....vi vet jo hvor mye ondskap "kirken" har bedrevet gjennom tidene....så jeg synes sletts ikke det er noe rart jeg...anca-77 skrev:Det er da merkelig at det skal være en kirke, hvis det skjer så mye ondt der...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ NidarosDomen
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Antall ord: 42
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 09:18
- 17
Sommeren '84
Sommeren 1984 var jeg med besteforeldrene mine på tur til Nordnorge. På veien stoppet vi i Trondheim, og turen gikk innom Nidarosdomen. Som en uintressert fjortiss var dette selvfølgelig forholdsvis kjedelige greier - helt til jeg fikk øye på en munk som sto borte i en krok inne i noe som lignet et avstengt bibliotek (?). Jeg ble stående å se på denne skikkelsen, som hele tiden sto med ryggen til. Jeg husker jeg snudde meg for å få bestemora mi til å se på han - men da jeg så tilbake var skikkelsen søkk borte. Iløpet av sekunder.. Det var ingen andre utveier enn ut der jeg sto.. så det jeg trodde var et artig innslag for turister ble fort en tankefull opplevelse.
Jeg har sett munken, ingen tvil om det!
Jeg har sett munken, ingen tvil om det!
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2007 18:58
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Snøhølet
Jeg var i Nidarosdomen, Munkholmen og Tyholt-tårnet sommeren 1986 eller 87. Da var jeg bare 10-12 år gammel. I Nidarosdomen var vi bare på omvisning i tårnet, ble fortalt om disse underjordiske gangene og at det er en gang derfra til munkholmen men at de var stengt.
Vi gikk først til høyre, så en smal spiraltrapp opp til galleriet som vi måtte over. Jeg og lillebroren min syntes de andre var trege, og vi fikk lov å løpe litt foran, men fikk streng beskjed om å vente når vi kom til galleriet.
Da vi gikk over galleriet, fikk jeg en ekkel følelse, men tenkte ikke mer over det. Og da vi kom ned igjen, syntes jeg at jeg så konturene av en skikkelse der oppe på det galleriet som tittet ned på oss. Da jeg tenkte å fortelle dette til den ved siden av meg så var det ikke noe der.
Jeg tenkte ikke mer over det, før jeg noen dager senere ble fortalt av slektninger at den munken vistnok er ond. Jeg trodde den gangen at alle gjenferd og spøkelser var gode, spesielt hvis de var kristne. Derfor ble det ikke ekkelt før de fortalte dette etter turen. Heldigvis sa ingen noe om det når vi var der, for da hadde jeg nok ikke turt å gå opp den første trappa alene
Vi gikk først til høyre, så en smal spiraltrapp opp til galleriet som vi måtte over. Jeg og lillebroren min syntes de andre var trege, og vi fikk lov å løpe litt foran, men fikk streng beskjed om å vente når vi kom til galleriet.
Da vi gikk over galleriet, fikk jeg en ekkel følelse, men tenkte ikke mer over det. Og da vi kom ned igjen, syntes jeg at jeg så konturene av en skikkelse der oppe på det galleriet som tittet ned på oss. Da jeg tenkte å fortelle dette til den ved siden av meg så var det ikke noe der.
Jeg tenkte ikke mer over det, før jeg noen dager senere ble fortalt av slektninger at den munken vistnok er ond. Jeg trodde den gangen at alle gjenferd og spøkelser var gode, spesielt hvis de var kristne. Derfor ble det ikke ekkelt før de fortalte dette etter turen. Heldigvis sa ingen noe om det når vi var der, for da hadde jeg nok ikke turt å gå opp den første trappa alene
Antall ord: 234
Hide post links |
Å jeg har så lyst til å dra til nidarosdomen!
Men det er så langt
Kan dem ikke bare flytte den litt nærmere sentrale strøk.
Men det er så langt
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Hei..
Skal ikke påta meg å være noen dommer her. Det er sånn, skjønner dere at denne munken i Nidarosdomen ikke er av nyere dato. (hverken munken eller det at folk har sett ham)
Det er slik det alltid er med sånt: Jeg har jo lest adskillige hyllemeter om Nidarosdomens mere mystiske ting. Men nå altså, når jeg trenger det som mest, er jeg ikke kar om å finne kildehenvisningene jeg vet jeg har et sted, til dere..
Det var altså sånn at et team med forskere overnattet i domen en gang på syttitallet. De hadde med måleinstrumenter og spisse ører og oppsperrede øyne, alle sammen.
Da de kom ut igjen morgenen etter var de faktisk ikke istand til å avfeie dette som foregår i Nidarosdomen sånn helt uten videre..
Men, - som den vet som har blitt tørr bak ørene: Vitenskapsfolk må taes kvelertak på og innrulles i ektoplasma før de sier at: Tja jo, - det er noe her!
Synd jeg ikke fant den artikkelen, men nå vet dere det jeg tenkte på her.. :mozilla_wink:
Skal ikke påta meg å være noen dommer her. Det er sånn, skjønner dere at denne munken i Nidarosdomen ikke er av nyere dato. (hverken munken eller det at folk har sett ham)
Det er slik det alltid er med sånt: Jeg har jo lest adskillige hyllemeter om Nidarosdomens mere mystiske ting. Men nå altså, når jeg trenger det som mest, er jeg ikke kar om å finne kildehenvisningene jeg vet jeg har et sted, til dere..
Det var altså sånn at et team med forskere overnattet i domen en gang på syttitallet. De hadde med måleinstrumenter og spisse ører og oppsperrede øyne, alle sammen.
Da de kom ut igjen morgenen etter var de faktisk ikke istand til å avfeie dette som foregår i Nidarosdomen sånn helt uten videre..
Men, - som den vet som har blitt tørr bak ørene: Vitenskapsfolk må taes kvelertak på og innrulles i ektoplasma før de sier at: Tja jo, - det er noe her!
Synd jeg ikke fant den artikkelen, men nå vet dere det jeg tenkte på her.. :mozilla_wink:
Antall ord: 185
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2007 18:58
- 17
- Lokalisering: Snøhølet
Jeg er så absolutt enig i at de skulle flyttet den litt nærmere, er temmelig langt å kjøre 50-60 mil akkurat nå liksom, og har så lyst til å dra dit igjen jeg ogSol@ngelica skrev:Å jeg har så lyst til å dra til nidarosdomen!
Men det er så langt
Leser alt jeg kommer over om han her nå, og har tenkt å lese de bøkene som er nevnt i ett annet innlegg her inne. Jeg synes det er spennende med slikt.
Antall ord: 95
Hide post links |
Ja, det synes jeg ogsåScare skrev:Jeg er så absolutt enig i at de skulle flyttet den litt nærmere, er temmelig langt å kjøre 50-60 mil akkurat nå liksom, og har så lyst til å dra dit igjen jeg ogSol@ngelica skrev:Å jeg har så lyst til å dra til nidarosdomen!
Men det er så langt
Leser alt jeg kommer over om han her nå, og har tenkt å lese de bøkene som er nevnt i ett annet innlegg her inne. Jeg synes det er spennende med slikt.
Antall ord: 102
Hide post links |