Fakta, teori & skepsis ⇒ Sjelen finnes ikke folkens!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Kjekay!
Nå må jeg faktisk skryte av deg (og dette kommer rett fra hjertet/levra!):
1. Du skrev et helt innlegg til DJ Devil uten å nevne "fantasitilbøyelig" en eneste gang, og i tillegg så jeg faktisk litt seriøse følelser i innlegget!
2. Du innrømmer faktisk til puma/f at du kverulerer med vilje for å få en reaksjon!
Nå er jeg faktisk imponert og positivt overrasket! :mozilla_smile:
1. Du skrev et helt innlegg til DJ Devil uten å nevne "fantasitilbøyelig" en eneste gang, og i tillegg så jeg faktisk litt seriøse følelser i innlegget!
2. Du innrømmer faktisk til puma/f at du kverulerer med vilje for å få en reaksjon!
Antall ord: 71
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Des 2006 10:24
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Telemark
Syns at alle må få tro hva de vil :mozilla_laughing:
Tror at vi har sjel jeg=)
Tror at vi har sjel jeg=)
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
...
Ja nettopp!Man må få tro det man vil.Folk må ha respekt for andre menneskers tro.
Hvis du spør hjelpepleiere, vil mange si at de har sett menneskers sjel fly mot taket i dødsøyeblikket, dette er jo aldri bevist annet enn disse 21 grammene som ingen vet hva er.Men ingen har noen gang klart å motbevise sjelen, derfor kan man heller ikke komme med en påstand om at den ikke finns.
Så lenge det er et åpent spørsmål må nesten folk få lov til å mene hva de vil uten at bedrevitere som deg Kjekay skal komme å kverulere på det.
Hvis du spør hjelpepleiere, vil mange si at de har sett menneskers sjel fly mot taket i dødsøyeblikket, dette er jo aldri bevist annet enn disse 21 grammene som ingen vet hva er.Men ingen har noen gang klart å motbevise sjelen, derfor kan man heller ikke komme med en påstand om at den ikke finns.
Så lenge det er et åpent spørsmål må nesten folk få lov til å mene hva de vil uten at bedrevitere som deg Kjekay skal komme å kverulere på det.
Antall ord: 106
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 00:01
- 17
Jeg har ikke inrømmet noe som helst. Jeg sa bare at det er hans valg å la seg provosere, og at det nødvedigvis ikke er mitt mål.Svartepus skrev:Kjekay!
Antall ord: 102
møø
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jun 2004 00:30
- 20
- Lokalisering: Østfold, Halden
Re: Sjelen finnes ikke folkens!
Ehm, dette er definitivt det DUMMESTE jeg noen gang har lest her inne..og tro meg-det har til tider vært skrevet mye tull av uvitende mennesker.kjekay skrev:Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?
Da er paranormal-psykosene noe å leve seg inn i vettu!! Tenk og visualiser 1000 ganger i ditt hode om at du er udødelig og lever igjen etter døden, så vil du til slutt være så sikker i din sak at ingen kan forandre på det. Men forandre på faktum om at du er en stor klump av kjøtt og blod som råtner etter endt liv, kan ingen! Selv ikke gud, for han finnes ikke!
Kjærlighet er en følelse som er instinktivt i oss for at organismen skal finne en partner å parre med og føre arten videre. Noe mer er det ikke! Hjernen vår fungerer slik.
Hvor i all verden har du fått dette fra??
Antall ord: 186
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.
Hide post links |
for det første: Ville ikke ren og skjær kåthet gjort samme nytten?Kjærlighet er en følelse som er instinktivt i oss for at organismen skal finne en partner å parre med og føre arten videre. Noe mer er det ikke! Hjernen vår fungerer slik.
for det andre: Når du sier at kjærligheten er til for at vi skal osv... så sier du altså at det er meningen til kjærlighet. Mitt spørsmål er: Hvem var det som bestemte at det skulle være sånn.. Når du sier at det er grunnen til at kjærlighet eksisterer så sier du jo egentlig også at det var noe som bevisst gjorde det slik... hvem var det?
for det tredje: Siden du forklarte kjærlighet som et produkt av nytte for artens videreføring, hvordan forklarer du da vår tro på mystikk og behov for å finne mening? Hvorfor er det slik at vi føler og tror at det finnes noe mer? Er dette et produkt av vår kamp for overlevelse?
Antall ord: 182
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
puma/f er damakjekay skrev:Jeg har ikke inrømmet noe som helst. Jeg sa bare at det er hans valg å la seg provosere, og at det nødvedigvis ikke er mitt mål.Svartepus skrev:Kjekay!
Antall ord: 108
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Okt 2005 20:04
- 19
- Lokalisering: Norge
- Blitt takket: 2 ganger
det er faktisk bevist at når en person dør blir de ca. 8gram lettere.
Ja jeg tror vi har en sjel, hva ellers skulle vi fått besøk av fra den andre siden og hva er den 8grammen som plutselig forsvinner da en person dør. (?)
Ja jeg tror vi har en sjel, hva ellers skulle vi fått besøk av fra den andre siden og hva er den 8grammen som plutselig forsvinner da en person dør. (?)
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
¨Dj_Devil skrev:å hva står det av? så hva står det av? aldså. går du dypt nokk inn i noe så kommer du til eit punkt der det berre er noe som oppstår...kjekay skrev:Atomer er bygd opp av kvarker.Fishy skrev:Dette var jammen et bra innlegg du... og gjett hva kjøtt og blod er lagd av da, hva atomer er lagd av.. ingenting... ingeting er fast når du går helt inn
Energi...?..
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Re: ...
Skal ikke Kjekay også få ha sin tro da?green eyes skrev:Ja nettopp!Man må få tro det man vil.Folk må ha respekt for andre menneskers tro.
Dere er jo av samme ulla når det kommer til stykket..
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Nå blir jeg litt usikker på tingene, altså..line001 skrev:det er faktisk bevist at når en person dør blir de ca. 8gram lettere.
Etter at jeg leste ditt innlegg her, gikk jeg og veide oldefar. Han er nå bare 23 kilo!
8 gram du! Det må jo være bare for en bitteliten barnesjel, det..
Antall ord: 91
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Okt 2005 20:04
- 19
- Lokalisering: Norge
hehe..Nostradamus skrev:Nå blir jeg litt usikker på tingene, altså..line001 skrev:det er faktisk bevist at når en person dør blir de ca. 8gram lettere.
Etter at jeg leste ditt innlegg her, gikk jeg og veide oldefar. Han er nå bare 23 kilo!
8 gram du! Det må jo være bare for en bitteliten barnesjel, det..
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jul 2006 00:18
- 18
Re: Sjelen finnes ikke folkens!
Denne dualismen - sjel/kropp - er ganske slitsom til tider. Vi består så visst av mer enn kjøtt og blod, blant annet består vi også av "bein" og "marg", for ikke å nevne all energien vi består av. Bioelektrisitet, hm? Massevis av energi i forskjellige former. Det upresise konseptet folk refererer til som "sjelen" trenger da ikke bestå av *stoff som er helt ulikt stoffene i resten av kroppen*! Jeg tror det i stor grad er glidende overganger mellom "sjel" og "kropp". Hvis det man mener med "kropp" er det som de (mest kjente) fem sansene våre kan oppfatte, er vel sjel resten av oss, da? Og hvor logisk er det at akkurat de fem sansene syn, lukt, hørsel, smak og følelse omfatter perfekt *hele spekteret* av alt som faktisk finnes? Hvert av sanseorganene våre er jo tross alt en veldig spesifikk ting.kjekay skrev:Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?
Du høres spottende ut, nesten bitter. :/ Tror ikke du kommer langt med mindre du anlegger en mer saklig tone.
Antall ord: 203
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Nov 2006 12:36
- 18
Innerst inne så tror jeg at kjekay tror at det finnest noe mer.Et menneske trenger å tro at det finnest noe mer. Tror egentlig at du ikke at klart å stå for det utsagnet til syvende og sist,kjekay. visst du ikke hadde hatt en sjel, så hadde ikke du vert du. En stor klump med kjøtt og blod kan ikke føle eller tenke, mener nå jeg..
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2005 19:25
- 19
- Lokalisering: Østfold
Nostradamus.
Det interessante er ikke hvor mange som bruker mye av sin tid til å tråkke på andres tro på dette forumet, men at det i det hele tatt er noen. Og de som driver på er svært så aktive. Hvis vi ser bort fra psykologiske forklaringer, altså alvorlige personlighetsavvik, så virker dette for meg som misjonering. Det de forsøker å få gjennom er at det ikke finnes noen åndelig virkelighet. Eller som den sekten jeg var inne på formulerer det: Det finnes ingen annen gud enn mennesket.
Materialister, egodyrkere eller hva de nå best kan kalles har et forklaringsproblem i og med at grunnlaget for deres tro er et paranormalt fenomen: At materien oppsto av intet. Vi med tro på en åndelig virkelighet har det samme forklaringsproblem med at ånd oppsto av intet, men det blir ikke å møte seg selv i døra på samme måte ettersom vi tror på paranormale fenomener.
Så er det også helt greit at de utfolder sin tro under ”Fakta, teori og skepsis”, men det er de flåsete innleggene folk som har opplevet paranormale fenomener blir møtt med, som kan være et problem. Det vil jo bare føre til at det blir slutt på slike innlegg. Faktisk synes jeg det er en dårlig sammenheng mellom antallet medlemmer og aktive deltakere på dette forumet.
Det interessante er ikke hvor mange som bruker mye av sin tid til å tråkke på andres tro på dette forumet, men at det i det hele tatt er noen. Og de som driver på er svært så aktive. Hvis vi ser bort fra psykologiske forklaringer, altså alvorlige personlighetsavvik, så virker dette for meg som misjonering. Det de forsøker å få gjennom er at det ikke finnes noen åndelig virkelighet. Eller som den sekten jeg var inne på formulerer det: Det finnes ingen annen gud enn mennesket.
Materialister, egodyrkere eller hva de nå best kan kalles har et forklaringsproblem i og med at grunnlaget for deres tro er et paranormalt fenomen: At materien oppsto av intet. Vi med tro på en åndelig virkelighet har det samme forklaringsproblem med at ånd oppsto av intet, men det blir ikke å møte seg selv i døra på samme måte ettersom vi tror på paranormale fenomener.
Så er det også helt greit at de utfolder sin tro under ”Fakta, teori og skepsis”, men det er de flåsete innleggene folk som har opplevet paranormale fenomener blir møtt med, som kan være et problem. Det vil jo bare føre til at det blir slutt på slike innlegg. Faktisk synes jeg det er en dårlig sammenheng mellom antallet medlemmer og aktive deltakere på dette forumet.
Antall ord: 227
Hide post links |