Hjemsøkt, Gjenferd & Åndermulig "bance ånd" (hjelp motas med takk!!)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
flott hurtigsvarpremie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Des 2006 00:19
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

mulig "bance ånd" (hjelp motas med takk!!)

Innlegg av flott hurtigsvarpremie »

nå må dere høre på meg jeg har en veldig rar og litt uvirkelig historie....... jeg og familien min (min mor 43 hun heter gunn og min far 42 han heter alfred og min lillebror albert vi kaller ham bare for "affe" :p :p :p og hunden rover han er vel tre hundeår nå tror jeg :p :p :p) bor i ett gammelt hus utenfor Bergen nermere bestemt på Os det er litt utenfor Bergen på vestlandet....

det går ett gammelt sagn eller det er kanskje bare et rykte eller et urbant myte men det siest i alle fall at det en gang var en Håntværker så døde i huset her når di byggde det på atten hundre talle det er ganske skummelt og jeg hørte om det en stund før vi flyttet inn her menn jeg prøver og ikke tenke på det.....

det er bare det at nå i det siste (de siste par månene det kom vel først en gang i november tror jeg rundt burtsdagen til affe) har jeg høret en del "banking" lyder som kommer fra innerst inne i mur veggen..... det er utrolig skummelt... det hørest ut som om en mann som ligger inne i der og banker spiker inn i vedkubber og hver søndag klokken toll så hører jeg svakt inne i veggen en man med skjeg som sier "ok ok det her kommer til og ta et par dager til, vi har mangel på Matriale & venter på en ny levering plank på tirsdag"............ er det noen som har hatt ærfaring med noe liknende jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og får ikke sove meste parten av tiden det er så skummelt. hjelp.
Antall ord: 292
jeg leste en gang en bok. anbefales!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hvordan vet du han har skjegg ???
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
flott hurtigsvarpremie
Nybegynner
Nybegynner
17

Metodisten skrev:Hvordan vet du han har skjegg ???
si det det er egentlig ett utrolig Vanskelig spørsmål når du sier det.... min Bestefar som døde for tre år siden hadde veldig mye hel skjegg og jeg har altid syntes at han snakket litt spesielt på grunn av det.... litt som om at det han sa ble litt kamuflert inne i ansiktet hans.... jeg kommer ikke på noen bedre måte og forklare det... :P :p :p :p
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LadyDark
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2006 18:02
18
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Akershus

Du

Innlegg av LadyDark »

Hører inni veggen en mann med skjegg?
Hvordan kan man egentlig høre at noen har skjegg? Det går ikke an.
(Man kan anta selvsagt, men det er noe spesiellt.)
Hadde du skrevet at du har sett, hadde det straks blitt mye mer troverdig.

Nyx
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Re: mulig "bance ånd" (hjelp motas med takk!!)

Innlegg av Qwizleiz »

flott hurtigsvarpremie skrev:nå må dere høre på meg jeg har en veldig rar og litt uvirkelig historie....... jeg og familien min (min mor 43 hun heter gunn og min far 42 han heter alfred og min lillebror albert vi kaller ham bare for "affe" :p :p :p og hunden rover han er vel tre hundeår nå tror jeg :p :p :p) bor i ett gammelt hus utenfor Bergen nermere bestemt på Os det er litt utenfor Bergen på vestlandet....

det går ett gammelt sagn eller det er kanskje bare et rykte eller et urbant myte men det siest i alle fall at det en gang var en Håntværker så døde i huset her når di byggde det på atten hundre talle det er ganske skummelt og jeg hørte om det en stund før vi flyttet inn her menn jeg prøver og ikke tenke på det.....

det er bare det at nå i det siste (de siste par månene det kom vel først en gang i november tror jeg rundt burtsdagen til affe) har jeg høret en del "banking" lyder som kommer fra

innerst inne i mur veggen..... det er utrolig skummelt... det hørest ut som om en mann som ligger inne i der og banker spiker inn i vedkubber og hver søndag klokken toll så hører jeg svakt inne i veggen en man med skjeg som sier "ok ok det her kommer til og ta et par dager til, vi har mangel på Matriale & venter på en ny levering plank på tirsdag"............ er det noen som har hatt ærfaring med noe liknende jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og får ikke sove meste parten av tiden det er så skummelt. hjelp.
Egentlig ikke noen overhengende fare dette..
En må også ta med i betraktning at prisene på plank og byggematerialer, f.eks. på Byggmakker er stadig stigende, - slik at planlegging i arbreid blir enda viktigere enn før..

Jeg får en følelse av at denne mannen med skjegget er Mullah Krekar .. han driver og bygger på de skumleste ting. (kanskje ordet var brygger.. jaja, bagateller bagateller)

Mitt forslag til "medisin" her:
Kjøp deg en Walkmann - noe rå hardrock - skru opp lyden på full guffe - og sov videre.

Når kommer hurtigsvarpremien?
Antall ord: 388
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Lokalisering: Holter

Innlegg av chupacabra16 »

må innrømme at detat du kan HØRE at han har skjegg er litt lite troverdig... er vel ingen som kan høre det vel ? :?
har du sjekket historiebøker og bygdehistorien og sånt noe da ? når huset ble satt opp, hvem som gjorde det og hva som skjedde der ? prøv å finne ut og få bekreftet eller avkreftet "myten" kanskje...?
Antall ord: 64
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av sosja »

Bare lurer på - synger han også?

Får håpe at han får levering av planker til tirsdagen da. Stakkars krok, vente så lenge.

:mozilla_tongue:
Antall ord: 25
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

flott hurtigsvarpremie skrev:nå må dere høre på meg jeg har en veldig rar og litt uvirkelig historie....... jeg og familien min (min mor 43 hun heter gunn og min far 42 han heter alfred og min lillebror albert vi kaller ham bare for "affe" :p :p :p og hunden rover han er vel tre hundeår nå tror jeg :p :p :p) bor i ett gammelt hus utenfor Bergen nermere bestemt på Os det er litt utenfor Bergen på vestlandet....

det er bare det at nå i det siste (de siste par månene det kom vel først en gang i november tror jeg rundt burtsdagen til affe) har jeg høret en del "banking" lyder som kommer fra innerst inne i mur veggen..... det er utrolig skummelt... det hørest ut som om en mann som ligger inne i der og banker spiker inn i vedkubber og hver søndag klokken toll så hører jeg svakt inne i veggen en man med skjeg som sier "ok ok det her kommer til og ta et par dager til, vi har mangel på Matriale & venter på en ny levering plank på tirsdag"............ er det noen som har hatt ærfaring med noe liknende jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og får ikke sove meste parten av tiden det er så skummelt. hjelp.
Unnskyld men jeg greier ikke annet enn å le av dette. Særlig " hver søndag klokken toll så hører jeg svakt inne i veggen en man med skjeg ..... " :lol: Beklager altså. Dette er kan hende et seriøst problem for deg men ... :lol: Noe så komisk .. :lol:
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
flott hurtigsvarpremie
Nybegynner
Nybegynner
17

det er slemt av dere og le, det er sjanske ikke så morsomt for alle andre som det er for Dere som ikke trenger og forhålle dere til at det er slik. det blir som når den gangen jeg og Guri-Lill satt og så på den gale Professoren med Eddy Murpy på NRK og hun bare lo hele tiden men det var ikke så morsomt for meg for jeg har hatt en god del fedme i familijen. det er ikke alt som er like morsomt for alle!!!!

jeg mener jo når jeg sier at jeg tror mannen har skjeg at jeg synest at det høres sånn ut, jeg sa jo dette også. min bestefar Bert hadde så mye skjeg at det var noen ganger veldig vanskeli å høre hva han snakket til Oss og da trekker jeg jo paraleler :P :p :p ....

ver så snill hjelp viss dere vet noen tips jeg er kjempe redd for og gå i seng og snart er det søndag igjen... :( :( :( :( :( :( :( :(
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Aldri tenkt over det før nå jeg, men du har rett i at de som har mye skjegg får på en måte en, hva skal jeg kalle det, dempet stemme?

Ja, du sier noe der.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

flott hurtigsvarpremie skrev:det er slemt av dere og le, det er sjanske ikke så morsomt for alle andre som det er for Dere som ikke trenger og forhålle dere til at det er slik. det blir som når den gangen jeg og Guri-Lill satt og så på den gale Professoren med Eddy Murpy på NRK og hun bare lo hele tiden men det var ikke så morsomt for meg for jeg har hatt en god del fedme i familijen. det er ikke alt som er like morsomt for alle!!!!

jeg mener jo når jeg sier at jeg tror mannen har skjeg at jeg synest at det høres sånn ut, jeg sa jo dette også. min bestefar Bert hadde så mye skjeg at det var noen ganger veldig vanskeli å høre hva han snakket til Oss og da trekker jeg jo paraleler :P :p :p ....

ver så snill hjelp viss dere vet noen tips jeg er kjempe redd for og gå i seng og snart er det søndag igjen... :( :( :( :( :( :( :( :(
Viddet i de ordene som står som signatur nederst i dine innlegg stemmer ikke helt med alt du skriver..
Det er ingen ting å frykte: Bare lukk ørene for dette. Tenk positivt. :mozilla_kiss:
Antall ord: 205
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
flott hurtigsvarpremie
Nybegynner
Nybegynner
17

Sol@ngelica skrev:Aldri tenkt over det før nå jeg, men du har rett i at de som har mye skjegg får på en måte en, hva skal jeg kalle det, dempet stemme?

Ja, du sier noe der.
ja det er helt det jeg mener!!! det måtte jo vere noen der ute som skjønte hva jeg siktet til :p :p :p :p :p :p :p og du skjønner det blir bare ekkstra skremmende og føles egentlig litt farlig når jeg hører han inne i veggen der... jeg ligger og gråter meg i søvn vær kveld nesten og det er kjempe trist & super ekkelt.... jeg har prøv'd å si til far min og mor at jeg er redd menn de sier bare att jeg skal ta meg sammen og slutte og oppføre meg som ett lite barn men jeg er jo ett barn jeg er bare femten år.... det er nesten så at jeg hører han inni hodet mitt allerede så tidlig så nå og det er så skummelt!!! :mozilla_yell: :mozilla_yell: :mozilla_yell:
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Ser jeg feil eller har du bilde av hun kidnappede jenta på avataren din?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av sosja »

karina skrev:Ser jeg feil eller har du bilde av hun kidnappede jenta på avataren din?
Det er nok Natacha ja. Er ganske så sikker på det Karina. :mozilla_wink:
Antall ord: 30
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
flott hurtigsvarpremie
Nybegynner
Nybegynner
17

karina skrev:Ser jeg feil eller har du bilde av hun kidnappede jenta på avataren din?
jeg er ikke sikker jeg bare fant et fint bilde på internett som lignet litt på meg :mozilla_tongue: :mozilla_tongue: :mozilla_tongue: hvem det er av vet jeg ikke.... :mozilla_surprised: :mozilla_surprised:
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links