Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅndenes makt 11 febr...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
AMS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Okt 2005 23:34
19

Innlegg av AMS »

For mye løse tråder som bare forsvant ut i intet, for mange ubesvarte srpøsmål, for mye usikre ting, nøling og famling... Ikke min favoritt episode gitt!
Jeg hater å sitte igjen med masse ubesvarte spørsmål etter et program...
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Hei. Jeg så ikke programmet i går, og vet derfor ikke noe særlig om hva Moldestad foretok seg. Har derimot sett ham på ÅM tidligere, og han greide jobben da også, etter det jeg husker. Ang. det med at mediumer bommer på info, så kan vel det også være at de tolker infoen de får feil, eller at de rett og slett ikke får info/ sann info?

Og til sist, hvis problemene forsvinner etter at mediumet har vært der, da er vel hovedpoenget med jobben gjort.
Antall ord: 92
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Olav er bare ung, etter hvert klarer han å unngå de klassiske tabbene som noe mer erfarne Debra og Lena. Han var også svært uheldig ettersom han klarte det kunstykke å være så uheldig i de navn han gjettet på. (De tar bare de aller vanligste navnene). Debra og Lene "smaker" mer på navnene for å se om dette kan spore reaksjoner hos de involverte før de blir litt mer "bastante".

Det er ikke uten grunn jeg har kalt Olav "lille bendriss", fordi han skjønner betydningen av å gjøre litt utennom det vanlige og skape litt drama. (eks pinnene og peke på hvor ånden står). Lill bruker litt mer hender og risting, og gjerne litt drama queen tårer... og dette selger folkens.

Og Olav, om du leser dette... Dette økte markedsverdien, så du skal ikke bekymre deg. Som gladguttene Sharif og Vollevik sier, alt handler om å komme i media.... Og på neste messe selger du nok enda bedre enn tidligere.

Igjen var klassikerne.

Trapp,
Barnerom,
Ombygd hus.....

Summa sumarium så var det helt greit. Sett verre, sett bedre og underholdning er varierende.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xzax
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Aug 2006 15:32
18
Lokalisering: bergen

olav

Innlegg av xzax »

bare for han e utlending så skal ikke alle si at han var dårlig. alle sir at han var for han e utlending det e nazistisk azzzz
Antall ord: 28
eg e gutt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Mange friske meninger her!

Jeg må si jeg er overrasket over at TVN viste denne episoden, for så langt synes jeg de har klipt og limt inntil de respektive medium fremstår som feilfrie, hvilket de altså ikke er. Tro det eller ei, dette er bra folkens! Vi trenger å se når det ikke fungerer også, for kanskje da vil vi se at dette dreier seg om noe langt mer enn både medfødte evner eller plutselige åpenbaringer som følge av et helgekurs. Vi trenger å lære at det ikke er vi, men åndeverdenen, som bestemmer når kontakt skal skje.

Vet ikke om det er flere fra forumet som var på kurset til Marion i Oslo nå før jul, men dette var faktisk et stort tema de to dagene vi var samlet. En av grunnene til at hun trekte seg ut fra danske Åndenes Makt, var fordi de ikke ville vise de gangene hun feilet. I følge henne er det meget uhyre viktig å vise denne siden også, særlig med tanke på skeptikerne. For å sitere henne: "The Conditions has to be right!".

Forøvrig, navn og årstall er jo gjerne det siste et medium får på plass, så det at Olav tok feil på dette, reagerer jeg ikke på. Det finnes mange måter å bevise at vedkommende virkelig er tilstede, selv om man ikke klarer å skaffe tilveie disse opplysningene. Hvis jeg i hele tatt skulle si noe som skuffet, så var det heller det at Olav ikke sto i seg selv, om dere forstår hva jeg mener.
Antall ord: 264
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Tom_34 skrev:Men det er aaaaltfor mye unnskyldninger...og det var ikke bare at det manglet opplysninger, de som ble gitt var direkte feilaktige...
ikke nødvendigvis. om manne med barten har hatt flere liv, så vil han kunne presentere seg med flere navn. åndene er heller ikke bundet til å gi fra seg sannheten, OM er medium og må stole på infoen han får fra åndene som han kommuniserer med, men om dei ikke villl identifisere seg så har han ikke mulighet til det.
En annen ting er det som mannen gjorde. Han stilte "kontrollspørsmål". Dette er noe som du *aldri* skal gjøre, det er en gylden regel, om du spør dumt (spørsmål som du allerede vet svaret på) så får du også ett svar deretter. Slikt sett så fikk paret bare som fortjent, i tillegg så er det det samme som å kaste bort energien til mediet (moldestad).
I din kritikk av Olav Tom, er det en beskjed om at Du ville gjort en bedre jobb, eller...?
i så fall så ønsker nok TVN at du kontakter dem :mozilla_foot:
Antall ord: 187
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pink
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 22:23
18

Re: olav

Innlegg av pink »

xzax skrev:bare for han e utlending så skal ikke alle si at han var dårlig. alle sir at han var for han e utlending det e nazistisk azzzz
Ja dette var en skikkelig bra kommentar....

(ironisk)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pink
Nybegynner
Nybegynner
18

Re: olav

Innlegg av pink »

xzax skrev:bare for han e utlending så skal ikke alle si at han var dårlig. alle sir at han var for han e utlending det e nazistisk azzzz
Ja dette var en skikkelig bra kommentar....

(ironisk)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pink
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av pink »

Trøndergut skrev:Hei. Jeg så ikke programmet i går, og vet derfor ikke noe særlig om hva Moldestad foretok seg. Har derimot sett ham på ÅM tidligere, og han greide jobben da også, etter det jeg husker. Ang. det med at mediumer bommer på info, så kan vel det også være at de tolker infoen de får feil, eller at de rett og slett ikke får info/ sann info?

Og til sist, hvis problemene forsvinner etter at mediumet har vært der, da er vel hovedpoenget med jobben gjort.
Sist han var på ÅM kunne de ikke kontrollere at opplysningen stemte nei.
Men ja, det ble stille i huset som denne gangen også.

Saken er at det virker som om han er litt ute å sykler nå...
Burde lagt alt dette litt på si, få et innblikk i hvordan livet er for andre er . Bli voksen.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

Xirque Zdataan skrev:
Tom_34 skrev:Men det er aaaaltfor mye unnskyldninger...og det var ikke bare at det manglet opplysninger, de som ble gitt var direkte feilaktige...
ikke nødvendigvis. om manne med barten har hatt flere liv, så vil han kunne presentere seg med flere navn. åndene er heller ikke bundet til å gi fra seg sannheten, OM er medium og må stole på infoen han får fra åndene som han kommuniserer med, men om dei ikke villl identifisere seg så har han ikke mulighet til det.
En annen ting er det som mannen gjorde. Han stilte "kontrollspørsmål". Dette er noe som du *aldri* skal gjøre, det er en gylden regel, om du spør dumt (spørsmål som du allerede vet svaret på) så får du også ett svar deretter. Slikt sett så fikk paret bare som fortjent, i tillegg så er det det samme som å kaste bort energien til mediet (moldestad).
I din kritikk av Olav Tom, er det en beskjed om at Du ville gjort en bedre jobb, eller...?
i så fall så ønsker nok TVN at du kontakter dem :mozilla_foot:
Både enig og uenig med deg her. Hvis dette en gyllen regel, som burde vel Olav også visst det? Mulig jeg husker feil, men det var han som sa de skulle stille spørsmål?

Jeg synes det er helt greit å åpne opp for spørsmål, men da må man ha såpass selvkontroll og innsikt, at man vet å si "beklager, det får jeg ikke svar på", om man ikke umiddelbart tar inn noe. Okei, så er tanken god, man vil jo gjerne gi så mange svar som mulig, men om tanken kommer før svarene, da er løpet desverre kjørt. Dette er en gyllen regel.
Antall ord: 301
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Jovian skrev:Jeg er litt overrasket over kritikken av gårsdagens episode. Grunnen til at jeg er overrasket, er at de aller fleste Åndenes Makt episoder har *minst* like dårlige "resultater", om det i det hele tatt kan kalles for resultater. Eneste forskjellen er at klipping, stemning og stort sett hele program-layouten har vært noe annerledes i de andre episodene. Det kunne neste virke som et annet produksjonsteam produserte gårsdagens episode. Når det gjelder info fra ånder eller ikke, så tror jeg det har vært minst 3-4 epsioder med for eksempel Bendriss som har vært like dårlige, med tanke på "riktig" informasjon eller ei.

På den annen side, hvem har sagt at det nødvendigvis MÅ være tipp-oldefar som gikk igjen - hvorfor ikke en annen "ånd" som har blitt knyttet til huset, på en eller annen måte?

I dansk Åndenes Makt var det en episode hvor "åndelig-energi" hadde fulgt med byggematerialer fra en annen gård, over til gården som programmet omhandlet. Så jeg tenker med meg selv, hvis ånder virkelig finnes, og dette er mulig, hvorfor kan ikke det ha skjedd i huset som ble omtalt i går.

Jovian
Joda, det hadde forsåvidt vært greit, men OM snudde rimelig kjapt fra "Bjørn" til tipp-oldefar når han fikk høre navnet nevnt. Hadde dette vært utgangspunktet hans fra starten av og han hadde stått på det igjennom hele programmet ville det vært en annen sak.

Men er enig med deg i at teamet har virket som det har "vært ute" etter Olav i begge episodene jeg har sett at han har vært med og at redigeringen spiller en rolle den også.

Det forandrerallikevel ikke mitt synspunkt på OM i dette programmet, jeg synes det var en slett forestilling...
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

Jovian skrev:Jeg er litt overrasket over kritikken av gårsdagens episode. Grunnen til at jeg er overrasket, er at de aller fleste Åndenes Makt episoder har *minst* like dårlige "resultater", om det i det hele tatt kan kalles for resultater. Eneste forskjellen er at klipping, stemning og stort sett hele program-layouten har vært noe annerledes i de andre episodene. Det kunne neste virke som et annet produksjonsteam produserte gårsdagens episode. Når det gjelder info fra ånder eller ikke, så tror jeg det har vært minst 3-4 epsioder med for eksempel Bendriss som har vært like dårlige, med tanke på "riktig" informasjon eller ei.

På den annen side, hvem har sagt at det nødvendigvis MÅ være tipp-oldefar som gikk igjen - hvorfor ikke en annen "ånd" som har blitt knyttet til huset, på en eller annen måte?

I dansk Åndenes Makt var det en episode hvor "åndelig-energi" hadde fulgt med byggematerialer fra en annen gård, over til gården som programmet omhandlet. Så jeg tenker med meg selv, hvis ånder virkelig finnes, og dette er mulig, hvorfor kan ikke det ha skjedd i huset som ble omtalt i går.

Jovian
Enig med deg der. Selv om beboerne har gjort seg opp en mening om hvem det er, behøver det ikke være den det faktisk er. Vet ikke helt om jeg tror på ånder som følger materialet, men jeg kan selvfølgelig ikke si at det ikke er mulig. Ånd er energi og energi etterlater vi jo overalt!
Antall ord: 265

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2006 00:12
18

Innlegg av takkformeg »

Vet ikke helt om jeg tror på ånder som følger materialet, men jeg kan selvfølgelig ikke si at det ikke er mulig. Ånd er energi og energi etterlater vi jo overalt!
Det som er rart er at flertallet forbinder en ånd med et hus,materialler osv.

Hva om det akkurat der huset står idag sjedde noe for tusen år siden? Muligens en som falt av hesten sin, ble skutt med pil og bue ? Tolkningen til de som føler "nærvær"idag går sjelden mer en 50 til 100 år tilbake i tid.

Hva om OM her fikk inn noen fra noen hundre år side, men pga uerfarenhet og media kåthet gir seg selv tolking som passer progammet og OM lommebok best?

Vet ikke jeg, men en tanke som slår meg er at dette ikke skal vere underholdning det berører de som "plages" av det.

For min egen del fornemet jeg en jente i trappa under programmet igår, svart leggkort nikkers med hvite striper på og en lik topp med korte ermer, hun satt i trappa og gråt.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Eireen skrev:Mange friske meninger her!

Jeg må si jeg er overrasket over at TVN viste denne episoden, for så langt synes jeg de har klipt og limt inntil de respektive medium fremstår som feilfrie, hvilket de altså ikke er. Tro det eller ei, dette er bra folkens! Vi trenger å se når det ikke fungerer også, for kanskje da vil vi se at dette dreier seg om noe langt mer enn både medfødte evner eller plutselige åpenbaringer som følge av et helgekurs. Vi trenger å lære at det ikke er vi, men åndeverdenen, som bestemmer når kontakt skal skje.

Vet ikke om det er flere fra forumet som var på kurset til Marion i Oslo nå før jul, men dette var faktisk et stort tema de to dagene vi var samlet. En av grunnene til at hun trekte seg ut fra danske Åndenes Makt, var fordi de ikke ville vise de gangene hun feilet. I følge henne er det meget uhyre viktig å vise denne siden også, særlig med tanke på skeptikerne. For å sitere henne: "The Conditions has to be right!".

Forøvrig, navn og årstall er jo gjerne det siste et medium får på plass, så det at Olav tok feil på dette, reagerer jeg ikke på. Det finnes mange måter å bevise at vedkommende virkelig er tilstede, selv om man ikke klarer å skaffe tilveie disse opplysningene. Hvis jeg i hele tatt skulle si noe som skuffet, så var det heller det at Olav ikke sto i seg selv, om dere forstår hva jeg mener.
Bra skrevet Eireen.

Har lest de 2 bøkene Marion har skrevet, og ifølge hun kan det være veldig vanskelig å få frem riktig navn eller i det hele tatt få frem et navn. Dette er fordi mange ånder glemmer sitt navn, fordi det navnet har ingen betydning i åndeverden.

Dette er de bevisene jeg trengte:

1. Det at han brukte søkepinnene og de slo ut til siden.
2. Ungene sov godt igjen i huset.

Det viktigste for familien var at dem fikk fred i huset.

Jeg er glad for hver eneste episode Tv-Norge sender med "Åndenes Makt".
Det er det eneste programmet vi nordmenn har som er ifra Norge. Olav Moldestad gjør ikke noe dårligere jobb en de andre som er på tv`n. Alle som har vært med, har jo fått fred.

Hadde vi ikke hatt programmet, måtte vi bare holdt oss til de amerikanske som er så spritet opp som overhodet mulig. Det virker som dem prøver å skremme mest mulig. Er ingen tilhenger av de.
Antall ord: 443

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pink
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av pink »

Ja det var viktig at familen fikk fred i huset:)
Men som medium skal man klare å legge fram klare bevis slik at det ikke er tvil, og det klarte han ikke. Og jeg syns det var skuffende.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links