Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

soulstar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2005 17:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kommer ann på...

Innlegg av soulstar »

Vis dette er sant, alt dette med naturkatastrofene, har jeg drømt heile skiten..Lykke til folks!
Antall ord: 17
...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jojjo:

Jeg er til dels enig med deg i at BA av prinsippfasthet klamrer seg til sin tro.
Kverulere kan hun nok, men argumenterer også veldig bra til tider.

Tilbake til dette med en eventuell renselse som er på vei,
så vil jeg nå si at det er heller ikke urimelig å tro at "jorda vil ta hevn" for å justere seg til en harmonisk balanse igjen. Jorda (sett ifra et naturens eget perspektiv) har jo til alle tider brakt med seg såkalte "katastrofer" med vulkanutbrudd, jordras, jordskjelv, flodbølger, etc. Grunnen til at vi kaller dette natur"katastrofer" er i seg selv disrespekt for naturen. Det som skjer med naturen er naturlig, og hvis det er menneskeskapt er det vår egen feil. Vi setter oss opp mot naturen, og det har vi gjort nå i lange tider.
Som jeg selv har uttrykket meg for tidligere, så har vi mennesker i lang tid brukt teknologisk utvikling til gagn for vår egen enkelthet. Vi utnytter de som er svakere enn oss, indirekte og/eller direkte (da tenker jeg på mennesker i utviklingsland, forsøksdyr, husdyr, etc.) og skaper på denne måte rik og fattig.
Vi mennesker er kjent - spesielt i Vesten - for å skape ubalanse. Eller en illusjonistisk form for balanse. Alt er jo i bunn og grunn balanse, men kun rettferdig balanse holder i lengden. Før eller siden vil det vi gjør mot jorda (nevner utslipp av diverse gasser, industrien --- er lik "katastrofale" klimaendringer) komme tilbake til oss på et vis.

De eneste riktige naturkatastrofer er menneskeskapte.
Det har blitt Tellus versus Menneskene.
Slik var det aldri ment for å bli.

Og jeg takker kapitalismen,
slik en "kommunistisk liten skygge fra arbeiderklassen" jeg er :lol:
Jeg har nemlig en tendens til å trekke inn kjærlighet og penger og sette disse to opp mot hverandre i omtrent hvert eneste innlegg som gjelder menneskeheten og naturen. Og det er ikke uten grunn, for det er slik det fungerer for meg.
Kjærlighet er alt, og når den mangler blir de middelmådige kompensasjonene penger, hat, krig, etc. Kall det hva fáén du vil sier nå jeg...

Hva er det som ligger bak all denne grådigheten og egoismen?
Håper virkelig på en renselse.
Om alle mennesker døde ville jorda blitt et bedre sted.
Det er noe jeg virkelig mener.
Hvis vi vil fortsette å leve, må vi omstille oss til naturens ønsker.
Antall ord: 404
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jojjo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Feb 2005 10:31
19
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Jojjo »

Hei

Helt enig med deg Ludobergo. Uttrykket "katastrofe" er nok kommet av oss mennesker som kommer til å oppleve dette som en katastrofe. For Moder Jord er det en glede!

Og jeg er enig med deg i at BA har solide kunnskaper og argumenterer godt. Men noen ganger synes jeg argumentene her på Paranormal blir til for argumentene sin skyld, og
påstander kanstes fram og tilbake, uten at de har så mye med innholdet i de ulike trådene å gjøre. Var nok ikke bare ment til BA mine synspunkter over, og jeg beklager at
jeg kanskje tok litt av etter å ha lest hele tråden.

Uansett, jeg synes det er dumt å kalle kanaliseringer for "oppspinn", "tøv" (og hva det
nå brukes av ord). Noen kommer gjennom, og jeg ser selv at det ikke er fri fantasi i flyt
når disse budskapene kommer.

Jojjo
Antall ord: 146
Erfaring er noe du fikk rett etter at du trengte det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Nei, nei, nå havnet jeg helt i feil tråd :) sorry
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 00:01
17

Innlegg av kjekay »

BA skrev:
7 skrev:Enhver som føler en viss tilknytning til naturen burde føle forandringene som er på vei. Ihvertfall gjør jeg det.
Må si tusen takk til deg Gaute. :)
:LOL:

Til alle tider har jorden vært i forandring. Jeg ser ingen grunn til at jordens endring plutselig skulle stoppe nå, så du har nok rett, det er forandringer på vei. :lol:
Jepp, jordskjelv, skogbranner og tsunamier er nok noe vi ikke kommer utenom! Akkurat som de fantasitilbøyelige på forumet her ikke kommer utenom å påpeke at det er den åndelige-kvantefunksjonelle-frekvens-sfære-paradigme-moder-jord energien som tar igjen på oss slemme og onde menneskesjeler som forpester den magiske og åndelige naturen med bilene våres.
Antall ord: 123
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Christina skrev:Greit nok at det skjer forandringer, men det har det alltid gjort i større eller mindre grad......... For noen har disse forandringene skjedd for llenge siden i diverse naturkatastrofer ect.. Vil det da si at de er kommet over på den andre siden og gjennomgått det vi skal gjennomgå snart Gaute?
For slike ting har jo skjedd mange ganger før, og vi vet at det kommer til å skje igjen,
Men må inrømme at det er med en viss skepsis at jeg tror Jorda "går under" om et par mnd..... Eller at hele kystnorge stryker med.......
Lå oss håpe at vi henger med en stund til. Gleder meg så til sommeren!
Det som vi har sett hittil i verden av jordskjelv og flodbølger har bare vært enkelttilfeller som kommer nå og da. Men det som kommer nå er noe helt annet. Nå skal hele Jorden og alle menneskene renses for negativitet for at vi skal kunne eksistere i den nye dimensjonen vi er på vei inn i. Dette har allerede begynt, men det vil bygge seg kraftig opp med flere jordskjelv nå frem mot mars. Jorden går ikke under, den vil bare riste litt i "pelsen" - slik hundehvalpen din også ville ha gjort om den hadde lopper eller lus :D
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

kjekay skrev:
BA skrev:
7 skrev:Enhver som føler en viss tilknytning til naturen burde føle forandringene som er på vei. Ihvertfall gjør jeg det.
Må si tusen takk til deg Gaute. :)
:LOL:

Til alle tider har jorden vært i forandring. Jeg ser ingen grunn til at jordens endring plutselig skulle stoppe nå, så du har nok rett, det er forandringer på vei. :lol:
Jepp, jordskjelv, skogbranner og tsunamier er nok noe vi ikke kommer utenom! Akkurat som de fantasitilbøyelige på forumet her ikke kommer utenom å påpeke at det er den åndelige-kvantefunksjonelle-frekvens-sfære-paradigme-moder-jord energien som tar igjen på oss slemme og onde menneskesjeler som forpester den magiske og åndelige naturen med bilene våres.
For en forferdelig tiltatt arrogant holdning...
Slik et pretensiøst selvbedrag innehar et stort potensiale :lol:
Kanskje du burde bli skuespiller?
Antall ord: 145
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Selv om det skulle komme en tsunami og treffe norskekysten, så tviler jeg på at det ville ha like store konsekvenser her som i sørøst asia. For det første, så er husene her mye mer solid (må stå imot fælt vær, og vind) mens der "nede" er vel husene av en lavere standard, tror jeg. For det andre er det jo mye varmere der nede og folkene oppholder seg vel på stranda mye oftere enn her, selv på sommeren. For det tredje så er det mange fjell her i Norge, og ikke alle bor i strandkanten.
Jeg tror rett og slett ting ville utspilt seg på en helt annen måte... kanskje ville vi til og med bli varslet lenge før. :-k
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

wicced skrev:Selv om det skulle komme en tsunami og treffe norskekysten, så tviler jeg på at det ville ha like store konsekvenser her som i sørøst asia. For det første, så er husene her mye mer solid (må stå imot fælt vær, og vind) mens der "nede" er vel husene av en lavere standard, tror jeg. For det andre er det jo mye varmere der nede og folkene oppholder seg vel på stranda mye oftere enn her, selv på sommeren. For det tredje så er det mange fjell her i Norge, og ikke alle bor i strandkanten.
Jeg tror rett og slett ting ville utspilt seg på en helt annen måte... kanskje ville vi til og med bli varslet lenge før. :-k
Tja, de fleste store byene i landet ligger jo langs kysten. Trondheim, Kristiansund, Molde, Ålesund, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Arendal, Oslo. Alle disse vil bli hardt rammet. I Oslo får jeg vite at de nedre delene av byen blir hardest rammet, St.hanshaugen er heller ikke trygg. Og siden bølgen først må gjennom Drøbaksundet, så sier det litt om størrelsen. :|
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Jojjo skrev:Hei,
De kan vite AT det skjer, men ikke når.
Akkurat, det er nettopp derfor jeg velger å ta kanaliseringene til Gaute (og andre) seriøst. Vi vet alle at skjelvene kan skje når som helst. Og når det kanaliseres et tidspunkt, kan vi jo snakkes etterpå. Fasiten er liksom gitt da...

Jojjo
Dette er ikke et angrep på deg, Jojjo - men ditt innlegg passet bare inn:

Nå skal jeg gjøre et valg, og la kanaliseringer ligge og godtgjøre seg der de helst hører hjemme: I gjemselens slør..

Når det gjelder dette med Tsunami'er og muligheten for slikt her i Norge vil jeg bare få anføre følgende i saken:
En Tsunami oppstår som en følge av en bestemt rekke av hendelser og forutsetninger i naturen. Her i Skandinavia eller omegn har vi ikke muligheten for å oppleve noe slikt, da forutsetningene i naturen her ikke gjør det mulig i praksis.

Hvis vi her til lands skulle komme til å få en flofbølge av diminsjoner i nærheten av en Tsunami i størrelse (det kan ikke skje, men jeg sier hvis) så vil ikke en slik ha tilnærmet samme effekt her til lands som f.eks. i Stillehavsland med høyeste punke 3-5 meter over havets overflate. Vi har ingen lange flate strender med bakenforliggende milevise strekninger i metershøyden..

Når det gjelder den dagen en ny flodbølge rammer Norge (sier når, fordi det kommer til å skje) Så vil det ikke være vanskelig for meg å spå en katastrofisk mulighet og omfang.
Legg merke til vår venn Gaute og andre dommedagsprofeter når de kommer med sine basuner og blåser: De angir ALDRI et tidspunkt, men opererer i en tidsramme. Basunstøtene deres har bestandig en undertone av unndragelse, slik at når tingene ikke skjer, - kan de etterpå unnskylde det med at: Stjernekonstellasjonen forandret seg grunnet kosmiske forstyrrelser.. Den naturlige balansen her ble forstyrret av menneskeskapte "vibrasjoner".. "MEN, - nå har jeg igjen sett i krystallkulen og den nærmeste tiden er veldig kritisk"...

Et annet fenomen som er verdt å merke seg er det som for mange fortoner seg som en verdensomspennende konspirasjon når det gjelder varsling av katastrofer og større hendelser:
Det skrytes i øst og det skrytes i vest om varselsystemer for ras, brann og større naturgodsaker; og Secret Service, FBI og Norges Etterretningsvesen når det gjelder menneskeskapte trussler. Hva skjer, gang etter gang etter gang: Jo - Tsunamier, flodbølger, ras, jordskjelv og; terrorangrep (11. sept) flystyrt skipsforlis etc ETCETERA!
Blir menneskene i disse områdene, skipene, flyene, landene eller landsbyene varslet på forhånd, - FØR disse tingene får katastrofale følger? NEI.. NEI og atter NEI!

Men - hvem er det da som kommer flyvende inn med stort følge? Hvem er det som blir filmet og fotografert: "fikk låne et par skikkelige støvler" .. "lovet stor pengesum"... ?
Jo - DET er sjefene, de som egentlig skulle sørget for at varslinger får penger nok til å kunne foregå effektivt, at demningene får penger nok til å bygges på forhånd.. ETCETERA,

.. altså Bush, Stoltenberg og hele resterende supperådet med..

Tilslutt, Jojjo, - kommer jeg til din siste setning: "Og når det kanaliseres et tidspunkt, kan vi jo snakkes etterpå. Fasiten er liksom gitt da..."

Akkurat - fasiten er liksom gitt da - men: Gautes kanaliseringer og mere fantastiske "romslige spådommer" skjer ikke i deres tidsramme. Enda velger mennesket å bite på neste agn - akkurat like optimistisk som fisken..

At ting - både gode og dårlige - kommer til å skje i nærmeste fremtid - er hevet over enhver tvil. Men desverre, når bølgene og røyken har lagt seg, sitter de gjenlevende atter der og spør: Hvorfor?

Og så, før sorgen egentlig får feste og omfanget går opp for deg, - startes en ny tråd på et forum et sted i verden:

"Jeg spår at.."
Antall ord: 670
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Nostradamus skrev:De angir ALDRI et tidspunkt, men opererer i en tidsramme.
Er ikke "rundt 15. mars" nøyaktig nok for deg? :)

Det finnes tusener av kanaliseringer som omhandler dette, og at det vil starte i årene før 2012. Så vi har visst om dette lenge. Selv har jeg fått korte beskjeder om dette helt siden jeg begynte å kanalisere for 2 år siden. Tidligere fikk jeg høre om naturkatastrofene "i fremtiden", "i tiden som kommer" osv osv. I november/desember sa de "om noen måneder". Det var først i januar at jeg fikk vite nøyaktig hvilken måned det ville skje, da sa de "om 2 måneder". Og da ble det straks mer alvorlig - og jeg ble full av vantro. Det var ikke vanskelig å svelge "naturkatastrofene som kommer i fremtiden" eller "om noen måneder". Å få vite måneden blir noe ganske annet. Så jeg sjekket opp med en venninne av meg, uten å si noe om hvor mange måneder jeg selv hadde fått vite. Hun fikk også 2 måneder! Og da ble det litt enklere å svelge. Siden viste det seg at et jordskjelv hadde dukket opp i Nordsjøen samme dag som jeg hadde kanalisert at det var blitt "etablert energi i at manifestasjonen" av det undersjøiske fjellraset i Nordsjøen ville bli en virkelighet. Det ble tydeligvis gjort forberedelser. Dette jordskjelvet var i følge Sunnmørsposten et av de største i området på 172 år. 5 på Richters skala. Så kraftige skjelv har vi bare 1-2 ganger i året i hele Skandinavia.

Nå fikk vi nettopp et skjelv på Sunnmøre, kraftigste på 25 år. Jeg har kanalisert at rystelsene på Jorden vil bygge seg opp frem mot mars, og det har vi allerede sett.

Men om ikke "rundt 15. mars" er nøyaktig nok for deg...
Jeg får vite 14. mars klokken 0500, for å være helt ærlig. Men energien for fremtiden er konstant i endring, så jeg tør ikke ta sjansen på at dette er 100% korrekt. Derfor drar jeg fra huset her i Oslo den 11. eller 12.

Og i tillegg har en venn av meg fått informasjon om jordskjelv i fjordene som vil utløse flodbølger i bl.a Geiranger. Dette skjer i begynnelsen av februar. Selv fikk jeg Lærdal, 8. februar. Men jeg tør ikke ta gift på at datoen er riktig, men noe i nærheten tror jeg nok det er. Uansett så tror jeg det vil bli flodbølger i fjordene i februar, og at det kommer et stort jordskjelv i Nordsjøen i midten av mars. Den tidsrammen er nøyaktig nok for meg.
Antall ord: 454

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Qwizleiz »

Bare så det ikke skal være tvil:

Jeg har en "elefantisk" hukommelse: Altså - småtterier aom datoer for flodbølger og annet snacks, sitter spikret i min hjerne.
Jeg kan ta disse datoene og årstallene frem etter tyve og tredve år og gnikke litt på dem - før jeg legger dem tilbake i kisten - og venter på at timen skal ringes inn..

Bagateller som måneder i denne sammenheng er peanøtter.

Du er hermed advart.. :D
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Nostradamus skrev:Bare så det ikke skal være tvil:

Jeg har en "elefantisk" hukommelse: Altså - småtterier aom datoer for flodbølger og annet snacks, sitter spikret i min hjerne.
Jeg kan ta disse datoene og årstallene frem etter tyve og tredve år og gnikke litt på dem - før jeg legger dem tilbake i kisten - og venter på at timen skal ringes inn..

Bagateller som måneder i denne sammenheng er peanøtter.

Du er hermed advart.. :D
Hehe.. Ja snart skal jeg varsle de største avisene i landet også - har jeg fått vite. Så du blir vel ikke den eneste som står i kø etter å kaste råtne egg etter meg om alt dette skulle vise seg å være feil :D

Avisene skal foresten ikke varsles før om et par uker, etter flodbølgen i Geiranger. Vi vil ikke bli tatt alvorlig før etter det.

Så da får vi se, det er "vinn" eller forsvinn for min del :lol:
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jojjo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Feb 2005 10:31
19
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Jojjo »

Hei Nostredamus,
Hvis vi her til lands skulle komme til å få en flofbølge av diminsjoner i nærheten av en Tsunami i størrelse (det kan ikke skje, men jeg sier hvis) så vil ikke en slik ha tilnærmet samme effekt her til lands som f.eks. i Stillehavsland med høyeste punke 3-5 meter over havets overflate. Vi har ingen lange flate strender med bakenforliggende milevise strekninger i metershøyden..
Hallo??? Du kan ikke ha vært mye omkring i vårt lange land. Om du tar deg en tur til Rogaland, vil du se at hele kysten der er få meter over havet. Faktisk vil en (eventuell!) flodbølge på 10-20 meter gå "tvers over" og inn i Stavanger, selv om Stavanger ligger "på innsiden" av Jærens rev.

I tillegg bor over 1 million Nordmenn mindre enn 20 meter over havet (alle by-kjerner ligger få meter over havet). De fleste byene ligger ved sjøen. En trenger ikke være professor i geografi en gang for å skjønne at en EVT tsunami, flodbølger, springflo vil få ufattelige skader i Norge. Danmark, Nederland, og flere andre områder i Europe vil riktignok få det enda værre, men det fjerner ikke risikoen hos oss...

Et undersjøisk ras i Nordsjøen kan (jeg sier kan) skape en tsumami som er mange ganger større enn den vi så utenfor Thailand for noen år siden. Det er store dype kløfter med store landmasser "på kanten" i hele Nordsjøen, så å si at det ikke kan skje, strider til og med med vanlig vitenskap og forskning. Det har vært skrevet mye om dette i landets aviser i det siste.

Men det er selvsagt opp til deg å glemme dette. Jeg har valgt å ha det i bakhodet....

Jojjo
Antall ord: 304
Erfaring er noe du fikk rett etter at du trengte det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Qwizleiz »

Jojjo skrev:Hei Nostredamus,
Hallo??? Du kan ikke ha vært mye omkring i vårt lange land. Om du tar deg en tur til Rogaland, vil du se at hele kysten der er få meter over havet. Faktisk vil en (eventuell!) flodbølge på 10-20 meter gå "tvers over" og inn i Stavanger, selv om Stavanger ligger "på innsiden" av Jærens rev.

I tillegg bor over 1 million Nordmenn mindre enn 20 meter over havet (alle by-kjerner ligger få meter over havet). De fleste byene ligger ved sjøen. En trenger ikke være professor i geografi en gang for å skjønne at en EVT tsunami, flodbølger, springflo vil få ufattelige skader i Norge. Danmark, Nederland, og flere andre områder i Europe vil riktignok få det enda værre, men det fjerner ikke risikoen hos oss...

Et undersjøisk ras i Nordsjøen kan (jeg sier kan) skape en tsumami som er mange ganger større enn den vi så utenfor Thailand for noen år siden. Det er store dype kløfter med store landmasser "på kanten" i hele Nordsjøen, så å si at det ikke kan skje, strider til og med med vanlig vitenskap og forskning. Det har vært skrevet mye om dette i landets aviser i det siste.

Men det er selvsagt opp til deg å glemme dette. Jeg har valgt å ha det i bakhodet....

Jojjo
Hi hi..
Når du quoter noen, så forsøk å ikke glemme det du quoter..

Jeg har nok mye i mitt bakhode jeg med, men tror jeg skal spare deg for det her. Det virker som at det lett kan falle på steingrunn.. :D
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links