Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅndenes makt 11 febr...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
pink
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 22:23
18

Innlegg av pink »

olav moldestad skrev:hei ja men herregud, men jeg er ikke noen gud og når åndene ikke snakker
så står man still =)
jepp:)

men vi må ha lov til å reagere og si vi var skuffet over dette. Forventingene er høye til deg. Det vet du kanskje... Og alle har en mening om deg og ditt arbeid.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

pink skrev:
olav moldestad skrev:hei ja men herregud, men jeg er ikke noen gud og når åndene ikke snakker
så står man still =)
jepp:)

men vi må ha lov til å reagere og si vi var skuffet over dette. Forventingene er høye til deg. Det vet du kanskje... Og alle har en mening om deg og ditt arbeid.
rettere sakt. han er den eneste som kan prate tilbake.. :p
Antall ord: 71
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

så står man still =)
Hei igjen. lest innlegget mitt?
Samboeren min synes du er flink (er klarsynt) og jeg har en god følelse på deg så du har min støtte.
dessverre så er flere her mistroiske, mangler insikt i det åndelige eller er rett og slett sjalu på deg.
Trur også at mange ville ha ønsket vekk slike evner om dei plutselig en dag våknet opp med ett vidåpent "øye" uten å kunne kontrolere det dei såg :badgrin:
Antall ord: 101
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moelv

Innlegg av Nettin »

Jeg syns det er synd at han ikke fikk fram all infoen. Men syns dere ikke trenger å skrive slik som dette for det . Er dere selv noe bedre ? Hadde dere klart det bedre selv? Jeg tror ikke det. Så tror ingen av dere skal si noe på det. Og han fikk det ut, så dere bør være fornøyd!
Jeg syns han er flink, og jeg bryr meg ikke om noen av dere motsier meg på det her.

Takk for meg . : )
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

livingdeaddoll skrev:hm.. og jeg som sa at det var Olavs tur til å skinne etter denne episoden av ÅM.. et ganske så sikkert bevis på at jeg ikke er synsk. heh..
uff, kanskje vi har for høye forhåpninger til han Olav, og når han ikke presterer så bra så blir vi alle så veldig skuffet.. men det viktigste er jo ikke at informasjonen han kommer med er riktig, men at han faktisk får ut det som plager familien. det er jo derfor han kommer, han kommer ikke for å gi svar..! og Olav klarte å gjøre jobben sin og familien var fornøyd..
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

Trøndergut skrev:Hei. Jeg så ikke programmet i går, og vet derfor ikke noe særlig om hva Moldestad foretok seg. Har derimot sett ham på ÅM tidligere, og han greide jobben da også, etter det jeg husker. Ang. det med at mediumer bommer på info, så kan vel det også være at de tolker infoen de får feil, eller at de rett og slett ikke får info/ sann info?

Og til sist, hvis problemene forsvinner etter at mediumet har vært der, da er vel hovedpoenget med jobben gjort.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

så står man still =)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

du prøver på Nettin??????
Antall ord: 5
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

pink skrev:
anca-77 skrev:
ToneG skrev:Det er godt at de som bor der har fått det rolig.. Veldig bra!
Men det ble kanskje litt mye gjetting på navn og årstall.. Det kan jo være fordi det er kamerar tilstede da, det er ikke alle som takler det.. Jeg hadde iallefall ikke fått til noe med masse tv folk rundt meg. Hadde nok fått ANGST av mindre.. Det er lett for oss ulver og slakte den jobben Olav gjorde.. Men hvorfor ikke være glad for at de som bor der har det godt nå:-) JEg føler nemlig med mennesker som har det på den måten..
En kan jo få prestasjonsangst med så masse kameraer overalt. Jeg synes han var flink, for han fikk nå vekk det som var i huset, og at det ble rolig var jo det de som bodde der ville skulle skje.
Men et medium skal klare å bevise. Og han kom ikke med noe for å bevise at det var oldefaren som gikk igjen. For man må vel i bunn og grunn ikke vite hvem som var der for å klare å hjelpe han over på andre siden. Men bevis, klarte han ikke. Skuffende....

Skal et medium klare å bevise??? For hvem da? Det bestemmer jaggu ikke du Pink
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Re: Må bli her litt til...

LadyDark skrev:Han hadde magefølelse, gjentok han ofte... Vel... Til å være et medium har han virkelig elendig magefølelse..
Var jeg så dårlig, hadde jeg IKKE tatt betalt for tjenestene mine... Virker jo ut som en svindel hele greia... Jeg tror, jeg føler, magefølelsen tilsier... Synd at ikke noe stemte.
Og at han som gikk igjen het Bjørn? Og i virkeligheten het Kristian... HELBOM!!!

Bare min mening!

Svindel?? Det er et ord man skal værerimelig forsiktig medå bruke!!!
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Sparrow skrev:
pink skrev:
anca-77 skrev:
ToneG skrev:Det er godt at de som bor der har fått det rolig.. Veldig bra!
Men det ble kanskje litt mye gjetting på navn og årstall.. Det kan jo være fordi det er kamerar tilstede da, det er ikke alle som takler det.. Jeg hadde iallefall ikke fått til noe med masse tv folk rundt meg. Hadde nok fått ANGST av mindre.. Det er lett for oss ulver og slakte den jobben Olav gjorde.. Men hvorfor ikke være glad for at de som bor der har det godt nå:-) JEg føler nemlig med mennesker som har det på den måten..
En kan jo få prestasjonsangst med så masse kameraer overalt. Jeg synes han var flink, for han fikk nå vekk det som var i huset, og at det ble rolig var jo det de som bodde der ville skulle skje.
Men et medium skal klare å bevise. Og han kom ikke med noe for å bevise at det var oldefaren som gikk igjen. For man må vel i bunn og grunn ikke vite hvem som var der for å klare å hjelpe han over på andre siden. Men bevis, klarte han ikke. Skuffende....

Skal et medium klare å bevise??? For hvem da? Det bestemmer jaggu ikke du Pink
Hvis et medium ikke skal kunne føre bevise for den angivelige kontakten, hva er da vitsen?
Antall ord: 235
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Eireen,ved en såkalt utdrivelse er det da menneskene i huset som får den største hjelpen?? nei det er sjelen som fikk komme videre. I denne saken virket det som begge parter både fysiske og åndelige fikk fred. DET ER VITSEN. og da synes jeg det er temmelig arrogant av folk å henge seg opp i bjørn eller Kristian.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Sparrow skrev:Eireen,ved en såkalt utdrivelse er det da menneskene i huset som får den største hjelpen?? nei det er sjelen som fikk komme videre. I denne saken virket det som begge parter både fysiske og åndelige fikk fred. DET ER VITSEN. og da synes jeg det er temmelig arrogant av folk å henge seg opp i bjørn eller Kristian.
Godt mulig du mener det er slik, men ordet medium er først og fremst et uttrykk som er knyttet til spiritualismen og deres hovedformål er å føre bevis for et liv etter døden.
Antall ord: 101
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

jaktmann skrev:
Vet ikke helt om jeg tror på ånder som følger materialet, men jeg kan selvfølgelig ikke si at det ikke er mulig. Ånd er energi og energi etterlater vi jo overalt!
Det som er rart er at flertallet forbinder en ånd med et hus,materialler osv.

Hva om det akkurat der huset står idag sjedde noe for tusen år siden? Muligens en som falt av hesten sin, ble skutt med pil og bue ? Tolkningen til de som føler "nærvær"idag går sjelden mer en 50 til 100 år tilbake i tid.

Hva om OM her fikk inn noen fra noen hundre år side, men pga uerfarenhet og media kåthet gir seg selv tolking som passer progammet og OM lommebok best?

Vet ikke jeg, men en tanke som slår meg er at dette ikke skal vere underholdning det berører de som "plages" av det.

For min egen del fornemet jeg en jente i trappa under programmet igår, svart leggkort nikkers med hvite striper på og en lik topp med korte ermer, hun satt i trappa og gråt.

Det er det jeg mener,at jeg tror så absolutt Olav fikk inn de navnene han sa,men de kan høre tilulike ånder og ulike epoker. Det er ikke alltid så lett å vite hvorfra eksakt informasjonen kommer fra alltid.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Eireen skrev:
Sparrow skrev:Eireen,ved en såkalt utdrivelse er det da menneskene i huset som får den største hjelpen?? nei det er sjelen som fikk komme videre. I denne saken virket det som begge parter både fysiske og åndelige fikk fred. DET ER VITSEN. og da synes jeg det er temmelig arrogant av folk å henge seg opp i bjørn eller Kristian.
Godt mulig du mener det er slik, men ordet medium er først og fremst et uttrykk som er knyttet til spiritualismen og deres hovedformål er å føre bevis for et liv etter døden.

Nok en gang hvem er det som bestemmer det? Det er drittprat. Olav er vel nokså uerfaren men hvem har ikke en gang vært det? Når noen gir en familie bedre livskvalitet og dessuten frigir en fanget sjel, Hvordan kan dere da si at det ikke er vits?? Om andre tror påeller ikke,om bevisene vurderes som for svake, hvilken forskjell gjør vel det for de menneskene som ble hjulpet i sin hverdag??
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links