Fakta, teori & skepsisHva er det som plager/hjemsøker meg?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moelv

Innlegg av Nettin »

Appelsin skrev:
Nettin skrev:
Appelsin skrev:Jeg har den oppfatningen av at vi påvirker mye mer vår opplevelse av virkeligheten enn hva vi er klar over. Det jeg mener med at du kan skape mye av dette selv er følgende: Det kan godt hende du har kontakt med energien til denne damen. Energien er sannsynlig knyttet til maleriet. Din underbevissthet sin tolkning av denne energien kan bidra til at du opplever flere uforklarlige ting, hører stemmer osv. Din egen underbevissthet, dine tanker, frykt osv ovenfor denne energien du har kontakt med..kan foreksempel bidra til at du opplever at volumet går opp og ned uten at du har rørt fjernkontrollen. Og dermed trekker du konklusjonen at det er denne damen som driver å kødder med volumet ditt, mens det egentlig er din egen energi som skaper det.

Håper du forstår noe av hva jeg mener. Men dette er uansett bare min teori. Håper det går bra med deg :mozilla_smile:
så det du mener, er at jeg har skapt selv en energi ut fra tanker og frykt ?
Eller misforstår jeg deg helt ?
Nei, ikke nødvendigvis ut i fra tanker og frykt. Slik jeg tenker det, kan det også være andre elementer i din underbevissthet som skaper opplevelsene dine. Du kan være veldig åpen for energier og du kan som sagt få inn noe av energien knyttet til maleriet, og derfor tolker underbevisstheten din at damen går igjen. Når du allerede har fått fornemmelser av et "gjenferd" så er underbevisstheten din fokusert på dette og kombinert da gjerne med tanker, følelser så kan du oppleve merkelig ting. Dette er selvsagt bare en mulig forklaring..det finnes nok mange flere. Jeg har egentlig ikke så mye peiling :mozilla_wink:

Når det gjelder bestefaren din forresten, tror jeg nok at han er på besøk hos deg innimellom :mozilla_smile:
Vel, tror ikke han er her innimellom. Menmen. Det endrer ikke spørsmålet mitt om det er jeg som er smågal, eller om det virkelig er noe her. :\
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

hm. er det ingen andre som kanskje tror noe om dette ? :s
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

: \
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Du kan jo alltids prøve å brenne litt salvie... :mozilla_undecided: Eller finne deg en eller annen beskyttelses amulett... :mozilla_smile:
Jeg syns det er rart at det ikke er noen andre her på forumet som har kommet med hjelpsomme tips... Jeg tror ihvertfall det er flere her som vet/kan mer om dette enn meg!
Ja, og hvis du søker på nettet, så fins det masse sider om sånne ting.
Lykke til :mozilla_smile:
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

wicced skrev:Du kan jo alltids prøve å brenne litt salvie... :mozilla_undecided: Eller finne deg en eller annen beskyttelses amulett... :mozilla_smile:
Jeg syns det er rart at det ikke er noen andre her på forumet som har kommet med hjelpsomme tips... Jeg tror ihvertfall det er flere her som vet/kan mer om dette enn meg!
Hva er salvie , og hvor kan jeg få tak i det ?
Ja, men så er det det - hva man skal søke på da , og hvor . :mozilla_undecided:
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Nettin skrev:
wicced skrev:Du kan jo alltids prøve å brenne litt salvie... :mozilla_undecided: Eller finne deg en eller annen beskyttelses amulett... :mozilla_smile:
Helsekostbutikk... :)
Google.no skriv inn "beskyttelse mot ånder" eller noe i den duren... du kan også søke på engelsk... finnes sikkert mye mer på engelsk.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

wicced skrev:
Nettin skrev:
Google.no skriv inn "beskyttelse mot ånder" eller noe i den duren... du kan også søke på engelsk... finnes sikkert mye mer på engelsk.
okei . Takk , skal prøve det da . : ))
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Nettin skrev:
wicced skrev:
Nettin skrev:
okei . Takk , skal prøve det da . : ))
Bare hyggelig :)
Håper du finner ut av det!
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lener
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2005 23:27
19
Lokalisering: Østfold

Innlegg av lener »

Hallo du!
Vil bare fortelle en historie fra jeg var yngre..
Min mor kjøpte et maleri. Hun hengte det i stuen, og fra det minuttet bilder ble hengt opp, var jeg redd. Motivet var ikke skummelt, heller ei en skummel historie bak. Men jeg var redd hele tiden, kunne ikke forklare hvorfor. Jeg kjente en god del negativitet rundt hele maleriet, og snakket med min mor om det. Hun fortalte meg at, av en eller annet merkelig grunn, turte hun aldri å snu ryggen mot maleriet, kjente det strømmet av energier fra maleriet. Vi solgte dette igjen, og hva skjedde.. Atmosfæren ble med ett bedret. Vi kan ikke forklare hvordan et maleri kan skape slike følelser, eller sende ut energier,

men jeg ville rådet deg til å sette vekk maleriet, på lager eller noe, til du selv føler deg klar for å ta det frem igjen, og se om ikke energien rundt deg blir bedre av det. lykke til i hvertfall :)
Antall ord: 164
*mamman til tobias*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

lener skrev:Hallo du!
Min mor kjøpte et maleri. Hun hengte det i stuen, og fra det minuttet bilder ble hengt opp, var jeg redd. Motivet var ikke skummelt, heller ei en skummel historie bak. Men jeg var redd hele tiden, kunne ikke forklare hvorfor. Jeg kjente en god del negativitet rundt hele maleriet, og snakket med min mor om det. Hun fortalte meg at, av en eller annet merkelig grunn, turte hun aldri å snu ryggen mot maleriet, kjente det strømmet av energier fra maleriet. Vi solgte dette igjen, og hva skjedde.. Atmosfæren ble med ett bedret. Vi kan ikke forklare hvordan et maleri kan skape slike følelser, eller sende ut energier,

men jeg ville rådet deg til å sette vekk maleriet, på lager eller noe, til du selv føler deg klar for å ta det frem igjen, og se om ikke energien rundt deg blir bedre av det. lykke til i hvertfall :)
Jeg har sett rarere ting enn dette - som folk har trodd på og funnet hjelp i..

@Nettin

Tror ikke du bare skal blåse av dette rådet til lener. :mozilla_wink:
Antall ord: 198
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

Vel , det maleriet henger nede i kjelleren, og jeg har rom her oppe . : \\
Så tror ikke det hjelper å ta det vekk.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

Nostradamus skrev:

Jeg har sett rarere ting enn dette - som folk har trodd på og funnet hjelp i..

@Nettin

Tror ikke du bare skal blåse av dette rådet til lener. :mozilla_wink:
Men skal prøve det . Er villig egentlig for alt akkurat nå . Bare det gir seg .
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Trådstarter: Hva dette du opplever kan være forblir bare teorier og tankespinn, men jeg kan fortelle at det er ganske vanlige fenomener som nok går mest ut på en livlig fantasi, eventuelt gamle intuisjoner og forsvarsmekanisme.
Jeg selv opplever ofte å føle meg iakttatt, og kan ikke forklare hvorfor. Det er mest nærliggende å tro at det dreier seg om at hjernen spiller oss et puss. Særlig hvis man er åpen for gjenferd og slike ting kan man lett spille seg selv slike puss. Ofte ønsker man så sterkt at slike ting er mulig, at følelsene virker sterkere. Det kan være en forklaring.
Jeg morer meg ofte med en form for selvhypnose hvor jeg for eksempel kan fremstille følelsen av at hodet mitt krymper til størrelsen av en knyttneve, eller at senga bølger og svever mot taket. Jeg kan også mane frem forskjellige figurer i mørket eller med øynene lukket. Dansende drager i rødt, eller krumryggede gamle koner i halvmørket. Det er utrolig hva man kan få til med sitt eget sinn, ubevisst eller ei.

Når det gjelder TV'en din ville jeg tatt den med der du kjøpte den og brukt garantien, da det tilsynelatende er noe feil med den. Selv hadde jeg et stereoanlegg som stilte volumet på maks uten at noen var i nærheten av fjernkontrollen (nei, jeg bodde ikke i et hjemsøkt hus hvor noen hadde dødd, og jeg hadde ingen gamle møbler eller malerier).
Antall ord: 257
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

Kimbara skrev:Trådstarter: Hva dette du opplever kan være forblir bare teorier og tankespinn, men jeg kan fortelle at det er ganske vanlige fenomener som nok går mest ut på en livlig fantasi, eventuelt gamle intuisjoner og forsvarsmekanisme.
Jeg selv opplever ofte å føle meg iakttatt, og kan ikke forklare hvorfor. Det er mest nærliggende å tro at det dreier seg om at hjernen spiller oss et puss. Særlig hvis man er åpen for gjenferd og slike ting kan man lett spille seg selv slike puss. Ofte ønsker man så sterkt at slike ting er mulig, at følelsene virker sterkere. Det kan være en forklaring.
Jeg morer meg ofte med en form for selvhypnose hvor jeg for eksempel kan fremstille følelsen av at hodet mitt krymper til størrelsen av en knyttneve, eller at senga bølger og svever mot taket. Jeg kan også mane frem forskjellige figurer i mørket eller med øynene lukket. Dansende drager i rødt, eller krumryggede gamle koner i halvmørket. Det er utrolig hva man kan få til med sitt eget sinn, ubevisst eller ei.

Når det gjelder TV'en din ville jeg tatt den med der du kjøpte den og brukt garantien, da det tilsynelatende er noe feil med den. Selv hadde jeg et stereoanlegg som stilte volumet på maks uten at noen var i nærheten av fjernkontrollen (nei, jeg bodde ikke i et hjemsøkt hus hvor noen hadde dødd, og jeg hadde ingen gamle møbler eller malerier).
Det du altså mener, er at jeg kun finner opp dette i mitt eget hode?
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Okt 2007 21:48
17
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av pus »

Hei Nettin. jeg tror du hverken er gal eller fantaserer. Så på Åndenes makt en gang at et gjenferd kan følge en gjenstand...møbel el. lignende. Tror dette er tilfelle med bildet ditt. Virker som denne damen går igjen hos deg nå. Jeg ville kvittet meg med bildet, eller kontaktet et medium som kan hjelpe damen over til den andre siden. Og det med at faren din ikke opplever dette,...noen er mer mottagelig enn andre.Lykke til! :mozilla_smile:
Antall ord: 83
Rock on

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links