Drømmer, NDO & ut av kroppenKan noen fortelle meg noe om denne typen drøm?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

shiny78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2007 02:40
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Gjøvik

Kan noen fortelle meg noe om denne typen drøm?

Innlegg av shiny78 »

Fant denne meget spennende siden og tenkte at jeg måtte benytte annledningen til å spørre om noe jeg har lurt på lenge.
Jeg er plaget av en type gjenntagende mareritt. Jeg drømmer om at jeg blir forfulgt av en hamskifter. Har drømt om dette så lenge jeg kan huske tilbake. Har blitt fortalt av mine foreldre at jeg fortalte dem om drømmen første gang allerede da jeg gikk i barnehagen. Drømmen dreier seg nesten alltid om at jeg blir forfulgt av denne skapningen, av og til blir jeg også fanget og "merket" slik at jeg selv blir en hamskifter. I de fleste tillfellene dreier det seg om en ulve liknende skapning.
Disse drømmen er så intense og virkelighetstro at jeg alltid våkner opp livredd og gjennomvåt av svette. Hender at jeg våkner av at jeg skriker i søvne.
Etter en slik drøm går det ofte opp til flere dager før jeg får roet meg ned igjen og blir kvitt spenningen i kroppen som disse drømmen gir meg.

Det jeg lurerr på er om noen andre har hatt noen lignende drømmer? Hva betyr de? Hvorfor drømmer jeg akkurat om en slik skapning?
Og visst noen har noen råd til hvordan jeg kan bli kvitt disse drømmene, så mottas alle tips med stor takknemmelighet.......
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Det at du drømmer en drøm flere ganger betyr som oftest at du sliter med et problem i livet ditt som du ikke klarer å løse. Det kan høres ut som et problem du har slitt med siden du var liten, men hva problemet går ut på er det bare du som kan finne ut.

Ut i fra drømmens innhold høres det nesten ut som om du sliter med et mindreverdighetskompleks eller misliker en del av personligheten din. Eller kanskje er det en person i livet ditt som lager problemer for deg, som du gjerne vil rømme fra.
Hamskifte kan forøvrig bety psykiske forandringer.

For å bli kvitt denne drømmen må du nesten gå i deg selv og finne ut hvor problemet ligger. Når du finner ut av det og klarer å løse det, vil du antakelig bli kvitt drømmen.

Her er forresten en side om drømmesymboler:

http://www.droemmetydning.com/

Og her er noen tråder fra forumet som kanskje kan være interessante:

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=9620

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=6230
Antall ord: 196
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Hallo der, shiny78

Ikke for absolutt å prøve å imøtegå det Svartepus svarer deg her, men:

Dette med drømmer og tyding av disse er ikke enkelt, - bare ordet drømmetyding forteller deg jo at det ikke er sånn og sånn automatisk - men at man tyder betydningen av dette..

Selv den som har sittet på skolebenken og strevet med dette i mange mange år, vet at det finnes forskjellige retninger og "skoler" innen tyding av drømmer. Ser man "vitenskapelig" på dette området er det først og fremst psykologene som råder grunnen, og selv de er på langt nær enige innen drømmetydingen..

Når det gjelder para- grenene (velger den betegnelsen her) har man også forskjellig oppfatning av drømmetyding..

Hvis jeg skulle gi deg en helt personlig oppfatning av det du skriver vil jeg anføre: Du er i utvikling\vekst på flere plan, - og disse drømmene gjenspeiler at du strever med å helt fatte\sortere\ombygge det som foregår. Om dette kategorisk skal betegnes som "problemer", - skal du få ha for deg selv..
Hvor mye av disse forandringene som er på det fysiske, og hvor stor del som befinner seg på det psykiske planet skal jeg ikke utlegge nærmere om her på forumet. Dette er privat..

Det er min mening at akkurat disse drømmene vil forsvinne av seg selv, etter en tid.
(men du vet jo at drømmer i forskjellige varianter kommer senere også. Man er nokså enig om at drømmene trenges for å holde et menneske i "harmoni".)

Du vil finne flere svar, ikke alt trenger du å tenke så lenge på. ..
Antall ord: 275
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shiny78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2007 02:40
17
Lokalisering: Gjøvik

Takker for svar

Innlegg av shiny78 »

Det var noen gode og innsiktsfulle svar :mozilla_smile:
Skal forsøke å sette meg litt mer inn i dette med drømmetydning og se om jeg kan finne ut av årsaken til disse drømmene. Men fikk noen gode pekepinner her på hvor jeg kan lete.
Må nok i tenke boksen og forsøke og huske litt tilbake i tid og se om jeg finner noe der som kan gi meg et svar.

Igjen takk for svarene :mozilla_smile:
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
crazyshit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2007 20:51
17
Lokalisering: fredrikstad

Re: Kan noen fortelle meg noe om denne typen drøm?

Innlegg av crazyshit »

shiny78 skrev:Fant denne meget spennende siden og tenkte at jeg måtte benytte annledningen til å spørre om noe jeg har lurt på lenge.
Jeg er plaget av en type gjenntagende mareritt. Jeg drømmer om at jeg blir forfulgt av en hamskifter. Har drømt om dette så lenge jeg kan huske tilbake. Har blitt fortalt av mine foreldre at jeg fortalte dem om drømmen første gang allerede da jeg gikk i barnehagen. Drømmen dreier seg nesten alltid om at jeg blir forfulgt av denne skapningen, av og til blir jeg også fanget og "merket" slik at jeg selv blir en hamskifter. I de fleste tillfellene dreier det seg om en ulve liknende skapning.
Disse drømmen er så intense og virkelighetstro at jeg alltid våkner opp livredd og gjennomvåt av svette. Hender at jeg våkner av at jeg skriker i søvne.
Etter en slik drøm går det ofte opp til flere dager før jeg får roet meg ned igjen og blir kvitt spenningen i kroppen som disse drømmen gir meg.

Det jeg lurerr på er om noen andre har hatt noen lignende drømmer? Hva betyr de? Hvorfor drømmer jeg akkurat om en slik skapning?
Og visst noen har noen råd til hvordan jeg kan bli kvitt disse drømmene, så mottas alle tips med stor takknemmelighet.......
jeg har ikke lignende drømmer, men jeg har mareritt hver natt og alltid det samme. det er om en jente som står i en lang gang. hun bare står stille å ser på meg. etter litt åpner hun munnen og sier noe jeg ikke kan tyde. hun sier det samme hver natt.

jeg vet ikk helt om det betyr noe (ditt mareritt), men det kan hende at det er noe du har opplevd før (når du var liten), som du ikke helt har fått ut av hode. ikke at jeg sier at du har opplevd at en hamskiftende skapning har forfulgt deg, men at det kan ha vært noe lingnede som har satt spor i hukommelsen din.

jeg TROR at det ikke finnes noe måte å ble kvitt dem på. jeg har prøvd lenge, men ingenting fungerer på meg. men så er jo ikke alle like. jeg har nettopp fått en drømme fanger, og jeg skal se om det fungerer.

håper du finner ut av det. lykke til! =)

mVh.
Antall ord: 413

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links