Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLitt ekkelt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
KristinB
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2007 19:08
17

Litt ekkelt

Innlegg av KristinB »

Hei!
Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette her, men..

Jeg var i huset der hvor mammaen min bor for litt siden. Dette er et gammelt hus i Skarnes som tidligere har blitt leid ut. Mamma og stefaren min er i butikken og jeg sitter i 1. etasje å ser på TV. Plutselig hører jeg lange skritt over meg fra gulvet i 2.etasje. Katten jeg har på fanget reagerer og ser opp.. Jeg blir litt redd, men bestemmer meg for å sitte der jeg sitter. Før, når jeg har vært i 2. etasje er det akkurat som om det er noen andre der enn meg.. :mozilla_sealed: Akkurat som om noen går bak meg! Synes det er veldig ekkelt!

Har snakket med stefaren min om dette "gjenferdet" og faktisk; han tror på det jeg sier. Han sier at det har vært en gammel mann som bodde i 2.etasje der, mens han leide ut 1.etasje. Han døde ikke der, men døde på gamlehjem.

Tror dere at det er den mannen som prøver å "snakke" og vise at han er der? Skjønner nemlig ikke så mye av det selv, så håpet at det var noen her inne som ville svare meg. :mozilla_smile:
Antall ord: 211
- Nå blåser det nordavind fra alle kanter -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Re: Litt ekkelt

Innlegg av ape »

KristinB skrev:Hei!

Jeg var i huset der hvor mammaen min bor for litt siden. Dette er et gammelt hus i Skarnes som tidligere har blitt leid ut. Mamma og stefaren min er i butikken og jeg sitter i 1. etasje å ser på TV. Plutselig hører jeg lange skritt over meg fra gulvet i 2.etasje. Katten jeg har på fanget reagerer og ser opp.. Jeg blir litt redd, men bestemmer meg for å sitte der jeg sitter. Før, når jeg har vært i 2. etasje er det akkurat som om det er noen andre der enn meg.. :mozilla_sealed: Akkurat som om noen går bak meg! Synes det er veldig ekkelt!

Har snakket med stefaren min om dette "gjenferdet" og faktisk; han tror på det jeg sier. Han sier at det har vært en gammel mann som bodde i 2.etasje der, mens han leide ut 1.etasje. Han døde ikke der, men døde på gamlehjem.

Tror dere at det er den mannen som prøver å "snakke" og vise at han er der? Skjønner nemlig ikke så mye av det selv, så håpet at det var noen her inne som ville svare meg. :mozilla_smile:
Det er kanskje at den gamle mannen hadde en knytning til denne leiligheten, og vil ha noe gjort, eller bare at han savner det !
Det at katten reagerer er et tegn på at det er noe der.
Katter har utrolige sanser, som ikke mennesket har engang !
Ja, dette er litt ekkelt, ikke så deilig å sitte alene og høre masse lyder :S
Ta kontakt med en synsk eller en healer hvis dette blir et større problem !

- <u><i><u>Maza</i></u></b>
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maze
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jun 2006 15:27
18

Innlegg av Maze »

uff det høres ikke hyggelig ut. Fint at du kan snakke med stefaren din om dette da, så kan dere kanskje ha en avtale om at du kan ringe ham når ting er ille. HVis du er alene hjemme og ting skjer, så kan du ringe stefaren din og snakke om helt dagligdagse ting! Så blir ikke alt så skummelt! :)
Antall ord: 62
Maze

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Ja, et sikkert tegn på at lyder ikke bare er i hodet ditt er når katta eller hundene reagerer.
Husker jeg hørte noen jævla bankelyder som jeg og katta som lå på puta mi våknet av, det vil si, katta våknet med at den hoppet opp i taket.

Fulgte nervøst etter katta og fant ut hvor lyden kom fra med hvor katta tittet ned trappene.
Samme skjedde med hundene også, samme trappa.Shcæferen gikk amokk, sååååå sint! :mozilla_laughing:

Jeg har ikke gjort noe med det, og bor på den gården når jeg må passe dyrene.
Ekkelt når det skjer, men har overlevd alle mine opphold der, så tror ikke du behøver å bruke masse penger på medium etter en hendelse.

Når de begynner å jage deg med kniv rundt i huset, da kan man vurdere det..
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Holter

Innlegg av chupacabra16 »

tror det er sant at det ikek er nødvendig å kontakte medium også videre etter noen skritt, men at det er noen der er det vel liten tvil om ettersom katten også reagerte. så lenge det holder seg til litt trasking rundt omkring og han elelr hun eller hvem det måtte være ikke gjør stort mer som ødelegger så kan man vel klare å overleve også ?
det kan kanskje til og med bli litt koselig. hvem vet, kanskje ånden er en koselig gammel mann som bare er der for å passe på ? :mozilla_smile:
på den annen side hadde det kanskje vært godt for han å komme seg til den andre siden da.. :-k
Antall ord: 114
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

chupacabra16 skrev:tror det er sant at det ikek er nødvendig å kontakte medium også videre etter noen skritt, men at det er noen der er det vel liten tvil om ettersom katten også reagerte. så lenge det holder seg til litt trasking rundt omkring og han elelr hun eller hvem det måtte være ikke gjør stort mer som ødelegger så kan man vel klare å overleve også ?
det kan kanskje til og med bli litt koselig. hvem vet, kanskje ånden er en koselig gammel mann som bare er der for å passe på ? :mozilla_smile:
på den annen side hadde det kanskje vært godt for han å komme seg til den andre siden da.. :-k
Kontakte medium hvis det blir verre sa jeg . . :mozilla_laughing:
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
padda94
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Nov 2008 23:37
16

Re: Litt ekkelt

Innlegg av padda94 »

KristinB skrev:Hei!

hvor er dette stedet?
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links