Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Appelsin skrev:Når en kanaliserer ser en bare en av flere mulige fremtider. Det er hva jeg tror. Er det ikke nettopp derfor en ska holde fast på det som høres riktig ut for en selv?
Man får vite hvordan fremtiden blir utifra slik energiene er i dag. Men dette kan endres til en viss grad siden mennesker har det frie valg. Å varsle media f.eks vil ha stor innvirkning på hvordan folk vil motta det som kommer.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Diffusa skrev:Tror også at når en kanaliserer så får en det liksom ikke bokstavlig talt inn det som skal skje, heller symbolsk så dermed går det på inviduel tolkning, ergo disse kanaliseringene som en kan lese om blandt annet her inne er preget til de grader av hver og en som har lagt dem ut.
Såååå.. tar det med en klype salt hele greia jeg :D
Tja, kanaliseringene har tvert imot vist seg å være veldig bokstavelig. Du vet aldri hva som kommer ut av munnen, så du kan ikke tolke noe som helst før etterpå. Ofte får jeg lange setninger som jeg ikke skjønner noe av før helt på slutten. Og ofte forstår jeg ikke beskjedene før etter noen uker eller måneder, når det faktisk skjer det som er forutsagt.
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Gaute skrev:
Appelsin skrev:Når en kanaliserer ser en bare en av flere mulige fremtider. Det er hva jeg tror. Er det ikke nettopp derfor en ska holde fast på det som høres riktig ut for en selv?
Man får vite hvordan fremtiden blir utifra slik energiene er i dag. Men dette kan endres til en viss grad siden mennesker har det frie valg. Å varsle media f.eks vil ha stor innvirkning på hvordan folk vil motta det som kommer.
Ok, da tror jeg at vi er sånn ca enige :mozilla_wink:
Antall ord: 96
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

hei
man sier ingen ting er tilfeldig. dette her har jeg låntfra et anet sted.
Omtale om denne boken stod i Adresseavisa i dag. Handler om tsunamier utenfor
norskekysten! Boken er en fakta/krim bok og filosoferer over hvorfor dette kan skje...

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... Id=2378407

:mozilla_tongue: :mozilla_tongue:
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Gaute skrev:
Diffusa skrev:Tror også at når en kanaliserer så får en det liksom ikke bokstavlig talt inn det som skal skje, heller symbolsk så dermed går det på inviduel tolkning, ergo disse kanaliseringene som en kan lese om blandt annet her inne er preget til de grader av hver og en som har lagt dem ut.
Tja, kanaliseringene har tvert imot vist seg å være veldig bokstavelig. Du vet aldri hva som kommer ut av munnen, så du kan ikke tolke noe som helst før etterpå. Ofte får jeg lange setninger som jeg ikke skjønner noe av før helt på slutten. Og ofte forstår jeg ikke beskjedene før etter noen uker eller måneder, når det faktisk skjer det som er forutsagt.
Det jeg vil frem til er at det da er din tolkning, mens en annen hadde tolka det etter sitt hode/erfaringer o.l og da hadde kanskje den personen kommet frem til noe annet enn det du gjorde.
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Diffusa skrev:
Gaute skrev:
Det jeg vil frem til er at det da er din tolkning, mens en annen hadde tolka det etter sitt hode/erfaringer o.l og da hadde kanskje den personen kommet frem til noe annet enn det du gjorde.
Jeg er enig i begges mening her egentlig. Veldig kjekt :)

Ingenting en får ned unngår å gå gjennom ens egen aura og dermed blir den farget av det ståstedet den som kanaliserer har. Det blir også sjeldent kanalsiert på høyere nivå enn det som mottaker kan forstå eller lære innen rimelig tid. Ut fra det, ja en viss tolkning.

Men samtidig så opplever jeg at det blir nøye vurdert hvem som skal ha hva ned etter hvordan det kan videreformidles og hvor riktig det kan gies videre.

Dette ser jeg gang på gang i den gruppen jeg er med i. Når vi meditere på den samme tingen og kobler oss opp dit vi ønsker svar fra så får ingen alt, men det må settes sammen og da ser bildet mye helere ut.
En får kanskje bare bilder, en får ord på papir, en ser aktivitetene osv.
Ut fra det får vi vite konkret hva vi kan gjøre med en situasjon, for det er jo det som er meningen med kanaliseringene. Det er ikke noen mening i å få vite om alt det som er gitt her f.eks om en ikke gjør noe aktivt for å avhjelpe situasjonen sånn at det går best mulig for alle.
Antall ord: 403
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Diffusa skrev:
Gaute skrev:Tja, kanaliseringene har tvert imot vist seg å være veldig bokstavelig. Du vet aldri hva som kommer ut av munnen, så du kan ikke tolke noe som helst før etterpå. Ofte får jeg lange setninger som jeg ikke skjønner noe av før helt på slutten. Og ofte forstår jeg ikke beskjedene før etter noen uker eller måneder, når det faktisk skjer det som er forutsagt.
Jeg forsto det, men det er ikke slik det fungerer. Ikke for meg ihvertfall.
Vi er så langt jeg kan telle 8 stk som kanaliserer dette nå, både beskjeder og bilder har kommet frem. Vi gjengir og utfyller hverandres kanaliseringer helt uavhengig av hverandre, og da er det ikke mye rom for personlig tolkning. Enkelte som til og med har tvilt på om dette stemmer har selv i vantro kanalisert det samme. Like vantro som jeg selv var da jeg for første gang fikk informasjon om dette ved nyttår.

Jeg hadde aldri lagt ut disse alvorlige tidsbestemte kanaliseringene hvis det hadde vært en ørliten sjanse for at dette var tankespinn :D
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Noe nytt på renselsesfronten?

Jeg har grublet litt over dette de siste dagene, og det er liksom noe som sier meg at dette ikke kan skje!
Ser for meg våren forløpe med kun den vanlige ustabile værtypen som vi har blitt kjent med.
Kan det være bare mine tanker, dannet av vanen av å leve et liv uten å ha opplevd slik dramatikk?
Det står mye bra i kanaliseringene til Gaute. Mye som tyder på at dette kan skje.. Spesielt nå som vi har hatt 3 relativt kraftige skjelv på kort tid, etter at kanaliseringene ble lagt ut...men.

Det snakkes om å betrakte frykten når elementene står på som verst, ikke bli en del av den. Enkelt å si, men hvis det blir en realitet at en bølge feier med seg byer og mann og mus, tror jeg at jeg ganske enkelt får panikk! :mozilla_surprised:
Antall ord: 152
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Riegrot skrev:Noe nytt på renselsesfronten?

Det står mye bra i kanaliseringene til Gaute. Mye som tyder på at dette kan skje.. Spesielt nå som vi har hatt 3 relativt kraftige skjelv på kort tid, etter at kanaliseringene ble lagt ut...men.
Vaskeprogrammet funker ikkje og tøymyknermiddelet lukter svindel...

Feil, det første jordskjelvet kom før kanaliseringa til Gaute. At du roter slik viser enkelt korleis ei fjær blir til 15 kaklende paniske høns.

Datoene for jordskjelv i noreg;

09.01.2007
21.01.2007
28.01.2007

Det stemmer med at det er ca 10 år mellom større aktivitet på jordskjelvfronten her i norge. Ikkje noko meir spesiellt enn at vi lever oppå nokre plater som flyter oppå magma og dette skaper jordskjelv enten vi liker det eller ikkje. :mozilla_wink:

Elles skal jo frykten gi vinger, så kanskje Gaute har eit mål om å få nokre av dere i luftig svev sånn rundt den 15 mars. :mozilla_tongue:
Antall ord: 165
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Gaute skrev:
Diffusa skrev:
Gaute skrev:Tja, kanaliseringene har tvert imot vist seg å være veldig bokstavelig. Du vet aldri hva som kommer ut av munnen, så du kan ikke tolke noe som helst før etterpå. Ofte får jeg lange setninger som jeg ikke skjønner noe av før helt på slutten. Og ofte forstår jeg ikke beskjedene før etter noen uker eller måneder, når det faktisk skjer det som er forutsagt.
Jeg forsto det, men det er ikke slik det fungerer. Ikke for meg ihvertfall.
Vi er så langt jeg kan telle 8 stk som kanaliserer dette nå, både beskjeder og bilder har kommet frem. Vi gjengir og utfyller hverandres kanaliseringer helt uavhengig av hverandre, og da er det ikke mye rom for personlig tolkning. Enkelte som til og med har tvilt på om dette stemmer har selv i vantro kanalisert det samme. Like vantro som jeg selv var da jeg for første gang fikk informasjon om dette ved nyttår.

Jeg hadde aldri lagt ut disse alvorlige tidsbestemte kanaliseringene hvis det hadde vært en ørliten sjanse for at dette var tankespinn :D
Flott at du kan telle, ka med å legge ut link til desse andre som kanaliserer det samme som deg?

Og har du link til flere plasser du legger ut dine kanaliseringer?

Ei god kanalisering kan vi ikkje lese for mange ganger. Vil gjerne lese dette som er så utfyllende. :)
Antall ord: 281
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Gaute..

Ja nå gjelder det som det aldri har gjeldet før, sa mannen da han nærmet seg stormonsen med en slagstøvel i ene handa og gjeldekniven i den andre..

Det haster litt for å virkelig skremme folk opp nå, Gaute.

Din spådom om høy sjøgang og jordskjelv i Geiranger i dag den 1. febtuar 2007 må snart skje fyllest. Bare så du vet det har jeg hørt at det er kommet inn forslag til ordføreren i Geiranger om en Gaute-statue på sokkel nede ved kaia, godt synlig ror den som senere kommer inn der sjøvegen.
Men, - da er man avhengig av at det skjer noe empirisk i løpet av 1 minutt nå...

Ikke for å overgå dine kanaliseringer på noen som helst måte, men jeg spår at du ikke vil få rett, hverken nå, om Lærdal den 8. februar, "ukjent" den 11. februar - eller Nordsjøbølgen din - den i tidsrommet 11 til 15 mars...

Derimot tør jeg ikke spå at det ikke kan komme til å skje noe på andre steder og på en annen dato enn det du har nevnt, - fordi naturen bestandig har vært - og er - naturlig..

Når kommer dine nyomskrevne kanaliseringer, slik at din "renselse i 2007" kan finne sted, tro? For du må for all del ikke gi opp, spår du død og ødeleggelser lenge nok, så vil det skje noe en gang. DET er jeg sikker på.
Men å innbille seg at 2007 blir særlig anderledes enn andre år, - det er der du kommer til å drite på draget: Naturen er naturlig, slik den alltid har vært det, og dermed skjer det uforutsatte ting stadig..

Dette med naturkatastrofer er desverre prisen man må betale for å leve her på Jorden..

Jeg har løpende telefonkontakt med Geiranger, hva har du kontakt med, Gaute? :badgrin:
Antall ord: 314
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Qwizleiz »

Nå Gaute..

Hvordan går det med skrivingen av pressemeldingen din etter jordskjelvet i Geiranger, da?
Kommer du noen vei med formuleringen av tingene - eller vil du ha hjelp?

Jeg er her alltid for deg, vet du.. :D
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Ragerod skrev:Vaskeprogrammet funker ikkje og tøymyknermiddelet lukter svindel...

Feil, det første jordskjelvet kom før kanaliseringa til Gaute. At du roter slik viser enkelt korleis ei fjær blir til 15 kaklende paniske høns.

Datoene for jordskjelv i noreg;

09.01.2007
21.01.2007
28.01.2007
At det i mars vil komme et jordskjelv i Nordsjøen som velter et undersjøisk fjell ble først kanalisert den 4. januar. Her på forumet har jeg kun lagt ut det som egner seg.
Flott at du kan telle, ka med å legge ut link til desse andre som kanaliserer det samme som deg?

Og har du link til flere plasser du legger ut dine kanaliseringer?

Ei god kanalisering kan vi ikkje lese for mange ganger. Vil gjerne lese dette som er så utfyllende. :D
Det er ikke alle som har lagt ut kanaliseringene de har fått om dette, vi er vel 3 så langt. At ikke alle føler for å legge ut kanaliseringene sine på Norges paranormale svar på VG må bare respekteres. Derfor legger jeg ikke ut den linken her.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Nostradamus skrev:Nå Gaute..

Hvordan går det med skrivingen av pressemeldingen din etter jordskjelvet i Geiranger, da?

Du ulv, du ulv... :D

Jeg sa jo selv tidligere i tråden at jeg ikke var sikker på at det ville skjelve på akkurat disse datoene, men at jeg var sikker på at det ville skje i febrar, og at det største kommer i mars. For min del er jeg mer sikker enn noen gang på at dette jordskjelvet er på vei, energien for dette er lagt.

Først gir kanaliseringene forventninger, så tvil, og når man har kjent lenge nok på tvilen til at forventningene forsvinner - så kommer overraskelsene når man minst venter dem. Perfekt!
Da har vi slått to unyttige fluer i en smekk; både forventninger og tvil.
Og hva er vel et jordskjelv verdt uten overraskelsesmomentet? ;)
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Qwizleiz »

Gaute skrev:
Nostradamus skrev:Nå Gaute..

Du ulv, du ulv... :D

Jeg sa jo selv tidligere i tråden at jeg ikke var sikker på at det ville skjelve på akkurat disse datoene, men at jeg var sikker på at det ville skje i febrar, og at det største kommer i mars. For min del er jeg mer sikker enn noen gang på at dette jordskjelvet er på vei, energien for dette er lagt.

Først gir kanaliseringene forventninger, så tvil, og når man har kjent lenge nok på tvilen til at forventningene forsvinner - så kommer overraskelsene når man minst venter dem. Perfekt!
Da har vi slått to unyttige fluer i en smekk; både forventninger og tvil.
Og hva er vel et jordskjelv verdt uten overraskelsesmomentet? ;)
Det som trygt kan sies om deg lillegutt, er at overaskelsesmomentet ditt vil bli deg selv.
Den graven du graver i denne tråden holder på å gå deg over hodet, så du kommer i godt selskap sammen med alle de andre dommedagsprofetiene opp gjennom årene...

Nå er altså ikke datoene heller av viktighet? Hva skal du si når det heller ikke kommer noe skjelv på den nordlige halvkule før mars er forbi?

Ulv, ulv holder ikke da. :D
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links