Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅndenes makt 11 febr...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Sparrow skrev:
jaktmann skrev:
Vet ikke helt om jeg tror på ånder som følger materialet, men jeg kan selvfølgelig ikke si at det ikke er mulig. Ånd er energi og energi etterlater vi jo overalt!
Det som er rart er at flertallet forbinder en ånd med et hus,materialler osv.

Hva om det akkurat der huset står idag sjedde noe for tusen år siden? Muligens en som falt av hesten sin, ble skutt med pil og bue ? Tolkningen til de som føler "nærvær"idag går sjelden mer en 50 til 100 år tilbake i tid.

Hva om OM her fikk inn noen fra noen hundre år side, men pga uerfarenhet og media kåthet gir seg selv tolking som passer progammet og OM lommebok best?

Vet ikke jeg, men en tanke som slår meg er at dette ikke skal vere underholdning det berører de som "plages" av det.

For min egen del fornemet jeg en jente i trappa under programmet igår, svart leggkort nikkers med hvite striper på og en lik topp med korte ermer, hun satt i trappa og gråt.

Det er det jeg mener,at jeg tror så absolutt Olav fikk inn de navnene han sa,men de kan høre tilulike ånder og ulike epoker. Det er ikke alltid så lett å vite hvorfra eksakt informasjonen kommer fra alltid.
Det kan jeg være enig i, men for en rutinert skal det være mulig å skille informasjonen fra hverandre, dersom flere ånder kommer igjennom samtidig.
Antall ord: 258
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Han er nok ikke rutinert nok til det.Gi fyren noen årpå ræva så ordner det seg nok.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

Sparrow skrev:
Eireen skrev:
Sparrow skrev:Eireen,ved en såkalt utdrivelse er det da menneskene i huset som får den største hjelpen?? nei det er sjelen som fikk komme videre. I denne saken virket det som begge parter både fysiske og åndelige fikk fred. DET ER VITSEN. og da synes jeg det er temmelig arrogant av folk å henge seg opp i bjørn eller Kristian.
Godt mulig du mener det er slik, men ordet medium er først og fremst et uttrykk som er knyttet til spiritualismen og deres hovedformål er å føre bevis for et liv etter døden.

Nok en gang hvem er det som bestemmer det? Det er drittprat. Olav er vel nokså uerfaren men hvem har ikke en gang vært det? Når noen gir en familie bedre livskvalitet og dessuten frigir en fanget sjel, Hvordan kan dere da si at det ikke er vits?? Om andre tror påeller ikke,om bevisene vurderes som for svake, hvilken forskjell gjør vel det for de menneskene som ble hjulpet i sin hverdag??
Du skal selvfølgelig få mene hva du vil om det jeg sier, men uhøflig trenger du ikke bli.

Ikke rart at vi har en oppblomstring av medium her i landet når kravene ikke er større enn dette. Hvem som helst kan da tråkke inn i et hjem som hevdes å være hjemsøkt og si at jo da, jeg fornemmer en ånd her, slenge ut noen beskrivelser av den angivelige ånden, for så å fjerne denne. Jeg er så absolutt spiritualist, men er også tilhenger av å ha føttene godt plantet på bakken, og noe av det jeg har lært på veien er at tankens kraft er stor;

Hva vi retter vår energi mot, blir virkelighet. Det vi tenker på, ønsker, lengter etter, ber om, mediterer på, affirmerer om og/eller visualiserer, blir en skapelse
Antall ord: 323
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

Sparrow skrev:Han er nok ikke rutinert nok til det.Gi fyren noen årpå ræva så ordner det seg nok.
Det tror jeg absolutt! Har ingenting mot Olav jeg og snakker vel egentlig på generelt grunnlag.
Antall ord: 37

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

Jeg likte ikke denne episoden, fikk mest lyst til å slå av og legge meg.. og bedre ble det ikke da han mannen begynte med kontrollspørsmål og OM bæsja på leggen..

MEN:
* Har ikke en veeeeldig stor prosent av norges bygninger en trapp, eller en trappeoppgang.. eller omså bare 2-3 trappetrinn opp til ytterdøra? Eller en gardintrapp? :P
* Barn er generelt veldig mørkeredde, og hører de ET ord om at det spøker i huset så vil mange innbille seg ting..
* Menn kan få bart, og tilogmed skjegg! Før i tiden var det veldig vanlig med bart og skjegg.. Når jeg tenker på en mann fra 1800-1900tallet så tenker jeg med en gang på en mann med bart..

Det er så vanlige ting de treffer på at det trenger ikke være ikke så tilfeldig engang..
Jeg kan si med god treffsikkerhet(tror jeg) at en mann frøs ihjel i f.eks Trondheim en gang mellom 1920-1930...

Nei... jeg må si meg mer imponert over Fornemmelse for mord, hvor det var 2 klarsynte på samme sak og man kunne vurdere funnene opp mot hverandre. Hadde dette vært i åndenes makt tror jeg det hadde gitt dem et løft!
Det er ikke meningen å være så skeptisk idag:P
Antall ord: 220
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2007 01:23
17

Innlegg av TheMan »

Hva med det at barna faktisk fikk sove og var rolige etter at Olav hadde vært der? Han bomma heftig, men han fikk det jo ut.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Moldestad. Hvis du hadde vært i huset over noe lengre tid. La oss si ett døgn, hadde du kunnet komme med mer presis informasjon da? Eller er det slik at enten kommer infoen med en gang eller så kommer den ikke i det hele tatt?
Antall ord: 47
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LadyDark
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2006 18:02
18
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Akershus

.

Innlegg av LadyDark »

Til Sparrow:

Foreslår at du f.eks forsøker å forstå at andre har ulike synspunkt enn deg?
Det er mange forskjellige meninger i denne tråden.
Vi som er uenige med deg har like stor rett til å dele våre tanker som resten her inne.
Synd at det er vanskelig for deg å svelge...
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

Innlegg av olav moldestad »

BMFLEX skrev:Moldestad. Hvis du hadde vært i huset over noe lengre tid. La oss si ett døgn, hadde du kunnet komme med mer presis informasjon da? Eller er det slik at enten kommer infoen med en gang eller så kommer den ikke i det hele tatt?
hei, når ånden ikke vil snakke så står man fast, og man kan heller ikke tvinge dem til å snakke deverre.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

olav moldestad skrev:
BMFLEX skrev:Moldestad. Hvis du hadde vært i huset over noe lengre tid. La oss si ett døgn, hadde du kunnet komme med mer presis informasjon da? Eller er det slik at enten kommer infoen med en gang eller så kommer den ikke i det hele tatt?
hei, når ånden ikke vil snakke så står man fast, og man kan heller ikke tvinge dem til å snakke deverre.
så, i sin fortvilelse så forsøker du å late som du får noe kontakt på tv for å virke "important"og innrømmer en måned etterpå at du ikke fikk noe info, eller hva er forklaringen nå, da?

roro?
Antall ord: 114
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

hei igjen

Innlegg av olav moldestad »

som sagt så fikk jeg mindre info en jeg hadde håpet på, selv om kontakten var der
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pink
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 22:23
18

Innlegg av pink »

Sparrow skrev:
pink skrev:
anca-77 skrev:
ToneG skrev:Det er godt at de som bor der har fått det rolig.. Veldig bra!
Men det ble kanskje litt mye gjetting på navn og årstall.. Det kan jo være fordi det er kamerar tilstede da, det er ikke alle som takler det.. Jeg hadde iallefall ikke fått til noe med masse tv folk rundt meg. Hadde nok fått ANGST av mindre.. Det er lett for oss ulver og slakte den jobben Olav gjorde.. Men hvorfor ikke være glad for at de som bor der har det godt nå:-) JEg føler nemlig med mennesker som har det på den måten..
En kan jo få prestasjonsangst med så masse kameraer overalt. Jeg synes han var flink, for han fikk nå vekk det som var i huset, og at det ble rolig var jo det de som bodde der ville skulle skje.
Men et medium skal klare å bevise. Og han kom ikke med noe for å bevise at det var oldefaren som gikk igjen. For man må vel i bunn og grunn ikke vite hvem som var der for å klare å hjelpe han over på andre siden. Men bevis, klarte han ikke. Skuffende....

Skal et medium klare å bevise??? For hvem da? Det bestemmer jaggu ikke du Pink
hehehe....for det første har jeg aldri sagt jeg bestemmer noe. Men sett deg selv i denne situasjonen: Om du går til et medium for å få kontakt med feks din avdøde bestemor. Så sier feks mediumet noe som dette: Jeg ser lys..en varm sjel...smiler...litt rynkete..og hun savner deg veldig.. Hva tror du da? Er dette nok bevis for at du skal kunne si...ja det er min bestemor?
(jeg sier ikke at det var dette Olav sa så det er klarlagt)

Men fra feks spiritist kirkene i England hvor de har et medium som står framfor (hva det heter står helt stille for meg nå) og tar igjennom avdøde og skal finne ut hvem i salen den hører til, er de avhengige av å få inn bevis. Nettopp for at beskjeden skal komme til riktig person og at personen ikke skal kunne sitte igjen med tvil og si var det virkelig bestemoren min?

Og hvis du virkelig tror at det er JEG som bestemmer at det skal komme fram bevis for å tro et medium...*ler* ja...du bør kanskje prøve å lete etter en bedre beslutning enn det.

Godt vi bor i Norge sier bare jeg. Freedom of speach!
Antall ord: 428

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

Videre er barn såpass sensitive på foreldrenes usikkerhet, så om foreldrene tror de har det bra, fordi det har vært en husrens, så kjenner jo barna at det er roligere energier i fra ubalanserte foreldre.

Neste episode bør bestå av en som overhodet ikke er kjent for eller heller ikke kan eller har gjort utdrivelser før, men som er litt flinkere til å prate, og se hva som skjer når han forlater huset etter en seanse med noe talglys.

Lykke til.
Antall ord: 85
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pink
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 22:23
18

Re: hei igjen

Innlegg av pink »

olav moldestad skrev:som sagt så fikk jeg mindre info en jeg hadde håpet på, selv om kontakten var der
Ja det så vi jo. Men ja det er sånn som skjer.
Men håper du tåler at folk mener ting om det du driver med. Så lenge du har satt deg i rampelyset vil folk alltid ha en mening om hva du gjør, hvordan du oppfører deg og hva du sier.
:mozilla_wink:
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AMS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Okt 2005 23:34
19

Innlegg av AMS »

Har nå lest alle innleggene, og noe Eireen skrev (håper det var riktig nick), samt et par andre, fikk meg til å tenke litt. Hva var det egentlig som gjorde at jeg ikke likte episoden, sånn egentlig?

Nå har jeg jobbet endel med å hjelpe folk tidligere, ikke med åndelige ting, men innenfor et helt annet felt. Noe jeg har lært meg der, for at folk skal få tillit til det man gjør, enten man får det til eller ei er følgende: Selvsikkerhet! Og kunne stå rak i ryggen og si at dette får jeg ikke til!

Jeg tror noen er inne på noe når det er snakk om uerfarenhet, og hvodran takle det når presset kommer, og infoen ikke henger helt på greip!
Det ble veldig famlende, man så så utrolig tydelig at det ble for vanskelig.
Det beste hadde vært om OM hadde satt seg rak i ryggen og sagt som det var: Her får jeg ikke kontakt med ånden slik jeg ønsker, og de faktaene jeg har er følgende... Slik er det noenganger, av forskjellige grunner vil ikke åndene kommunisere med oss osv. Hadde det vært en trygghet i stemmen, litt myndighet, så hadde det vært mye mer troverdig...
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links