Drømmer, NDO & ut av kroppenHar dere drømt dere er døde?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

GJEST

Har dere drømt dere er døde?

Innlegg av GJEST »

Jeg har hatt en skikkelig merkelig drøm. Jeg drømte jeg rett og slett var død, men det var helt naturlig, i drømmen, ikke noe merkelig med det, men jeg svevde over hjembygda mi, og så huset hvor jeg vokste opp i. jeg husker jeg tenkte at jeg bare Måtte ta en titt inni det, for å se hvordan det så ut der nå. Se hviken tid vi var i, om det kunne være etterkommere av meg som bodde der.

Jeg svevde fra rom til rom, mye var endret fra da jeg bodde der, og jeg husker "tenk dette er virkelig, jeg drømmer ikke, jeg virkelig ser rom for rom hvordan dem har det her" Det var ingen hjemme da jeg undersøkte huset, og jeg tittet i de fleste rom for å se hvordan der var. Til sist sjekket jeg bildene på veggene for å se om jeg kunne kjenne igjen noen mennesker, f.eks om jeg var i slekt med noen av menneskene, om noen hadde vokst til og kjøpt huset jeg vokste opp i. jeg greide derimot ikke å gjenkjenne noen av menneskene på bildene i huset, og jeg var heller ikke helt sikker på hvilken tid vi var kommet til. Men jeg husker jeg hadde respekt for at andre eide huset, og dro min vei igjen etter å ha observert det.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Kanskje du ikke drømte, men hadde en UKO. Hørtes i alle fall utrolig spennende ut!!
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av Liis »

Hvordan visste du at du var død? Husker du selveste dødsfallet? Kanskje sånn uko, ja...uten at jeg skal påstå at jeg vet så mye om det.

Ja, drømte en gang at jeg var død. Kisten min var et peanøttskall og jeg så ut som Lille My, haha
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Lokalisering: Moelv

Innlegg av Nettin »

Og hva er en UKO `?
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PrezDoe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Okt 2005 23:19
19
Lokalisering: Gaupen

Innlegg av PrezDoe »

Ikke at jeg var død, men at jeg ble knivstukket og døde.
Antall ord: 14
A life to remember
A life to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Nettin skrev:Og hva er en UKO `?
"ut av kroppen opplevelse" :)
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Hei. Jeg har drømt at jeg dør flere ganger.Hadde også en periode hvor drømmene mine var som en slags serie, som handlet om en bestemt person (meg, men ikke mitt navn). I alle disse drømmene deltok den jeg var, i krig, og hele drømmeserien sluttet da jeg drømte at personen døde i krigen.

Det jeg bemerket som rart ved dette, var at drømmene i "serien" var så realistiske, at jeg "var" en annen person i dem, og at de påvirket meg så sterkt også i våken tilstand.
Har senere tenkt at det med realismen i i drømmene, angående krigen og stedene "jeg" kjempet på, kan forklares med at jeg er meget historieinteressert, og at dette kan ha påvirket mine drømmer. Den store påvirkningen drømmene hadde på meg, skjønner jeg ikke helt ennå.
Antall ord: 150
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Huff så skremmende, har ikke drømt noe sånt og håper at jeg slipper. Tenk å se seg selv som lik, gurimalla hadde ikke tort å legge meg til å sove. :mozilla_smile:
Antall ord: 32
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

Kan ikke huske at jeg har gjort det iallefall.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Nettin »

sosja skrev:Huff så skremmende, har ikke drømt noe sånt og håper at jeg slipper. Tenk å se seg selv som lik, gurimalla hadde ikke tort å legge meg til å sove. :mozilla_smile:
Vel, om du drømmer - så sover du. ;)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Har noen ganger drømt at jeg dør.
Ikke fullt så detaljert som her, men mer følelsen av å dø som har vært i fokus i mine drømmer. Hvordan det er å dø, ikke etterlivet.
Det jeg oftest har drømt om er avdøde mennesker som har vært levende igjen. Og de andre rundt meg har oppfattet det helt naturlig, og jeg har vært den eneste som har reagert uforstående. Enkelte ganger har jeg også drømt at de har snakket til meg og vært bevisst på at de ER døde, og en gang husker jeg at en slektning av meg var blitt gjenopplivet fra døden.
Antall ord: 115
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Som jeg ser det og erfarer det så er det å erfare død i drømmer eller UKO o.l. et tegn på ens egen transformasjonsforandringer som skjer - noe gammelt går bort og noe nytt kommer inn i ens liv. Dvs også bevissthetsendring i bildet som gjør at man kan åpne seg for mer dører til det åndelige - mer mottakelig ang healing,ekstase og kraft som igjen kan føre til at vi henter mer innsikt og visdom i oss selv. Vi alle lever i en slags evig transformasjonssyklus hvor vi kan få hint om erfaringer ang død og gjenfødsel - det er jo vanlig i bevissthetsendrede tilstander og erfaringer - om det er sjamanreiser eller sjelereiser med trommer,planter,via meditasjon,holotropisk pusting og andre metoder. I slike dødserfaringer så får en erfare at døden er en illusjon ang sjelemessig sett - kroppen dør ja - men vi dør aldri - vi fornyer oss gang på gang på gang og det handler om å ta imot det og utvikle oss videre. Og ta lærdom av dette.

Det åndelige handler altså om transformasjoner som har mye med gjenfødsel og død å gjøre. Om man er bevisst på dette så vil man lettere gi slipp på gamle mønstre som holder en tilbake - fortidens sår kan holde oss veldig tilbake. Og da må en ofre noe tårer,smerte,lidelse,sinne osv for å virkelig gi slipp. Det er noe jeg jobber mye med akkurat nå med meg selv. Å gi slipp og tilgi er et par tøffe punkter i ens transformasjonsperioder i livet. Det åpner iallefall dører til mer tilgang til kjærlighet,visdom,healing,ekstase,kraft og hva vi kaller flere ting for - det går på det samme.

I sjamanreiser ang møter med kraftdyr så kan en erfare det å bli spist opp av et dyr - vi dør - men det er på en måte egodød i bildet her - og vi blir ett med kraftdyret - det er mye healing,renselse og kraft i slike transformasjoner og erfaringer. Å erfare døden på et dypt plan - er en gave til seg selv om å våkne opp - bli mer bevisst på det åndelige og sånt.

Frykt og kontrollmekanismer i oss selv er et par ting som kan holde oss tilbake og som gjør det vanskelig å gi slipp i ens transformasjonserfaringer med død og gjenfødsel, men det handler om virkelig å våge og ville forandre seg og gå igjennom slike prosesser. Og så ser en at gresset er veldig grønt på den andre siden av transformasjonserfaringen. Det er en glede å åpne seg opp for nye erfaringer og klare å takle dem i livet. Livet er herlig om man tør å åpne seg for de uendelig mange dører man kan møte om man tør å være bevisst på slike transformasjonsendringer. :mozilla_cool:
Antall ord: 486
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg drømmer ofte at jeg blir drept jeg da, ser på for mange skrekkfilmer. men tror ikke jeg har drømt om å være død. husker ikke noe om det nå..
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Trenger ikke drømme om å være død, jeg da. Varulver er liksom noe for seg selv, de..
Har forresten meldt meg inn i fagforeningen nå. Det er en i nabokista som snorker så felt atte..

Nei, JEG drømmer helst om å være levende, jeg.
Antall ord: 47
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Drømmer ofte at mine avdøde venner går rundt oss og det bare er jeg som synes det er rart :mozilla_undecided: Men.....drømmer stort sett sære ting....Sist jeg ble jaget i drømmen min slang jeg meg i en kano og satte i å padle i en helt vill fart langs E 18....Så lenge jeg ikke er veldig slem i drømmene mine så kan jeg ro for livet hver natt jeg :mozilla_laughing:
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links