Er det noen som vet hvor man kan ta "utdanning"/ kurs for å bli paranormal etterforsker?
Vet at det er ganske mye av det i usa, men må vel være behov for sånne her i norge også =)
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Arbeid?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2007 02:49
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Okt 2005 20:04
- 19
- Lokalisering: Norge
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Arbeid?
Hadde vært artig å hatt det her og..sheagirl skrev:Er det noen som vet hvor man kan ta "utdanning"/ kurs for å bli paranormal etterforsker?
Vet at det er ganske mye av det i usa, men må vel være behov for sånne her i norge også =)
Antall ord: 48
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 17:59
- 17
hmm.. har ikke hørt om noe sånt her i Norge..
Antall ord: 12
Kathitholan
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Hei, sheagirl
Nei, det finnes ingen fullstendig utdannelse her i Norge for sånt.
At de har det i USA skal du ikke ta så tungt, der har de mye rart, men ikke alt er så seriøst at det gjør noe akkurat..
Du kan ta kurser innen paranormale del-områder da. Men en instittusjon som har et studium som ender i noe bortimot det du er ute etter: Nei, desverre.
At de har det i USA skal du ikke ta så tungt, der har de mye rart, men ikke alt er så seriøst at det gjør noe akkurat..
Du kan ta kurser innen paranormale del-områder da. Men en instittusjon som har et studium som ender i noe bortimot det du er ute etter: Nei, desverre.
Antall ord: 73
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Bare og starte opp som etterforsker det, du kan ta en god timelønn.
Mange lettlurte som vil hoppe på dette, kansje du også kan opptre på Åndenes Makt
Mange lettlurte som vil hoppe på dette, kansje du også kan opptre på Åndenes Makt
Antall ord: 29
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 17:59
- 17
Men Åndenes Makt er jo morsomt.. Søstra til en jeg kjenner var med der en gang.. Kjente henne igjen med en gang, jeg.. De har nemli like stor nese..
Antall ord: 30
Kathitholan
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Oki.. Men vet du hvor man kan ta disse kursene da?Nostradamus skrev:Hei, sheagirl
Fant et nettstudium fra usa, men er sikkert bare humbug.. Om jeg ikke får noe utdannelse eller no gjør egentlig ikke noe, er bare en hobby-interesse..
Noe jeg kunne tenke meg å holde på meg i fritiden eller noe sånt =)
Fresten, takk for alle svar
Antall ord: 134
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg undrer meg litt over hva bakgrunnen for å ville bli dette er?
Som i alle yrker må en ta utgangspunkt i sine evner. Så for å være
etterforsker med paranromale evner er det vel akkurat de evnene
du må lære deg. Bli ett godt Medium. Det krever hard jobbing med seg selv
og sitt indre over tid, avhengig av dine egne forutsetninger. Og samtidig som
du jobber med det kan du gå politskolen og visp så har du forutsetningene
for jobben.
Nå er det ikke et yrke heller så sånn sett ville det nok også være en fordel
å være innenfor politisystemet om du skal nå frem med dine "syn"
for jobben.
Antall ord: 113
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Vet faktisk ikke helt hva bakgrunnen for at jeg tenker på det er.. Er jo ikke noe jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre, men syns det virker spennende. Har vel kanskje sett mye av sånt på tv, og lurer bare på hvordan man kan jobbe me sånt.. Uten evner tenker jeg vel egentlig..kaja43 skrev:Jeg undrer meg litt over hva bakgrunnen for å ville bli dette er?
for jobben.
Fungere disse instumentene som blir solgt? Har forstått det sånn at noen av de måler temperatur og ioner i luften, og at man på en måte kan finne ut om det er åndelig aktivitet pga dette.. Stemmer det?
Jobber for å utvikle meg selv og evnene mine, men som du sier så er ikke det gjort over natta! SÅ jeg kommer nok til å satse på å ta en relativt normal utdanning, også heller "dyrke" interessene mine på fritiden =)
Antall ord: 254
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Sikkert like greit det tror jeg. I beste tilfekke så kan du prøve psykologi, og evt fysikk som studium. Går ikke an å kombinere dem, men ta begge og prøv å knytt det sammen etter 10-15 år studie..
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
sheagirl
Du spør om:
"Fungere disse instumentene som blir solgt? Har forstått det sånn at noen av de måler temperatur og ioner i luften, og at man på en måte kan finne ut om det er åndelig aktivitet pga dette.. Stemmer det?"
Her er svaret ikke helt enkelt, fordi det finnes mange "smarte" folk rundtomkring. For å begynne et sted: De instrumentene som måler temperatursvingninger i luften, lufttrykk og fuktighet vil jo normalt fungere. Men, f.eks. en temperaturmåler som det står Åndejeger på vil jo ikke kunne fungere anderledes enn den du bruker ellers: Å måle temperatur er en nokså enkel prosedyre det..
Så har vi ting som er mere i "gråsonen". Her vil du finne finurlige navn som åndeaktivitetsmåler, parafukt-måler o.l. Disse er greie nok i seg selv, men de som lager dette har en lei tendens til å gjøre dem ubrukelig i praksis, da de kombinerer flere ting, - som tilsammen vil gi deg bare et svar som du ikke kan foreta deg noenting med i praksis..
Tilslutt har vi jo instrumenter i superklassen da: De likner som regel på sånne dippedutter du ser i filmer som GhostBusters. Her er navnene mere i fantasiklassen så jeg skal ikke gå inn på å gjengi dem: Er du våken og har øyne, vil du klart se at disse tingene er humbug. En artig ting med disse gizmoene er også at de som regel har en fantastisk høy pris..
Kommer du over f.eks. en "katastrofemåler" som lover å varsle deg to dager før ett jordskred, snøskred, tzunami, jordskjelv, bleieskift eller andre naturkatastrofer kan du trygt gå videre uten å se på prislappen engang: Slike ting er opplagt rent juks og fanteri..
Ikke lukt på for mange flaskekorker før du shopper i denne jungelen. :mozilla_wink:
Du spør om:
"Fungere disse instumentene som blir solgt? Har forstått det sånn at noen av de måler temperatur og ioner i luften, og at man på en måte kan finne ut om det er åndelig aktivitet pga dette.. Stemmer det?"
Her er svaret ikke helt enkelt, fordi det finnes mange "smarte" folk rundtomkring. For å begynne et sted: De instrumentene som måler temperatursvingninger i luften, lufttrykk og fuktighet vil jo normalt fungere. Men, f.eks. en temperaturmåler som det står Åndejeger på vil jo ikke kunne fungere anderledes enn den du bruker ellers: Å måle temperatur er en nokså enkel prosedyre det..
Så har vi ting som er mere i "gråsonen". Her vil du finne finurlige navn som åndeaktivitetsmåler, parafukt-måler o.l. Disse er greie nok i seg selv, men de som lager dette har en lei tendens til å gjøre dem ubrukelig i praksis, da de kombinerer flere ting, - som tilsammen vil gi deg bare et svar som du ikke kan foreta deg noenting med i praksis..
Tilslutt har vi jo instrumenter i superklassen da: De likner som regel på sånne dippedutter du ser i filmer som GhostBusters. Her er navnene mere i fantasiklassen så jeg skal ikke gå inn på å gjengi dem: Er du våken og har øyne, vil du klart se at disse tingene er humbug. En artig ting med disse gizmoene er også at de som regel har en fantastisk høy pris..
Kommer du over f.eks. en "katastrofemåler" som lover å varsle deg to dager før ett jordskred, snøskred, tzunami, jordskjelv, bleieskift eller andre naturkatastrofer kan du trygt gå videre uten å se på prislappen engang: Slike ting er opplagt rent juks og fanteri..
Ikke lukt på for mange flaskekorker før du shopper i denne jungelen. :mozilla_wink:
Antall ord: 311
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |