandene er om at jordrotasjonen plutselig skal snu i 2012 og at kun de som trenger opplevelsen vil merke den.
Likevel synes jeg det virket som du ikke var informert om at det kan virke som en polflipp er på vei. Derfor denne informasjonen nå. Det hadde ingenting med 2012-diskusjonen å gjøre.
2012 vil nok passere akkurat som 2006 gjorde, med noen katastrofer, noen nestenkatastrofer og mange gode episoder som viser at jorden egentlig er et ganske godt sted å være. Som sagt mange ganger nå, jeg ser ingen grunn til å frykte hverken 2012 eller noe annet årstall.
I 2013 forventer jeg at en eller annen kanaliserer at jorden skal skifte rotasjonsretning i 2018 eller noe slikt for tverrsummen av 2018 blir 11, som er et veldig viktig tall.
det har jeg allerede fått beskjed om av en som jobber med jordlinje-stråler.
de siste 4 årene med negative jordstråler har forskjøvet 2012 med 3 år per pågåtte år
Xirque Zdataan skrev:det har jeg allerede fått beskjed om av en som jobber med jordlinje-stråler.
de siste 4 årene med negative jordstråler har forskjøvet 2012 med 3 år per pågåtte år
Xirque Zdataan skrev:
det har jeg allerede fått beskjed om av en som jobber med jordlinje-stråler.
Hei! Første gang jeg er inne på forumet her. Etter å ha lest litt på tråden fikk lyst til å sitere David Icke fra boken hans "The biggest secret":
“We are now in the midst of perhaps the greatest of these transformative
cycles, one which happens, it is estimated, only once every 26,000 years, and the Maya
calendar predicts that the critical changeover point is December 12th 2012. This is the
real focal point of the transformation, not the manufactured Millennium. These
consciousness cycles are like doorways or gateways which open for those who are
ready to move through into a much higher state of consciousness. I see it as a sort of
cuckoo clock in which, at certain key moments in time (or rather cycles), the door or
gateway opens. When these gateways are missed, the cycle begins again until another
gateway opens.”
”Gregg Braden believes that by the Maya transformation year of 2012,
the Earth’s resonance could be 13 cycles per second while her magnetic field could be
at or near zero. He calls this Zero Point when the Earth’s magnetic field will all but
disappear because the planet’s rotation will have stopped. This doesn’t mean there will
be no gravity because that is created by other phenomena, not the spin of the planet.
Something like this seems to have happened at least 14 times in the last 4.5 million
years. The last is estimated to have been about 11-13,000 years ago, a window of time
which corresponds with many estimates of the end of Atlantis and the beginning of the
recovery from that great cataclysm after about 10,500 BC. 13,000 years ago would have
been the halfway point in the Great Cycle of 26,000 years which is ending now, another
time of great change. I am not saying the Earth is going to stop rotating, but I certainly
would not dismiss the possibility”
“For a long time the reptilian-Brotherhood has been preparing to stop humanity
making the consciousness shift. The pyramid hierarchical nature of their structure has
allowed them to instigate the same plan through countless different institutions and
agencies. First they have attacked us at the physical level with drugs, food additives and
fluoride in the water.”
“We live in a
pulsating ocean of electromagnetism generated by ‘modern’ technology and this is
constantly affecting human physical, emotional and mental health. The human mind,
body and emotions are under an incredible assault in the countdown to the Great Shift
because the Brotherhood are desperate to ensure that humanity as a whole does not
make the consciousness leap that will take us beyond the reptilian frequencies.”
“With fear as the reptilians’ greatest weapon, the plan is to engineer events, real and
staged, that will create enormous fear in the countdown years to 2012. This includes a
plan to start a third world war either by stimulating the Muslim world into a ‘holy war’
against the West or by using the Chinese to cause global conflict. Maybe both.“
-smania
Antall ord: 512
"His thirst for survival in the future makes him incapable of living in the present." -Chang Tzu
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her