Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Tanker om "Åndenes makt"...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2006 18:02
- 18
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Akershus
Tanker om "Åndenes makt"...
Jeg synes det var spennende å se på de første episodene da de kom.
Men etterhvert sitter jeg med følelsen av at det hele er juks.
Bare en tanke... Hvordan vet vi at de som er medium i serien ikke har fått vite noe som helst før de kommer? Eller funnet ut noe selv!?
Det vi får se er at de filmer mediumet når det sitter i bilen på vei til det aktuelle hjemsøkte stedet.
Så vil noen kanskje påpeke at mediumet ikke kan bli filmet 24/7 bare for at vi skal vite at det ikke er noe lureri?!
Etter min mening så er dette helt forståelig, men jeg har likevel problemer med å tro på serien. Synes den er blitt dårligere enn før... Synd, for jeg hadde gledet meg til å se noe utenom det vanlige på tv.
Nyx
Bare en tanke... Hvordan vet vi at de som er medium i serien ikke har fått vite noe som helst før de kommer? Eller funnet ut noe selv!?
Det vi får se er at de filmer mediumet når det sitter i bilen på vei til det aktuelle hjemsøkte stedet.
Så vil noen kanskje påpeke at mediumet ikke kan bli filmet 24/7 bare for at vi skal vite at det ikke er noe lureri?!
Etter min mening så er dette helt forståelig, men jeg har likevel problemer med å tro på serien. Synes den er blitt dårligere enn før... Synd, for jeg hadde gledet meg til å se noe utenom det vanlige på tv.
Nyx
Antall ord: 149
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
eg trur det at åndenes makt aldri har klart å toppe den første eperisoden med den glass plata som plutsligt sprakk og han alkohol glade som bode der som plutsligt ikke drakk serligt alkohol etter besøket.
di er ikke forsiktig nokk med hvilken historier dei skal tru på lenger..
for mange medium som virker useriøse å nybegynere... slikt ødlegger mye.
eg har selv slutta å se på det for 2 sesonger siden..
det ble for kjedligt å sent for sent.
di er ikke forsiktig nokk med hvilken historier dei skal tru på lenger..
for mange medium som virker useriøse å nybegynere... slikt ødlegger mye.
eg har selv slutta å se på det for 2 sesonger siden..
det ble for kjedligt å sent for sent.
Antall ord: 79
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Du er inne på vesentlige ting her, Nyx..
Det er sånn med det meste at man kan tvile på ektheten i det man observerer\ser\føler - eller serveres på TV.
Vet ikke om det er noen trøst for deg, men jeg har nok noe samme følelsen her. Men, - det er alltid det - at konspirasjonsteori er i de fleste tilfelle akkurat det - bare teori..
Enten må man nok velge å tro på denne serien, - eller så tror man altså ikke på det..
Drillos metoder med 70% sjanse og sånn - holder nok ikke her.
Det er sånn med det meste at man kan tvile på ektheten i det man observerer\ser\føler - eller serveres på TV.
Vet ikke om det er noen trøst for deg, men jeg har nok noe samme følelsen her. Men, - det er alltid det - at konspirasjonsteori er i de fleste tilfelle akkurat det - bare teori..
Enten må man nok velge å tro på denne serien, - eller så tror man altså ikke på det..
Drillos metoder med 70% sjanse og sånn - holder nok ikke her.
Antall ord: 96
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ja...
Enkelte ting ble for søkt og kunne gjerne ha naturlige og logiske forklaringer.
Jeg er ofte skikkelig skeptisk selv, og tar ikke alle hendelser utenom det vanlige for å være noe paranormalt.
Først når ALLE teorier er forkastet og ingen logiske svar er å finne, åpner jeg opp for at det kanskje er noe paranormalt.
Angående mine egne opplevelser, skulle jeg gjerne filmet med mobil hvis jeg hadde eid en den gang. Jeg er en av dem som mer enn gjerne ønsker å vise til bevis istedet for å sitte å fortelle alt selv. Da hadde jeg ikke behøvd det, for bildet eller filmen ville talt for seg selv. Skjer det noe mer, og jeg har mobil eller kamera for hånd så skal jeg mer enn gjerne legge det inn her. :mozilla_smile:
Ingenting er så spennende som troverdige bevis.
Nyx
Jeg er ofte skikkelig skeptisk selv, og tar ikke alle hendelser utenom det vanlige for å være noe paranormalt.
Først når ALLE teorier er forkastet og ingen logiske svar er å finne, åpner jeg opp for at det kanskje er noe paranormalt.
Angående mine egne opplevelser, skulle jeg gjerne filmet med mobil hvis jeg hadde eid en den gang. Jeg er en av dem som mer enn gjerne ønsker å vise til bevis istedet for å sitte å fortelle alt selv. Da hadde jeg ikke behøvd det, for bildet eller filmen ville talt for seg selv. Skjer det noe mer, og jeg har mobil eller kamera for hånd så skal jeg mer enn gjerne legge det inn her. :mozilla_smile:
Ingenting er så spennende som troverdige bevis.
Nyx
Antall ord: 143
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
...
En ting til: Det er jo så lett å se om bilder eller film er fake, så hvis man legger ut noe og ønsker å fremstilles som seriøs og troverdig... Bør det definitivt være ekte vare!
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Glemte bare en liten ting..
Kvaliteten på serien:
Dette er noe som er universellt. Når du har sett noe mere enn en gang, så daler interessen sakte men sikkert nedover etter det. De fleste vil si: Ja, kvaliteten er ikke så bra lenger, men den bitre sannhet er nok oftest denne:
Det er noe du tror, - fordi det er blitt en vane.. :mozilla_wink:
Kvaliteten på serien:
Dette er noe som er universellt. Når du har sett noe mere enn en gang, så daler interessen sakte men sikkert nedover etter det. De fleste vil si: Ja, kvaliteten er ikke så bra lenger, men den bitre sannhet er nok oftest denne:
Det er noe du tror, - fordi det er blitt en vane.. :mozilla_wink:
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: ...
Det er ikke lett å se, nei! Der tar du nok feil..Nyx skrev:En ting til: Det er jo så lett å se om bilder eller film er fake, så hvis man legger ut noe og ønsker å fremstilles som seriøs og troverdig... Bør det definitivt være ekte vare!
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Det
er din mening, ikke min.
Og hva din angår, spiller det ingen rolle for meg...
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
-
- Standard bruker
- 19
Re: Det
Ikke for at det spiller stor rolle for min del, men: Hvorfor skriver du innlegg på et forum?Nyx skrev:er din mening, ikke min.
Hvorfor ikke skrive en ny bibel f.eks.? Da du alltid har rett, vil man jo dermed kunne kutte ut mange unødige diskusjoner rundt omkring..
Bare en tanke dette, aldeles ikke noe forslag. Da du alltid har rett vil du vel rette noe slikt uansett..
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: ...
Hvorfor si det. Unødvendig, når du likevel alltid har rett..Nyx skrev:Jeg har ALLTID rett!
Er du ute etter å få stadfesting av genialiteten din? Er du usikker, kanskje.
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Re: Det
da ser du på åndenes makt uten å analysere. du berre ser å sluker det som er saktNyx skrev:er din mening, ikke min.
ville vert det samme som å se på harry potter å ikke gjøre seg klar over mentalt at det er juks..
Antall ord: 54
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Sep 2006 17:18
- 18
- Lokalisering: Smurfeland?
Re: Tanker om "Åndenes makt"...
det er opp til hver og enkel og bestemmeNyx skrev:Jeg synes det var spennende å se på de første episodene da de kom.
Nyx
Antall ord: 160
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Smiler
Jeg har aldri påstått at alle skal være enig med meg heller. :mozilla_wink:
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Dj Devil
da ser du på åndenes makt uten å analysere. du berre ser å sluker det som er sakt
ville vert det samme som å se på harry potter å ikke gjøre seg klar over mentalt at det er juks..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du mener det ja. Flott at du sier meningen din ihvertfall. :mozilla_smile:
Men hva innholdet i den angår, er det jo dristig av deg å komme med slike sterke påstander. For du kjenner meg jo ikke i det hele tatt...
Hvis jeg hadde sett serien på samme måte som f.eks en Fantasy film, hadde jeg funnet den morsom og underholdende men glemt etter en liten stund. Det er ikke tilfelle her.
Klart jeg analyserer innholdet; hvis ikke hadde jeg da aldri tatt opp emnet Åndenes Makt her... Da hadde jeg ikke hatt en mening om saken, men bare latt den gå i glemmeboken som mye annet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du mener det ja. Flott at du sier meningen din ihvertfall. :mozilla_smile:
Men hva innholdet i den angår, er det jo dristig av deg å komme med slike sterke påstander. For du kjenner meg jo ikke i det hele tatt...
Hvis jeg hadde sett serien på samme måte som f.eks en Fantasy film, hadde jeg funnet den morsom og underholdende men glemt etter en liten stund. Det er ikke tilfelle her.
Klart jeg analyserer innholdet; hvis ikke hadde jeg da aldri tatt opp emnet Åndenes Makt her... Da hadde jeg ikke hatt en mening om saken, men bare latt den gå i glemmeboken som mye annet.
Antall ord: 146
Hide post links |