Nåja.. for å være litt alvorlig jeg også (jeg blir så leken når folk er GRAValvorlig HELE tiden ser du) for en stakket stund:Meum skrev:Nostradamus.
Det interessante er ikke hvor mange som bruker mye av sin tid til å tråkke på andres tro på dette forumet, men at det i det hele tatt er noen. Og de som driver på er svært så aktive. Hvis vi ser bort fra psykologiske forklaringer, altså alvorlige personlighetsavvik, så virker dette for meg som misjonering. Det de forsøker å få gjennom er at det ikke finnes noen åndelig virkelighet. Eller som den sekten jeg var inne på formulerer det: Det finnes ingen annen gud enn mennesket.
Materialister, egodyrkere eller hva de nå best kan kalles har et forklaringsproblem i og med at grunnlaget for deres tro er et paranormalt fenomen: At materien oppsto av intet. Vi med tro på en åndelig virkelighet har det samme forklaringsproblem med at ånd oppsto av intet, men det blir ikke å møte seg selv i døra på samme måte ettersom vi tror på paranormale fenomener.
Så er det også helt greit at de utfolder sin tro under ”Fakta, teori og skepsis”, men det er de flåsete innleggene folk som har opplevet paranormale fenomener blir møtt med, som kan være et problem. Det vil jo bare føre til at det blir slutt på slike innlegg. Faktisk synes jeg det er en dårlig sammenheng mellom antallet medlemmer og aktive deltakere på dette forumet.
Jeg er enig med deg. Men, du må ikke se på forumet her som en skoleklasse som du har fått i oppdrag å passe på..
Det er allslags folk her inne, og vi har jo ikke stemplingsur, så det er så vanskelig å holde orden på hvem som er seriøs og ikke. Folk hopper jo rundt og spretter omkring som kaniner her..
Seriøs? På Paranormal.no? Bare navnet sier jo professor Stornese på Universitetet at her må en skygge langt unna.
Men altså- hvis det er noen trøst for deg Meum - jeg er enig med deg.