Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Gaute skrev:
skeptikeren skrev:Mener du dette alvorlig Gaute, eller kødder du nå?
Jeg kødder ikke i denne tråden.
Dette var en enkel forklaring på kanalisering, som ikke kan tolkes bokstavelig :)
Det er ikke så vanskelig å fatte det, nei. :mozilla_wink:
Det som verre er - er å svelge at du ikke fjernet vannmerket i et av "dine" tidligere "verker" her i tråden.

Jeg er skuffet over deg. :mozilla_oops:
Antall ord: 70
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hva mener du nå Nostradamus?
Sist redigert av Gaute på 24 Jan 2007 22:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Qwizleiz »

Gaute skrev:Nostradamus:
Hva mener du?
If you dont get it by now, you dont get it at all!
Dette er min siste setning i denne tråden - god sjelesanking videre. :mozilla_sealed:
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Nostradamus skrev:
Hva mener du?
Dette er min siste setning idenne tråden - god sjelesanking videre. :mozilla_sealed:
Oooh :D

Den var for enkel ;)

Du må utdype før du stikker av med ulvehalen mellom bena...
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Qwizleiz »

Gaute skrev:
Nostradamus skrev:
Hva mener du?
Dette er min siste setning idenne tråden - god sjelesanking videre. :mozilla_sealed:
Oooh :D

Den var for enkel ;)

Du må utdype før du stikker av med ulvehalen mellom bena...
(lett for deg å si - da din slue gaupe ikke har videre hale) Gonatt..
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Det er en av grunnene til at jeg aldri kommer til å stikke av med halen mellom bena. :lol:

En annen grunn er at jeg står for alt jeg skriver og kanaliserer.

Natta...:)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

Jeg vet ikke om Gaute/de personene som hevder at de kan kanalisere og få budskaper om hva som venter i fremtiden, bare kødder med oss nå, eller om de mener det seriøst. For alt jeg vet får de seg en god latter av alt dette "oppstyret". Det er ikke godt å si. En ting jeg har lagt merke til er at Gaute svarer saklig uten personlige angrep, ihvertfall ikke som jeg har lest noe sted, noe man ikke kan si om enkelte andre som her.

Jeg ble svært så skeptisk da jeg leste om romvesener fra pleiadene som visstnok sendte disse meldingene hit (høres jo helt fjernt ut). :doubt:
Det er mulig alt dette bare er såkalt svada (et ord de fleste her liker veldig godt) og at Gaute som hører stemmer inni hodet sitt, egentlig skulle tatt seg en tur innom en psykolog. Men enkelte av tingene i det han skriver, henger jo på greip. F.eks om at menneskene unødvendig bærer rundt på frykt, negativitet og egoisme.

Og i krisesituasjoner, har jo folk en tendens til å få større samhold og være mer altruistisk. (eks: 9/11 og flodbølgen i asia, osv) Ja, egentlig så syns jeg at enkelte ting av disse kanaliseringene er ganske logiske (ikke pleiade-romvesenene). Og det handler vel litt om det Gaute sa om at man kan ta til seg det man "vil" av kanaliseringene.

Men, uansett så er jeg fremdeles skeptisk og i og med at jeg selv ikke er synsk eller kanalist, så kan jeg bare vente og se hva som skjer, og kanskje ikke akkurat oppholde meg i fjæra rundt midten av mars. 8-[
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

wicced:
Det er egentlig ikke så fjernt at det er mulig å kommunisere med alle mulige bevisstheter utenfor vår egen, vi er jo alle forbundet til hverandre. Hele skapelsen er forbundet. Alt er ett, alt er et utspring fra skapelsen. Jeg hører foresten ikke stemmene i hodet, jeg kobler ut egne tanker og kanaliserer muntlig. Det var slik jeg begynte å kanalisere, og det er visst på denne måten jeg skal fortsette også. Jeg kan få enkelte beskjeder i hodet, men foretrekker å få de muntlig :)

Jeg tror det passer å legge ut denne kanaliseringen nå...

29. september 2006

Motstand mot kanaliseringer

En del vil møte motstand i det som blir kanalisert, fordi de vet ikke hvor enkelt det er å ikke være så opphengt i skrifter, og i det som ellers er i deres nåværende virkelighet.
Vi vil gjerne fortelle at virkeligheten deres er omvendt i forhold til de enkle forholdsreglene dere trenger å ta i livet som vil hjelpe dere til å nå en høyere forståelse for det som er virkelig og hva som er oppspinn i form av egne tanker og skrifter som har gitt dere en feil vinkling på det aller meste.
Istedefor å vite helt innerst inne hva som er riktig, så har dere gjennom århundrer endret på enkle regler og innsikter, og dere har hindret visdom ifra gammel tid å nå frem.

Mange av dere tror det er viktig å være best for å komme videre i livet, dette er ikke sant. I virkeligheten er det samspillet mellom mennesker som gjør at dere kommer dere videre som sjel og i deres videre utvikling som menneskelig sivilisasjon. Det er viktig å vite hva det er som gjør livet enkelt å leve.

Da dere fikk jobbet dere gjennom indre mekanismer som gjorde dere flinkere til å nå den indre freden dere hadde lengtet etter, så fikk dere i tillegg visdom og innsikt i alt det som er. Denne måten å vite på er blitt holdt nede gjennom tidene, gjennom heksebrenning og ellers hindring av indre utvikling gjennom å spre frykt ved å legge urene ord i hverandre ved hjelp av de religionene som dere ikke har fornyet siden de ble etablerte.

Gamle skrifter trenger å fornyes, fordi de har ikke de enkle metodene å formidle viktige budskaper på. De var ment for å hjelpe de som har hatt det vanskelig med å finne seg selv, og til å hjelpe dere til å nå den freden dere har lengtet etter. Men ingen av dem er feilfrie slik som de er i dag, hvor de inneholder en del feil og ingen ord er slik som de virkelig ble fortalt. Dette må dere vite.

Det som har gjort dere engstelige for det mest naturlige er deres egen innbilning i forhold til en helt normal tilværelse som dere vil oppleve mellom livene dere lever. Det er døden vi snakker om. Sannheten om døden har blitt vridd på en måte vi ikke forstår kan bli oppfattet som virkelig i deres oppfattelse av virkeligheten, men vi forstår at den ble forvridd for å hindre deres utvikling mot viten om at alt er godt. Døden er ikke noe vi vil velge å forhindre. Dette er jo en vidunderlig tilværelse, og gir dere innblikk i alt det som dere er og i det som dere vil bli. Ingenting er begrenset når dere er i dødens rike, eller den andre siden, eller himmelen som dere kaller det. Her kan dere gjøre det dere vil aller mest og det dere virkelig har villet gjøre hele livet, men som dere ikke har fått sjansen til fordi dere har vært begrenset i dette livet.

Det alle vet er at du ikke snakker ifra tankene, dette er fordi folk kjenner igjen det som blir fortalt på et indre plan. Det gjør aldri det som kommer ifra hodet. Det som kommer ifra hodet er ikke rent, og det er ikke fortalt med en indre visshet om riktighet. Det er fortalt på en måte som ikke ytrer en indre visshet om alt det som er virkelig og det som ikke er av sannhet.

Det er enkelt å skille mellom kanaliserte budskap og det som er av egoet eller egne tanker og indre uro. Det som er rent er det som kommer ifra hjertet, og det som kommer ifra hjertet det er ifra sjelen, og sjelen er den som har visdom. Det er ikke i hodet denne visdommen ligger, her ligger bare det som dere har blitt fortalt og det som dere leser i form av de skriftene som er gjenfortalt og endret på opp gjennom historien.
I hodet så ligger dette lagret, og det har blitt en del av deres virkelighet.

Den indre visdommen er ikke en begrenset visdom. Den kommer til uttrykk gjennom vissheten om hva som er riktig og hva som er galt. Det er ingenting som kan vites før man har åpnet hjertet og åpnet en del kanaler til dette hjertesenteret. Dette er noe dere vil gjøre fremover mot den nye tiden dere går inn i. Da vil dere kjenne etter hva som er rent av det som kommer til dere gjennom informasjonskilder, både ifra media og det som er kanalisert ifra andre bevisstheter.

Det er nå dere vil merke at jordens endringer vil påvirke deres bevissthet, de vil få dere til å endre på meninger dere har hatt i forhold til de enkle holdningene dere trenger for at dette skal bli et vidunderlig sted for menneskene. Det som hindrer dere fra å være lykkelig er jo egoets leveregler som ikke taler for enhet, men for å holde dere atskilt og for å fremme den egoistiske holdningen som gir menneskene konkurranse og iver etter å være best og etter å hele tiden være øverst på den materialistiske rangstigen.

I denne kanaliseringen fikk dere vite hva som skiller egne meninger i fra hodet, fra det som virkelig er rent i fra hjertet, noe vi vet vil være til nytte for enkelte å få vite. Dere vil møte flere fremover som vil formidle beskjeder gjennom indre visshet. Dere merker fort at dette er rent, fordi det treffer dere på et plan hvor dere kjenner dere igjen og ikke blir stående å tenke gjennom det som blir fortalt og analysere det for å få det til å stemme med andre informasjonskilder. Dette blir ikke nødvendig å gjøre lenger, fordi dere vil merke hva som er rent og dere vil vite det helt sikkert.

De som ikke forstår dette, er de som henger fast i det skrevne, og i det som ikke er skrevet gjennom hjertet, men gjennom hodets egne meninger.
Forskjellen er renheten. Og det som dere gjenkjenner er det som dere vet innerst i sjelen er riktig. Det er sjelen som vet. Ikke hodet som har til hensikt å vite hvordan gjennomføre hverdagens praktiske lek. For livet er en lek. Dette vil dere virkelig vite den dagen dere ikke er så opphengt i deres egoistiske mønstre, men hvor dere heller tar imot dagen med et smil og med iver etter å møte verden med et gjenkjennende blikk på dere selv, og deres eget indre lys. Dere er alle speilbilder på hverandre, dere møter de som dere trenger å møte for å gjenspeile egne kvaliteter eller egne uroligheter. Dette gir dere vekst og tilgang til indre fred.

Gjennom å virkelig forstå seg selv, vil man etter hvert forstå hverandre. Og den indre gleden som alle er en del av, den vil åpenbare seg for dere den dagen dere vet hvem dere er som sjel, og ikke den som dere tror dere er i deres eget hode hvor egoet er med på å endre deres oppfatning av hverandre gjennom frykt og tvil.
Antall ord: 1285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Takk Gaute!
Vet ikke hva mer man kan si :mozilla_cool:
Antall ord: 11
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Undring
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 21:17
18
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Undring »

Deep Space skrev:Hvis jeg skulle frykte noe her i verden, så er det jordas magnetfelt. For endrer det seg raskt, så sliter vi... Sola's magnet felt snudde vel nå, for ikke så lenge siden? Og da snur vel jorda's magnetfelt seg etterhvert også?
Kan ikke så mye om det da men...*grøsse* :mozilla_foot:

Solens magnetfelt snur hvert 11.år. Sist var i januar 2001, så neste blir i 2012.
for mer info:http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
Antall ord: 85
Jorden er vakker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Christina

Innlegg av Christina »

Da er vel det at jordas magnetfelt snur ikke den største trusselen vår da for øyeblikket!
Og hjelp, jeg drar på ferie i morgen, og får kanskje ikke logget meg inn her på over en uke! Skal prøve finne en internet cafe i Spania! (dette må jeg jo følge med på)
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

*** skrev:Hva blir det sagt i forhold til barna. Er de "trygge" i kraft av sin nye tids bevissthet, eller er de like utsatt som alle oss andre? Jeg tolker det jo slik at ingen er fritatt fra evt. å miste/dø, uansett hvor høye vibrasjoner en har, men barna er jo fremtiden..... Kan du finne ut litt mer om det?
Vil de i det hele tatt si noe om hva en skal passe seg for, eller vil det legge føringer for hvordan vi ter oss?
Dere vil møte det som dere må i denne tiden. Ingen vil få oppleve en lidelse som de ikke trenger. Dette gjelder ikke bare de voksne, men hele menneskeheten. Det er ulike sjeler på Jorden med ulike erfaringsbehov, derfor vil det være nødvendig at flere av disse får lide i det elementene inntreffer. Det er flere mennesker som venter seg disse elementene, fordi de trenger erfaringene for å bli hevet i frekvens og bevissthet. Og det vil ikke hjelpe om du er spedbarn eller voksen, siden det er like viktig for alle å få de erfaringene. Det er mange barn som har med seg redsler ifra tidligere liv, disse vil trenge å møte på lidelsene for å fjerne tidligere minner som ikke lenger tjener dem. Negative minner fra fortiden er med på å senke vibrasjonen i dere som sjel, de er viktige å forløse for å kunne være med inn i den nye tiden. Det er ikke uten grunn at det er så mange mennesker på Jorden i dag med problemer, fordi dere har blitt gjenfødt med problemer ifra tidligere liv, og disse problemene vil dere bli kvitt en gang for alle i dette livet. Dette gjelder altså alle, også de yngste. Derfor er det like stor mening i at barn vil lide, som at de voksne vil det.

Det som er med på å avgjøre hva det er dere trenger å møte av elementene er det dere har i dere av redsler eller annen negativitet. Det vil være best om dere ikke tenkte så mye på det dere vil møte av naturelementer, fordi dere vil trenge å heller fokusere på å endre egne mønstre og tankesett. Ingen steder er nødvendigvis sikre, den eneste sikkerheten har dere inne i dere. Det er veldig viktig å ikke legge seg flat i forhold til elementene som kommer, men forsøk heller å kjenn på emosjonene deres i det dere er vitne til elementene. Kjenn etter om det egentlig er verdt å være engstelig for døden, eller om det er enklere å vite at det er en helt naturlig del av livet deres. Dette er noe dere kan kjenne på i det dere opplever elementene herje som verst.

Dere vil få mer styrke og kraft når dere ikke vender dere ifra elementene, men heller vender dere mot dem. Elementene kommer for å hjelpe dere til å forløse det dere har av emosjoner, ikke for å nødvendigvis ta livet av dere. Men dette betyr ikke at dere ikke skal flykte ifra elementene, men at dere heller må prøve å kjenne etter om døden virkelig er noe å frykte. Vi mener selvfølgelig ikke at dere skal stå å vente på at bølgene treffer dere eller på at vinden blåser dere over ende. Men at dere heller forsøker å legge vekt på det gode i elementene, istedefor å sende ut energier av frykt i det dere møter dem, fordi det er dette som tiltrekker seg elementenes dødelige energier. Vi vet at veldig mange har valgt å miste livet, men det er flere av dere som vil få et valg. Om dere vil velge å være i frykten - og dermed tiltrekke dere dødelige elementer, eller om dere vil velge å se det hele fra et mindre redselsfullt perspektiv.

Ikke vær i følelsene når elementene kommer, men legg dem til side og prøv å heller kjenne etter om det virkelig er noe å frykte. Dette er ikke enkelt for mange av dere, men det vil gi dere en sterk holdning til elementene som gjør dere immune mot lidelsene. Elementene kommer til å være nær dere helt til dere innser at dette ikke er noe å engste seg over, men at dere heller kan kjenne i dere hvor lite elementene egentlig har å si for deres overlevelsesevne. Det ironiske med elementene er at det ikke er de i seg selv som er dødelige, men at det er følelsene som dere ikke har villet kjenne på som gir de resultatene som dere frykter. Bare ikke gå inn i følelsene og la de overmanne dere, men kjenn at de er der, og vit at det ikke lenger har noen hensikt at de sitter i dere. Da vil dere være trygge, ikke før.
Antall ord: 798

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Takk for informasjonen, Gaute.
Det er ikke lett å ikke føle frykt, for den er så dypt forankret i energitettheten, men jeg for min del opplever mye forløsning om dagen. Humøret svinger både for meg og sønnen min. Han har mye sinne som skal ut, jeg har mye sorg. Jeg er ihvertfall takknemlig for at vi kan åpne opp og slippe det ut. Og mye av det skyldes at vi blir bevisste på at tiden er her og at vi blir trigget på et høyere bevissthetsplan. Takk for at du deler med oss.
Antall ord: 98
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Jo, tror forsåvidt at menneskeheten er inne i en slags bevissthetsendring. Men hvofor alle disse naturkatastrofene? Lurer på om været er skapt av massebevissthet? Er det det som skjer inni oss som kommer til uttrykk gjennom disse naturkatastrofene? Voldsomme energier? Hm. :-s
Antall ord: 43
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Appelsin skrev:Jo, tror forsåvidt at menneskeheten er inne i en slags bevissthetsendring. Men hvofor alle disse naturkatastrofene? Lurer på om været er skapt av massebevissthet? Er det det som skjer inni oss som kommer til uttrykk gjennom disse naturkatastrofene? Voldsomme energier? Hm. :-s
Dette har jeg også fundert på. Spesielt med ungene her i huset! De innehar voldsomme energier. Full fart hele tiden, om minner litt om været nå for tiden ja.
Interesang tråd dette. Gir en viss samklang med mine oppfatninger.
Selv om frykten kan bli noe å hanskes med for ganske mange av oss, vil dette påtvinge verden en "sunnere" livsoppfattelse, og vibrasjonene kan heves.
Håper på eventuelle oppdateringer fra Gaute og andre som har noe å fortelle om jordendringene.
Antall ord: 126
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links