Litt vanskelig å forstå dialektskriving synes jeg, piara..piara skrev:leirfjordindianeran e ikje å spøkes mæ nei:)
når man bor i sandnessjøen treng man ikke fær lenger en ein tur på lande..her e mye fra krigens dager å mange hus rundt omkring me mye aktivitet..hele sandnes plages å mye, bare hør me folk som bor der. har sjøl et hus me mye bråk men trur e ha endeli fått dæ stilt..jippi..på dønna veit e de ha vørre mye på dønnes å sett, ved kirka da...ha ikke vørre dar av de grunnan så e veit ikke..men det e ei nydeli kirke..vakkerdalen kan du møt mye spennanes:) bor mye forskjellig i den vakkre skogen..ta en tur dit å sjå..
Så flott at du antar å ha fått et stille hus nå. Jeg er ikke videre synsk, men når det gjelder Sandnessjøen får jeg for meg et navn på en bygning: Zahl-huset eller -gården. Kan det stemme? Du bor vel ikke der du..
I Botn er det stille for tiden. Jeg satt og hvilte meg litt oppe på den største verkstedshallen der inne i natt, og der var det tyst som i graven!
Dønnes Kirke er ikke så mye for meg, vet du. Men ting ellers på Dønna er mere i min stil..
Har du vært inne i Petter-huset da? Ute på Alstadhaug. Bak det bordet som er glassplate over, i andre etasje der, - med ting som Petter har skrevet inni - ligger et minne fra meg til den som TØR..
Snakkes sikkert siden. Ta vare på deg selv.