Universet & dets hemmeligheter ⇒ 2012
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
MikkelRev skrev:Så tenk på dine egne ord nå når du lot det villede av denne astronomen;
"tenk hvis alle trodde helt blindt på det som står på nettet, uten å sjekke opp ting nøyere, da hadde det gått galt her i verden da."
Hva med å heller begynne å sjekke opp hva sjelen vet?
Når man har fått kontakt med den, blir det vanskelig å la seg villede av noe man leser på utsiden. Intuisjonen gir deg visshet om hva som er riktig.
Antall ord: 86
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Må nok si at du fornekter deg ikke så fort nei, Gaute..Gaute skrev:MikkelRev skrev:Så tenk på dine egne ord nå når du lot det villede av denne astronomen;
"tenk hvis alle trodde helt blindt på det som står på nettet, uten å sjekke opp ting nøyere, da hadde det gått galt her i verden da."
Når man har fått kontakt med den, blir det vanskelig å la seg villede av noe man leser på utsiden. Intuisjonen gir deg visshet om hva som er riktig.
Bare så det er sagt: At du har funnet frem hit til Paranormal. no med de veikartene dine er meg faktisk en gåte.
Men passordet ditt hit er jo mest trolig:"kanalisert", så da så.
Antall ord: 136
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Tja, intuisjonen er overvurdert, den kan slå feil den også. ifølge Jungs fire personlighetstyper, er vi styrt av fire "egenskaper", følelse, fornuft, intuisjon og sensasjon. Noen er mer styrt av det ene enn det andre. Det beste er vel om alle disse fire er i overenstemmelse. Jeg anser ikke intuisjonen som den magiske sannheten.Gaute skrev:MikkelRev skrev:Så tenk på dine egne ord nå når du lot det villede av denne astronomen;
Antall ord: 144
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det kan du jo lett av/bekrefte.Nostradamus skrev:Men passordet ditt hit er jo mest trolig:"kanalisert", så da så.
Antall ord: 21
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Den er heller undervurdert. Intuisjonen er forbundet med sjelen, og sjelen kan aldri ta feil.MikkelRev skrev:Tja, intuisjonen er overvurdert, den kan slå feil den også. ifølge Jungs fire personlighetstyper, er vi styrt av fire "egenskaper", følelse, fornuft, intuisjon og sensasjon. Noen er mer styrt av det ene enn det andre. Det beste er vel om alle disse fire er i overenstemmelse. Jeg anser ikke intuisjonen som den magiske sannheten.
Ingenting er sikkert uten intuisjon. Fornuft er ikke fornuftig uten at den samsvarer med intuisjonen. Intuisjonen har alltid rett selv når den ikke samsvarer med fornuften. For hva er egentlig "sunn fornuft"? Jo, det er hva hjernen har blitt opplært til å tro. Og sjelen vet, hodet tror.
Derfor er intuisjonen den eneste kvalitetskontrollen vi har på sannhet.
Men da må vi ha lært oss opp til å stole på den og vår indre visshet. Dersom vi hele tiden velger å tro på alt utenfor oss, uten å stole på det vi selv føler er riktig, så svekker vi evnen til å føle visshet om noe vi vet i sjelen.
Antall ord: 184
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Hehe. Det er ikke så farlig. Vi blir sikkert forflyttet til Andeby.Sol@ngelica skrev:Donald kalenderen min slutter 31/12-07.
Forbered dere på å være fortapte.
Antall ord: 28
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Okt 2005 20:04
- 19
- Lokalisering: Norge
- Blitt takket: 2 ganger
vi kommer til å leve på jorden i hvertfall til år 2100
ved 2050 vil krigen i midtøsten gi seg.
ved 2050 vil krigen i midtøsten gi seg.
Antall ord: 20
Hide post links |
Ja, kanskje det.Appelsin skrev:Hehe. Det er ikke så farlig. Vi blir sikkert forflyttet til Andeby.Sol@ngelica skrev:Donald kalenderen min slutter 31/12-07.
Forbered dere på å være fortapte.
Men da er du skrellet for lenge siden
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 17:59
- 17
- Lokalisering: Norge
Noen som vet hva 'skikkelsen' blir på nynorsk???
Antall ord: 8
Kathitholan
Hide post links |
Ordet 'skikkelsen' fins ikkje i Nynorskordboka.
TILSLAGSORD ARTIKKEL FRÅ NYNORSKORDBOKA (offisiell rettskriving)
skikkelse skikkelse m1 (jf lty schickenisse, eigl 'ordning') ytre form, skapning
TILSLAGSORD ARTIKKEL FRÅ NYNORSKORDBOKA (offisiell rettskriving)
skikkelse skikkelse m1 (jf lty schickenisse, eigl 'ordning') ytre form, skapning
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Prøv "sjekalse", "kjækkalse", "sjekning" eller noe sånt dumt som passer inn i nynorsken.Kathil skrev:Noen som vet hva 'skikkelsen' blir på nynorsk???
Hva har det forresten med 2012 å gjøre ?
Sist redigert av MikkelRev på 25 Jan 2007 23:55, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 34
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2006 21:08
- 18
- Lokalisering: Moelv
Re: 2012
kilde ?pjuusa skrev:Hei..
her er noe jeg har hørt som kommer til å skje i 2012..
Ok,nå er jeg litt redd..
Skal vi dø i 2012!?
Kommer vi til å bli romvesner?
Får vi katteøyne? :mozilla_surprised:
Det er jo bare5 år til! jeg vil ikke bli romvesen eller dø tidlig
Er det bare KANSKJE vi overlever forandringene?..helt sant?
Gud hjelpe MEG!
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2006 21:08
- 18
- Lokalisering: Moelv
Hva mener du ?SvartMagi skrev:Ingen kan svare på det. Tror du det er sannsynlig?
De fleste av oss har allerede overlevd flere dommerdager.
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Re: 2012
Det finnes sikkert nok kilder for det, men det burde ikke være nødvendig for å avvise alle disse internettmytene om 2012.Nettin skrev:kilde ?pjuusa skrev:Hei..
her er noe jeg har hørt som kommer til å skje i 2012..
Ok,nå er jeg litt redd..
Skal vi dø i 2012!?
Kommer vi til å bli romvesner?
Får vi katteøyne? :mozilla_surprised:
Det er jo bare5 år til! jeg vil ikke bli romvesen eller dø tidlig
Er det bare KANSKJE vi overlever forandringene?..helt sant?
Gud hjelpe MEG!
2012 har stor betydning blant de mesoamerikanske indianerfolket, men ikke de helsprø tingene som pjuusa nevner.
Antall ord: 106
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |