Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

pia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2005 21:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg og oslo

Innlegg av pia »

gaute eller noen andre.er det ett forum hvor man er seriose? hadde vert kult aa diskutert og bygd videre paa det vi allerede vet.. ikke slose bort ord eller krefter paa aa prove aa "overbevise".. men ett forum for folk som allerde vet..

:mozilla_smile:
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

pia skrev:gaute eller noen andre.er det ett forum hvor man er seriose? hadde vert kult aa diskutert og bygd videre paa det vi allerede vet.. ikke slose bort ord eller krefter paa aa prove aa "overbevise".. men ett forum for folk som allerde vet..
Er dere seriøse da?
Det dere skriver har jeg jo sett andre folk skrive rundt om over alt, sikker på at alt dette kommer fra "dere selv" da?
Antall ord: 75
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Finns mange forum som servere det samme svadapreiket som kanaliseringer er.
Der finns det likesinnede
Antall ord: 15
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er overhodet egentlig ikke vits å diskutere "seriøst vs. useriøst" på et forum som dette, så lenge det dreier seg om sak.
Det er jo i utgangspunktet snakk om nettopp det paranormale,
og hvor mange ser ikke på spøkelser som BØØØ?

Håper noen skjønner poenget.
Er jo det som gjentar seg hele tiden:
"Seriøst, bla bla bla bla, useriøst, bla bla bla bla bla".

Greit, jeg vet at "katten min røyker" og "se på bildet, det er et spøkelse som driver hor" kan med sikkerhet kalles useriøst i sin hensikt, men det er jo enten bare til å le av eller å ignorere. Den useriøsiteten vi derimot burde bekjempe her er den hånende tonen ovenfor andre medlemmer og personlige angrep. Og jeg kan ikke se Gaute har kommet med noe slikt.

Sånn ellers...
Antall ord: 144
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

ludoburgero skrev:
Gaute skrev:
ludoburgero skrev:Hvordan kan det ha seg slik at når alt virker så komplisert, så gir det en enkel og fin mening og en dyp god følelse av at det bare skal være slik og at vi skal godta det?
Er jeg alene om denne følelsen?

Bare en tanke som slo meg nå,
som likevel har dvelet i lange tider.
Syntes du kanaliseringen jeg nettopp la ut var komplisert? :)
Den var ment for de som lurer på hvordan håndtere frykt.
Nei. Jeg mente tanker om livet generelt.
Alt rundt oss er jo i bunn og grunn ganske komplekst sammensatt.
Og jeg undres bare på om jeg er alene av å gå med følelsen om at det bare er godt at det er slik, og at følelsen i seg selv virker så enkel å godta.
Det at vi ikke vet noen ting.
Livet generellt vet vi mye om... :mozilla_tongue:
Antall ord: 156
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Og vi vet mye om ting vi ikke vet hva det vi vet skal brukes til.
Klarer dere å få mening ut av den setningen der? Den var mildt sagt dårlig formulert....
Antall ord: 32
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Hecate skrev:Og vi vet mye om ting vi ikke vet hva det vi vet skal brukes til.
Klarer dere å få mening ut av den setningen der? Den var mildt sagt dårlig formulert....
Ehhh..jah. :)
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Så du skjønte ikke hva jeg ville frem til?
:mozilla_cool:

OK sagt veldig enkelt for små hoder :) (Nå har jeg blitt innbilsk og tror jeg har conehead))

Vi vet en del ting.

Men vi vet ikke hva de tingene skal brukes til.

F.eks. i matematikk er det noen resultater en ikke vet hva en kan bruke det til ennå...det kommer sikkert noen som skjønner det etterhvert.
Som med Pointcares problem som ble løst ifjor eller noe sånt...stadig noen briljante russere som dukker opp av intet. :D
Antall ord: 93
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

denne tråden ble for lang... har noen mulighet til å sammenfatte den for meg? :oops:
Antall ord: 14
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

pia skrev:gaute eller noen andre.er det ett forum hvor man er seriose? hadde vert kult aa diskutert og bygd videre paa det vi allerede vet.. ikke slose bort ord eller krefter paa aa prove aa "overbevise".. men ett forum for folk som allerde vet..

Jeg vet om ett. Men det stormer mye mer der enn her for å være helt ærlig. Også såkalte "åndelige" viser seg å ha sterk motstand i seg når det kommer til noe så "fryktelig" som naturkatastrofer. Aller helst skal alle skrive om kjærlighet og fred, og man må for all del ikke vise følelser eller være ivrig i det man forteller. Sterke meninger og følelser må man holde inne i seg, og la bli til blokkeringer. :lol: Alt skal helst pakkes inn med rosa silkepapir og sløyfe med sukker på.

Det er kanskje ikke fullt så gale. Men mye hårsårhet er der. Vel så mye som i religiøse miljøer.

PS: PM
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:

Jeg vet om ett. Men det stormer mye mer der enn her for å være helt ærlig. Også såkalte "åndelige" viser seg å ha sterk motstand i seg når det kommer til noe så "fryktelig" som naturkatastrofer. Aller helst skal alle skrive om kjærlighet og fred, og man må for all del ikke vise følelser eller være ivrig i det man forteller. Sterke meninger og følelser må man holde inne i seg, og la bli til blokkeringer. :lol: Alt skal helst pakkes inn med rosa silkepapir og sløyfe med sukker på.

Det er kanskje ikke fullt så gale. Men mye hårsårhet er der. Vel så mye som i religiøse miljøer.

PS: PM
Det er jo kjærlighet vi er her for, Gaute. Ikke for å utryddes fordi vi går i forskjellige sko.
Jeg er en av de som har reagert, og det er fordi jeg synes du virker så skadefro overfor de som ikke har forstått det samme du har. På samme måte som du synes at vi bare vil snakke om kjærlighet og fred, så setter du oss i en bås. Er du ikke glad for mangfoldet? Eller skal alle passe inn i din bås?
Antall ord: 260
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Det er i allefall det jeg ELSKER MED paranomal, mangfoldet!
så mange søte mennesker! å dette er så gøy, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg...
Men jeg må også inrømme å bli litt irritert og følelsesmessig involvert, jeg er jo ennå mennske, på godt å vondt... å noen ganger syntes jeg folk her inne er rett og slett idioter, men missforstå meg rett, idioter som jeg er glade i å setter pris på.. idioter jeg kan gi en klem og bli kaldt idiot tilbake... hærlige mangfold! den dagen vi ser at vi alle bare er hverandre.. tror ikke jeg er så alt for lenge til, all driten i mellom, kan føles ditten eller datten, vondt , godt, alt det "jeg" opplever og "du"...bla nla
ooh, kanskje jeg mista den litt dær... fortsetter på det pjatte en annen dag, mener bare at alle her bidrar med så mye... variasjon, vær snill å fortsett alle sammen, om ikke noen, så setter jeg stor pris på det!
takk!
Antall ord: 171
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

keke skrev:Det er i allefall det jeg ELSKER MED paranomal, mangfoldet!
så mange søte mennesker! å dette er så gøy, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg...
Men jeg må også inrømme å bli litt irritert og følelsesmessig involvert, jeg er jo ennå mennske, på godt å vondt... å noen ganger syntes jeg folk her inne er rett og slett idioter, men missforstå meg rett, idioter som jeg er glade i å setter pris på.. idioter jeg kan gi en klem og bli kaldt idiot tilbake... hærlige mangfold! den dagen vi ser at vi alle bare er hverandre.. tror ikke jeg er så alt for lenge til, all driten i mellom, kan føles ditten eller datten, vondt , godt, alt det "jeg" opplever og "du"...bla nla
ooh, kanskje jeg mista den litt dær... fortsetter på det pjatte en annen dag, mener bare at alle her bidrar med så mye... variasjon, vær snill å fortsett alle sammen, om ikke noen, så setter jeg stor pris på det!
takk!
Dette var så fint skrevet (og tatt på kornet) at du får denne klemmen som takk! Bilde
Antall ord: 190
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hecate skrev:Og vi vet mye om ting vi ikke vet hva det vi vet skal brukes til.
Ja, jeg skjønner helt og fullt hva du mener.
Som f.eks. hva vi skal gjøre med livet vårt.
Vi fyller det jo, men det er jo dag for dag, for hva vet vi alle hva vil skje på slutten?
Og igjen; som du formulerte bedre nedenfor... ;)
Disse russerne som kommer og løser problemer vi (ihvertfall jeg) ikke hadde hørt eksisterte engang. Men jeg er jo heller ikke noe mattegeni da, men leser litt nyheter innimellom. Igjen: vil disse mattegåtene bety noe for menneskeheten?
Matematikk er et av de mest geniale språkene vi har - men er det bare fordi det er rent logisk, og fordi vi i matematikken har evnen til å skape problemer, stille spørsmål, vi kan komme frem til. Vi bruker jo formler, og også dette er menneskeskapt.
Eller er matematikk et menneskeskapt språk? Matematikk finnes jo i alt.
Men vi må være enig i at vi har gitt språket "ord". Nemlig tallene og formlene.

Jeg, til den dag idag, skjønte aldri hva jeg skal gjøre med den viten jeg lærte i militæret om å brette klærna helt ut til kanten av skapet, så systematisk.
Kvinner har alltid i mitt liv påpekt at jeg må holde mer orden i klesskapet mitt.
Kanskje det var derfor?
Ikke vet jeg.
Men der har jeg jo lært noe som jeg ikke vet hva jeg skal bruke det til.
For jeg finner både det ene og det andre i skapet mitt.
Selv om det ikke ligger helt i kantlinje-system i forhold til hyllene.
Antall ord: 304
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Det er jo kjærlighet vi er her for, Gaute. Ikke for å utryddes fordi vi går i forskjellige sko.
Jeg er en av de som har reagert, og det er fordi jeg synes du virker så skadefro overfor de som ikke har forstått det samme du har.
Kjærlighet ja, helt enig.
Forskjellen på meg og deg er kanskje at jeg ser kjærlighet i ALT.
Og jeg ser behovet for å bryte gamle trosmønstre.

For vet du-.... Et jordskjelv er også kjærlighet. Dette er også en del av skapelsen. Jordskjelv blir gitt oss i kjærlighet, de hjelper bl.a mennesker til å forløse siste rest av innestengte følelser som vi ikke har klart å kjenne på. Dette er en nødvendighet og en del av den guddommelige planen at vi vil få hjelp til dette for at vi skal kunne gå inn i den nye tiden som er så høyfrekvent at tanker, handlinger osv av negativ frekvens ikke lenger kan eksistere. Og de fleste som omkommer av dette, er sjeler som på forhånd har valgt det - av ulike grunner. Ingen død er tilfeldig eller meningsløs. Selv om dette er hva vi er opplært til å tro.

Det er ikke noe negativt med døden...og jeg er IKKE skadefro når jeg skriver dette her.
Jeg vet at dette er en nødvendighet, og jeg har ikke det forvrengte negative synet på døden - det er vel derfor du ser på meg som "skadefro"? Jeg sier ikke med dette at jeg ikke vil komme til å gråte av å miste familie og venner, selvfølgelig vil jeg gjøre det som alle andre. Men jeg vet at døden ikke er tilfeldig og meningsløs, at den ikke er negativ.

Det som vi har foran oss er noe alle sjelene på Jorden er klar over vil komme. Selv om det er vondt å se medmennesker dø, så er det like fullt en mening med det. Veldig mange har som sjel valgt å omkomme i naturkatastrofene som er på vei, dette er ikke unaturlig, og det er ikke til å komme utenom. Jeg leser at du er opptatt av å visualisere en myk overgang til den nye tiden, og det er vel og bra det. Jeg har også vært med på å kanalisere ned lysportaler rundtomkring for å balansere negativitet i området - slik at naturelementene ikke trenger å herje mer enn nødvendig. Men, likevel, så har de aller fleste mennesker som vil omkomme i tiden som kommer allerede valgt dette på forhånd, som sjel. Det er en stor plan med dette. Og umulig å komme utenom.

Mange mener at naturkatastrofene som er på vei kan tenkes bort ved hjelp av visualisering. Dette mener ikke jeg. Men jeg sier likevel ikke at det ikke er positivt å visualisere dette, selvfølgelig ikke. Jeg sier bare at Jordens renselsesprosess vil gå sin gang uansett. Vi kan påvirke dette til en viss grad. Ved hjelp av vårt frie valg kan vi utrette mye for å heve den kollektive bevisstheten. Men uansett har de aller fleste sjelene allerede tatt valget. Og nå er tiden faktisk så knapp at det beste for alle er å fokusere på seg selv, og sine egne utrensningsprosesser.
På samme måte som du synes at vi bare vil snakke om kjærlighet og fred, så setter du oss i en bås. Er du ikke glad for mangfoldet? Eller skal alle passe inn i din bås?
Jo jeg er glad for mangfoldet, men jeg ser en virkelighetsflukt her. Folk har vanskelig for å snakke om det de anser som "negativt". Altså døden. De vil ikke kjenne på dette. De vil ikke å ta inn over seg muligheten for at Jordens forvandling også innebærer døden. Og uansett.......om jeg nå skulle ta feil, om alle kanaliseringene som jeg har lagt ut og alle de som jeg ikke engang har nedskrevet...og om alle de kanaliseringene ute i verden ellers som kommer med samme informasjon som meg....om alt dette er feil, om det ikke vil dø flere mennesker enn hva som gjennomsnittlig er normalen i Jordens overgang, så er det uansett et tegn på at man har et anstrengt forhold til døden dersom man snur seg bort ifra dette - og mener at jeg preiker negativt når jeg snakker om døden som om det skulle vært noe naturlig vi ikke trenger å frykte, og som ikke er til å unngå.

Døden ER naturlig. Døden er IKKE negativ. Veldig mange sjeler har allerede tatt valget om å dra "hjem" til den andre siden under naturkatastrofene. De fleste visste det før de ble født. Og hva er i så fall negativt med dette valget de har tatt? Vet vi hva som er best andre? Nei. Vi kan ikke vite noe som helst om hvilken vei andre menneskesjeler har valgt å ta i dette livet. Så å kalle dette valget de har tatt for noe negativt, blir faktisk det samme som å si at skapelsen er negativ. At vi ikke elsker alle aspekter ved livet.

Det er mange som begrenser seg i en tro. Ikke bare religiøse, også de "åndelige".
For når man ser på døden som noe negativt som ikke er en del av livet, blir man begrenset i denne troen. Den troen skaper hindringer og frykt i oss. Noen av de som ser på døden som noe negativt mener at de ikke har frykt i forhold til dette. Vel....

Her er ihvertfall noe Iliuka sier om frykt:
Angst er noget vegrelser for livet, og den der vegrer for livet, kan ei våge at se kjærlighetens lys.

http://www.iliuka.net/Visdomsord.htm
Antall ord: 954

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links