fru_luna skrev:Jaja. Men jeg har fortsatt lest at dyrets tall er 666, dyret trenger ikke nødvendigvis være djevelen liksom. Og at djevelens tall er 616. Men for all del, det trenger jo ikke å ha vært korrekt dette jeg har lest:) Hehe. Men dette med at djevelens tall er 616 har jeg visst lenge, grunnet noe styr om noen band som skulle endre nummer 666, de hadde i sanger, til 616. Men alikevel, står jeg mest for 666 jeg alstå. 555 - menneske. 666- helvette. 777- gud. Kult det da. Hehe. er mye sm må endres på om det egentlig er 616 altså:p Hehe:)
Hvis du leser dette korte, men spennende kapittelet i Johannes Åpenbaring, så kan du se bakgrunnshistorien til det tallet (666/616):
link:
http://bibelen.no/chapter.aspx?book=REV&chapter=13
I den norske oversettelsen står det "dyrets" tall. I den greske originalen står det "therion". Den numeriske verdien for therion er også 666 tilfeldigvis. Dyret er ikke djevelen, men Antikrist, som er djevelens menneskelige representant. Tallet er kun nevnt en plass, og det er i det kapittelet i den skriften jeg viste deg link til. Dermed utelukker det for at både 666 og 616 er tallet. Det er enten det ene eller det andre.
Litt numerologi her:
666 = dyrets tall
3 = guds tall
4 = menneskets tall (fire himmelretninger, fire elementer, fire armer+ben tilsammen osv)
7 = fullkommenhet
Mennesket med djevelen på sin side er ulykke
666 + 4 (mennesket + djevelen) = 670.
: 6+7+0 = 13 (ulykke)
Mennesket med Gud på sin side er lykke, fullkomment menneske
3 + 4 (mennesket med Gud) = 7
: 7 (fullkommenhet)