BA skrev:ludoburgero skrev:BA.
Jeg er fascinert over ditt stadige engasjement, men å påstå spesifikt at en annen person "neppe kan noe" fordi du ikke har fått det beviset du krever, synes jeg blir feil.
Jeg har personlig fått bevis at et menneske kan gi meg energi ved å bruke hendene. Det føles elektrisk. Og dette utifra ved å samle energi fra det seg være solen og månen og gudmannsplass. Dette er fokus og det er ikke hokus pokus.
Og hva er healing, annet enn å gi og/eller fjerne energi?
Selv vil jeg ikke si at jeg ble lurt. Men det er opp til meg med min erfaring.
Jeg har også opplevd å få "fjernhealing" en gang. Til dette stiller jeg meg selv litt skeptisk, men vet ikke om det hjalp. Så jeg skal ikke trekke konklusjoner.
Hvis du slår opp ordet «
neppe» så ser du at det betyr sannsynligvis ikke. Og det kan jeg fastslå fordi ingen noen gang har vist at det er mulig, og da er det lite sannsynlig at Maza kan det.
"Det føltes elektrisk", hva betyr det, fikk du støt? Statisk elektrisitet kan gi støt, det er ikke noe healeraktivitet ved det. Healing finnes det mange forskjellige meninger om, men fellesnevneren slik jeg ser det er påstand om helbredelse uten bruk av medisiner. Enten det påstås at man overfører energi eller man gjør kirurgiske inngrep eller man bruker småsteiner.
Kan det kalles å gjøre kirurgisk inngrep når en benytter seg av akupunktur da?
(det er reint og seriøst et spørsmål, og ikke noe argument)
Når en bruker hjernebølgefrekvenser innhyllet i musikk for å sette noen i en tilstand hvor de blir avslappet, evt. meditasjonstilstand, og dette da kan helbrede hodepine og mange andre arter for sykdommer som først og fremst er bundet til det psykiske, eventuelt psykosomatiske lidelser - er dette kirurgi?
Kan noen av de ovenfornevnte behandlingsformene omtales som medisin?
(i mine øyne kan de det på indirekte vis, men så er min oppfatning av ordet "medisin" bredere, selv om den gjerne ikke er korrekt, men det er likevel ikke å putte noe kjemisk i kroppen)
Når det kommer til aromaterapi?
Det føltes elektrisk, det var ikke et støt.
Det var at hun konsentrerte seg lenge og samlet til seg energi, og holdt hendene sine et stykke ovenfor meg. Hvorpå jeg følte energi komme strømmende inn i meg når hun lot hendene gli ovenfor. Det jeg kjente kan du nok gjerne forklare som statisk elektrisitet. Men likevel er det fascinerende hvordan dette kan forekomme ved å psykisk indusere det, eventuelt at hun har samlet det telekinetisk til seg via konsentrasjon.
Og uansett hva du vil kalle det, så er det jo mulig.
Det er poenget mitt.
Og hvorfor skal det da ikke være mulig å trekke energi ut fra kroppen også?
Alt er til syvende og sist energi.