Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ ferietur i Aure
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Plass til mange "mennesker" må jeg si i den ruta der
Jeg bare lurer, er ånder såååå små
Antall ord: 18
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 16:38
- 17
Skeptiker;skeptikeren skrev:Plass til mange "mennesker" må jeg si i den ruta der
Høøøøøreeer iiiiikkkeeeeeeeeee
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Hei igjen ja.ainahelen skrev:Det er godt mulig at jeg ser mer enn andre i bildene men hvis du forstørrer de opp en del, finner du mange ansikter i den øverste delen av mosaikkruten, på det blågrå feltet i buen. et ganske tydelig hode øverst til høyre på det øverste bildet. jeg ser også en dame nederst i bildet ,( rett ovenfor pyntekatten med instrumentet som står foran vinduet)med kjole og noe i hendene. Det ser ut som hun har en gammeldags kjole og det kan også se ut som hun har et ansikt like bak ansiktet sitt. Men det er som sagt mye lettere å se hvis du forstørrer bildene en del..
Vet jo ikke hva du er vant til av ting men: Når jeg sier at jeg ikke finner noe der, er dette etter både forstørring og "forstyrring". Altså, jag har forstørret opp alle bildene i flere varianter, og jeg har brukt flere typer filter (blant annet for å "forvrenge" lyset noe) i arbeidet med den visuelle letingen etter uvanlige ting her..
Min konklusjon er, når jeg skal være nøktern og legger vanlige, normale kriterier til grunn: Det er ikke noen personer eller andre ting på noen av disse bildene (på noe sted) som kan sies å ha noe unormalt ved seg.
Andre må mere enn gjerne etterprøve meg, men sånn ser jeg denne saken..
Takk allikevel for titten, alltid morsomt å se på andres bilder.
Antall ord: 249
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 18:54
- 17
- Lokalisering: Østfold
ainahelen skrev:Det er godt mulig at jeg ser mer enn andre i bildene men hvis du forstørrer de opp en del, finner du mange ansikter i den øverste delen av mosaikkruten, på det blågrå feltet i buen. et ganske tydelig hode øverst til høyre på det øverste bildet. jeg ser også en dame nederst i bildet ,( rett ovenfor pyntekatten med instrumentet som står foran vinduet)med kjole og noe i hendene. Det ser ut som hun har en gammeldags kjole og det kan også se ut som hun har et ansikt like bak ansiktet sitt. Men det er som sagt mye lettere å se hvis du forstørrer bildene en del..
Ja det ser ut som en dame på det nederste bildet, jeg ser det nå. Men hun er jo så lita, skulle tro bildet var sånn. Ser ganske skummel ut han som står bak også :mozilla_surprised:
Antall ord: 154
Tanja
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2007 22:46
- 17
Tusen takk for alle svar.Godt at du ser det samme som jeg, Tanja. Jeg begynte nesten å
lure på meg selv..Jeg har ikke peiling på paranormale fenomener eller på hvordan en kan se slikt på bilder... Jeg vet bare hva jeg opplevde i feriehuset...
lure på meg selv..Jeg har ikke peiling på paranormale fenomener eller på hvordan en kan se slikt på bilder... Jeg vet bare hva jeg opplevde i feriehuset...
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: ferietur i Aure
Da jeg så denne historien var det et par ting i tillegg:ainahelen skrev:For to år siden leide vår familie et gammelt feriehus fra 1940 i Aure på Vestlandet en uke på sommeren.
Der opplevde vi mye rart. Etter å ha kjørt bil i ni timer med bare noen små rastepauser før vi var framme ved huset ville ikke bikkja gå ut av bilen.Jeg løfta henne ut så hun fikk gjort fra seg og da hoppet hun inn i bilen igjen. Første kvelden hørte vi en baby som gråt i kjelleren. Nøklene til døren var plutselig flyttet fra spisestuebordet der vi la dem til bak en oljeflaske på kjøkkebenken. en i familien hørte en kveld etter at alle hadde lagt seg at det ble dratt ned på do tre ganger og at noen gikk i dodøra. sønnen vår på 11 år sov på gulvet inne hos oss fordi han hørte lyder. Noe strøk oss over kinnet og noe kaldt " blåste" forbi oss opp trappen og sikringer gikk hele tiden. Bikkja kunne ligge og knurre og se på "ingenting" på gulvet foran seg. Ingen av oss sov noe godt der, og alle gledet seg bare til å reise hjem selv om huset egentlig var kjempefint og vi fikk bra med fisk der. Ingen av oss har heller før hatt noen slike paranormale opplevelser, eller er spesielt pysete av oss.Vi tok bilder av et nydelig mosaikkvindu som delte stua og kjøkkenet og i det bildet ser vi mange ansikter når vi forstørrer det litt.
I kjelleren var det et rom som ikke var helt ferdig innredet. Der sto en kasse med fiskeutstyr (garn, line) og dette ble på mystisk vis dradd utover gulvet ofte. I den ene kroken der inne var det et kuldeområde..
Ute var det noen meter til et uthus. Der inne lå en båt, og på den venstre sidden av denne båten (sett fra døren) var et kuldeområde.
Hunden var mørk (brun?) med litt hvitt (i pannen?), - og langhåret..
Antall ord: 359
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:22
- 18
- Lokalisering: Marker
=)
Hei. Om jeg ser utrolig feil eller ikke, det vet jeg ikke... men synes jeg ser litt av et ansikt og litt av en hånd på dette bildet... ser det på avstand, men på nært hold, blir det utydelig... Har ringet rundt, håper flere ser det sammen
Antall ord: 50
Tror- til det motsatte er bevist =)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jan 2007 04:25
- 17
Nei, de er bare veldig langt unna...skeptikeren skrev:Plass til mange "mennesker" må jeg si i den ruta der
Antall ord: 27
“We feel free when we escape - even if it be but from the frying pan to the fire.”
- Eric Hoffer
- Eric Hoffer
Hide post links |
Her har jeg tegnet konturene til det eneste ansiktet jeg kunne skimte i disse bildene. Sammenlign med det originale bildet for å se hva jeg mener...
For alt jeg vet så er dette bare sånn fantasien som skaper at du vil skimte noe, som når du ser på former som skyer danner og syns det ligner på forskjellige ting (et slott, en båt osv)
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
=)
Haha... så artig du er...
Antall ord: 5
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Til Nostradamus. Jeg vet ikke hvor du har dette fra...? Alt var ferdig innredet i kjelleren, og restaurert med bad, badstue og bar, og vi opplevde ingenting der nede, bortsett fra at det var derfra babygråten hørtes den første dagen. Bikkja mi er HVIT og lys brun.
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
=)
AinaHelen... siden det er du som har lagt ut disse bildene, og er sikker på at du ser noe... ser du det samme som meg, på det bildet jeg la ut, og ringet ut? eller er det noe annet du ser på det bildet?
Klem
Klem
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jaja, ainahelen.
Ting forandres vel over tid. Noen tror jo også på tidsforsyvningsteorier, så. Hvem vet hvor haren hopper..
God vakt.
Ting forandres vel over tid. Noen tror jo også på tidsforsyvningsteorier, så. Hvem vet hvor haren hopper..
God vakt.
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Aicha. :mozilla_smile: Jeg hadde ikke sett det du ser før, men jeg ser det nå. Den damen som jeg ser, står rett over hodet som Wicced har ringet rundt, lett foroverbøyd med ansiktet og med et ansikt rett bak.. Ser ut som det er en mann som står tett bak henne som om han holder rundt henne og de ser ned begge to..Jeg kan ringe rundt det jeg har sett på bildene, men rekker det ikke før i kveld, for jeg skal på jobb.
En opplysning til til Nostradamus, som tydeligvis tror jeg har kopiert historien fra et eller annet. I uthuset var vi aldri, for vi hadde ingen nøkkel dit, og fiskeutstyret ble oppbevart i et båthus nede ved fjorden.
En opplysning til til Nostradamus, som tydeligvis tror jeg har kopiert historien fra et eller annet. I uthuset var vi aldri, for vi hadde ingen nøkkel dit, og fiskeutstyret ble oppbevart i et båthus nede ved fjorden.
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
=)
Det har ikke jeg lagt merke til... Skal titte over et par ganger til...
Jeg synes ærlig at de som "mobber" oss som mener, og tror vi ser noe, kan slutte med det... At dere ikke alltid ser det vi kanskje ser, betyr ikke at vi er dumme, eller wannabe seende... Alle ser forskjellige ting, og alle ser ikke alltid det andre ser.
Og må dere komme med spydige kommentarer?
Kos deg på jobb da AinaHelen :mozilla_smile:
Jeg synes ærlig at de som "mobber" oss som mener, og tror vi ser noe, kan slutte med det... At dere ikke alltid ser det vi kanskje ser, betyr ikke at vi er dumme, eller wannabe seende... Alle ser forskjellige ting, og alle ser ikke alltid det andre ser.
Og må dere komme med spydige kommentarer?
Kos deg på jobb da AinaHelen :mozilla_smile:
Antall ord: 78
Hide post links |