Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅnd, eller?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kathil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 17:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Ånd, eller?

Innlegg av Kathil »

Hei!

Jeg har alltid følt at noen ser på meg eller sitter ved siden av meg når jeg er alene hjemme. Har aldri tenkt over det siden det har vært sånn hele livet, men nå har jeg flyttet til et nytt hus. Her følte jeg først ingenting, men så følte jeg meg "passet på".
Litt merkelig, jeg vet det, men det er sånn det er.

Noen som har noen idé om hva dette kan være for noe?
Sist redigert av Kathil på 25 Jan 2007 19:46, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 86
Kathitholan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
line001
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Okt 2005 20:04
19
Blitt takket: 2 ganger

Re: Nytt hus

Innlegg av line001 »

Kathil skrev:Hei!

Jeg har alltid følt at noen ser på meg eller sitter ved siden av meg når jeg er alene hjemme. Har aldri tenkt over det siden det har vært sånn hele livet, men nå har jeg flyttet til et nytt hus. Her følte jeg først ingenting, men så følte jeg meg "passet på".
Litt merkelig, jeg vet det, men det er sånn det er.

Noen som har noen idé om hva dette er for noe?
Kan jo ha vært en ånd.. :)
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kathil
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kathil »

ja... Men jeg synes bare det er så merkelig..

Kanskje det er litt dumt at jeg sier det er et nytt hus, for det er det ikke. Det ble bygget for hundre år siden ca. Det forrige huset er bygd på en mur fra 50-årene, tror jeg..
Antall ord: 48
Kathitholan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

I og med at det er så nære hele tiden, og følger etter deg på den måten, vil jeg tro at det er en hjelper du har etter deg :mozilla_smile:
Hvis du syns det blir plagsomt kan du prøve å si, at du takker for at han/hun passer på deg, men at du godt kunne tenke deg å være alene litt!
Det pleier å funke for meg :mozilla_smile:
Antall ord: 73
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
19

Re: ...

Innlegg av line001 »

green eyes skrev:I og med at det er så nære hele tiden, og følger etter deg på den måten, vil jeg tro at det er en hjelper du har etter deg :mozilla_smile:
Hvis du syns det blir plagsomt kan du prøve å si, at du takker for at han/hun passer på deg, men at du godt kunne tenke deg å være alene litt!
Det funker for meg og! Da jeg skal legge meg foreks. så tenker jeg at nå skal jeg sove så om dere vil noe så får dere ta kontakt med meg via astralreisen i natt.. :)

Men det er ikke altid det er den åndligeveilederen som kan følge med deg der du bor, selv om huset ble bygget for et år siden. Det kan ha vært en ånd som tilhørte jorda som huset ble bygd på eller område. ellers Kan vi også ta med oss ånder fra andre steder.
Eks. Du er hos en venninne og hun klager over at det skjer mye der. du tenker litt over det men ikke mye. da du kommer hjem så skjer de samme tingene der og. da har du fått med deg ånden hjem.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kathil
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kathil »

line001 skrev:
green eyes skrev:I og med at det er så nære hele tiden, og følger etter deg på den måten, vil jeg tro at det er en hjelper du har etter deg :mozilla_smile:
Det funker for meg og! Da jeg skal legge meg foreks. så tenker jeg at nå skal jeg sove så om dere vil noe så får dere ta kontakt med meg via astralreisen i natt.. :)

Men det er ikke altid det er den åndligeveilederen som kan følge med deg der du bor, selv om huset ble bygget for et år siden. Det kan ha vært en ånd som tilhørte jorda som huset ble bygd på eller område. ellers Kan vi også ta med oss ånder fra andre steder.
Eks. Du er hos en venninne og hun klager over at det skjer mye der. du tenker litt over det men ikke mye. da du kommer hjem så skjer de samme tingene der og. da har du fått med deg ånden hjem.
Å.. Men huset ble ikke bygd for et år siden, men for hundre år siden. Ånden, eller hva det nå enn er, i dette huset er nesten som en guvernante eller noe lignende.. Hvis jeg går ned trappen med mye i hendene, og er redd for å falle, er det nesten som om noe holder meg oppreist.
Men der jeg bodde før virket det som en fengselsvokter eller noe! Var bare når jeg var alene eller nesten alene, men den/det gjorde meg aldri noe virkelig vondt.
Antall ord: 302
Kathitholan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av line001 »

Kathil skrev:
line001 skrev:

Å.. Men huset ble ikke bygd for et år siden, men for hundre år siden. Ånden, eller hva det nå enn er, i dette huset er nesten som en guvernante eller noe lignende.. Hvis jeg går ned trappen med mye i hendene, og er redd for å falle, er det nesten som om noe holder meg oppreist.
Men der jeg bodde før virket det som en fengselsvokter eller noe! Var bare når jeg var alene eller nesten alene, men den/det gjorde meg aldri noe virkelig vondt.
oki. da leste jeg feil :P
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Uracca
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:05
17
Lokalisering: tysnes

Innlegg av Uracca »

Hei.
Det er mest sannsynlig bare noen som passer på deg! Føler dem ofte selv, ikke bare når jeg er alene. Men man kjenner jo mest etter når man er alene. Oftest ikke noe å bekymre seg over.

Jeg har en liten historie.

Da jeg var 28 år gammel og ung, ble jeg engang dratt ut av sengen klokken 3 om natten. Det var som at tiden var stoppet. Jeg følte det var en person inni meg. Han snakket til meg og sa til meg hva jeg skulle gjøre.

Det må ha vert en god ånd, for han ba meg fortelle folk hva som virkelig finnes mellom himmel og jord.
Men det kan vi ta en annen gang.

Mvh Uracca
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links